דרוש מידע ללמוד רק מילה אחת.

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
איש עסקים אנכי, ובמשך השנה איני לומד מילה, לצערי. או למען האמת לא כל כך לצערי, אני לא אברך ותורה אינה הכוס תה שלי, אני מעריך את בני הישיבות והכוללים אבל משאיר את עצמי באלגנטיות מחוץ למחיצתם, ואפילו קצת יותר רחוק.
בליל שבועות אחר הסעודה אני הולך כמובן לבית הכנסת, כי מה...
שם אני שותה קפה שחור ומיד יוצא למדרגות הכניסה נשען על המעקה ומביט פעם ראשונה בשעון.
הרוח הלילית הערנית והקרירה שמתרוצצת בסמטאות קוראת לי לשחק איתה, ואני נענה לה ויוצא לשוטט בחושך.
ככה אין לי הרבה הזדמנויות לשוטט, אני תמיד במשרד מול המחשב, או על הכורסא בבית או באוטו, לפסוע ברחוב ריק שקט וקר זו חויה מעניינת לי, ואני מגדיל את טווח הסבוב שלי ולאט יוצא מן השכונה.
זה לא חידוש בכלל, ככה נראה ליל שבועות שלי בכל שנה,
שוטטות.
האם אינני מרגיש בודד ומנותק?
בטח שמרגיש.
אבל זה מה שאני באמת, מנותק.
תלוש, נידח, בן אובד לאלקים.
בדרך כלל אני לא מטריד את עצמי יותר מידי במחשבות דכדוך, אני פשוט ממלא את מוחי בתכנוני הביזנעס. המצאות, שכלולים, וסטרטאפים מדהימים נולדו בלילות שבועות.
השנה משום מה שקעתי דוקא בזכרונות.
בשנות הישיבה, באוירת המתח של מתן תורה, ובשיחות המשגיחים שנשאגו בפאתוס ולרוב חלפו הרחק מאוזניי, אבל משפטים מסוימים איכשהו נתקלו בי בשוגג, וחדרו.
כמו המשפט שעולה בי עכשיו, מילה אחת של לימוד תורה שווה יותר מכל התריג מצוות.
שכשאני מתבונן בו עכשיו בעינים של ביזנעסמאן, הוא נראה ממש מוזר ולא מציאותי, ויחד עם זאת נדלקת פה נורת הזדמנות.
אם מילה אחת כל כך משמעותית, אז אולי אלמד מילה אחת.
מילה אחת בליל שבועות, זה כמו לחיצה אחת במחשב על הקליד הנכון בתזמון הנכון, שיכול לסגור עסקת מליונים.
מה כבר המאמץ הנדרש? מילה אחת. יאללה.
נכנסתי לבית כנסת לא מוכר בשכונה לא מוכרת, ונגשתי לארון הספרים.
הוצאתי כרך משניות (גמרא לא העזתי), יצא לי "נשים א".
התישבתי ופתחתי בהתחלה, מסכת יבמות.
פרק א
משנה א
מילה א
"חמש" קראתי בהטעמה את המילה שלי, סגרתי את הספר, וקמתי להחזיר לארון.
זה באמת נחשב ש"למדת" מילה? לחש בתוכי משהו, הרי אין לזה שום משמעות, חמש מה?
התיישבתי ופתחתי שוב את הספר.
"חמש"....."עשרה".
חמש עשרה מה?
"חמש עשרה נשים"!
זהו.
יש כאן יחידת מידע מסוימת, אבל בתוכי עדיין כרסם הספק שזה עדיין לא נחשב "לימוד", והאמת שגם קצת הסתקרנתי חמש עשרה נשים זו קבוצה מוזרה למדי, מה הן זוממות לעשות שם הלאה, במשנה א?
שוב התיישבתי, ושוב פתחתי.
"חמש עשרה נשים פוטרות צרותיהן וצרות צרותיהן".
די, זה כבר בטוח נחשב. יש כאן דין ברור, עם נושא (פוטרות) נשוא (15 נשים) ומושא (צרות צרורות).
אבל כשהספקות מרימים ראש הם לא מורידים אותו כל כך מהר, האם כשלא הבנתי מה הדין הזה אומר בכלל, זה נקרא ללמוד?
ובמקביל גם הסקרנות שלי התגברה.
נזכרתי משום מה בשיר מהילדות (תעתועי האסוסיאציה)
"שלשה עשר מלחים על ארון של מת, הו הו הו ובקבוק של רום".
שיר של שודדי ים, מתוך "אי המטמון" נדמה לי.
פתחתי את המשנה שוב:
"חמישה עשר נשים פוטרות צרותיהן, הו הו הו מן החליצה והיבום".
מישהו מקצה בית הכנסת הרים את ראשו, כנראה ששרתי מידי בקול.
התחלתי לקרוא את המפרשים המתפתלים כנחשים מסביב לטקסט המרכזי.
וגיליתי כמה מושגים חדשים שלא ידעתי עליהם בכלל, מה זו יבמה, ומה זו ערוה, מה אסור ומה מותר, ומה אסור ופתאום נהיה מותר. זה היה הגיוני. זה היה מאתגר, וזה דרש שתיה חמה.
"חמש עשרה נשים פוטרות צרותיהן, הו הו הו וכוס של קפה".
אבדתי את תחושת הזמן וכשיהודים החלו למלא את בית הכנסת עטופים בטליתות, כאומרים הגיע זמן ק"ש של שחרית, אני כבר הייתי עמוק בשאלה של רעק"א למה צריך פסוק להתיר צרת צרה, הרי היא בעצם צרת אשת אח שלא הותרה?
הוא צודק, רעק"א, זו חתיכת שאלה!

לא יודע, מה כבר מילה אחת יכולה להשפיע? אבל כשחזרתי הביתה אשתי התבוננה בפניי במין הערצה כזאת, שמיהרתי להסתכל במראה.
השנה אני יודע בדיוק לאיזה בית כנסת אני הולך, ואיזה ספר אני הולך לפתוח.
אני מקוה שליל השבועות הקצר יספיק לי בשביל המילה החדשה שאלמד.
 
נערך לאחרונה ב:

גבעתית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איש עסקים אנכי, ובמשך השנה איני לומד מילה, לצערי. או למען האמת לא כל כך לצערי, אני לא אברך ותורה אינה הכוס תה שלי, אני מעריך את בני הישיבות והכוללים אבל משאיר את עצמי באלגנטיות מחוץ למחיצתם, ואפילו קצת יותר רחוק.
בליל שבועות אחר הסעודה אני הולך כמובן לבית הכנסת, כי מה...
שם אני שותה קפה שחור ומיד יוצא למדרגות הכניסה נשען על המעקה ומביט פעם ראשונה בשעון.
הרוח הלילית הערנית והקרירה שמתרוצצת בסמטאות קוראת לי לשחק איתה, ואני נענה לה ויוצא לשוטט בחושך.
ככה אין לי הרבה הזדמנויות לשוטט, אני תמיד במשרד מול המחשב, או על הכורסא בבית או באוטו, לפסוע ברחוב ריק שקט וקר זו חויה מעניינת לי, ואני מגדיל את טווח הסבוב שלי ולאט יוצא מן השכונה.
זה לא חידוש בכלל, ככה נראה ליל שבועות שלי בכל שנה,
שוטטות.
האם אינני מרגיש בודד ומנותק?
בטח שמרגיש.
אבל זה מה שאני באמת, מנותק.
תלוש, נידח, בן אובד לאלקים.
בדרך כלל אני לא מטריד את עצמי יותר מידי במחשבות דכדוך, אני פשוט ממלא את מוחי בתכנוני הביזנעס. המצאות, שכלולים, וסטרטאפים מדהימים נולדו בלילות שבועות.
השנה משום מה שקעתי דוקא בזכרונות.
בשנות הישיבה, באוירת המתח של מתן תורה, ובשיחות המשגיחים שנשאגו בפאתוס ולרוב חלפו הרחק מאוזניי, אבל משפטים מסוימים איכשהו נתקלו בי בשוגג, וחדרו.
כמו המשפט שעולה בי עכשיו, מילה אחת של לימוד תורה שווה יותר מכל התריג מצוות.
שכשאני מתבונן בו עכשיו בעינים של ביזנעסמאן, הוא נראה ממש מוזר ולא מציאותי, ויחד עם זאת נדלקת פה נורת הזדמנות.
אם מילה אחת כל כך משמעותית, אז אולי אלמד מילה אחת.
מילה אחת בליל שבועות, זה כמו לחיצה אחת במחשב על הקליד הנכון בתזמון הנכון, שיכול לסגור עסקת מליונים.
מה כבר המאמץ הנדרש? מילה אחת. יאללה.
נכנסתי לבית כנסת לא מוכר בשכונה לא מוכרת, ונגשתי לארון הספרים.
הוצאתי כרך משניות (גמרא לא העזתי), יצא לי "נשים א".
התישבתי ופתחתי בהתחלה, מסכת יבמות.
פרק א
משנה א
מילה א
"חמש" קראתי בהטעמה את המילה שלי, סגרתי את הספר, וקמתי להחזיר לארון.
זה באמת נחשב ש"למדת" מילה? לחש בתוכי משהו, הרי אין לזה שום משמעות, חמש מה?
התיישבתי ופתחתי שוב את הספר.
"חמש"....."עשרה".
חמש עשרה מה?
"חמש עשרה נשים"!
זהו.
יש כאן יחידת מידע מסוימת, אבל בתוכי עדיין כרסם הספק שזה עדיין לא נחשב "לימוד", והאמת שגם קצת הסתקרנתי חמש עשרה נשים זו קבוצה מוזרה למדי, מה הן זוממות לעשות שם הלאה, במשנה א?
שוב התיישבתי, ושוב פתחתי.
"חמש עשרה נשים פוטרות צרותיהן וצרות צרותיהן".
די, זה כבר בטוח נחשב. יש כאן דין ברור, עם נושא (פוטרות) נשוא (15 נשים) ומושא (צרות צרורות).
אבל כשהספקות מרימים ראש הם לא מורידים אותו כל כך מהר, האם כשלא הבנתי מה הדין הזה אומר בכלל, זה נקרא ללמוד?
ובמקביל גם הסקרנות שלי התגברה.
נזכרתי משום מה בשיר מהילדות (תעתועי האסוסיאציה)
"שלשה עשר מלחים על ארון של מת, הו הו הו ובקבוק של רום".
שיר של שודדי ים, מתוך "אי המטמון" נדמה לי.
פתחתי את המשנה שוב:
"חמישה עשר נשים פוטרות צרותיהן, הו הו הו מן החליצה והיבום".
מישהו מקצה בית הכנסת הרים את ראשו, כנראה ששרתי מידי בקול.
התחלתי לקרוא את המפרשים המתפתלים כנחשים מסביב לטקסט המרכזי.
וגיליתי כמה מושגים חדשים שלא ידעתי עליהם בכלל, מה זו יבמה, ומה זו ערוה, מה אסור ומה מותר, ומה אסור ופתאום נהיה מותר. זה היה הגיוני. זה היה מאתגר, וזה דרש שתיה חמה.
"חמש עשרה נשים פוטרות צרותיהן, הו הו הו וכוס של קפה".
אבדתי את תחושת הזמן וכשיהודים החלו למלא את בית הכנסת עטופים בטליתות, כאומרים הגיע זמן ק"ש של שחרית, אני כבר הייתי עמוק בשאלה של רעק"א למה צריך פסוק להתיר צרת צרה, הרי היא בעצם צרת אשת אח שלא הותרה?
הוא צודק, רעק"א, זו חתיכת שאלה!

לא יודע, מה כבר מילה אחת יכולה להשפיע? אבל כשחזרתי הביתה אשתי התבוננה בפניי במין הערצה כזאת, שמיהרתי להסתכל במראה.
השנה אני יודע בדיוק לאיזה בית כנסת אני הולך, ואיזה ספר אני הולך לפתוח.
אני מקוה שליל השבועות הקצר יספיק לי בשביל המילה החדשה שאלמד.










שלשה עשר שודדים על ארון של מת
דמעות.
מדהים ומרגש.
 

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
א. תגיד לי שזה לא אמיתי !!!!!!!!!!!
ב. בדיוק את הקושיא של רעק"א ביבמות היית צריך להעלות פה ..... .....
זה באמת לא ספור אמיתי, אבל הרעיון שבו אמיתי. ובהרבה צורות שונות הוא עבר עלי באמת
 

לימוזינה

משתמש פעיל

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
לא אהבתי חלק.... (זכותי)
בעיקר את המשפט לא כוס התה שלי. לא חושב שאפשר להגיד את זה על תורה.
אפשר לומר קשה לי, פחות מתחבר, וכו' וכו'
אבל כן התחברתי לתחושות מהישיבה, הלחץ והמתח... ומאידך מהתחושת הניתוק שיש כהיום
ומבעצם וישלך אל המים... והסיפור עם הסטייפעלר, עם המעיל על העץ, שאמר לעצמו רק 5 דקות...

מה שקשה לי גם להאמין, זה שלא לדעת מה זה חמש עשרה צרות וכו' ופתאום להגיע לשקיעות הרעק"א... זה מאוד מופלא בעיני.

שנזכה כולנו להגיע לבית כנסת שנוח עלינו, עם ידידים אמיתיים, שנרגיש בנוח ללמוד וללמד.


גם את זה לא הבנתי
די, זה כבר בטוח נחשב. יש כאן דין ברור, עם נושא (פוטרות) נשוא (15 נשים) ומושא (צרות צרורות).
וגם את זה אני לא מכיר
"שלשה עשר מלחים על ארון של מת, הו הו הו ובקבוק של רום".
שיר של שודדי ים, מתוך "אי המטמון" נדמה לי.
 

לימוזינה

משתמש פעיל
מה שקשה לי גם להאמין, זה שלא לדעת מה זה חמש עשרה צרות וכו' ופתאום להגיע לשקיעות הרעק"א... זה מאוד מופלא בעיני.
כנראה הוא מחפש חברותא שיכול להגיע תוך כמה שעות מהמילה הראשונה שהוא לומד במשניות , עד הקושיא של צרת צרה של רעק"א ...
אבל תכל'ס
זה באמת לא ספור אמיתי, אבל הרעיון שבו אמיתי. ובהרבה צורות שונות הוא עבר עלי באמת
 

ניק 196

משתמש מקצוען
בעיקר את המשפט לא כוס התה שלי. לא חושב שאפשר להגיד את זה על תורה.
אפשר להגיד או אי אפשר להגיד. הוא כותב תחושות. ומה לעשות, שתחושות כאלו קיימות.

מה שקשה לי גם להאמין, זה שלא לדעת מה זה חמש עשרה צרות וכו' ופתאום להגיע לשקיעות הרעק"א... זה מאוד מופלא בעיני.
אתה מכיר את המושג התלמודי 'חוזר וניעור'. מדובר על מוח שבישיבה כתב 'חבורות' שלימות בנסכא דרבי אבא, ואז שניםםם הוא ממיר את החבורות האלו בכתיבת קודים לפרויקטים. ואז כשמגיע ה'חמש עשרה נשים' זה מעיר אצלו את כל מה שטמון בתוך הלב והמוח.
 

לימוזינה

משתמש פעיל
מה לא אמיתי, מה?
אמיתי פלוס פלוס.
אם לא אצל הווה פשוט, אז אצל עשרות אלפים אחרים.
ר' שלום שבדרון היה אומר "צו די מעשה האט פאסירט אדער ניט פאסירט ווייס איך ניט , אבער אמת איז עס זיכער"
היינו , אם המעשה אירע או לא אירע איני יודע , אבל זה ודאי אמיתי .

זו הייתה כוונתי כמובן , שהסיפור כפי שהוא כתוב , לא קרה . ואכן כך ענה @הווה פשוט
 

לימוזינה

משתמש פעיל
וגם את זה אני לא מכיר
"שלשה עשר מלחים על ארון של מת, הו הו הו ובקבוק של רום".
שיר של שודדי ים, מתוך "אי המטמון" נדמה לי.
כנראה הכוונה ל "שלוש חביות בירה ובקבוקון של רום" (משהו כזה , כנראה אני טועה בציטוט...)
מתוך "האי האחרון" ...
 

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
ר' שלום שבדרון היה אומר "צו די מעשה האט פאסירט אדער ניט פאסירט ווייס איך ניט , אבער אמת איז עס זיכער"
היינו , אם המעשה אירע או לא אירע איני יודע , אבל זה ודאי אמיתי .

זו הייתה כוונתי כמובן , שהסיפור כפי שהוא כתוב , לא קרה . ואכן כך ענה @הווה פשוט
ר ישראל סלנטר כותב במכתב שהוא הולך להפיח רוח פנימי במאמר חז"ל מסוים ומוסיף גם אם חזל לא כיוונו לזה מכל מקום הרוח במישור ינשב (לא מדויק, מצטט מהזיכרון)
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  28  פעמים

לוח מודעות

למעלה