דרוש מידע בעניין המצב העגום של התחבורה הציבורית ...

גלינג

משתמש סופר מקצוען
2. להיתלונן!!!
אכן חשוב להתלונן במקרים שהבעיה הינה בהתנהלות החברה.
החברות נקנסות עד עשרות אלפי ₪ על הפרות חוזה והדבר (יחסית) משפיע על התנהלותם.

ולמתלוננים שבינינו.. זמן טיפול ממוצע בתלונה עומד על 7 חודשים אל תתייאשו בדרך!!
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
היה לי פעם מקרה של אוטובוס אגד מאשדוד לירושלים שיצא באיחור של חצי שעה 'בגלל פקקים' (עובדתית זה היה נכון), אך בחברה טענו שאיחור של חצי שעה נחשב 'איחור סביר' מבחינת החוק. מדובר בקו עם תדירות של פעם בחצי שעה, האם הם צודקים?
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

יעלי1

משתמש מקצוען
היה לי פעם מקרה של אוטובוס אגד מאשדוד לירושלים שיצא באיחור של חצי שעה 'בגלל פקקים' (עובדתית זה היה נכון), אך בחברה טענו שאיחור של חצי שעה נחשב 'איחור סביר' מבחינת החוק. מדובר בקו עם תדירות של פעם בחצי שעה, האם הם צודקים?
היה לי מקרה דומה שאוטובוס ךא יצא בזמן (איחור של 20 דקות ) כשהאוטובוס בתדירות של 20 דקות
ובחברה אמרו לי שעל פי חוק מותר לנהג לאחר עד 30 דקות
זה הזוייייייי
 

יעלי1

משתמש מקצוען
קופצת על האשכול
למי אתם ממליצים להתלונן על כשל חמור של נהג ?
בסוף לקחתי מונית ואני רוצה לקבל החזר על הנסיעה פחות הענין של הכסף יותר הפרנציפ...
תשובות רק מניסון בבקשה
ויש לי מלא סבלנות לבירוקרטיה:) לא צריך לייאש אותי מראש
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
הבעיה בתח"צ נעוצה כמי שכתבו קודמי לאי יכולת ההתאמה לאירועים מיוחדים.
ביום יום אני נהנה מאד מהתח"צ, מתקתק בזמנים, ואפילו האוטובוסים מתחדשים מעת לעת.
נסעתי בחודש האחרון כמה וכמה נסיעות מב"ב לי-ם בשעות הערב והלילה, ובכל הפעמים לא היו יותר מ10-15 נוסעים באוטובוס, ריווחי זה ודאי לא, והנסיעה היתה בתחושה של מונית. ואגב, מגיעה פה מילה טובה לשינויים שנעשו בקוים של י-ם ב"ב שהוסיפו קוים ושינו מסלולים בצורה יוצאת מן הכלל עם הרבה חשיבה.
הבעיה היא יותר באירועים מיוחדים שאז התשתיות קורסות, באשמת כל הגורמים.
בהרבה מקרים זה הפוך, מר גוטה.

באירועים מיוחדים כמו חגים, פתאום מבינים שלפחות ביום כזה זה לא לעניין לסובב את האוטובוס כפורפרה בכל הסמטאות וליד כל שטיבל של כל חסידות שיש לה 2 נציגים במועצת הקהילות.
ואז עושים תחנת יציאה במקום אחד, האוטובוס יוצא מהעיר דוך, ובמקרים רבים זה עובד חלק כמו מים - תענוג.

ועל זה נאמר, מדוע לא יבוא פורים פעמיים בשבוע, כי בתכל'ס זה השינוי האמיתי הקרדינלי שצריך לעשות, כמו שכתבו @יואל ארלנגר - קקטוס @nori ועוד ועוד
 
נערך לאחרונה ב:

עט

משתמש מקצוען
ועם זה לא עוזר אפילו לפנות לחבר הכנסת אורי מקלב.....שמזל שיש לנו אחד כזה בדור.......
יש גם את חבר הכנסת אורי מקלב........

שדרך אגב הוא גם (או רק ? - נורבגי ?) סגן שר(ת) התחבורה

ואפשר גם לפנות לח"כים הצעירים בש"ס - מלכיאלי, אזולאי, ארבל וכו' הם (או עוזריהם) בטח ישמחו לעזור
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
לא יצא לי תכל'ס מה תאריך היעד. אחרי שיגמרו את כל הרכבות וההפגנות וכו'?
באתר העיריה רשום בעוד שנתיים.
רק ש..
1. לא כתוב מתי זה נכתב (ויתכן ומאז עברו 23 חודשים..)
2. פרוייקטים גדולים 'נוטים' להאריך את היעד עד לכפול.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בלת"ק
הפתרון היעיל ביותר הוא לתת לשר התחבורה הנכבד לעלות על אוטובוס עם עגלת תאומים + ילד בן 4, ולסוע 3 תחנות.
זהו.

אה, ולעלות על 402 בבר אילן.

עגלת תאומים היא דבר שלא אמור לעלות לאוטובוס בכלל.
עד לפני 13-14 שנה לא היה אופציה להעלות עגלת תאומים, כי דלתות האוטובוסים היו מחולקות עם מוט באמצע (לפני עידן האוטובוסים הנגישים).
מה עשו? הסתדרו.

היום, עגלות התאומים הן אחד הגורמים העיקריים לסבל בתח"צ העירונית בירושלים.
מספיק 2 נשים עם 2 עגלות כאלו (ריקות למחצה בהרבה מקרים), בשביל לסתום אוטובוס שלם.

לו הייתי שרת התחבורה הייתי דורשת תשלום מלא על כל עגלה פתוחה באוטובוס (כמו עד לפני מס' שנים), ותשלום מיוחד (משהו בסדר גודל של 15 ש"ח) על עגלת תאומים פתוחה.

באורח פלא היינו רואים איך רוב העגלות הפתוחות - נסגרות. ופתאום לא ממש חובה לנסוע עם עגלת התאומים ולשים בה את בן השלוש עם בת השנה.
 

יעלי1

משתמש מקצוען
עגלת תאומים היא דבר שלא אמור לעלות לאוטובוס בכלל.
עד לפני 13-14 שנה לא היה אופציה להעלות עגלת תאומים, כי דלתות האוטובוסים היו מחולקות עם מוט באמצע (לפני עידן האוטובוסים הנגישים).
מה עשו? הסתדרו.

היום, עגלות התאומים הן אחד הגורמים העיקריים לסבל בתח"צ העירונית בירושלים.
מספיק 2 נשים עם 2 עגלות כאלו (ריקות למחצה בהרבה מקרים), בשביל לסתום אוטובוס שלם.

לו הייתי שרת התחבורה הייתי דורשת תשלום מלא על כל עגלה פתוחה באוטובוס (כמו עד לפני מס' שנים), ותשלום מיוחד (משהו בסדר גודל של 15 ש"ח) על עגלת תאומים פתוחה.

באורח פלא היינו רואים איך רוב העגלות הפתוחות - נסגרות. ופתאום לא ממש חובה לנסוע עם עגלת התאומים ולשים בה את בן השלוש עם בת השנה.
ואוו זה לא יפה
אולי את נתקלת בעגלת תאומים ריקות
אבל אני נסעתי עד לא מזמן עם תינוק בן חצי שנה ותינוק בן שנה וחצי
אז אין לי זכות לעלות לאוטובוסים????
מבינה את הקושי של אנשים אחרים אבל צריך להתחשב...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ועוד אשם עיקרי בהזיית התח"צ העירונית בירושלים: ההפגנות.

כל מטורף עם כאב בטן, או ילד מופרע שבא לו אקשן, יכול לגרור פח לאמצע הכביש, לשפוך אליו בקבוק טרפנטין וגפרור דולק, ויאללה הפגנה.

יאללה הפגנה!

באותו רגע, כל נהגי אגד בעיר עושים דין לעצמם, ומחליטים על מסלול בהתאם לנטיות ליבם. לא משנה שזה אוטובוס שבכלל לא אמור לעבור בנתיב-הפח-הדולק.

נגיד, נהג של 72 שלא בא לו עכשיו לטפס את יחזקאל-שטראוס, שומע שיש הפגנה בצומת אפריון, ומנצל את ההזדמנות להימלט ממחצית המסלול. יוצא משמואל הנביא לכביש 1 העירוני ומשם לדרך חברון, וכל אלו שחיכו בתחנות ביחזקאל-שטראוס, או היו אמורים לרדת בהן, יכולים להתייבש מבחינתו.
ולא עוזר שכל נוסעי האוטובוס יצעקו חי וקיים, וינסו לפנות אל ההגיון והרגש והשכל והלב של הנהג ולהסביר לו שהפח השרוף באפריון אינו קשור למסלול שלו ביחזקאל-שטראוס.

כנל נהגי קו 1 לכותל, שלעיתים מדלגים באלגנטיות על כל גאולה, כי שמעו שפעם הייתה שם הפגנה, ודוהרים דרך אגריפס-הנביאים לעיר העתיקה, והנוסעים יכולים מבחינתם לעמוד ולהתפלל בתחנות, או לחזור הביתה.

כל האירועים האלו קורים ללא כל הודעה ועדכון. והציבור החרדי, שברובו מחזיק בפלאפונים כשרים, אין לו דרך להבין למה האוטובוס שלו לא מגיע, או איפה כן יש אוטובוסים.

לו הייתי שרת התחבורה/מפכ"ל המשטרה, הייתי יוצאת לסיור לימודים בבירות אירופה הקשוחות ובמנהטן. בודקת מה קורה למי שמנסה לחסום כביש מרכזי באחת הערים הגדולות. מיישמת כאן בארץ, וחסל.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
עגלת תאומים היא דבר שלא אמור לעלות לאוטובוס בכלל.
עד לפני 13-14 שנה לא היה אופציה להעלות עגלת תאומים, כי דלתות האוטובוסים היו מחולקות עם מוט באמצע (לפני עידן האוטובוסים הנגישים).
מה עשו? הסתדרו.

היום, עגלות התאומים הן אחד הגורמים העיקריים לסבל בתח"צ העירונית בירושלים.
מספיק 2 נשים עם 2 עגלות כאלו (ריקות למחצה בהרבה מקרים), בשביל לסתום אוטובוס שלם.

לו הייתי שרת התחבורה הייתי דורשת תשלום מלא על כל עגלה פתוחה באוטובוס (כמו עד לפני מס' שנים), ותשלום מיוחד (משהו בסדר גודל של 15 ש"ח) על עגלת תאומים פתוחה.

באורח פלא היינו רואים איך רוב העגלות הפתוחות - נסגרות. ופתאום לא ממש חובה לנסוע עם עגלת התאומים ולשים בה את בן השלוש עם בת השנה.
אכן.

מנסה רק להיזכר בכל הכתבות ששיבחו את שלוחי הציבור המסורים שהצילו אותנו מלשלם על העגלות.

איזה שטחי ודפוק זה היחס הזה "חסכת לנו 50 אג' - דאגת לנו".


וגם בכלל. לפני כמה שנים הבטיח שליח ציבור יקר, מע"מ אפס על תחבורה ציבורית, מה שתורגם בסוף להוזלה בתעריפי התח"צ.

המחיאות כפים כביכול מגיעות בצדק. ההוזלה היא חשובה.

אבל באמת זה כל כך מרגיז. ההוצאה של משפחה ממוצעת (גם נטולת רכב בכלל) על סעיף התח"צ היא לא כזו גדולה. כי אם משתמשים הרבה הרי עושים חופשי (ומי מדבר על תלמידים וסטודנטים וכו'). לא זה מה שיציל את המשפחות מעוטות היכולת.

למה את המליונים הללו, שממשיכים לצאת מידי שנה בשנה, אי אפשר להשקיע בשיפור התח"צ? אין לי ספק שכל משתמשי התחבורה, גם העניים שבהם, יבחרו באפשרות הזו.

למשל אם היו משלמים לחברות תקציב אקסטרא בשביל להחזיק אוטובוס ספייר לכל קו, למקרה שאוטובוס אחד נתקע. זה הרי היה פשוט נהדר!!

ראיתי פעם הבטחת בחירות של איזה מפלגה (מר"צ?) שהם יעשו תח"צ בחינם, וזה יחסוך למדינה מליארדים כי אנשים יעזבו את הרכבים הפרטיים ואז לא יהיו פקקים ושעות עבודה וכו' וכו'.

אין לי כח אפילו להסביר כמה זזה בדיחה עצובה.
 
נערך לאחרונה ב:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ואוו זה לא יפה
אולי את נתקלת בעגלת תאומים ריקות
אבל אני נסעתי עד לא מזמן עם תינוק בן חצי שנה ותינוק בן שנה וחצי
אז אין לי זכות לעלות לאוטובוסים????
מבינה את הקושי של אנשים אחרים אבל צריך להתחשב...

גם אני נסעתי באוטובוסים עם עגלת תאומים (בזמן שעוד שילמו עליה מחיר מלא).
ולפני כן לא נסעתי, כי כל האוטובוסים היו עם מדרגות, ולא היה דרך להכניס אליהם עגלת תאומים.
מה עשינו? הסתדרנו, ושרדנו כדי לספר על זה.

וחוץ מזה - יש לך זכות מלאה לעלות לאוטובוס. אבל עבור המקום היקר שעגלתך תופסת, תשלמי 15 ש"ח. (או מחיר של שני נוסעים, נניח). נשמע מידתי, הגיוני ומתקבל על הדעת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה