אבל בציורים עסקינן.הדור שלנו חולני. וכן, כנראה גם לגבי הציורים זו אותה תורה.
ומדבריכם השתמעה משוואה לפיה עיתון שאינו מפרסם ציורים אלו אות וסימן הוא כי ומדרני הוא ובוער לו לצאת מחשכת הגטו ולהוציא ביחד עימו את כולם.
אבל בציורים עסקינן.הדור שלנו חולני. וכן, כנראה גם לגבי הציורים זו אותה תורה.
אני מאשים בתכונה מצומצמת ובורה זו, גם את העיתונאים שלא מפרסמים ציורים.אבל בציורים עסקינן.
ומדבריכם השתמעה משוואה לפיה עיתון שאינו מפרסם ציורים אלו אות וסימן הוא כי מודרני הוא ובוער לו לצאת מחשכת הגטו ולהוציא ביחד עימו את כולם.
עדיף לי מיתד, שמפרסמים כתבה שלמה (!!!) על ספר גויי, שנגיד בעדינות - יש נקיים ממנו.
כתבה שלמה, עם שם הספר, תמונות, הסברים.
ספרו לי עוד על ההשקפה הצרופה והעתקת השמועה. אתם באמת רוצים שבחורים ונערות ילכו לחפש את הספר הזה?!
אין לי שום דבר נגד גזר. להיפך - אני שונא גזר.@מעלה ומוריד לא הבנתי כלום ממה שכתבת.
ולא רלוונטית בכלל דעתם המקורית של העורכים. יש הקצנה לצורך מיסחור. כתבתי זאת לעיל.
ואין שום מקור להקצנה הזו, לא הלכתית ולא מוסרית.
שטויות במיץ גזר.
תביא לי אותם. צטט לי אותם. הבא לי מקורות אני מחפש אותם בנרות.זו דעת אנשי תורה, ואני מתיימר לומר שהבנתי אותם נכון.
דרך בטוחה לטיפוח חולניות היא חוסר איזון.הדור שלנו חולני. וכן, כנראה גם לגבי הציורים זו אותה תורה.
מה היא "זו"?זו שמעתי מאחד מגדולי בעלי המחשבה, אמן גדול.
(מרבני בית מדרש הגר"א. מקובל גם על אחרוני המודרנים. איש שכל התורה בקופסתו, ואפיקיו רחבים כאולם.)
ואני מתיימר לומר שהבנתי אותו נכון.
גם לגבי ציורי תינוקות...הדור שלנו חולני. וכן, כנראה גם לגבי הציורים זו אותה תורה.
אני גם מעדיפה ספרים כאלו. ועדיין, יש ספרים שאנחנו מקבלים, ויש ספרים שבעיני יכולים לתרום לילדים, למרות דמות האם החסרה.אז אל תקני אותו.
אני לא מכניסה ספרים שאין בהם משפחה שלמה.
נקודה.
אני מאד רציתי לעשות מנוי לזרקור עבור ילדי אבל מאז שהם הקצינו בעניין הציורים חזרתי בי בצער רב.
בצער- כי התוכן איכותי אבל דרושה גם שפיות.
למה חצאי מלים, לא כתבתי מספיק ברור?סליחה שאני מתערב בבוטות שכזו בדיון כ"כ עדין ורגיש,
אבל דומני שהשיח פה לוקה בחסר, ובהתעלמות מופגנת מהמציאות ברחוב, בעיתונות, ובמדיה העכשווית.
וכבר הזכירו פה קודמיי את הענין בחצאי מילים.
אני לא מאמין שיש אחד או אחת כאן בפורום שאכן מאמינים שלו והיתה מתקבלת החלטה בזמן כלשהוא, שמפרסמים תמונות או אפילו ציורי נשים צנועות וחסודות ככל שהם בעיתונות, המצב היום היה נראה אחרת לגמרי,
למה נראה לכם ש"מאוחדת" או חברה כזו או אחרת ימצאו לנכון לייפות את פרסומיהם בתמונה של אשה לבושת שאל או צנועה וחסודה ברמה שגם ברחוב צריך לחפש קשה בשביל למצוא את האיסור,
למה נראה לכם שהצורך של עיתונות כזו או אחרת או אפילו ספר יפה ומהוקצע (כן היום המקצועיות החרדית הרי מנסה לשאוף למקסימום מבחינה ויזואלית וצבעונית..) יעטרו בציוריהם ציור בעיפרון של שרה שנירר מלפני שנות דור?
מבין כל הציורים הגרפיים המתקדמים היום של הילדים החינניים שלפעמים יותר מתוקים המהציאות, תזדקר תמונה של "כך היו נראות אמותינו" (רק חסר חתימה של הרבנית קוק..)
נו באמת....
אכן, פעם דורות עברו, לא צריכים אתם להגיע לנושא הציורים והתמונות, גם המציאות היתה שונה, נושא ההפרדה בין גברים לנשים לא היה מוחלט כל כך, מספיק לראות סרטונים מלפני השואה של קהילות חסידיות גדולות ופורחות, שהיום היו נמצאות בנידוי מוחלט אם זה היה המצב שלהם היום,\.
רק מה?
אז אולי באמת נגיע למסקנה שאליה הגיעו גדולי הדורות בדור האחרון (ובלי להיכנס להוראה ספציפית כזו או אחרת אם היתה או לא..) שאכן השתנו הדורות היום אמותינו לא נראות כמו שהיו נראות אמותיהם וסבתותיהם,(ואני לא אומר זאת כהטפה או כבעיה אלא כמציאות.) ולכן הגיע הזמן לעשות גדרים שאכן פעם לא היו,
היום כשנצייר או נרצה לפרסם תמונה של אשה לא נפרסם ח"ו תמונה של אשה מקומטת ודוויה,אלא ההיפך וד"ל.
וכמו שכתבו כאן, יתכן מאוד שאם תמונות הנשים היו מפורסמות כמו תמונות הנשים שפורסמו בעיתונים מלפני שנות דור אכן לא היינו רואים את ההתעלמות המוחלטת.
ההשוואה לפעם, יסבירו לכם, אינה נכונה. ראשית, ככל שהרחוב מידרדר, יש להציב גבולות חזקים יותר, וציור של אמא בימינו חייב לשקף את המציאות. אם בפרסומות לבגדי ילדים, מככבים היום הילדים ה"הורסים" ביותר, שלרוב אינם דומים לילדי מנויי העיתון, בוודאי יהיה מגוחך שהאמהות תיראנה כמו הצדיקות של לפני שנות דור. שנית, איכות האיורים וצבעי הדפוס כיום אינה משתווה לעבר, וכיום כל איור הוא איור [ראו במאגר העיתונות ההיסטורית, כיצד נראו העיתונים החילוניים לפני עשרות שנים. בעצם אל תראו, לא על אחריותי].
יש מספיק ציירים חרדים שמציירים דמויות נשיות צנועות ומכובדות.סליחה שאני מתערב בבוטות שכזו בדיון כ"כ עדין ורגיש,
אבל דומני שהשיח פה לוקה בחסר, ובהתעלמות מופגנת מהמציאות ברחוב, בעיתונות, ובמדיה העכשווית.
וכבר הזכירו פה קודמיי את הענין בחצאי מילים.
אני לא מאמין שיש אחד או אחת כאן בפורום שאכן מאמינים שלו והיתה מתקבלת החלטה בזמן כלשהוא, שמפרסמים תמונות או אפילו ציורי נשים צנועות וחסודות ככל שהם בעיתונות, המצב היום היה נראה אחרת לגמרי,
למה נראה לכם ש"מאוחדת" או חברה כזו או אחרת ימצאו לנכון לייפות את פרסומיהם בתמונה של אשה לבושת שאל או צנועה וחסודה ברמה שגם ברחוב צריך לחפש קשה בשביל למצוא את האיסור,
למה נראה לכם שהצורך של עיתונות כזו או אחרת או אפילו ספר יפה ומהוקצע (כן היום המקצועיות החרדית הרי מנסה לשאוף למקסימום מבחינה ויזואלית וצבעונית..) יעטרו בציוריהם ציור בעיפרון של שרה שנירר מלפני שנות דור?
מבין כל הציורים הגרפיים המתקדמים היום של הילדים החינניים שלפעמים יותר מתוקים המהציאות, תזדקר תמונה של "כך היו נראות אמותינו" (רק חסר חתימה של הרבנית קוק..)
נו באמת....
.
אז אולי באמת נגיע למסקנה שאליה הגיעו גדולי הדורות בדור האחרון (ובלי להיכנס להוראה ספציפית כזו או אחרת אם היתה או לא..) שאכן השתנו הדורות היום אמותינו לא נראות כמו שהיו נראות אמותיהם וסבתותיהם,(ואני לא אומר זאת כהטפה או כבעיה אלא כמציאות.) ולכן הגיע הזמן לעשות גדרים שאכן פעם לא היו,
.
גרירת השיח שוב ושוב לתמונות של נשים היא לא הוגנת.סליחה שאני מתערב בבוטות שכזו בדיון כ"כ עדין ורגיש,
אבל דומני שהשיח פה לוקה בחסר, ובהתעלמות מופגנת מהמציאות ברחוב, בעיתונות, ובמדיה העכשווית.
וכבר הזכירו פה קודמיי את הענין בחצאי מילים.
אני לא מאמין שיש אחד או אחת כאן בפורום שאכן מאמינים שלו והיתה מתקבלת החלטה בזמן כלשהוא, שמפרסמים תמונות או אפילו ציורי נשים צנועות וחסודות ככל שהם בעיתונות, המצב היום היה נראה אחרת לגמרי,
למה נראה לכם ש"מאוחדת" או חברה כזו או אחרת ימצאו לנכון לייפות את פרסומיהם בתמונה של אשה לבושת שאל או צנועה וחסודה ברמה שגם ברחוב צריך לחפש קשה בשביל למצוא את האיסור,
למה נראה לכם שהצורך של עיתונות כזו או אחרת או אפילו ספר יפה ומהוקצע (כן היום המקצועיות החרדית הרי מנסה לשאוף למקסימום מבחינה ויזואלית וצבעונית..) יעטרו בציוריהם ציור בעיפרון של שרה שנירר מלפני שנות דור?
מבין כל הציורים הגרפיים המתקדמים היום של הילדים החינניים שלפעמים יותר מתוקים המהציאות, תזדקר תמונה של "כך היו נראות אמותינו" (רק חסר חתימה של הרבנית קוק..)
נו באמת....
אכן, פעם דורות עברו, לא צריכים אתם להגיע לנושא הציורים והתמונות, גם המציאות היתה שונה, נושא ההפרדה בין גברים לנשים לא היה מוחלט כל כך, מספיק לראות סרטונים מלפני השואה של קהילות חסידיות גדולות ופורחות, שהיום היו נמצאות בנידוי מוחלט אם זה היה המצב שלהם היום,\.
רק מה?
אז אולי באמת נגיע למסקנה שאליה הגיעו גדולי הדורות בדור האחרון (ובלי להיכנס להוראה ספציפית כזו או אחרת אם היתה או לא..) שאכן השתנו הדורות היום אמותינו לא נראות כמו שהיו נראות אמותיהם וסבתותיהם,(ואני לא אומר זאת כהטפה או כבעיה אלא כמציאות.) ולכן הגיע הזמן לעשות גדרים שאכן פעם לא היו,
היום כשנצייר או נרצה לפרסם תמונה של אשה לא נפרסם ח"ו תמונה של אשה מקומטת ודוויה,אלא ההיפך וד"ל.
וכמו שכתבו כאן, יתכן מאוד שאם תמונות הנשים היו מפורסמות כמו תמונות הנשים שפורסמו בעיתונים מלפני שנות דור אכן לא היינו רואים את ההתעלמות המוחלטת.
אנחנו מדברים כאן על ציורים. גם של ילדות, וכמו שהעידה @מרים יעל גם של תינוקות. זה שונה מהותית, ואין בזה דבר מלבד הקצנה מטופשת.
מה חצאי מלים, לא כתבתי מספיק ברור?
ובכל מקרה יש הבדל בין ראייה הסתכלותמן הסתם יש גם במקורות תורניים. עיינתי כעת בקונטרס לראות פני המלך - קדושת העיניים, עמ' כד שם מסיק שיש איסור להסתכל על איור אמנותי של אשה, ויר"ש יחמיר אף בציור שאינו של אומן. לשם המדגם עיינתי ברוב מקורותיו ולצערי לא מצאתי בינם קשר רציני למסקנותיו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמט
א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ: