אפשר להסתפק בחיכוך ידיים של הנאה מהארץ היפה והטובה בה אנו שוכנים פחות או יותר (ובעיקר יותר) לבטח. "ארץ אשר עייני אלוקיך בה".

להביט אל מטס חייל האוויר ולהודות על כל רגע של היותנו כאן.

למנגל איזה קבב ישראלי על המרפסת כי אם כבר כולנו בבית, לפחות שיהיה טעים.

ואפשר לקחת את העוצמה הזו לחיינו הפרטיים ולהחליט לעשות מהפך.

לא לתת למעצורי הטבע, הזמן והסביבה לגרום לנו לחדול מלהיות.

פשוט לקבל את הכלים שהושפעו על התקופה הזו ולקחת אחריות; על עתיד העצמאות האישית שלנו.

נכנסתי השבוע לבית פרוג, יודעי דבר אומרים כי גם אם השגרה תחזור אט אט, זאת תהיה שגרת קורונה, לא באמת נוכל להחזיר כיתות שלמות כימים כתיקונם.


אז מה עושים?
עם תום חג הפסח החלטנו שלא ניתן לאלו הקשיים להשתלט לנו על הסט... הפשלנו שרוולים והאצנו את בניית המערך הלימודים דרך האונליין.
לא מדובר רק על הלימודים הסדירים בבית פרוג שעברו לאונליין, אלא גם על בניית מערכי קורסים אונליין, מוקלטים או בזמן אמת כדי שנוכל להמשיך להתקיים ולעשות את הטוב ביותר בתחום.



45f75908-df27-4829-8e61-4c25b1e83642.jpg

המרצה יעקב סלם (עובד ערוץ הידברות) בהפעלת אולפן ההקלטות החדש של פרוג.



אז זהו, הקורסים בפרוג עברו למתכונת אונליין, כאשר התלמידים מתחברים באותה שעה ולומדים ממש כמו בכיתה, ואילו מי שאינו יכול 'להגיע' לשיעור, יכול לצפות מתי שרוצה בהקלטה שעולה תוך יום עבודה לפורום הכיתה.

האמת? חששנו מאד, חששנו מתגובות התלמידים, חששנו מתגובות המרצים, חששנו מהתפעול הטכני, אך אט אט כשבוע וחצי אחרי שהמפעל האדיר הזה עובד מהעננים, אפשר לשתף אתכם הקוראים, כי למדנו המון.
למדנו להתרגש מהתלמידים שלנו ולגלות בהם הכרת הטוב, נאמנות ורצון ללמוד ולהצליח, אפשר לעשות שיעורים גם מהבית. מתוך למעלה מחמישים קבוצות קורסים שעלו לזום, היו כ 2 קבוצות בס"ה שממש חששו לנסות זאת, וגם הם נרגעו לאחר השיעור הראשון.

גילינו את המקצועיות הבלתי מתפשרת של המרצים בפרוג, שבמסירות אין קץ שעות ארוכות עמלו להתכונן לשיעורי אונליין, ועשו הרבה מעבר לנדרש כדי שהמערך הזה יצליח.

אך לפלא הוא שגילינו כי דווקא מתוך הבלבול והסגר מגיעה תקומה.
ובאופן לא צפוי אנחנו מוצפים בגל פניות מדהים הן מצד המרצים המספרים לנו כי תצורת הלימודים הזו מקצועית וטובה יותר מאשר בכיתה, אשתף אתכם כמה הודעות מ'חדר המורים':

דבורה קוטובסקי, מרצה לאיור: השיעור זרם בצורה מדהימה, ההספקים טובים יותר מאשר בכיתה רגילה, והכיף שלי היה שתלמידה שתקועה בקנדה מפורים, השתתפה בשיעור יחד עם כולנו!

צליל שחר, מרצה לעיצוב פנים: זו הדרך היחידה בה חולת קורונה מאומתת בבידוד ביתי יכולה היתה ללמוד. היא עובדת במרכז רפואי ולומדת עיצוב, נדבקה בתחילת אירוע הקורונה ואחרי שבוע קשה התאוששה מספיק כדי להצטרך לשיעור.

יוני ברק מרצה לאפטר אפטקס: שמתי לב שיש דווקא יותר הקשבה בשיעור הזה, כאילו כל רחשי הרקע נעלמו (מעבר לזה שרק אדם אחד יכול לדבר בכל זמן נתון)

בועז שרון מרצה לאינדיזיין וטיפוגרפיה: מספר לי שמכיון שהוא מלמד מה סטודיו שלו, הדוגמאות מהעבודות שלו זמינות יותר תוך כדי השיעור הוא מציג לתלמידות.

עובד קדם מרצה לעיצוב פנים: אני באתי מאוד בחשש לשיעור, חששתי שיהיו ניתוקים, בעיות טכניות, חוסר תיקשורת וכו'. השיעור היה נפלא הכל זרם מצויין, לא היו שום בעיות טכניות, התלמידות היו קשובות שאלו שאלות ושיתפו פעולה בצורה יוצאת דופן. יצאת מהשיעור בתחושה נהדרת שהשד לא כזה נורא. הזמן עבר מהר ופתאום מצאתי את עצמי, אחרי שלוש שעות רצופות של שיעור (עם הפסקה של 10 דקות באמצע) עם אותה אנרגיה כמו בתחילת השיעור. בסוף השיעור נתתי זמן לשאלות והערות, אחת התלמידות אמרה לי שהשיעור היה יותר מוצלח משיעור רגיל, שאלתי למה ? היא אמרה שהכל היה יותר מדוייק, ללא הסחות דעת שיש בכיתה, ומבחינתה השיעור היה יותר ברור ויעיל. תודה לפרוג שנתתם לי את ההזדמנות.

יעל שטיינברגר, מרצה לעיצוב פנים: אני גיליתי שזה מאוד נעים חברתית להיות בכיתה. בהנחה שכולנו באמת לא נפגשות עם חברות ומשפחה פתאום יש משהו מאוד מחמם בביחד הזה עם הפרצופים המוכרים.

אבי מילר, מרצה לאיור דיגיטלי: מצאתי שזה מאוד מחדד את ההגשה. הסיטואציה שאתה מדבר מול מצלמה גורמת למרצה להתאמץ להיות הכי ברור בעולם. הרבה יותר מאשר מול כיתה.

והתלמידים? גם בני הבית היקר ואהוב שלנו החלו להתרגל ללימודי האונליין, ורואים בזה פתרון מדהים כרגע אפילו יותר מהלימודים בכיתה, וזאת בשל המיקוד של המרצים, שיתוף ההקלטות של השיעור, שניתן לצפות בשיעור כמה שרוצים ומתי שרוצים, וביטול הצורך להשתמש בתחבורה ציבורית זמן רב מידי שבוע.

אני באופן אישי מוצא את עצמי מטייל בין הכיתות, נכנס לשיעורים בשקט, כצופה לראות שהכל בסדר. ביום ראשון השבוע נכנסתי לכיתת צילום בהפסקה, התלמידות שוחחו ביניהן בזום על השיעורים במתכונת הזו, אחת התלמידות אמרה לכולן שהשיעור הרבה יותר נוח לה בצורה הזו, כי היא לא צריכה לקום בשש בבוקר ולנסוע ברכבות לפרוג, בעוד חברתה שיבחה את ההקלטות שעולות לפורום. אני רק הקשבתי מהצד. ותהיתי לעצמי האם זהו עידן חדש בלימודי המקצוע?

אנו בפרוג מציעים קורסי אונליין מדהימים ומקצועיים, קורסים מוקלטים, זאת עדנה ובשורת תקומה למשבר הקורונה.

ועדיין הקולות מהכיתות מרעידים את מיתרי לבי, אני מתגעגע.
חיים דיקמן - מנהל בית פרוג




בנתיים קבלו כמה הצצות מדגמיות בלבד, מתוך מערך של עשרות שיעורים שהתקיימו:


שיעור איור דיגטלי, הבעות פנים
שיעור-איור-דמויות.jpg



שיעור לקורס עיצוב פנים
שיעור עיצוב פנים.jpg



שיעור סקצ'אפ
שיעור-סקצ'אפ.jpg
  • יזכור.JPG
    יזכור.JPG
    KB 524.8 · צפיות: 710