נפל לי אסימון // דף מיומנה של עצמאית, פרק 02

תהילה מספרת:

לא זוכרת את עצמי מחכה ככה ליום ראשון בבוקר.
בדרך למשרד מיהרתי לשלוף מתיבת הדואר את המגזין של השכונה
והחבאתי עמוק בתיק שלי. לא מעיזה לדפדף.
הייתי חייבת למהר, רוזה הבוסית שלי עומדת על השעון כאילו שהיא
שוויצרית, וכבר איחרתי בשבוע שעבר פעם אחת.

באוטובוס התרווחתי לי בנחת, היו מסביבי נשים שהחזיקו סידורים, חלקן קראו תהלים או
השלימו ברכות השחר, אני לעומת זאת פתחתי בגנבה את המגזין של השכונה, דפדפתי
מהר וחיפשתי את המודעה שלי.

יפה כזו, בגווני הפסטל, עבדתי הרבה לעצב אותה, הלכתי על תמונה של ילד חמוד
שצילמתי, יושב על סוס פוני ומחייך,
שעות חשבתי על כותרת חזקה ומה כדאי להציע, בסוף החלטתי על:
“מבצע חד פעמי- צילום ילדים בסטודיו מקצועי ב-50% הנחה!”.
הגדלתי כמה שיותר את מספר הטלפון שלי, שאף אחד לא יתבלבל,
פעם מישהי אמרה לי שמאד חשוב ההנעה לפעולה. לומר לאנשים להתקשר.

ואז, כמעט בסוף העיתון מצאתי את המודעה שלי, די נבלעת בין שאר המודעות מסביב.
חבל שהתקמצנתי על עמוד שלם. הרבע הקטן הזה נראה קצת חיוור לעומת שאר המודעות
בעמוד. אולי בשבוע הבא אגדיל את הפרסום, אבל בינתיים נראה כמה לקוחות יבואו לי
מהמודעה הזאת, ואז נהיה חכמים יותר.

כל הבוקר אני עובדת תוך כדי פזילות לפלאפון שלי, אם יש שיחות שלא נענו.
בהפסקה ממהרת לבדוק לעומק, חוזרת לשני מספרים, קווי נייעס ומוקד התרמות.
בטח עוד לא הספיקו לחזור מהעבודה. בצהריים מן הסתם תהיה לי הצפה על הטלפון.
אני כבר מתכננת בעיני רוחי את הילדים משחקים יפה בחדר, עם איגלואים בפה- משתיקי קול
מהסוג שעושה לי קצת שקט, ואני מסתגרת במרפסת ועושה שיחות מכירה עם כל הלקוחות
שיפנו.

בצהריים זה באמת קורה.
“שלום”, את הצלמת?”
-כן, אני אומרת,
-רציתי לדעת כמה עולות 2 תמונות?
-אמממ. זה לא הולך ככה, יש חבילות, הכי קצת שאפשר זה 10 תמונות.

-לא. אני לא צריכה כל כך הרבה, מחפשת ממש בקטנה.
טוב תודה, שלום.”

ואחר כך יש עוד טלפון:
“סליחה, את פרסמת על 50% הנחה? השאלה אם את יכולה לתת לנו עוד 50%, אני אגיד
לך למה, אנחנו עמותה ויש לנו עכשיו ערב שאנחנו מארגנות לכל המתנדבות. הכל על טהרת
הקודש, כולן עובדות לשם שמיים. תאמיני לי, זה כל כך מרגש! רצינו לדעת אם תוכלי לבוא
לאולם כרם אברהם הערב בשמונה, ולצלם את התוכניות. אבל צריך שתביאי גם תאורה. מה
את אומרת? רוצה לזכות במצווה היקרה?”

מרוב הלם אני לא מצליחה לענות. והמתנדבת המסורה כבר מסכמת איתי פרטים אחרונים.
ואז אני מוצאת את הלשון. אנשים היום הגזימו!
“סליחה. אני לא יכולה. זה לא מתאים לי. וחוצמיזה אני מצלמת רק ילדים, וכבר נתתי
הנחה…”
ההיא מתקצפת עלי: “אז בשביל מה פרסמת תגידי לי? זה ממש חוסר הגינות לבזבז
לאנשים את הזמן. היית אומרת מראש! עכשיו אני צריכה לחפש עוד מתנדבת, כאילו שחסר
לי מה לעשות.”


באמצע שאני חותכת סלט לארוחת הערב שוב שיחת נכנסת ממספר לא מוכר. אני מזנקת.
מנגבת את הידיים מהר ועונה:
“שלום, אני מדברת עם תהילה? קוראים לי שפרה חיה, אני צלמת יחסית מתחילה, אבל
הצילומים שלי ברמה גבוהה מאד. אם תתני לי את המייל שלך אשלח לך תיק עבודות
שתראי את הסגנון. רציתי להציע לך שיתוף פעולה.
את בטח עמוסה ויש לך מלא לקוחות, אז אם לפעמים את לא יכולה לקבל לקוחות
בגלל שהתאריך תפוס- אני אשמח שתפני אותם אלי.
היועצת העסקית שלי אמרה שזה נקרא “ללקק שאריות”. זה נהנה וזה לא חסר.
כמובן אני מעבירה עמלות. בסדר?”

לא יודעת אם לצחוק או לבכות. מתחשק לי להציע לה ללקק שאריות מקופסת הגבינה שיש
לנו פה בארוחת הערב. שאריות אחרות לא מצאתי לכל מלוא האופק.

ב10:00 בלילה יש עוד שיחה. גיסתי מתקשרת לומר שעם כל העייפות שלה היא היתה
חייבת להרים אלי טלפון, הם ראו היום את המודעה בעיתון ואיזה יופי וכמה הם שמחים
שאני מתפתחת ומרוויחה, והם באמת מפרגנים לי מכל הלב, כיף לה שיהודיה מרוויחה. ככה
היא אומרת.
בינתיים מה שהיהודיה רואה מול העיניים זה מינוס של 690 ₪ + מע”מ. עלות הפרסום
במקומון.


נפל לי אסימון:
פרסמתי ולא נושעתי.
למדתי מה לא עובד. נשאר לי לבדוק מה כן.
על המחבר
Beeing
דבורי כהן באזזז, יועצת שיווקית ואסטרטגית,
מנהלת מרכז Beeing
ומלווה בעלות עסקים נותנות שירות שרוצות להפוך למותגים רווחיים באמצעות תהליכי מיתוג אסטרטגיים ויצירת משפכי שיווק שמביאים תוצאות ומגדילים מכירות.
מעבירה הרצאות, קורסים דיגיטליים וסדנאות בנושאי אסטרטגיה, שיווק, קופי ותקשורת שיווקית.

יש פער בין הפוטנציאל של העסק שלך
לבין מה שתכלס קורה אצלך בחשבון בנק?

תבדקי איפה החוליה החלשה ותחזקי את החלק הזה!
איך תדעי איפה לחזק? הכנתי לך קורס דיגיטלי עוצמתי "עסק על הסרגל" שיעזור לך לזהות ולהתמקד בחלק שכדאי לך לשפר אצלך בעסק (עלותו 349 ש"ח וכרגע זמין עבורך ב-7 ש"ח בלבד.)

תגובות

מאוד יפה!
נהניתי הן מהתוכן והן מצורת הכתיבה.

אגב, אין לי מושג אם התכוונת להכניס את הנושא הזה - אבל דווקא הוא מובא בצורה מאוד יפה - החלק של המענה הטלפוני לעצמאים.
עובד שכיר, גם בהנחה שהוא עונה לטלפונים, על פי רוב הוא עונה עפ"י הנחיות שלא הוא קבע אותם - ועל פי נהלים שהדבר היחיד שיש לו לומר זה - מצטער, אין לי אפשרות, תדבר עם המנהל.
לעומתו העצמאי, צרך להחליט לבד החלטות של כדאיות, מוסריות (לא הגעתי כי פחדתי מהאזעקה שהיתה בבוקר, הגיוני או לא?), הגינות וישרות - מול לקוחות שעלולים להיות טרחניים ונודניקים ואפי' מאיימים - טוב, אני אלך למתחרים.
נכון, חתיכת התמודדות!
 
מה שבטוח דבורי, התכנים שלך כובשים והפרסום שלך עובד...
תודה!
אני מאמינה שאנשים אוהבים למצוא את עצמם.
הם לא מחפשים שנספר עלינו, כי זה ממש לא הסיפור
ולכן מי שמוצאת את עצמה בסיטואציות המתוארות פה- מתחברת (שאג כולן נשענות על המציאות כמובן:)

זה בעיני פרסום נכון.
לדבר על הלקוחות.

דבורי המדהימה!
התכנים שלך תמיד מרתקים וסופר מדויקים ונכונים.
תמשיכי להביא כאן ממה שיש לך,
ודאי יועיל לכולם.
תודה רייזי!
יש פרקים נוספים שכבר התפרסמו ועוד כמה בקנה...
שווה לעקוב.

איזה יופי! נהניתי והזדהיתי
תודה יעל!

מקוה בשבילך שהפרסום כאן יעבוד!
חחח אמן ותודה!
ואגב- מה זה בעיניך "יעבוד"?...

הייתי מדייקת וקוראת לזה שיווק אלגנטי, לא פרסום.
שיווק זה לייצר גשר בינך לבין הלקוחות.
לאפשר להם לצמצם את המרחק, להכיר יותר, לעזור להם לראות שיש פה עסק שיכול לעזור להם.

מאוד יפה!
נהניתי הן מהתוכן והן מצורת הכתיבה.

אגב, אין לי מושג אם התכוונת להכניס את הנושא הזה - אבל דווקא הוא מובא בצורה מאוד יפה - החלק של המענה הטלפוני לעצמאים.
עובד שכיר, גם בהנחה שהוא עונה לטלפונים, על פי רוב הוא עונה עפ"י הנחיות שלא הוא קבע אותם - ועל פי נהלים שהדבר היחיד שיש לו לומר זה - מצטער, אין לי אפשרות, תדבר עם המנהל.
לעומתו העצמאי, צרך להחליט לבד החלטות של כדאיות, מוסריות (לא הגעתי כי פחדתי מהאזעקה שהיתה בבוקר, הגיוני או לא?), הגינות וישרות - מול לקוחות שעלולים להיות טרחניים ונודניקים ואפי' מאיימים - טוב, אני אלך למתחרים.
נכון, חתיכת התמודדות!
תודה!

יפה ששמת לב.
יש הרבה בין השורות מעבר לשורות...
עצמאים נדרשים לגלות עצמאות בהרבה תחומים, ויש להם התמודדויות שאין לשכירים,
וזה חלק מהדרך, אבל מי שבחר בדרך הזו- לומד עם הזמן לנהל את כל התחומים האלו.

מה שכן, מי שעובר לעצמאות, וממשיך להתנהל בדפוסים של שכיר
כמו למשל- לחכות שיגידו לי בדיוק מה לעשות,
או רק להגיב- במקום גם ליזום, או שיבטיחו לי.....- זה מתכון להרבה תסכולים...
 

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  40  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

More from דבורי כהן באזזז Beeing Center

שתף את המאמר

למעלה