פרק מתוך הספר החדש שלי

זה כבר ספור אחר, תמונה 1.jpg




פרסומת גב כריכה.jpg




לב שלם

פרק 1

-----------


"סאחאר דניה" משמיעה הכריזה.
הדלתות נפתחות וגל אנושי טרי מציף את הרכבת.
אני תוהה מי מהם יתיישב לידי ומתפלל שזה לא יהיה התימהוני ההוא עם הכיפה והקוקו וההופעה הצעקנית, שעיניו מתרוצצות לחפש לו קרבן להתעלק עליו.
אני מתכווץ במקומי ומסתכל בחלון וכל ישותי מפגינה אי רצון לאינטראקציה מכל סוג שהוא.

בחוץ משתרעת כיכר דניה, "סאחאר דניה" כפי שהרמקול החליט משום מה להכריז בערבית. סאחאר זה כיכר כנראה, מעניין, כמו סחור סחור.
מישהו מתיישב לידי תוך כדי אנחה.
אני נשאר צמוד לחלון זמן מה ובסוף לא מתאפק וזורק הצצת בזק ימינה.
הוא.

אני מחזיר את עיניי במהירות לחלון אבל מאוחר מדי, מבחינתו זה נחשב שכבר נפתח ערוץ תקשורת בינינו.
"היי מה נשמע" הוא קורא, מבטא אמריקאי.
אני כאילו לא שם לב שהוא פונה אלי.
הוא מנחית על ירכי יד מקרקשת צמידים, "אתה יודע מה כתוב כאן"? הוא פותח חוברת קטנה באנגלית ומקריא לי כמה משפטים.
וכשהוא רואה שאינני מבין, הוא מתרגם "כתוב פה שכל בן אדם צריך יהיה עושה כל יום דבר טוב אחד".
"כן הא" אני מהמהם, מחייך בנימוס וחוזר לחלון שלי.
"לפחות אחד" הוא אומר בהדגשה.
אני מהנהן מבלי לזוז מהחלון.

"חבר" הוא מרים את קולו ותופס בשני אצבעותיו את סנטרי "עשית היום מעשה טוב"?
"עשיתי עשיתי" אני קם ונחלץ מהמצב המביך לכיוון הדלתות החשמליות.
"טוב מאוד חבר, טוב מאוד" הוא צועק אחרי.

"יפה נוף" מכריז הרמקול.
אני יורד אל המדרכה, עצבני.
אחכה לרכבת הבאה, או אולי אלך כבר ברגל עד רחוב זנגויל?

יום יפה, נוף יפה, נלך.

פעם קראו לתחנה הזאת "יד שרה" עכשיו זה "יפה נוף". אנשים לא רוצים אסוסיאציות של כיסא גלגלים, של קשיש מחובר לחמצן. הם מעדיפים להתמקד בנופים היפים ולהדחיק את עובדות החיים הלא נעימות.

עשיתי היום מעשה טוב?
מתי עשיתי בכלל משהו טוב לאחרונה?
אולי גם אני מתעלם לי באלגנטיות מעלובי החיים, ממש כמו מעצבי התודעה של ועדת השמות של הרכבת.

פסעתי מהורהר. מימיני התנשא הבניין רב הקומות של יד שרה ומשמאלי העמק בו משתרע הקומפלקס של בית החולים שערי צדק. כל מה שרציתי זה להגיע הביתה, להתקלח ולצנוח לכורסא עם קפה ועוגה. אבל בתוך תוכי העניין כבר היה סגור.
אני לא הולך לרחוב זנגויל, אני הולך לעשות מעשה טוב.

וכך התחיל אותו מאורע מופלא. מעשה כה מוזר ויוצא דופן שאלמלא ראיתיו במו עיני לא הייתי מאמין שיכול היה להתרחש.

הרכבת שזה עתה ירדתי ממנה חלפה על פני.
דרך החלונות הרחבים ראיתי את האמריקאי עומד במרכז הקרון בשיער פזור ומחזק לעצמו את הקוקו מחדש.
הרכבת התרחקה בהחלקה שקטה על פני הכביש עד שנעלמה מן העין.
לא ראיתי את הברנש ההוא שוב.
הוא לא יגיע בהפתעה בסוף הסיפור כדי לתפור לנו קצוות פתוחים, לא.
הוא רק היה הטריגר.

למרות שאני נוסע קבוע ברכבת הזאת, מעולם לא חזרתי לראותו.
אינני יודע אם הוא היה איזו רוח מופשטת שהתגלתה אליי, או שאולי רק הזיתי אותו. או כפי שמסתבר יותר שהוא פשוט עבר לאזור אחר, ממשיך להסתובב ולהשמיע משפטים קריפיים לעוברי אורח.
על המחבר
ה
הכותב הוא מטפל מוסמך,
המסייע לסובלים מבעיות כמו פחדים טראומות כפייתיות חרדות התמכרויות מועקות ומחשבות טורדניות –
למצוא את הנקודה הבעייתית בדייקנות, להגדיר אותה בחדות, ולטפל בה באמצעות טכניקות טפול מודרניות מתקדמות ומהירות.

ליצור במקומה משאב פנימי טוב ויעיל יותר, שיפיק את הכוחות הדרושים לחיים מאוזנים הגדושים בדימוי עצמי בריא, עטופים בשלוה ובחוסן נפשי.
ולחזור להיות כלי שלם המוכן לקבל את האור האלקי השוכן בכל אחד מאתנו.


ישראל 0533140971
דואל shalvagmura

תגובות

אפרופו מעצבת, הכריכה מושלמת!

זה מה שהיה כתוב במקור:
כולנו אוהבים "ספורי השגחה" בהם הגיבור מקבל פרס מיידי על התנהגותו הטובה,
אבל התובנות של נתי שנלכד בבנין שומם בפאתי העיר, זה כבר סיפור אחר.
הלכה הסקרנות
 
קניתי את הספר וכבר קראתי חלק ממנו
מאד מאד נהנתי.
למעשה זה פעם ראשונה בחיים שאני קונה ספר קריאה (שתים, כי יחד איתו רניתי עוד אחד).
באמת מיוחד וכמו שאני מכיר את הכתיבה שלך מפה, לא אכזבת.
רק שאלה קטנה מעניין אותי: האם הגהת את הספר אחרי שהוא עבר עימוד?
 
קניתי את הספר וכבר קראתי חלק ממנו
מאד מאד נהנתי.
למעשה זה פעם ראשונה בחיים שאני קונה ספר קריאה (שתים, כי יחד איתו רניתי עוד אחד).
באמת מיוחד וכמו שאני מכיר את הכתיבה שלך מפה, לא אכזבת.
רק שאלה קטנה מעניין אותי: האם הגהת את הספר אחרי שהוא עבר עימוד?
תודה רבה, שמח שנהנית.
נכון! לא הגהתי אחרי העימוד!
ואתה יודע מה? עכשיו אני מבין כמה דברים. כי מצאתי כמה מקומות שאינם כרצוני כמו מעברי שורה חסרים וכדומה.
והתפלאתי מאד כי אני פרפקציוניסט והקפדתי על זה מאד. כנראה שבמהלך העימוד מריצים הוראות כלליות על הטקס שמבטל רווחים "מיותרים" או מסדר את השורות לפי רוחב העמוד החדש בצורה שדורשת התערבות עיצובית נוספת.
חבל שלא חשבתי על זה, נו למעשה זה לא מקלקל את ההנאה מהקריאה רק פוגם בשלמות. בספר הבא כבר אדע מה לעשות...

אגב מה הספר השני שקנית?
 
תודה רבה, שמח שנהנית.
נכון! לא הגהתי אחרי העימוד!
ואתה יודע מה? עכשיו אני מבין כמה דברים. כי מצאתי כמה מקומות שאינם כרצוני כמו מעברי שורה חסרים וכדומה.
והתפלאתי מאד כי אני פרפקציוניסט והקפדתי על זה מאד. כנראה שבמהלך העימוד מריצים הוראות כלליות על הטקס שמבטל רווחים "מיותרים" או מסדר את השורות לפי רוחב העמוד החדש בצורה שדורשת התערבות עיצובית נוספת.
חבל שלא חשבתי על זה, נו למעשה זה לא מקלקל את ההנאה מהקריאה רק פוגם בשלמות. בספר הבא כבר אדע מה לעשות...
בדיוק. זה מה שקרה לי כשהוצאתי חוברת (תורנית) שהיו בה הרבה מעברי שורה כי היה חשוב להפריד בין נושאים ותת נושאים וכותרות משנה רבות, וממש התאכזבתי כשזה יצא מהדפוס.
אבל אצלך זה ממש לא נורא, כמעט לא מורגש, רק שזה הזכיר לי את הסיפור שלי.
אגב מה הספר השני שקנית?
הספר 50 50 של דבורי רנד, קניתי מתנה לאמא שלי לחג. והתיישבתי לקרוא אותו, וממש נהנתי למרות שזה בכלל לא הסגנון שלי. אבל נסחפתי פנימה
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יי לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

More from הווה פשוט

שתף את המאמר

למעלה