והיה מחניך קדוש - גם ברכבת הקלה בירושלים? כן!!!

הרכבת הקלה בירושלים הינה מוצר מופלא ונוח ויעיל - אך נוראי ובלתי נסבל מצד שני. מצד הקדושה.

התערובת האנושית ברכבת הזו עולה על כל דמיון, ונסיעה בה היא פשוט סבל לרבבות חרדים העושים בה את דרכה מידי יום. מפגע רוחני של ממש.

וכי למה? כי התרגלנו, וזהו, וככה. בתחילת הקמתה היו כל מיני נסיונות, אבל תכל'ס הן נכשלו כי אי פאשר באמת לעשות בה הפרדה, בטח שלא מלאה כמו שהתרגלנו בקווי המהדרין...

אבל... אפשר לנסוע בהפרדה - לא מושלמת ולא מלאה ולא הרמטית! שעדיפה עשרות מונים על המצב התערובתי נכון להיום!

היות ואנחנו אנשים פשוטים, ולא עסקנים ומתכנני מדיניות, ואיננו יכולים להודיע על קרון לגברים וקרון לנשים, שזה נראה בלתי אפשרי בעליל לאור צורת בנייתה של הרכבת - חשבתי לפרק את הבעיה מכיוון אחר.

היות ואנחנו אנשים פשוטים - שוב אני אומר את זה - אפשר לעשות הפרדה מגדרית בצורה פשוטה וטבעית, ולהביא שפע רוחני לעולם, לשמח את הקב"ה ולזכות לקיום יסוד היהדות: "והיה מחניך קדוש".

מה הרעיון? פשוט נורא.

בלי לריב עם החילונים ובלי להצהיר הצהרות לתקשורת ובלי איומים ובלי כיפופי ידיים (פויה).
באופן טבעי ונינוח לגמרי:

החל ממוצאי שבת הקרובה. י"ט אלול, גברים חרדים יקפידו לעלות בכל מצב ובכל תנאי רק ב3 הדלתות הקדמיות, ונשים רק ב- 3 הדלתות האחריות. בכיוון הנסיעה כמובן.

3 דלתות הכוונה הדלת הבודדת הראשונה, ולאחריה צמד הדלתות הבא. (הדלת הכפולה יענו)

רכבת.jpg


מה התכניות?
ברגע שתהיה מסה קריטית של נוסעים שחורים דתיים, אף אשה לא תחוש בנוח לעמוד לצידם. לא משנה מאיזה מגזר...

ובעיקר בעיקר: כאשר תעמודנה נשות ישראל הצדיקות במרוכז ברכבת, על עגלותיהן וילדיהן -
אף גבר לא ירגיש בנוח לעמוד שם... לא משנה מאיזה מגזר...

וגם אם התוצאה לא תהיה מושלמת (הפרדה של 100 אחוז) עדיין יהיה הרבה יותר נעים ונקי וקדוש לציבור יראי השם לנסוע כך ברכבת!!


אם אהבתם ת'רעיון - נא הפיצוהו הלאה.
רכבת.jpg
ויש גם חומר הסברה, תודה ל @יעל נקודה קום
מצורף קובץ להעברה במיילים - ווצאפים - פקסים - יונות דואר - מה שיש לכם.
על המחבר
Natan Galant

תגובות

נשמע מעניין... האם ישים? לא בטוח.
א) תיאור המצב המלבב: כאשר תעמודנה נשות ישראל הצדיקות במרוכז ברכבת, על עגלותיהן וילדיהן - בעוד הגברים יושבים בנינוחות במקומותיהם המרווחים.
בפועל משתדלים להכנס אל המקום שנראה מן החלונות שייתכנו בו מקומות ישיבה.
אולי אם יפעלו לכך שגברים צעירים ובריאים יתרגלו לא להתיישב (ואף לקום) עד שמוודאים שכל אישה וטפה יושבים - יש יותר היתכנות להפרדה.
ב) הדלתות של הרק"ל נסגרות מהר מאד, מהר מדי. כך שלא תמיד ניתן להספיק להיכנס דווקא בדלת שרוצים.
 
תראו, הרעיון הוא שהרכבת מאוד ארוכה. ואי אפשר לדעת איפה בדיוק היא תעצור.
אבל כאשר היא נעצרת, אפשר בהחלט לעלות במקומות שהצעתי, גברים ונשים.
יש בה 2 קרונות. בכל קרון יש אזור קדמי ואזור אחורי. זה פשוט וקל.


ברור שיש 10000,049488 דברים נוספים שצריך ואפשר לתקן. (אוטובוסים במודיעין עילית? לכותל? שגבירם לא יתיישבו כשיש נשים במצב מיוחד, וכולי)
אבל זו לא סיבה לוותר לאפשרות שממש נמצאת בידינו לשפר מאוד את ההפרדה והנעימות בנסיעה ברכבת.
התחושה שלי שיש שם לפחות 10% חרדים מלא-מלא. זו מספיק מאסה כדי לייצר לעצמנו מקומות נפרדים.

מצורף קובץ להעברה במיילים - ווצאפים - פקסים - יונות דואר - מה שיש לכם.
(לא הצלחתי להעלות להודעה עצמה, אם תצליחו תבורכו)
 
רעיון יפה.
במקביל!
לפנות לרבנים שידאגו לתגבר את הקוים בכפול, ואז לא תהיה צפיפות.
יש כאן התעמרות.
ללא כל סיבה.
איך יכולים הרבנים לדאוג לתגבור הקויים?
זה התפקיד שלהם?
אין קשר לדרוש מהרבנים להתעסק בכל אפצ'י בארץ...
 
איך יכולים הרבנים לדאוג לתגבור הקויים?
זה התפקיד שלהם?
אין קשר לדרוש מהרבנים להתעסק בכל אפצ'י בארץ...
לרבנים יש דרך לפנות למשרד התחבורה ולאחראי התחבורה בירושלים וכו' וכדו'. אפשר לפנות בדרגים נמוכים ואפשר בדרגים גבוהים.
אולי הם לא יצליחו, אולי זה ייקח הרבה זמן, אולי זה לא יהיה מספיק. אבל בודאי שיש להם דרך.
ואם תהיה התעוררות מלמטה זה ייתן להם גם יותר כח.....

בודאי שזה התפקיד שלהם, לבצר את חומות הקדושה!!! איך יתכן שלא?!

מי אמר לדרוש מהרבנים? צריך לפנות אליהם ולהרים את הענין לסדר היום.
אהה זה אפצ'י?! חשבתי שזה 'והיה מחניך קדוש', אגב כנראה לא מעטים חושבים שזה 'והיה מחניך קדוש'. בכל אופן זו ההנחה באשכול כאן.
 
איך יכולים הרבנים לדאוג לתגבור הקויים?
זה התפקיד שלהם?
אין קשר לדרוש מהרבנים להתעסק בכל אפצ'י בארץ...
מכיוון שגם הפוליטיקאים יודעים שברבנים תלוי אם הציבור יצביע להם, אז לרבנים יש השפעה עליהם יותר מאשר לכתבה כזו או אחרת.
הרעיון היה טוב לו הוא היה ישים, אבל הרכבת לא מחכה לאף אחד שימצא את הדלת החביבה עליו. וכן קיימים משפחות שהרבה יותר קל להם לעלות יחדיו, ובפרט כשיש עגלה עם "קטן הצריך לאימו". וכן כשהבעל רוצה לוודא שאשתו בחודש מתקדם או אחרי לידה יהיה מקום לשבת. בפרט כשיש מסה חרדית משמעותית ברכבת. לצערי חרדים וחרדיות קמות פחות מאחיהם שאינם שומרי מצוות.
 
לא מתאים לנצל את האשכול הזה לטענות על פינוי מקום ישיבה לאשה במצב מיוחד.....
אפשר לפתוח נושא חדש בענין הזה
אולי כי לפני שמנסים ליצור שיתוף פעולה, יש לבחון שהצד השני מקבל את צרכיו במרחב הציבורי?
טקט בסיסי, א"א לדרוס מישהו ואז לצפות ממנו לשיתוף פעולה
 
מעניין אם כל התומכים במיזם מכירים את ההתנהלות ברכבת,
האם באמת חושבים שיש דרך מכובדת לעלות לרכבת ברגעים הספורים שהדלת הרצויה פתוחה ולהתמקם בדיוק מולה.
והאם הם מבינים שלאישה מהסוג המתואר במאמר (" נשות ישראל הצדיקות...על עגלותיהן וילדיהן") כמעט בלתי אפשרי לעלות בצורה הזו ג"כ?

מההיכרות שלי את המצב, הרעיון נפלא אבל לא ישים. גם מפני שהחרדים הם ממש לא רוב הנוסעים ברכבת, וגם מחוסר ההיתכנות הטכנית לעלות כנ"ל.
 
זהירות רבה בפרסום נדרש!
ברגע ששמאלנים ישמעו משהו ידרשו מהנהלת הרכבת לתלות שלט האוסר את הענין ומתפרש כאילו אנחנו אלימים ולא תנונים לשבת או לעמוד במקום שכ"א רוצה.
בגלל השלטים באוטובוס נוצר אנטגוניזם נגד חרדים גם בעיני מסורתיים ועמך, לצערנו.

(אם הבנתי נכון - מדובר בפרוייקט של תלמיד בפרוג שהגה רעיון ועיצוב יפה ... בהצלחה עם הציון!)
 
לא מתאים לנצל את האשכול הזה לטענות על פינוי מקום ישיבה לאשה במצב מיוחד.....
אפשר לפתוח נושא חדש בענין הזה
זה אחד הגורמים לגברים לעלות מאחורה - כדי לעזור לנשותיהם לשבת, ולכן יש קשר ישיר.
 
זהירות רבה בפרסום נדרש!
ברגע ששמאלנים ישמעו משהו ידרשו מהנהלת הרכבת לתלות שלט האוסר את הענין ומתפרש כאילו אנחנו אלימים ולא תנונים לשבת או לעמוד במקום שכ"א רוצה.
בגלל השלטים באוטובוס נוצר אנטגוניזם נגד חרדים גם בעיני מסורתיים ועמך, לצערנו.

(אם הבנתי נכון - מדובר בפרוייקט של תלמיד בפרוג שהגה רעיון ועיצוב יפה ... בהצלחה עם הציון!)
רעיון של גולש בפורום,
ועיצוב של מעצבת מקצועית.
 
רעיון חמוד, אבל לא נראה לי ישים.
כשאתה בתחנה להתחיל לרוץ לכיוון הדלתות שמיודות לך.
הפתרון האמיתי הוא יותר רכבות, ואז אין צפיפות, ואז זה לא כזה נורא.
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה