אנחנו יורדים במדרגות המובילות ללובי הכניסה למתחם העבודה 'וורקאפ' - בו גם מערכת האתר שוכנת, כדי לקבל את פניו של המרואיין הבא, לתחקיר שנערך כבר מספר שבועות בין כתלינו.

טלפון קצר מבשר לנו שהמרואיין שלנו ממש בדרך למעלית. על דלפק המזכירות של וורקאפ מונחת חוברת היכרות עם המקום.

אני מדפדפת בה באגביות, מגלה צילומים מרהיבים של פסיפס קירות חפים מטיח - כחלק מטרנד עיצובי, כורסאות הטורקיז, שולחנות הבר, חדרי העבודה והחללים המשותפים. "היי אבל השולחן הצדדי הזה לא מונח כאן"... אני אומרת למזכירה ומצביעה על פינת הלובי.

המרואיין שלנו כבר מצלצל בפעמון הכניסה. "זו רק הדמיה שיצרו לפני שהקימו את המקום" מישהו מהנהלת המקום עובר לידנו ומסביר.

האמת, כשאני כל כך עמוק בתוך התחקיר הזה, אני כבר לא ממש נבהלת. כן, בתוכנות הקיימות בעולם ההדמיות, ישנה יכולת לדמות אפילו את כיתובי הגרפיטי שמישהו חלם שיוצרים ובעלי עסקים עצמאיים, יבהו בהם, במהלך שיחת מסדרון.



im.jpg


Spacenter.co_.il-וורקאפ-workup-15-800x533.jpg

צילום או הדמיה? וורקאפ.

בעשור האחרון משמשת יצירת הדמיות כאפשרות טכנולוגית חסרת מעצורים.
כמקצוע, דימוי בתלת מימד משלב מתן שירות לעסקים רבים.

עולם ההדמיות המקצועיות נחלק לשני סוגים. האחד – מידול אובייקטים או דמויות, בו ניתן ליצור דמויות לסרטי אנימציה או לפרסומים, יצירת חפצים וסוגים אין סופיים של מוצרים ואלמנטים.

הסוג השני, שמהווה עולם מקצועי בפני עצמו של מקצוע הדמיות, הוא 'הדמיות מבנה', או בשמו הנוסף 'הדמיות אדריכליות' שזהו שם רחב מאד, הכולל בתוכו - הדמיות אדריכליות, הדמיות עיצוב פנים ועוד.

על פי שאלון שערכנו מול חברות להשמת כוח אדם מסתבר, כי בעוד החלק הראשון יורד לפרטי פרטים ויצרתיות אין סופית, דווקא עולם הדמיות המבנה, שהינו תחום שלרוב אינו נלמד כחלק נפרד – מאפשר דווקא הוא, תעסוקה מיידית בשוק העבודה ופרנסה רב תחומית כמו עבודה עם אדריכלים, מעצבי פנים, מתווכים, מנהלי קמפיינים להתרמות מבני ציבור, עבודה עם קבלנים בפרויקטים קבועים ועבודה עם קבלני שיפוצים ברמה יום-יומית.

"בציבור הכללי זה תפס מזמן, אך בשנים האחרונות זה מתחיל להיכנס גם לציבור החרדי", מסבירה אהובי שווירץ, מנכ"לית רשת 'לחם עבודה' - העוסקת בתעסוקת אקדמאים ובעלי השכלה מהחברה החרדית.

"יש ביקוש גדול מצד המעסיקים לידע בהדמיות, כי העולם כולו פונה לדיגיטל ולמציאות מדומה. כיום, איש הדמיות המגיע עם ידע מקצועי, הוא נכס ענק לעסקים רבים כמו: משרדי אדריכלות, מעצבי פנים ועוד" אומרת שווירץ ומוסיפה המלצה: "באופן אישי, אני ממליצה לא מעט לאדריכלים או להנדסאי אדריכלות ללמוד גם הדמיות, כי העולם הולך לשם וחייבים להיות עם הידע הזה ביד או להעסיק מישהו בתחום ההדמיות במשרד, כמשרה קבועה".

"בנוסף", מפתיעה שווירץ "בקבוצת משרות המיועדות לאדריכלים, של רשת 'לחם עבודה', מתפרסמות משרות רבות עם בקשה לאנשי הדמיה בתחום, רק שדווקא הציבור החרדי חסר בהיצע ואין כמעט אנשים מקצועיים פנויים מכיוון אלו שכבר למדו והתמחו בתחום - עובדים כעצמאיים, או תפוסים במשרדים הרבים הקיימים ברחבי הארץ, והביקוש רק עולה".

פרויקט גמר סלון  בלומי.jpg

בתמונה: הדמיה לסלון יוקרתי מאת בוגרת בית פרוג.
האתגר הגדול שעומד מול המבקשים לרכוש את מקצוע הדמיות המבנה, הוא חוסר הספציפיות במוסדות ללימודים גבוהים, אשר מחייבים את התלמידים ללמוד תוכנות הדמיה כלליות, שאינן מתמקדות במקצוע הדמיות המבנה דווקא ומחייבות בקונספט לימודי רחב וארוך במיוחד, בעלויות גבוהות ובזמן שאינו מצדיק את הצורך של עולם ההדמיות בשוק העבודה. ועם אפס מושגים באדריכלות ועיצוב פנים.



לימודי הדמיות – גשו לקונספט הנכון
"בראש ובראשונה, עומדת מול עיננו מידת ההשמה בכל תחום הנלמד במכללת פרוג". מבהיר באופן חד משמעי, חיים דיקמן מנכ"ל בית פרוג. "בכל קורס ובכל מגמה אנחנו בודקים את עצמנו ובוחנים כיצד לשפר את התכנים. בתחום הזה של תלת המימד נערכו מספר שינויים ברבות השנים, עם הניסיון והלימוד משוק העבודה".

"אכן לימדנו בהתחלה גם את תחום האנימציה, בתוך קורס תלת המימד. לאחר משובים לא מעטים גם מהבוגרים וגם מהמרצים, הבנו, שאנימציה ותלת מימד בצורה המורחבת, הוא תחום שאי אפשר להתפרנס ממנו. אפילו לשם דוגמא, בסרט 'הוליווד' ברמה גבוהה של תלת מימד, העלות מגיעה למליוני שקלים ואולי יותר. עובדים עליו מאות אנשים ויש מספר דל מאד של חברות שעובדות באנימציית תלת מימד".

חנות יוני א.png

בתמונה: הדמיה לחנות יינות

כחלק מעבודות אמצע גמר של תלמידי בית פרוג באמצע דרכם בלימודים.

אלכסון 1.effectsResult.png


מחוץ לחנות עדכני.effectsResult.png


בתמונה: הדמיה לחנות נעליים פנים וחוץ
כחלק מעבודות אמצע גמר של תלמידי בית פרוג באמצע דרכם בלימודים.

יהודית  אגסי.png

בתמונה: הדמיה לחנות ממתיקם כחלק מעבודות אמצע גמר של תלמידי בית פרוג באמצע דרכם בלימודים.


"ההחלטה התגבשה תוך כדי שרץ אצלנו קורס תלת מימד. הקורס היה מאוכלס עד הקצה. יום אחד, לאחר התייעצויות רבות ודחופות, הוא עבר להיות בנוסף ללימודי תכנת מאיה, (שדומה מאד ל 3D מקס) לקורס לסקצ'אפ וV-RAY בתלת מימד".

תוכנת סקצ'אפ מאז ומתמיד היתה תוכנת הדגל להדמיה פשוטה אצל אדריכלים. אלא שחברת V-RAY זיהתה את הפוטנציאל האדיר ולקחת את התוכנה הזו ואת הקבצים שכבר ממילא נעשים באופן ראשוני בתוכנה זו ע"י האדריכלים, על מנת לעבד אותם להדמיות פוטוראליסטיות."


כך, באמצע קורס קיים?

"כן, באמצע הקורס הודענו לתלמידים, שלטובתם – נשנה את הקונספט במעט, כדי שהם יצאו מבית פרוג עם מקצוע שאפשר להרוויח ממנו בכבוד".


איך היו תגובות התלמידים על השינוי הלא מתוכנן?

"השינוי נעשה אך ורק מחשיבה על עתיד התלמידים. את התמקצעות בהדמיות אדריכליות הוספנו לקורס מבלי לבטל נושאים אחרים. אני יכול לספר, שכאשר יצאתי מהכיתה באותו יום מבורך, ניגש אליי תלמיד ואמר לי: 'חיים, אני חייב להודות, ירדה לי כעת אבן מהלב, בדיוק אתמול קבלתי מידע שאם אני רוצה להרוויח, אני חייב להיות אלוף בהדמיות מבנה, אחרת כל ההשקעה שלי תהיה רק תעודה על הקיר'.

התלמידים של אותו הקורס בגרסת ה'עדכונים' יצאו לעולם העבודה והם אלו שדיווחו חד משמעית: עולם העבודה דורש התמקצעות בהדמיות מבנה. והתובנה הנוספת שהם הביאו איתם היא, כי התוכנות המועדפות והרצויות בשוק העבודה הן סקצ'אפ וV-RAY בלבד, אשר באופן מפתיע, קלות יותר ללימוד ולעבודה.

הדמיית פנים לפרוג יוני מאירוביץ.jpg

הדמיית פנים.png

בתמונות: הדמיות פנים שבוצעו ע"י תלמידים להגשות הגמר בבית פרוג.


המימד הרביעי: תוכנות מקצועיות ייעודיות
מקצוע ההדמיות האדריכליות, או בשמו הנוסף – הדמיות מבנה - הפך בשנים האחרונות למבוקש מאד בשוק העבודה ולא זו בלבד, אלא שבציבור החרדי אחוזי העבודה בתחום גבוהים במיוחד, והביקוש גובר והולך בשל פרוייקטים חדשניים שתפסו תאוצה במגזר.

חלק מהפרויקטים, הם כאלו של מגייסי כספים לטובת שיפוץ או בניית מבני ציבור, שנשענים על תרומות והצורך בהדמיות קודמות, הוא הבייסיק של פרויקטים מסוג זה.

מלבד זאת, משרדי אדריכלות רבים, מעצבות ומעצבי פנים, משתמשים בתחום ההדמיות כדי לסגור עסקאות ולקדם באופי ייחודי כל פרויקט.

כך, גם חנויות קרמיקה, חנויות רהיטים, יצרני כלים סניטריים וקבלני שיפוצים. מה שהופך את אנשי הדמיות המבנה למבוקשים במיוחד בשוק העבודה - כאשר המדד לקבל משרה או לצאת כעצמאי מצליח, תלוי מלבד בס"ד, במידת ההכשרה וההתחדשות בתחום הזה, שזנח את התוכנות המסובכות והלא רלוונטיות והתמקד בתוכנות ייעודיות להדמיות אדריכליות, ושם התפתח עד הקצה.

הדמית חוץ.jpg

בתמונה: הדמית חוץ שבוצעה ע"י תלמיד להגשות הגמר בבית פרוג.


רבים המעוניינים להיכנס לתחום ההדמיות האדריכליות, פוגשים תכניות לימודים שונים, ואינם יודעים את ההבדלים בין התוכנות, או מהן דרישות השוק באמת.

ניתן לומר בוודאות שכיום, בתחום ההדמיות האדריכליות ברירת המחדל הינה תוכנת סקצ'אפ + Vray, המאפשרים להגיע בקלות לתוצאות פוטוראליסטיות בצורה פרקטית וקלה יותר. ואילו תוכנות כמו 3Dמקס, או מאיה, (maya) מיועדות יותר לתחום הדמיות האובייקטים, או הדמויות.



האם אני חייב לדעת את תוכנת 3D מקס בשביל לייצר הדמיות פוטוראליסטיות?

התשובה היא חד משמעית: לא.

בעוד סקצ'אפ מיועדת למידול מבנים, היא מאפשרת יבוא של אלמנטים ואובייקטים מכל סוג הנעשים בתוכנות מידול. קיימות ספריות רבות של מיליוני אובייקטים ממודלים כבר, ביניהם גופי תאורה, ריהוט מכל סוג ועוד. כיום, ניתן להכניס לסקצ'אפ אובייקטים כאלו ולהשתמש בהם ואף לשנות על הדרך את המודל, הטקסטורה, הצבע החומר וכו'... (זה דומה לגרפיקאי המשתמש במאגרי תמונות, במקום להיות צלם.)

רעכי.png

בתמונה: הדמיה לחנות תכשיטים כחלק מעבודות אמצע גמר של תלמידי בית פרוג בתחילת דרכם
"מעבר לכך שאני עושה הדמיות אני מלמד המון שנים לעשות הדמיות בתוכנת סקצ'אפ למרות שאני בעצמי עובד עם תוכנת 3D מקס". פותח שלומי לאופר, מעצב הדמיות ומרצה לתכנת V-RAY לסקצ'אפ בארכיג'וב. "האמת שכל הזמן אני מריץ לעצמי את ההבדלים, היתרונות והחסרונות ויש לי כמה השגות על התוכנות האלו, ועל החזקה של כל אחת מהן".

עקומת למידה: "כשאנחנו מדברים על לימוד תוכנה חדשה, בין שני התוכנות - יש פער אדיר במהירות הלימוד. ההשתלטות על סקצ'אפ לוקחת אותנו לקצה - כמה פשוט להשתמש ולעבוד בה. עד כדי כך שמישהו עם גישה רגילה לנושא של הדמיות תוך כמה שעות בלבד, יוכל ללמוד לעבוד איתה באופן בסיסי ואם נלמד אותה היטב - אפשר להגיע איתה הכי רחוק שנרצה.

3D מקס היא תוכנה הרבה יותר מורכבת, לוקח זמן להשתלט עליה ולהבין את העקרונות שלה וזה מכיוון שהיא יורדת ממש לבסיס של תלת המימד ורמת השליטה על המודל הרבה יותר גבוהה בה. זה מכריח אותי ללמוד המון כלים ויכולות שבלעדיהם אני לא אמצה את התוכנה ולכן זה שונה דרמתית, ונצטרך תקופה ארוכה במיוחד כדי ללמוד אותה".

"ישנו גם שוני מבחינת מורכבות המודל" מבהיר לאופר. "SkechUp מאפשרת בניה של מודלים תלת מימדיים פשוטים – המתאימים בדיוק לעבודה עם אדריכלים, מעצבים וכדומה. לעומת זאת, אם אצטרך למדל דברים מורכבים כמו שטחים אורגניים ורמות של פירוט בתוך המודל, כמו רהיט מאד ספציפי שקשה להשיג ממאגרי תמונות, ואצטרך לייצר אותו בעצמי - שם זה יהיה יותר מורכב. העובדות הנכונות הן שגם בסקצ'אפ זה אפשרי, אך זה פחות רלוונטי לעבודה ולכן ידרוש תוסף מיוחד לתוכנה".

פנים עם לוגו.jpg

בתמונה: הדמיה כחלק מעבודות אמצע גמר של תלמידי בית פרוג באמצע דרכם בלימודים.


7 (2).jpg

בתמונה: הדמיית פנים שבוצעה ע"י תלמידים להגשות הגמר בבית פרוג.
3D "מאקס לשם דוגמא, נועדה כדי ליצור בתלת מימד ללא מגבלות. מי שמעוניין לעבוד כאנימטור או ליצור דברים ממש מקוריים שלא ניתן להוריד מהרשת או להזין לבד – יכול להשתמש בה. אך למעשה, ירידה כזו לפרטים – אינה רלוונטית לנו בשוק העבודה ואורכת למידה ארוכה ומייגעת שלא מצדיקה את עצמה בדרך כלל כרווח כספי.

חשוב להזכיר, כי כמעט את כל התוספים והשכלולים שנמצאים ב 3D מקס, ניתן להוריד גם לתוכנות כמו סקצ'אפ. אך תוספים אלו יהיו לא רלוונטיים לעבודה ואף יכבידו עליה ויהפכו אותה למורכבת יותר.

מלבד זאת, בשימוש בכל התוכנות הבסיסיות, הן ב MAYA והן ב 3Dmax וסקצ'אפ, יהיה צורך בשימוש בתוכנת צד שלישי כמו V-RAY, אשר הופכת את ההדמיה לריאליסטית על ידי אפשרויות צבע, מרקם, טקסטורה ועוד. כאשר העבודה תעבור לתכנת V-RAY, מכל תוכנה תלת מימד בסיסית. היא תעבור עם כל הנתונים שהיא אגרה בתוכנה הבסיסית. אך למעשה, בתחום ההדמיות האדריכליות, כפי שהן עובדות כיום בשוק העבודה - התוצאה תהיה בסופו של דבר תהיה שווה".

בסופו של יום. נשמע כי 3D מקס היא תוכנה הרבה יותר גדולה. אמנם מורכבת, אבל יותר משוכללת...

"נכון. אבל זה בדיוק כמו לתת לזוג עם ילד, רכב משפחתי, כבד וזולל דלק. כאשר הוא יכול לפלס את הדרך היטב, בקלות ובבטחה עם רכב פרייבט קטן. וזה מאד משמעותי בעולם העבודה! עבודה בסקצ'אפ היא הדבר הבסיסי! רוב המשרדים עובדים איתה, ומי שעדיין לא – יעבור אליה בהקדם.

היא נותנת תוצאה מהירה ונותנת לנו את כל מה שצריך. סקצ'אפ היא תוכנה שכל איש מקצוע בתחום צריך שידע בסל הכלים שלו, אם מישהו ירצה ללמוד D3 מקס - הוא יכול ללמוד בהמשך כתחביב או כדי לפתוח סטודיו להדמיות מתקדמות מאד לאובייקטים או אנימציות, אך לא להדמיות מבנה.

אם תשאלו אותי אם לגשת ללימודי 3DMax? זה כבר דבר אחר, כי קיימים בשוק גם סטודיו להדמיות, בם בונים הדמיות שונות ומגוונות ולאו דווקא לאדריכלות, ובדברים ספציפיים יעדיפו את D3 מקס, אבל יש פחות מקומות עבודה כאלו והביקוש ממש מועט.

ברוב מקומות העבודה רוצים תוכנת שרטוט בסיסית + סקצ'אפ. או לחילופין יעדיפו לעבוד מול עצמאי שעובד בסקצ'אפ וV-RAY.

"לסיכום, מי שמעוניין ללכת ללמוד הדמיות מבנה ולהתמקצע בהן הכי טוב שאפשר. שילמד סקצ'אפ עם תוכנת V-RAY, ויתמקצע בהן היטב ויפיק מהן את המרב. לדעתי הוא יוכל ללכת איתן הרבה יותר רחוק, מאשר להתחיל ללמוד תוכנה ענקית, שהוא לא ימצה אותה ולא יצליח לבטא בה את עצמו כנדרש ומעבר לכך - היא פחות שימושית בשוק העבודה."

אז סקצ'פ לדעתך היא הדבר הבא בהדמיות מבנה?

"סקצ'אפ היא הדבר הבא כבר הרבה שנים. היא פיתחה קהילה והקהילתיות הזו גורמת לה להיות הכי מעודכנת ולהתפתח בקצב מעורר התפעלות".

אחת הקהילות המוכרות והפופלאריות ביותר ברשתות החברתיות הוקמה על ידי מר משה שמש משווק רשמי של חברת ויריי בישראל. בקהילה למעלה מאלף אנשי תלת מימד המבצעים את עבודתם בתוכנות סקצ'אפ וויריי בלבד ומשתפים את עבודותיהן המרהיבות עם מתן טיפים המייעלים ומשבחים את איכות התוצרים.




מתמקצעים בתוך המשרדים
גם לאחר הריאיון המשכנע עם שלומי לאופר, החלטנו לא להסתפק בכך ויצאנו אל עולם העבודה שחי, בועט ובונה מחוץ לכותלי הלימודים. שם נמצאים בין השאר, עשרות בוגרים של בית פרוג, במטרה - לבדוק מה באמת השיטה המבוקשת הום בשוק העבודה בתחום ההדמיות.

אחד האדריכלים הגדולים והמוכרים בציבור האדריכלים הישראלי הוא עפרי גרבר, שהינו אדריכל מבנה ואף יוצר בעצמו הדמיות אדריכליות כבר קרוב לשני עשורים וכוותיק בתחום, יש לו כמה השגות על התוכנות הקיימות בשוק.

"כאשר נשאלת השאלה סקצ'אפ או 3D מקס למידול אדריכלי, התשובה לדעתי ברורה: סקצ'אפ קלה מאד ללמידה ואינטואיטיבית, המידול בה מהיר והיא 'מתקשרת' טוב עם תוכנות אדריכליות כמו אוטוקאד ו-רוויט". (שהן תוכנות שרטוט דו מימדיות א.כ.)

"נוסף על כך, סקצ'אפ היא תוכנה ב'קוד פתוח', המאפשר למפתחים רבים לפתח שלל פלאגינים שימושיים המקלים ומייעלים מאד את העבודה בה (רובם פשוטים מאד ללמידה והתקנה) לסקצ'אפ יש גם 'מחסן' אינטרנטי - גלובלי חינמי למודלים תלת מימדיים, כך שניתן בקלות למצוא אלמנטים ואקססוריז לעיצוב ואדריכלות ולשלבם ללא צורך במידול.

הדמיית חוץ 0.png

בתמונה: הדמית חוץ שבוצעה ע"י תלמידים להגשות הגמר בבית פרוג.

3DSmax לעומתה, היא תוכנה 'כבדה', עם עקומת למידה מתונה. יש בה המון פיצ'רים למידול ואנימציה ולכך נועדה, ניתן כמובן לעשות בעזרתה מידול אדריכלי אך זה כרוך בלמידה מעמיקה וארוכה כאשר יש בתוכנה המון 'שומן' מיותר שאינו מיועד למידול אדריכלי. לכן איני ממליץ עליה למידול אדריכלי וזאת, לאחר תקופה בה עבדתי איתה ולבסוף זנחתי אותה בשל מורכבותה והסרבול הכרוך ביצירת מודלים אדריכליים והדמיות.


היום, ישנן תוכנות קלות, זריזות וזולות יחסית המאפשרות לייצא סרטונים ו'רינדורים' בזמן אמת, מה שבפרויקטים קטנים יותר, מייתר את העבודה עם תוכנות 'כבדות' ויקרות ומאפשר להוציא תוצרים מצוינים בזמן קצר יותר משמעותית ולבסוף במחיר אטרקטיבי יותר ללקוח.


לסיכום: כמעט אף משרד אדריכלים לא יבקש ממועמד, שליטה או ידיעה ב3D מקס, ומנגד, כמעט כולם יבקשו שליטה בסקצ'אפ. שליטה בת'רדימקס תהווה יתרון רק במידה וארצה להשתלב במשרד הדמיות גדול או בתעשיית פרסום (סרטונים / אנימציות) אך לשם כך תידרש שליטה אבסולוטית בתוכנה עם 'קבלות' וניסיון רב.

לכן, בבואי להשתלב בשוק התכנון האדריכלי, הייתי משקיע בלימוד שרטוט אדריכלי, יסודות התכנון והעיצוב לעומק, לצד תוכנות השרטוט אוטוקאד וסקצאפ.

ובבואי להשתלב בתחום ההדמיות האדריכליות הייתי משקיע בלימוד תוכנת סקצאפ + VRAY שזו הדרך הטובה ליצירת הדמיות, פנורמות וסרטונים".


הדמיית חוץ (1).jpg

בתמונה: הדמית חוץ שבוצעה ע"י תלמיד להגשות הגמר בבית פרוג


ואם ניכנס לחקר את עולם העבודה בתוך המגזר הדתי-חרדי, ניקבל שיתוף משרוליק אוירבך, בוגר בית פרוג, העובד כבר מאז שסיים את הקורס בבית פרוג באופן קבוע עם גדולי האדריכלים והקבלנים, ביניהם: שיינפלד נכסים, עידוא כספי - אדריכל ומעצב פנים. מאיר גוטליב- מעצב, חיים קליין - יזם פרויקטים נדל"ן, שמעון לור - יזם פרויקטים נדל"ן.

וכן פרויקטים כגון ישיבת קול תורה בירושלים, מלון יוקרה באומן, לובי חברת אשדר מודיעין, לובי גני תיקווה, תמ"א 38 ירושלים, פתח תקווה, רעננה ועוד.

"מעצבים ואדריכלים הם בעלי תפקיד אחד כוללני - מתכננים מבנה מבפנים או מבחוץ" אומר אוירבך. "יצא לי לעבוד עם שניהם, ולרוב הם לא משתמשים בכלל בתכנות והם צריכים מישהו חיצוני שמתעסק בתחום ההדמיות.

"הקורס של פרוג הכניס לראשונה את האפשרות גם למעצבים ומתכננים אלו, לעבוד בעצמם על ההדמיה לחלום שהם רוקמים ללקוח שלהם. ולא רק להם, אלא לכל מקצוען שרוצה להיות הכי טוב בהדמיות מבנה ולהעניק שירות למעצבים אלו. אני יכול להגיד, שיש אדריכלים ומעצבים ששולחים לי פירוט על המבנה, עד סוג האריח ושם היצרן והחנות בו ניתן להשיג אותו, ואני יכול להגיע לתוצר שידייק בדיוק את התוצאה אשר בעז"ה תיבנה ללקוח.

התכנות שלמדתי בפרוג – Scetchap & Vray נותנות את התוצאה המקסימלית למה שהלקוח מבקש ותענוג לעבוד איתן, כי הן הכי מעודכנות לתחום".


אז איך גם אני יכול להיות?
בית פרוג הוא אינו המקום היחיד בו תוכלו ללמוד הדמיות אדריכליות, אך הוא המקום הכי מעודכן לתחום זה. בקורס מתבצעים פרוייקטים שונים ומגוונים אשר מלמדים בכל פעם את כל סוגי הכלים לתחום.

הקורס מתעדכן בהתאם לסביבת העבודה והביקוש בשוק ולכן הוא מהווה את הרמה המדויקת ביותר לצרכים של ענף זה.

בנוסף, מסתבר. הקורס שיפתח לרישום בימים אלו ויחל כבר במהלך השבוע הבא, ייתן לתלמידים בונוס מיוחד של שיעורים בעיצוב פנים ואדריכלות, על מנת ללמוד את השפה ולהשתלב בשוק העבודה בקלות המקסימלית.

"קורס הדמיות אדריכליות בפרוג הוא קורס מאוד יישומי ומקצועי". מחדדת דנה מורן, מנהלת מגמות עיצוב פנים והדמיות אדריכליות. "היום, כל הנושא של הדמיות הפך להיות חלק מאוד חשוב בפרזנטציה של פרויקטים אדריכליים ועיצוביים. החל מההתרשמות של לקוח פוטנציאלי במכרז, ועד הדמיה ללקוח איך יראה הפרויקט שלו גם כשאנחנו כבר בתוך התהליך.

הקורס של פרוג הוא תכליתי ומביא את התלמידים מנקודת התחלה שבה אין ידע מוקדם באדריכלות או בעיצוב, לנקודה שבה הם מבינים לקרוא שפה חדשה (שפת שרטוט ותכניות), יודעים לבנות מודלים תלת מימדיים ובעיקר להפוך אותם לריאלים ביותר. ממש כמו תמונות. אורחים שמגיעים להגשות של פרויקט הסיום לא מאמינים שמדובר בהדמיה ולא בתמונה אמיתית".

.

הדמיית פנים.jpg

בתמונה: הדמית פנים שבוצעה ע"י תלמיד להגשות הגמר בבית פרוג.

ואיך כל זה קורה? זה מתחיל מתלמידים קשובים וחרוצים, מורים מקצועיים ותכנית לימודים מקיפה. המרצים שלנו עובדים בהדמיות ביום יום. כך שמה שהם מביאים לכיתה זה ידע שנצבר מניסיון אמיתי שכל הזמן מתעדכן ומשתכלל. הדוגמאות והפרויקטים הן לגמרי מהשטח. כמו כן, לומדים לעבוד על תוכנות שהן הלחם והחמאה של ההדמיות (סקצ'אפ וV-RAY).

כל תוכנה כזו נלמדת לעומק עם תרגולים, פרויקט אמצע ופרויקט גמר.

"עם כל התוספים לסקצ'אפ שפותחו בזמן האחרון, אפשר להגיע לתוצאות שלא הכרנו בעבר". מוסיף גם לירון אלמליח מרצה לסקצ'אפ וויריי בקורס הדמיות אדריכליות בבית פרוג.

1ps (1).jpg

2ps.jpg

הדמיות פנים מאת לירון אלמליח

בנוסף, התלמידים מקבלים שיעורי העשרה ייחודיים. למשל, שיעורי סטיילינג. אלו מכשירים אותם לבנות נכון את המודל מבחינת התאמות הצבעים וסגנונות העיצוב. הידע הזה עוזר גם באינטראקציה מול מעצב הפנים בבחירה של חומרים אמיתיים לפרויקט. קורס נוסף הוא פוסט-פרודקשן, שבו לוקחים את ההדמיה הריאלית והופכים אותה למדויקת ונכונה יותר. לא סתם זה בסוף נראה כמו צילום.

וכמו בכל קורסי פרוג, גם את התלמידים של ההדמיות אנחנו מכינים ליום שאחרי, עם שיעורי שיווק.
  • הורדה (2).jpg
    הורדה (2).jpg
    KB 10.6 · צפיות: 207
  • הורדה (1).jpg
    הורדה (1).jpg
    KB 10 · צפיות: 167