מה ההשראה לעיצוב ישיבת חב"ד בקרית גת

770.jpgארון קודש 770.jpgבניין בית המדרש.jpgמבנה הפנימיה.jpg

שעת לילה ביערות ארה"ב השוממות, נסעו יהודים ולפתע ראו בצד הדרך יהודי מבוגר יושב מחוץ לרכבו. כמובן שמיד עצרו בכדי לסייע וראו את סבי הרה"צ רבי אהרן מאיר אייבער זצ"ל, (שהשתייך ל"מלאכים" והיה חסיד חב"ד ומקורב לאדמו"ר הריי"ץ שהקים את מקום החסידות ב-770 לאחר שנגזר עליו עונש מוות ברוסיה) יושב ולומד 'תניא' לאור פנסי הרכב. כשהציעו עזרה - רק ענה בפשטות שנסע בדרך והרגיש שחייב לעצור ללמוד 'תניא'.

הזיכרון הראשון שלי מחב"ד זה מהסיפורים של אבי זצ"ל, כשהיה אחראי על תקציב המדע של ארה"ב למדינות העולם, שם לימדו אותו רוסית ונכנס לברית המועצות המסוגרת עם דרכון דיפלומטי וכמה זוגות תפילין בזמן מסך הברזל, כאשר סוכני ק.ג.ב. עקבו אחר כל צעד שלו. בשבת כשהלך לבית הכנסת כל היהודים ישבו ודיברו, וכששאל אותם מתי מתחילה התפילה, ענו לו שכדי להתפלל צריך לצאת מהיציאה האחורית ולרדת במדרגות, מאחורי ארון הוא ראה דלת ואיך שהוא פתח אותה - אורו עיניו, הוא ראה חסידי חב"ד עם טליתות מתנועעים ומתפללים בדבקות עילאית. אחר התפילה הרב הזמינו לסעודת שבת ופלפל עמו בדברי תורה, אבי ז"ל התפעל ושאלו מניין כל הידע הזה, הרי אסור להחזיק בבית ספר תורני? הרב הזיז ספרי מדע בארון והראה לו רמב"ם, גמרות וממש אוצר יהודי שלם. לאחר שנים עם התפרקות ברית המועצות, עלו לארה"ק אלפי יהודים שדברו רק רוסית, וארגון 'שובו’ שלח אלינו לשולחן שבת משפחות שיראו לראשונה בית יהודי אמיתי מהו וב"ה התקרבו ליהדות.

כשפנו אלינו לעצב את ישיבת חב"ד בקרית גת, שבו מכשירים את דור העתיד של שלוחי חב"ד. בחרנו לעצב את היכל הישיבה עם קומת גלריה. שבחור ירגיש מרחב מרווח ויוכל ללמוד שעות רצופות בקלות. את כל ארונות הספרים וארון הקודש עיצבנו עם נגיעות ואלמנטים מהמבנה המרכזי ב-770 שבארה"ב.

במבנה החיצוני שמרנו גם על קו משולש, רק שהפכנו אותו כלפי פנים לתת מראה חדשני, אך עדיין מחובר לעבר החסידות. כשכולו בנוי מ-8 קני מנורה עם שמש במרכז, שמסמל את החינוך הטהור ואת הציפיה לגאולה הקרובה אמן.

|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע |

אבי אשר
  • אוצר 770.jpg
    אוצר 770.jpg
    KB 406.2 · צפיות: 166
  • בית מדרש 770.jpg
    בית מדרש 770.jpg
    KB 628.1 · צפיות: 170
  • הדמיה קומתית.jpg
    הדמיה קומתית.jpg
    KB 386.1 · צפיות: 180
  • מקווה טהרה.jpg
    מקווה טהרה.jpg
    KB 520 · צפיות: 171
  • פנימיה.jpg
    פנימיה.jpg
    KB 232.4 · צפיות: 168
על המחבר
אבי אשר עיצוב והדמיה
אימייל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
טלפון: 0548-440446

תגובות

הישיבה הקדושה בה למדתי, אין להשוות בין זה לבין מה שהיה בתקופתי...
תענוג לראות!
 

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

More from אבי אשר

שתף את המאמר

למעלה