מרב היא צלמת מקצועית, מוכשרת מאד, עם עין חדה ותוצרים יפהפיים. חוץ מהיותה צלמת היא גם מעבירה קורסי צילום ממוקדים וברורים, כאלו שבסופם התלמידות יוצאות עם יכולת לפתוח סטודיו משלהן.
היא הגיעה אליי עם מיתוג מיושן שלא שיקף בכלל את הרמה והמקצוענות שלה, ועם מטרה להצמיח את הסטודיו לממדים שמתאימים לה.
מרב הרגישה שכל המעטפת העיצובית והשיווקית שלה לא משקפת אותה מספיק, רצתה להקים מערך דיוור עצמאי משלה, בלי תלות במקומונים לנצח, ובכללי רצתה פשוט להתקדם.
יש כאלה שיתהו: רוצה להתקדם? לכי ליועצת עסקית. מה קשורה מעצבת גרפית לכאן?
אז זהו, שקשורה. חלק גדול מהתהליך האסטרטגי שנעשה לפני העיצוב - עוזר לעסקים להתפקס, להבין מי הם בכלל ולאן הם רוצים להגיע.
לא מעט עסקים קטנים מעולם לא ישבו לעשות לעצמם אסטרטגיה, ובהתאם - לא ברור להם מה המטרות שלהם, מה היעדים ואיך הם יכולים להשיג אותם. לכן, כשעוברים תהליך מיתוג מקצועי ומדויק מרויחים פעמים: גם קידום עסקי וגם עיצוב.
ערכתי איתה שיחת אסטרטגיה
כתבנו תוכנית עבודה מחולקת לשני תחומים עיקרים: קידום עסקי ומיתוג מחדש,
ויצאנו לדרך.
התחלנו מחקר שוק מעמיק, שהוא מאסט כשבונים אסטרטגיה לעסק.
שאלנו אנשים: למה אתם מגיעים לצלמת? באילו הזדמנויות?
למה ציפיתם מהצלמת? מה היה כיף בחווייה ומה פחות? איך בחרתם צלמת, בכלל?
מה גרם לכם לסגור דוקא איתה?
(98% מהנסקרים לא בחרו מישהי על סמך מודעה בעיתון! נתון מדהים. אכתוב על זה בקרוב)
הסקר הופץ לכל עבר וצבר למעלה ממאה תגובות, שהחכימו אותנו ממש.
סטודיו @במבוק , מי אתה בכלל?
אחרי שהשוק והלקוחות ברורים לנו, עברנו לבדוק לעומק את המותג עצמו.
מילאנו בריף, וגלינו שהייחודיות של מרב היא בכיפיות ובזרימה של התמונות,
בשחרור ובטבעיות שלהן.
מה עושים כשהבידול של הלקוחה משותף להרבה מאד עסקים?
הרי יש מן הסתם המון צלמות שהבידול שלהן הוא: מקצועיות, שחרור, חויה וזרימה.
אחרי הרבה תהייה והתייעצות עם חכמות ממני הבנתי שהפוינט הוא ליצור, נקרא לזה, בידול יזום.
שהקונספט הייחודי והשפה המותגית שנבנה במיוחד בשביל הסטודיו,
הם אלה שיצרו את הבידול שלו.
מרב מצלמת הרבה בטבע, וגם בתמונות הסטודיו שלה יש הרבה טבעיות וקסם, לא העמדות מהוקצעות מדי וחיוכים קפואים. לכן בחרנו את המילה 'טבע' כאחת מאבני הבניין שלנו.
מילה נוספת היתה 'חגיגה', שתסמל את הכיף, השחרור, הצחוקים והחוויות שיש לילדים שמצטלמים אצלה.
אז הקונספט שנבחר הוא חגיגה בטבע, והשפה הגרפית תשדר אותו בכל הדרכים הידועות לה, כלומר: צבעוניות, פונטים מתאימים, אלמנטים שמתכתבים עם המסר.
לפני העיצוב, עושים קופי:
ניסחנו סלוגן מדויק: חגיגה של תמונות
והתחלתי לעצב בלייב. (איזה כיףףף!)
זה הלוגו הישן של מרב:
הפעם עבדתי קצת שונה,
מאחר וכבר גיבשנו מראש קונספט וצבעוניות מסוימת,
לא יצרתי לה שלוש אופציות לבחירה -
אלא רק אחת שהלכה והשתדרגה מסקיצה לסקיצה.
התחלנו ככה:
והמשכנו ככה:
ומתישהו היתה לי הברקה: במבוק - במבי!
דומה בצליל, ומחבר אותנו לעולמות תוכן של טבע, ילדים ותום.
שילבתי אותו בחינניות בין האותיות
מרב ואני אהבנו מאד את התוצאה השמאלית העליונה
אבל קיבלנו הערות שיש אנשים שעלולים לקרוא את זה BAMCOK
ואחרי עוד ניסיונות רבים מספור וליטושים לכאן ולשם - הגענו לתוצר הסופי והיפהפה הזה:
ברגע שיש לוגו סופי - שאר הדרך כבר ברורה יותר. יצרתי שפה גרפית שתלווה את שאר המוצרים של מרב: חתימה למייל, חותמת הלוגו להטבעה על תמונות, מודעה, מחירונים, קטלוגים, הסכם עבודה, חומרים לרשימת הדיוור... (השירות שלי כולל ליווי צמוד בהקמה של רשימת הדיוור, חוץ מהעיצוב)
אבל רגע, לפני שנעצב את המחירון והקטלוגים - צריך לכתוב אותם מחדש!
בהשראת הקורס המעולה שהשתתפתי בו לאחרונה "באזז למעצבות" של דבורי כהן הגאונה
ערכתי מחדש את המחירונים והקטלוגים של מרב בצורה שיניעו הרבה יותר לפעולה,
שללקוח יהיה ברור מה הוא מקבל (רמז: המון דברים שווים!) וירצה לסגור כמה שיותר מהר
שמתן לב כמה חשיבה אסטרטגית ושיווקית היתה בפרוייקט הזה, לעומת החלק העיצובי?
לדעתי משהו כמו 70-30 לטובת האסטרטגיה.
וזהו הסיבה שגם החלק העיצובי נראה כל כך טוב ומדויק, תפור בול על העסק.
כי כשהאסטרטגיה נכונה ועובדת טוב, הכל רץ חלק.
מסע לקוח ומשפך שיווק
נשמע מפחיד? לא כשעושים את זה נכון.
גם כאן נעזרתי בידע העשיר שדבורי שפכה עלינו בקורס.
בניתי למרב משפך שיווק בנוי שלב אחר שלב. כזה שימגנט אליה רק את הלקוחות הנכונים לה, ויגרום להם לתעדף אותה על פני צלמות אחרות.
כי אני לא יכולה לומר לה: "מרב, ראית מה אומרים האנשים? הם לא בוחרים צלמת מהעיתון! אין טעם שתפרסמי יותר. שאי ברכה וכל טוב." לא לא לא. יש טעם לפרסם אבל לפרסם נכון. (מה זה נכון? אכתוב על זה פוסט בקרוב.)
אם צלחתן את כל החפירה הזאת, שאפו!
קיץ בריא ומלא עשייה!
רעיה | סטודיו מנטה
היא הגיעה אליי עם מיתוג מיושן שלא שיקף בכלל את הרמה והמקצוענות שלה, ועם מטרה להצמיח את הסטודיו לממדים שמתאימים לה.
מרב הרגישה שכל המעטפת העיצובית והשיווקית שלה לא משקפת אותה מספיק, רצתה להקים מערך דיוור עצמאי משלה, בלי תלות במקומונים לנצח, ובכללי רצתה פשוט להתקדם.
יש כאלה שיתהו: רוצה להתקדם? לכי ליועצת עסקית. מה קשורה מעצבת גרפית לכאן?
אז זהו, שקשורה. חלק גדול מהתהליך האסטרטגי שנעשה לפני העיצוב - עוזר לעסקים להתפקס, להבין מי הם בכלל ולאן הם רוצים להגיע.
לא מעט עסקים קטנים מעולם לא ישבו לעשות לעצמם אסטרטגיה, ובהתאם - לא ברור להם מה המטרות שלהם, מה היעדים ואיך הם יכולים להשיג אותם. לכן, כשעוברים תהליך מיתוג מקצועי ומדויק מרויחים פעמים: גם קידום עסקי וגם עיצוב.
ערכתי איתה שיחת אסטרטגיה
כתבנו תוכנית עבודה מחולקת לשני תחומים עיקרים: קידום עסקי ומיתוג מחדש,
ויצאנו לדרך.
התחלנו מחקר שוק מעמיק, שהוא מאסט כשבונים אסטרטגיה לעסק.
שאלנו אנשים: למה אתם מגיעים לצלמת? באילו הזדמנויות?
למה ציפיתם מהצלמת? מה היה כיף בחווייה ומה פחות? איך בחרתם צלמת, בכלל?
מה גרם לכם לסגור דוקא איתה?
(98% מהנסקרים לא בחרו מישהי על סמך מודעה בעיתון! נתון מדהים. אכתוב על זה בקרוב)
הסקר הופץ לכל עבר וצבר למעלה ממאה תגובות, שהחכימו אותנו ממש.
סטודיו @במבוק , מי אתה בכלל?
אחרי שהשוק והלקוחות ברורים לנו, עברנו לבדוק לעומק את המותג עצמו.
מילאנו בריף, וגלינו שהייחודיות של מרב היא בכיפיות ובזרימה של התמונות,
בשחרור ובטבעיות שלהן.
מה עושים כשהבידול של הלקוחה משותף להרבה מאד עסקים?
הרי יש מן הסתם המון צלמות שהבידול שלהן הוא: מקצועיות, שחרור, חויה וזרימה.
אחרי הרבה תהייה והתייעצות עם חכמות ממני הבנתי שהפוינט הוא ליצור, נקרא לזה, בידול יזום.
שהקונספט הייחודי והשפה המותגית שנבנה במיוחד בשביל הסטודיו,
הם אלה שיצרו את הבידול שלו.
מרב מצלמת הרבה בטבע, וגם בתמונות הסטודיו שלה יש הרבה טבעיות וקסם, לא העמדות מהוקצעות מדי וחיוכים קפואים. לכן בחרנו את המילה 'טבע' כאחת מאבני הבניין שלנו.
מילה נוספת היתה 'חגיגה', שתסמל את הכיף, השחרור, הצחוקים והחוויות שיש לילדים שמצטלמים אצלה.
אז הקונספט שנבחר הוא חגיגה בטבע, והשפה הגרפית תשדר אותו בכל הדרכים הידועות לה, כלומר: צבעוניות, פונטים מתאימים, אלמנטים שמתכתבים עם המסר.
לפני העיצוב, עושים קופי:
ניסחנו סלוגן מדויק: חגיגה של תמונות
והתחלתי לעצב בלייב. (איזה כיףףף!)
זה הלוגו הישן של מרב:
הפעם עבדתי קצת שונה,
מאחר וכבר גיבשנו מראש קונספט וצבעוניות מסוימת,
לא יצרתי לה שלוש אופציות לבחירה -
אלא רק אחת שהלכה והשתדרגה מסקיצה לסקיצה.
התחלנו ככה:
והמשכנו ככה:
ומתישהו היתה לי הברקה: במבוק - במבי!
דומה בצליל, ומחבר אותנו לעולמות תוכן של טבע, ילדים ותום.
שילבתי אותו בחינניות בין האותיות
מרב ואני אהבנו מאד את התוצאה השמאלית העליונה
אבל קיבלנו הערות שיש אנשים שעלולים לקרוא את זה BAMCOK
ואחרי עוד ניסיונות רבים מספור וליטושים לכאן ולשם - הגענו לתוצר הסופי והיפהפה הזה:
ברגע שיש לוגו סופי - שאר הדרך כבר ברורה יותר. יצרתי שפה גרפית שתלווה את שאר המוצרים של מרב: חתימה למייל, חותמת הלוגו להטבעה על תמונות, מודעה, מחירונים, קטלוגים, הסכם עבודה, חומרים לרשימת הדיוור... (השירות שלי כולל ליווי צמוד בהקמה של רשימת הדיוור, חוץ מהעיצוב)
אבל רגע, לפני שנעצב את המחירון והקטלוגים - צריך לכתוב אותם מחדש!
בהשראת הקורס המעולה שהשתתפתי בו לאחרונה "באזז למעצבות" של דבורי כהן הגאונה
ערכתי מחדש את המחירונים והקטלוגים של מרב בצורה שיניעו הרבה יותר לפעולה,
שללקוח יהיה ברור מה הוא מקבל (רמז: המון דברים שווים!) וירצה לסגור כמה שיותר מהר
שמתן לב כמה חשיבה אסטרטגית ושיווקית היתה בפרוייקט הזה, לעומת החלק העיצובי?
לדעתי משהו כמו 70-30 לטובת האסטרטגיה.
וזהו הסיבה שגם החלק העיצובי נראה כל כך טוב ומדויק, תפור בול על העסק.
כי כשהאסטרטגיה נכונה ועובדת טוב, הכל רץ חלק.
מסע לקוח ומשפך שיווק
נשמע מפחיד? לא כשעושים את זה נכון.
גם כאן נעזרתי בידע העשיר שדבורי שפכה עלינו בקורס.
בניתי למרב משפך שיווק בנוי שלב אחר שלב. כזה שימגנט אליה רק את הלקוחות הנכונים לה, ויגרום להם לתעדף אותה על פני צלמות אחרות.
כי אני לא יכולה לומר לה: "מרב, ראית מה אומרים האנשים? הם לא בוחרים צלמת מהעיתון! אין טעם שתפרסמי יותר. שאי ברכה וכל טוב." לא לא לא. יש טעם לפרסם אבל לפרסם נכון. (מה זה נכון? אכתוב על זה פוסט בקרוב.)
אם צלחתן את כל החפירה הזאת, שאפו!
קיץ בריא ומלא עשייה!
רעיה | סטודיו מנטה