מירי היא מרפאה בעיסוק שעבדה תקופה ארוכה כשכירה במרכז טיפולי לילדים. אחרי הקורונה יצאה ל"עצמאות" והפכה לפרילאנסרית שנותנת שירות עצמאי ללקוחות שבאים דרך המרכז, היא שכרה חדר בתוך המרכז וקיבלה מהם הפניות של מטופלים באופן שוטף, תמורת אחוזים לבעלי המרכז. הכל היה טוב ויפה עד שעלויות השכירות היו גבוהות כל כך ומירי לא יכלה לשלם חצי מהמשכורת רק בשביל החדר הזה. היא חיפשה מקום אחר, זול יותר ובינתיים עברה לחדר בביתה. אבל אז- הפסיק זרם הלקוחות.... המרכז כבר לא מפנה אליה מטופלים ומירי מוצאת את עצמה מול יומן עם שורות יפות אבל ריקות. מה עושים? מפה לשם נפגשנו... וכשניתחנו מה קרה כאן הבנו שהמספר אחד עמד מאחורי השקט בלו"ז. מירי הסתמכה על מקור הפניות אחד! וזו הטעות. אחד אלוקינו, זה המתכון המנצח! אבל במקביל- צריך לעשות השתדלות מעשית וכאן- חשוב לזכור שבעסקים- אחד הוא טעות. צריך להבין איך מגייסים לקוחות בדרכים נוספות, בלי להיות תלויים במקור הפניות אחד ולסלול דרך חדשה לשיווק נכון ורב ערוצי שמזרים לקוחות מכל מיני כיוונים. |
מה איתך? האם לעסק שלך יש רק מקור אחד של לקוחות מתעניינים? ספק עיקרי אחד? לקוח עיקרי אחד? האם את מסתמכת על סוג מדיה אחד? מציעה מוצר מסוג אחד בלבד? אם ככה- זו בעיה. כי לכל שינוי קטן שיהיה בנסיבות שאין לך עליהן שליטה- עלולה להיות השפעה משמעותית. כמו בסיפור של מירי, שאגב הוא אמיתי לגמרי, היא הסתמכה על מקור הפניות אחד- וברגע שהיה שינוי בתמונה- היא נשארה ללא לקוחות! זה יכול לקרות למשל לעסק שפרסם עד היום רק בגוגל ולכי תדעי מה יחולל הצ'אט GPT שפרץ לעולם בקול תרועה רמה אם פרסום בגוגל יהיה פחות אפקטיבי כי הוא יתייתר בעקבות שימוש בבוטים, זה אומר שערוץ הפרסום של העסק- כבר לא אפקטיבי! צעד חשוב: תזהי תרחישים שבהם המספר אחד עלול לפגוע בעסק שלך:
אם את מסתמכת על דבר אחד בכל תחום- את גורמת לעצמך להיות חשופה, את בונה בית ביעילות, אבל על תשתיות של חול! כשהסערה תגיע והשיטפון יציף- הבית עלול להתמוטט. "תחשבו חורף בקיץ". כי הוא מגיע. תמיד. בינתיים, גם אם השמיים בהירים ואף אחד מהתרחישים לא קורה טפו טפו, לפחות בנית בינתיים עסק גמיש ובעל ערך, עם יכולת צמיחה רחבה. בהצלחה! |