חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא לפני כ30 שנה שתי חברות בלבד נמצאים שוק בשליטה מלאה 50/50
במהלך העשור הראשון לאחר מכך מוטרלה מתחיל לאבד את אחיזתה בשוק עם עלייה קלה עד שהיא נפלט לגמרי מהשוק [סמסונג מתחיל לאט לאט להיכנס ואפל לפני המצאה של הסמאטרפון] ונוקיה עדיין מצליח לשמור באחוז גבוה מעל כל חברות אחרות
מוטרלה בנסיון אחרון להכניס חדשנות מייצר המכשירים האחרונים עם חידוש מהפכני בתחום הטלפונים, שירות שליחת הודעות קולית באמצעות המכשיר לא שיחה [סוג של ווצאפ קווי] אבל היא כבר מאחרת את רכבת החדשנות הדוהרת קדימה ומובס על ידי אפל ברוח חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא
חברת נוספת בשוק בלקבלרי מפתחת לראשונה מכשירי טלפון עם מסך רחב עם מקלדת מלאה ואפשרות להעביר קבצים בין מכשירים מגיע במהלך השנים לשיא של 80 מיליון לקוחות בשנה כשאפל וסמסונג מפתחים את מכשירים הראשונים, ומאז בלקברי מאבדים בהדרגה את כמויות המשתמשים לטובת החדשנות של אפל ורישיון הפתוח של אנדרואיד לסמסונג ושאר חברות , מדחיק אותה החוצה
2. מי המתחרה מול מי?
על פניו נראה שהתחרות הגדולה בין החברות הטלפונים הוא בין סמסונג ואפל, בחלק מהזמן גם נוקיה מצליח לשמור על העצמאות שלה בשוק עד שהוא נדחקת החוצה,
האם זה בגלל שאפל וסמסונג ניצחה אותה והאם המאבק בין אפל וסמוסנג מי מוביל בראש זה תחרות העיקרית ביניהן ?
לפי הנתונים המוצגים גם אפל וסמסונג ביחד שולטים רק על 50 אחוז מהשוק וגם כשנוקיה נפלטת החוצה מי שממלאה את מקומה זה חברות חדשות כמו שיאומי ואחרים
התובנה: לפעמים הלקוחות לא נמצאים אצל המתחרה הראשי רק במקומות אחרים לא ידועים ולהתרכז שם את את האמצים והפעולת כדי להפוך אותם ללקוחות שלך
3. אין מהלך אסטרטגיה /שיווק /פרסום אחד מנצח
לפעמים נדמה לבעלי עסקים שהמודל עסקי או מהלך שיווק של בעל עסק או מותג אחר זה מהלך חכם ומתאים גם לאותו בעל עסק' או מותג
אפל וסמסונג שתי חברות גדולות יש להם אסטרטגיה שונה לגמרי
לאפל יש חנויות דגל משל עצמן פתוחים 24 שעות ביממה סמסונג אין להם חנו ועדיין מובילה בשוק והבכורה ומחזיק בשיא של מכירת מכשירים
4. ריבוי מתחרים דבר מבורך
כשאפל התחילה עם הסמארטפונים היה הרבה חברות בשוק לפניה עם מאגר לקוחות יותר גדולה מהם עם הרבה וותק וניסיון בייצור מכשירים והיכרות בשוק ,
ובזכות החדשנות שלה ולקיחת סיכונים הם הצליחו להתגבר ולכבוש את השוק ולדחוק החוצה חברות קיימות ששמרו על הקיים ולא אימצו את החדשנות כחזון וטקטיקה.
התובנה : ככל שיש יותר מתחרים בשוק שפעילים שם האפשרות להרוויח יותר קל יותר כשיודעים נקודות החולשה של החברות המתחרות להתמקד ולהתרכז שם כד להרוויח יותר