30 שנים למהפכות מכשיר הסלולר -4 תובנות לכל בעל עסק

navotvolk_320x320_1486419442267574275 (2).gif


חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא לפני כ30 שנה שתי חברות בלבד נמצאים שוק בשליטה מלאה 50/50
במהלך העשור הראשון לאחר מכך מוטרלה מתחיל לאבד את אחיזתה בשוק עם עלייה קלה עד שהיא נפלט לגמרי מהשוק [סמסונג מתחיל לאט לאט להיכנס ואפל לפני המצאה של הסמאטרפון] ונוקיה עדיין מצליח לשמור באחוז גבוה מעל כל חברות אחרות

מוטרלה בנסיון אחרון להכניס חדשנות מייצר המכשירים האחרונים עם חידוש מהפכני בתחום הטלפונים, שירות שליחת הודעות קולית באמצעות המכשיר לא שיחה [סוג של ווצאפ קווי] אבל היא כבר מאחרת את רכבת החדשנות הדוהרת קדימה ומובס על ידי אפל ברוח חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא

חברת נוספת בשוק בלקבלרי מפתחת לראשונה מכשירי טלפון עם מסך רחב עם מקלדת מלאה ואפשרות להעביר קבצים בין מכשירים מגיע במהלך השנים לשיא של 80 מיליון לקוחות בשנה כשאפל וסמסונג מפתחים את מכשירים הראשונים, ומאז בלקברי מאבדים בהדרגה את כמויות המשתמשים לטובת החדשנות של אפל ורישיון הפתוח של אנדרואיד לסמסונג ושאר חברות , מדחיק אותה החוצה

2. מי המתחרה מול מי?
על פניו נראה שהתחרות הגדולה בין החברות הטלפונים הוא בין סמסונג ואפל, בחלק מהזמן גם נוקיה מצליח לשמור על העצמאות שלה בשוק עד שהוא נדחקת החוצה,
האם זה בגלל שאפל וסמסונג ניצחה אותה והאם המאבק בין אפל וסמוסנג מי מוביל בראש זה תחרות העיקרית ביניהן ?
לפי הנתונים המוצגים גם אפל וסמסונג ביחד שולטים רק על 50 אחוז מהשוק וגם כשנוקיה נפלטת החוצה מי שממלאה את מקומה זה חברות חדשות כמו שיאומי ואחרים

התובנה: לפעמים הלקוחות לא נמצאים אצל המתחרה הראשי רק במקומות אחרים לא ידועים ולהתרכז שם את את האמצים והפעולת כדי להפוך אותם ללקוחות שלך

3. אין מהלך אסטרטגיה /שיווק /פרסום אחד מנצח
לפעמים נדמה לבעלי עסקים שהמודל עסקי או מהלך שיווק של בעל עסק או מותג אחר זה מהלך חכם ומתאים גם לאותו בעל עסק' או מותג
אפל וסמסונג שתי חברות גדולות יש להם אסטרטגיה שונה לגמרי
לאפל יש חנויות דגל משל עצמן פתוחים 24 שעות ביממה סמסונג אין להם חנו ועדיין מובילה בשוק והבכורה ומחזיק בשיא של מכירת מכשירים

4. ריבוי מתחרים דבר מבורך
כשאפל התחילה עם הסמארטפונים היה הרבה חברות בשוק לפניה עם מאגר לקוחות יותר גדולה מהם עם הרבה וותק וניסיון בייצור מכשירים והיכרות בשוק ,
ובזכות החדשנות שלה ולקיחת סיכונים הם הצליחו להתגבר ולכבוש את השוק ולדחוק החוצה חברות קיימות ששמרו על הקיים ולא אימצו את החדשנות כחזון וטקטיקה.
התובנה : ככל שיש יותר מתחרים בשוק שפעילים שם האפשרות להרוויח יותר קל יותר כשיודעים נקודות החולשה של החברות המתחרות להתמקד ולהתרכז שם כד להרוויח יותר
על המחבר
נ
הגדלת רווחים בעסק, תוך יצירת נוכחת בפעילות העסקית

תגובות

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  46  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

More from נוכחות לעסקים

שתף את המאמר

למעלה