מכירות, הנושא הכי בוער והכי מחניק לכולנו, אנחנו שונאים למכור והכי שונאים שמוכרים לנו, 'אל תרדפו אחרינו' מבקשים הלקוחות בדמעות, 'זה יעלה לכולנו ביוקר'.
כמו שאמרנו כאן: אנשים אוהבים סיפורים, אז אתחיל בסיפור, מהזן של סיפורי מתח:
"הצילו היא רודפת אותי" אמרה לי חברה, "מי זו?" שאלתי כולי מפוחדת, בדקתי מאחוריה ואפילו מצדדיה ולא מצאתי שום רודפת. "היא רודפת אותי, היא חזרה, זו היא - הכותבת השיווקית".
כאן לקחתי קשה את הסיפור: כי: "כותבת שיווקית- כן מדבר אליי" והאמת קצת נפגעתי בשמה: "מה היא כבר עשתה לך!"
"תשמעי,ישר כשנרשמתי לרשימת תפוצה שלה הגיעו אליי מטר של הודעות: 200% הנחה ליממה בלבד! החיים שלך ישתנו אם תרכשי אצלי את ה### במחיר ממש חינם!!!!!
ובשורות הקטנות בסוף היא רשמה: 'לתשלום רק כמה אלפים שהם יהיו כאין וכאפס לעומת הרווח שלך'.
החלטתי בהחלטה נחושה לא להיכנע ללחצים, ואם זה שלי, זה יחכה לי ליישוב הדעת במחיר הגון בעתו ובזמנו.
אך למחרת, הפתעה: שוב חיכתה לי אותה הודעה בניסוח מעט שונה ובטון הרבה יותר מרגש:
'כמה חבל לי שתפסידי את ההנחה המשמעותית הזו! אז תשמעי בגלל שאנחנו כ"כ קשורות והמוצר שאני מוכרת לך כה משמעותי עבורך אני עושה לך פרוטקציה מיוחדת ומאריכה לך את ההנחה לעוד 24 שעות בלבד, הספירה לאחור מתחילה מעכשיו'.
מאז אחת ליומיים אני מקבלת את אותה הצעה, רק בתלבושת אחרת, מכובסת יותר ומאד מרגשת וממיסה, האמת, לא בדקתי את הפרטים, יכול להיות שההנחה גדלה בהדרגה, אותי היא איבדה לגמרי!!! נשות עסקים יקרות, שימו לב לגבול העובר בין שכנוע לבין לחץ"
קצת סדר במושגים, למען כל החברות (מויקפדיה):
#שיווק הוא מונח המתאר פעילות שמקדמת מכירה של:
מוצר,סחורה, שירות או רעיון.
#מכירה היא פעולה עסקית של העברת בעלות זכות הקניין בנכס או בחפץ מסוים, מצד המוכר אל צד הקונה.
#כתיבה שיווקית- תהליך של כתיבה כחלק ממקצוע התקשורת המהווה חלק בלתי נפרד בתמהיל השיווק, הפרסום, קידום המכירות והנראות עבור עסקים.
איך כותבים "שיווקית" בלי לעצבן?
בכתיבה שיווקית טובה נותנים גם ידע מקצועי לקורא – קהל היעד. אין הבטחות מפוצצות ובטח שכל מילה היא מילה, מילה של כבוד.
* התוכן יהיה: קצר,קליל, תמציתי וברור, אם הקורא הפסיק לקרוא לאחר שתי שורות נראה שזה לא היה מספיק מעניין.
*הכתיבה ממוקדת ומדברת על תחומי העניין של הלקוחות, היא נותנת ללקוח את התחושה שמדברים איתו בגובה העיניים ורוצים בטובתו.
*הניסוח קליט, חד וקולע, מקורי, רלוונטי, נעשה שימוש רק ביידע אמין ועדכני.
מכירות או לא להיות
מצד אחד אסור לנו לקחת את המכירות בצורה קיצונית, מהצד השני מכירות הוא חלק הכרחי, גם אם לא אהוב- מהקמת וניהול העסק.
כתיבה שיווקית תעשה את העבודה, כשנביא בחכמה למצב שבו הקורא מעוניין לשאול ולדעת יותר על המוצר או השירות, מרצונו הטוב ומבחירה מלאה, זה כל החכמה וזה כל הסיפור.
כמו שאמרנו כאן: אנשים אוהבים סיפורים, אז אתחיל בסיפור, מהזן של סיפורי מתח:
"הצילו היא רודפת אותי" אמרה לי חברה, "מי זו?" שאלתי כולי מפוחדת, בדקתי מאחוריה ואפילו מצדדיה ולא מצאתי שום רודפת. "היא רודפת אותי, היא חזרה, זו היא - הכותבת השיווקית".
כאן לקחתי קשה את הסיפור: כי: "כותבת שיווקית- כן מדבר אליי" והאמת קצת נפגעתי בשמה: "מה היא כבר עשתה לך!"
"תשמעי,ישר כשנרשמתי לרשימת תפוצה שלה הגיעו אליי מטר של הודעות: 200% הנחה ליממה בלבד! החיים שלך ישתנו אם תרכשי אצלי את ה### במחיר ממש חינם!!!!!
ובשורות הקטנות בסוף היא רשמה: 'לתשלום רק כמה אלפים שהם יהיו כאין וכאפס לעומת הרווח שלך'.
החלטתי בהחלטה נחושה לא להיכנע ללחצים, ואם זה שלי, זה יחכה לי ליישוב הדעת במחיר הגון בעתו ובזמנו.
אך למחרת, הפתעה: שוב חיכתה לי אותה הודעה בניסוח מעט שונה ובטון הרבה יותר מרגש:
'כמה חבל לי שתפסידי את ההנחה המשמעותית הזו! אז תשמעי בגלל שאנחנו כ"כ קשורות והמוצר שאני מוכרת לך כה משמעותי עבורך אני עושה לך פרוטקציה מיוחדת ומאריכה לך את ההנחה לעוד 24 שעות בלבד, הספירה לאחור מתחילה מעכשיו'.
מאז אחת ליומיים אני מקבלת את אותה הצעה, רק בתלבושת אחרת, מכובסת יותר ומאד מרגשת וממיסה, האמת, לא בדקתי את הפרטים, יכול להיות שההנחה גדלה בהדרגה, אותי היא איבדה לגמרי!!! נשות עסקים יקרות, שימו לב לגבול העובר בין שכנוע לבין לחץ"
קצת סדר במושגים, למען כל החברות (מויקפדיה):
#שיווק הוא מונח המתאר פעילות שמקדמת מכירה של:
מוצר,סחורה, שירות או רעיון.
#מכירה היא פעולה עסקית של העברת בעלות זכות הקניין בנכס או בחפץ מסוים, מצד המוכר אל צד הקונה.
#כתיבה שיווקית- תהליך של כתיבה כחלק ממקצוע התקשורת המהווה חלק בלתי נפרד בתמהיל השיווק, הפרסום, קידום המכירות והנראות עבור עסקים.
איך כותבים "שיווקית" בלי לעצבן?
בכתיבה שיווקית טובה נותנים גם ידע מקצועי לקורא – קהל היעד. אין הבטחות מפוצצות ובטח שכל מילה היא מילה, מילה של כבוד.
* התוכן יהיה: קצר,קליל, תמציתי וברור, אם הקורא הפסיק לקרוא לאחר שתי שורות נראה שזה לא היה מספיק מעניין.
*הכתיבה ממוקדת ומדברת על תחומי העניין של הלקוחות, היא נותנת ללקוח את התחושה שמדברים איתו בגובה העיניים ורוצים בטובתו.
*הניסוח קליט, חד וקולע, מקורי, רלוונטי, נעשה שימוש רק ביידע אמין ועדכני.
מכירות או לא להיות
מצד אחד אסור לנו לקחת את המכירות בצורה קיצונית, מהצד השני מכירות הוא חלק הכרחי, גם אם לא אהוב- מהקמת וניהול העסק.
כתיבה שיווקית תעשה את העבודה, כשנביא בחכמה למצב שבו הקורא מעוניין לשאול ולדעת יותר על המוצר או השירות, מרצונו הטוב ומבחירה מלאה, זה כל החכמה וזה כל הסיפור.