נתן גלנט | איזה כיף לקבל טלפון מתחנן ומיוסר מחברת האשראי, נכון? רק תסכים... בבקשה...

ויום אחד זה קרה:
הפקידה העצבנית מחברת ישראדיסק התקשרה אליי, כולה תלונות: מדברת יפית מחברת ישראדיסק. מר נתן, נורא קשה להשיג אותך! אני מחכה על הטלפון כבר חצי שעה...
מצטער, ניחמתי אותה. יש לי עומס פניות גדול לאחרונה בצורה ממש לא צפויה. אני עובד על שיפור השירות כבר כמה שנים, אולי עוד חמישים שנה זה ישתנה, אולי לא. בכל אופן, גבירתי. במה אוכל לעזור?

היא דיברה בעייפות. מר נתן, אני צריכה לגבות מכרטיס האשראי שלך 25.4 ש"ח. האם אתה מאשר?
אממ... שרקתי לעצמי בנחת. שניה, אנא המתיני. אני בודק.
שמתי אותה על המתנה, והלכתי לפטפט קצת עם אשתי וילדיי. הכנתי לעצמי קפה ולהם תה ושוקו, בהתאמה. המוןן סוכר. מלא בריאות.

לאחר כמה דקות קצרות ונעימות בהן עשיתי לעצמי רק טוב והוספתי לקפה גם כעכים של מוסאלי, שבתי רענן לשיחת הטלפון וליפית הכעוסה. כמה זמן לקח לך! היא הטיחה בי. בינתיים יכולתי כבר לצלצל לעוד עשר לקוחות ולבקש מהם את האישור החודשי!
אני מצטער, המהמתי בקול שליו וחסר בדל של צער אמיתי או מזוייף. פשוט הייתה לי תקלה טכנית במערכת. אבל הנה, כרגע אני איתך. במה אני יכול לעזור?
אה אה, הנה אני זוכר. דיברת איתי על תשלום של 25.4 ש"ח. אשמח להסבר על מה החיוב בעצם? ואת מחברת סלקולולום או אלקס? לא שמעתי אותך טוב. בדיוק הייתי עסוק במשהו אחר שהוא לא אתם.

יפית גנחה בחוסר סבלנות. נו, מר נתן. זה החיוב של גולן סלקולולום. כל חודש אותו סכום, למה אתה לא יכול פשוט לאשר לי וזהו?
הורדה.jpg

למה? תהיתי, מחרה מחזיק אחריה. כי זה הכסף שלי, ואני לא מאשר סתם ככה להוציא לי אותו מהארנק... אז 25.4 ש"ח אמרת?
כן. גנחה יפית. מר נתן, האם אתה מאשר?

לא, אמרתי. לא נראה לי. אולי בפעם אחרת. נראה.

יפית כמעט בכתה:
אבל מר נתן! אתה משוייך למסלול 'קו כשר למשך 36 חודשים', והמחיר הינו 25.4 ש"ח. אם לא תאשר את העסקה, תצטרך לשלוח בחזרה את הסים לחברת גולן סלקולולום.

הרהרתי בדבריה, לגמתי קצת מהשוקו ששמעוני השאיר. מייאם! נראה לי להבא אכין לעצמי שוקו ולא קפה. זה טעים!
לאחר מחשבה, אמרתי ליפית שאעביר אותה למנהלת, זה לא בסמכותי לאשר כזו הוצאה.
ואז, שניה לפני שירדתי מהקו, יפית צעקה: אבל רגע! היי! מר נתן! שכחתי לומר לך...

- כן?

שאני רואה שלפני עשרה ימים ביצעת קניית מזון ברשת 'ריקוד נצחי'. אני יכולה בבקשה לחייב את כרטיס האשראי שלך בנוסף ב- 685.4 ש"ח?

וואו. אמרתי. זה יצא המון כסף! אולי אסע ואחזיר חלק מהמוצרים. בעצם, אין לי כוח. תדברי עם המנהלת גם על זה. בבקשה.

סימנתי לאשתי, שבדיוק סיימה לקרוא את 'חמגשית- העיתון המוביל לשפיות מתחילות במגזר החרדי' - והיא הרימה את השפופרת, משווה לקולה נימה עסוקה וחשובה עד מאוד.
יפית אמרה לה מה שאמרה, ויפית הסבירה והתחננה, ואשתי, בנדיבות לב אינסופית ממש, אישרה סוף סוף את החיוב.

יפית מחברת 'ישראדיסק' גמרה איתנו ועברה חיש מהר ללקוח הבא בתור, שמן הסתם גם יתיש אותה בשטויות ובתירוצים מכל הבא ליד, ואני רק חייכתי לעצמי מרוצה מאוד.
הושבתי את ילדיי במעגל על הרצפה, וסיפרתי להם:
שמעוני, זונדי, חיים, יואל ופלפל שחור. אתם יודעים? פעם, זה לא היה ככה.

פעם, חברות האשראי בישראל היו גובות כמה שבא להן מתי שבא להן מהכרטיסים של הלקוחות, והלקוחות לא יכלו לומר להם כלום. כל החברות הגדולות במשק גבו בעיקר דרך כרטיסי אשראי, וחברות האשראי נתנו להן שירות מעולה וטוב. מסור. את הלקוחות הקטנים - הם לא ספרו. בכלל.
החיוב היה מתבצע אוטומטית מידי חודש, ולפעמים חברות האשראי היו שולחות לנו הסבר מודפס, לפעמים לא. לעיתים סתם שולחות באי-מייל איזה פרוט, ועושות קומבינה כך שהוא יגיע היישר לספאם. הן חיו על חשבוננו.

ואתם יודעים, ילדים?
חיינו בתוך מציאות בלתי אפשרית. חשבנו שהיא נורמלית. לא קלטנו את חוסר ההדדיות המשווע.

שמעוני הפסיק רגע לפרום את השטיח לאלפי חתיכות, זונדי הפסיק לנסות לצייר לו דולרים על המצח, ושאל: אבל אבא, על איזה חוסר הדדיות אתה מדבר?

נשמתי עמוק, שוקע בכורסא, נזכר בעצב במציאות הקשה בה חיינו כולנו, והסברתי:
פעם, שמעוני, זה לא היה כמו היום. פעם, יכולתי אומנם להתלונן לחברת האשראי, או לבקש מהם הסבר על חיוב כזה או אחר, אבל.. אבל... היה כל כך קשה לקבל נציג שירות!
יכולת לחכות על הקו שלושים דקות, מיואש, מיוזע. מותש. שומע פרסומות מעצבנות לשירותים כאלו ואחרים של חברת האשראי. חש לקוח שבוי בכל רמ"ח איבריך, שס"ה גידיך וארנקך המחולל. ואז הייתה עונה לך פקידה שלא צריכה אותך, יודעת שאתה לקוח שבוי ושאין לך שום ברירה, ומעניקה לך יחס בהתאם.

אבל אבא! נחרד זונדי פתאום, קופץ ובטעות דורך על האצבעות של שמעוני שהיו משום מה מתחת השטיח: הרי מדובר על הכסף שלך! של כולם! איך הסכמתם שישראדיסק או אלקס יתנהגו אליכם ככה?

אוי, אמרתי. אתם לא מבינים. פעם פעם, באותן שנים מורכבות, לפני שהלקוחות הבינו שהמצב הלא מאוזן הזה לא חוקי, לא הוגן, לא מוצדק ולא הגיוני בעליל - כל חברות האשראי התנהלו באותה צורה, וכולנו סבלנו בשקט. לא הייתה לנו ברירה.
על המחבר
Natan Galant

תגובות

לא מבין את הנקודה.
החברות אשראי נותנות לנו שירות שבו במקום שאנחנו נשלם במזומן בחנות, אנחנו יכולים להעביר את הכרטיס שלנו בידיעה שבזה הרגע מתבצע חיוב בחשבון הבנק שלנו.
הן אף מגדילות עשו, ומחכות עם הגביה עד לסוף החודש.
לא מבין מה ההתנפלות עליהם.

אין אפס שהם לא נחמדים במיוחד.
כמו כל נותני השירות בסביבה.
לא סוף העולם.

ברגע שמתחילים לא לשלם להם וכו', אז הם באמת קוצים.

אנחנו יכולים לבחור שלא להשתמש בשירותים שלהם.
אבל מי שבא אליהם ומבקש מהם שיסכימו לתת לו שירות, ויודע מראש למה הוא הולך, אז על מה התלונות בדיוק?
הם עושים משהו שהם לא סיכמו עליו מראש? הם עושים משהו לא הוגן?

לא מבין.


כמובן שגם אני נהנתי וליקקתי אצבעותי מהכתיבה היפה של נתן, ואינו סותר.
אתה מאתגר אותי וזה כיף. תודה!
 
.. ואם מישהו (@בשעות הפנאי שיעול) תוהה לגבי התחושה, הנה הוכחה (לא מצליח להעלות צילומסך).
על מה ולמה לקוח צריך לשלם דמי הכחשת עסקה אם מתברר שטעה בהכחשה?
האם הוא מקבל סכום זהה בתוספת לזיכוי במקרה שההכחשה הייתה מוצדקת?
(מתוך תעריפון חברת אשראי כלשהי)

"טיפול בהכחשה לא מוצדקת של עסקה ערוץ ישיר 15 ש"ח"
 
מדהים, כתמיד.
לעצם העניין - פנה לבנק הפועלים, אצלם השירות מצוין ממש. אם הזמנת שיחה חוזרת ולא יכולת לענות יתקשרו גם שלוש פעמים.

אאל"ט יש להם אשראי + שירות עליו.
אולי רק על דיירקט.
 
אין סיבה שחברות תקשורת שלא מצייתות לחוק הנוכחי של מענה בתוך 3 דקות, יצייתו לחוק המוצע...
מלבד הוספת חוק מספר 5432 לשנת 2021, ועבודה לפקיד המסכן שצריך להוסיפו למערכת החוקים המנופחת גם ככה בצורה מופרעת ממש, לא יועיל הדבר מאומה.
כיום החוק הוא 6 דקות, כי קלטו שהם לא עומדים ב3 דקות ועל אף שהוסיפו להם עוד 3 דקות עדיין משך זמן ההמתנה הוא כפול 10 בערך.....
הגדיל לעשות פקיד של חברת נתיב אקספרס (שהשתלטה לאחרונה על בית שמש) באחד הימים כשכבר נמאסה עלי העובדה שהם לא מוציאים קווים על ימין ועל שמאל, התקשרתי אליהם בעודי מחכה לאוטובוסים שלא יצאו אחד אחרי השני, ואחרי 25 דקות המתנה, כשסופסוף ענה לי פקיד, הוא היה ערבי ולא הבין מילה ממה שאמרתי, אז בקשתי ממנו לדבר עם המנהל/ת שלו, הוא אמר לי בסדר והעביר אותי שוב פעם להמתנה, בחריקת שיניים חכיתי עוד 25 דקות בשביל להבין שהוא פשוט העביר אותי לטלפנית אחרת (לא מנהל/ת ולא נעליים) רק כי פשוט לא היה לו כח אלי, (הקטע שהטלפנית שענתה לי אמרה שבכלל המנהל/ת לא נמצא/ת שם כרגע והיא לא תוכל לעזור לי-כך הבנתי שהוא עבד עלי בעצם)
 
נערך לאחרונה ב:
כיום החוק הוא 6 דקות, כי קלטו שהם לא עומדים ב3 דקות ועל אף שהוסיפו להם עוד 3 דקות עדיין משך זמן ההמתנה הוא כפול 10 בערך.....
הגדיל לעשות פקיד של חברת נתיב אקספרס (שהשתלטה לאחרונה על בית שמש) באחד הימים כשכבר נמאסה עלי העובדה שהם לא מוציאים קווים על ימין ועל שמאל, התקשרתי אליהם בעודי מחכה לאוטובוסים שלא יצאו אחד אחרי השני, ואחרי 25 דקות המתנה, כשסופסוף ענה לי פקיד, הוא היה ערבי ולא הבין מילה ממה שאמרתי, אז בקשתי ממנו לדבר עם המנהל/ת שלו, הוא אמר לי בסדר והעביר אותי שוב פעם להמתנה, בחריקת שיניים חכיתי עוד 25 דקות בשביל להבין שהוא פשוט העביר אותי לטלפנית אחרת (לא מנהל/ת ולא נעליים) רק כי פשוט לא היה לו כח אלי, (הקטע שהטלפנית שענתה לי אמרה שבכלל המנהל/ת לא נמצא/ת שם כרגע והיא לא תוכל לעזור לי)
לפני מספר שנים בהיותי צרכן תח"צ בחברה כלשהיא, הם הפסיקו להוציא אוטובוס בשעה מסוימת מבלי לעדכן את לוחות הזמנים.
יום יום הייתי מתקשר לברר מה עם האוטובוס ותמיד קיבלתי אותה תשובה - מצטערים יש תקלה חד פעמית היום עם האוטובוס הספציפי הזה... עד שהתייאשתי
 
זה לא חלום
כאחד שגר בלונדון וכמו כן ככה זה עובד באמריקה
א. רוב כרטיסי האשראי לא עולים בכלל כסף
ב. באמריכן אקפרס לדוג' על כל דבר שחשבת שלא קנית או על כל מוצר פגום שקיבלת אתה יכול לקבל חזרה את כל הכסף במיידי
בעל החנות יצטרך לריב ולהוכיח כדי לקבל את הכסף מהחברה
 
כיום החוק הוא 6 דקות, כי קלטו שהם לא עומדים ב3 דקות ועל אף שהוסיפו להם עוד 3 דקות עדיין משך זמן ההמתנה הוא כפול 10 בערך.....
הגדיל לעשות פקיד של חברת נתיב אקספרס (שהשתלטה לאחרונה על בית שמש) באחד הימים כשכבר נמאסה עלי העובדה שהם לא מוציאים קווים על ימין ועל שמאל, התקשרתי אליהם בעודי מחכה לאוטובוסים שלא יצאו אחד אחרי השני, ואחרי 25 דקות המתנה, כשסופסוף ענה לי פקיד, הוא היה ערבי ולא הבין מילה ממה שאמרתי, אז בקשתי ממנו לדבר עם המנהל/ת שלו, הוא אמר לי בסדר והעביר אותי שוב פעם להמתנה, בחריקת שיניים חכיתי עוד 25 דקות בשביל להבין שהוא פשוט העביר אותי לטלפנית אחרת (לא מנהל/ת ולא נעליים) רק כי פשוט לא היה לו כח אלי, (הקטע שהטלפנית שענתה לי אמרה שבכלל המנהל/ת לא נמצא/ת שם כרגע והיא לא תוכל לעזור לי-כך הבנתי שהוא עבד עלי בעצם)
נתיב אקספרס הם שנואי נפשי.
חבורה של בני דודים שהקימה חברת הסעות ללא כל נסיון קודם, והם לא מצליחים ללמוד להתנהל.
רואים על צורת העבודה שלהם בדיוק את המנטליות של מנהלי החברה.
אין שום מנגנון של התייעלות, השתפרות, כלום. שאלו את תושבי צפת.

נו, תשאל, איך כמה חבר'ה ללא נסיון מצליחים להקים חברה מהאוויר, ולזכות במכרז לתח"צ בצפון?
התשובה היא מיקומו של ישראל כץ בפריימריס הפנימי בליכוד בשעתו, וחמולות שלימות של בני דודים שהצביעו בעבורו ביישובים מסויימים.
 
נתיב אקספרס הם שנואי נפשי.
חבורה של בני דודים שהקימה חברת הסעות ללא כל נסיון קודם, והם לא מצליחים ללמוד להתנהל.
רואים על צורת העבודה שלהם בדיוק את המנטליות של מנהלי החברה.
אין שום מנגנון של התייעלות, השתפרות, כלום. שאלו את תושבי צפת.

נו, תשאל, איך כמה חבר'ה ללא נסיון מצליחים להקים חברה מהאוויר, ולזכות במכרז לתח"צ בצפון?
התשובה היא מיקומו של ישראל כץ בפריימריס הפנימי בליכוד בשעתו, וחמולות שלימות של בני דודים שהצביעו בעבורו ביישובים מסויימים.
כן, ועכשיו תושבי בית שמש (ואני ביניהם) סובלים את חוסר הניסיון שלהם.....
חשבנו שכשסופרבוס יעזבו תגיע חברה יותר נורמטיבית ובסוף הם גרועים פי 10(לא מוציאים אוטובוסים, לא יודעים את המסלולים, חברה גרועה בקיצור- ורק מפני כבוד המקום אני לא אוסיף את שלל הביטויים שיש לי [ולא רק לי] עליהם)
וסליחה, @Natan Galant על הסטייה מהנושא...
 
לפני מספר שנים בהיותי צרכן תח"צ בחברה כלשהיא, הם הפסיקו להוציא אוטובוס בשעה מסוימת מבלי לעדכן את לוחות הזמנים.
יום יום הייתי מתקשר לברר מה עם האוטובוס ותמיד קיבלתי אותה תשובה - מצטערים יש תקלה חד פעמית היום עם האוטובוס הספציפי הזה... עד שהתייאשתי
אם רק חברות התח"צ היו מקבלות קנס צנוע של נניח 40 אל"ש על כל קו אוטובוס שלא יצא במועדו,
לא היינו רואים מחזות מבישים של תחנות 'מפוצצות' בנוסעים מיוזעים, רטובים, צמאים, מצטופפים ומחכים בייאוש לאוטובוס הגואל.
הזלזול, אוי.

יש לי תחושה עמוקה הטוענת שאם אחד מח"כינו הנמרצים היה דורש (בכל אחת בממשלות העבר או העתיד, לא הנוכחית) לקבל סגן שר במשרד התחבורה, או הקמת משרד תחבורה ציבורית - העניינים היו נראים אחרת. אבל.. מה לעשות והם לא מתניידים באמצעי נחות ופשוט כזה המיועד רק לעמך.
 
על מה ולמה לקוח צריך לשלם דמי הכחשת עסקה אם מתברר שטעה בהכחשה?
האם הוא מקבל סכום זהה בתוספת לזיכוי במקרה שההכחשה הייתה מוצדקת?
(מתוך תעריפון חברת אשראי כלשהי)

"טיפול בהכחשה לא מוצדקת של עסקה ערוץ ישיר 15 ש"ח"
בעניין הזה הצדק עם חברות האשראי. מדובר בהכחשה לא מוצדקת, קיבלתם שירות/מוצר, ניסיתם בטעות / בכוונה לא לשלם עליו. הם היו צריכים לטפל- שלם להם דמי טיפול (סמליים למדי). ולא אני לא חברת אשראי.
תראו:
זה לא חלום
כאחד שגר בלונדון וכמו כן ככה זה עובד באמריקה
א. רוב כרטיסי האשראי לא עולים בכלל כסף
ב. באמריכן אקפרס לדוג' על כל דבר שחשבת שלא קנית או על כל מוצר פגום שקיבלת אתה יכול לקבל חזרה את כל הכסף במיידי
בעל החנות יצטרך לריב ולהוכיח כדי לקבל את הכסף מהחברה
עכשיו ת'אמת, כמה הקומבינטורים הישראלים ישתמשו באפשרות כזו אם הם זקוקים לעוד מרווח נשימה בסוף החודש? סוג של הלוואה קטנה על חשבון בעל החנות. רוצים לרדוף אחריהם? כי אתם יודעים, כללי האשראי נוגעים לכולם, גם כאלה שלא מקפידים על כספי הזולת.
והקטע הזה חמוד, אבל גם אני לא הבנתי למה הפקידה צריכה אישור לשלם את החשבונות שלך. אגב קאץ' מישהו שם לב שמאז שהחלו להשתמש בקוד הסודי בריש גלי בחנויות הוא הפך ל-אההמ... קצת פחות סודי? נכון שאם יאבד לך האשראי, לא יוכלו להשתמש בו -כלומר הגנה על חברות האשראי שלא יצטרכו לספוג את הנזק של ההכחשה- אבל מצד שני אם מישהו יפלח לך את האשראי אחרי שעקב אחריך משלם בו בחנות האחרונה- הוא יכול לרוקן את חשבון הבנק בכספומט הסמוך. :(
 
בעניין הזה הצדק עם חברות האשראי. מדובר בהכחשה לא מוצדקת, קיבלתם שירות/מוצר, ניסיתם בטעות / בכוונה לא לשלם עליו. הם היו צריכים לטפל- שלם להם דמי טיפול (סמליים למדי). ולא אני לא חברת אשראי.
תראו:

עכשיו ת'אמת, כמה הקומבינטורים הישראלים ישתמשו באפשרות כזו אם הם זקוקים לעוד מרווח נשימה בסוף החודש? סוג של הלוואה קטנה על חשבון בעל החנות. רוצים לרדוף אחריהם? כי אתם יודעים, כללי האשראי נוגעים לכולם, גם כאלה שלא מקפידים על כספי הזולת.
והקטע הזה חמוד, אבל גם אני לא הבנתי למה הפקידה צריכה אישור לשלם את החשבונות שלך. אגב קאץ' מישהו שם לב שמאז שהחלו להשתמש בקוד הסודי בריש גלי בחנויות הוא הפך ל-אההמ... קצת פחות סודי? נכון שאם יאבד לך האשראי, לא יוכלו להשתמש בו -כלומר הגנה על חברות האשראי שלא יצטרכו לספוג את הנזק של ההכחשה- אבל מצד שני אם מישהו יפלח לך את האשראי אחרי שעקב אחריך משלם בו בחנות האחרונה- הוא יכול לרוקן את חשבון הבנק בכספומט הסמוך. :(
כי אם הכחשת העסקה נכונה, לא מגיע ללקוח פיצוי על עוגמת הנפש, הזמן שלקח לו לנסות לאתר את החנות ולהבין שהוא חוייב שלא בצדק?
אם חברת האשראי סבורה שמנה יקרה, ולקוח שמבקש הכחשת עסקה שלא בצדק צריך לשלם על ההטרחה שהוא דורש ממנה, הרי שהיא צריכה לשלם ללקוח את אותו סכום במקרה שהוא הוטרח וטורטר והתאמץ להגיש הכחשת עסקה.
 
העניין פה זה לאו דווקא חברות האשראי כי אם חברות המספקות שרות, ופה רב הפגום על השלם....
אני רוצה לספר מניסיוני יש לי דירה להשקעה באחת מערי הפריפריה, כשיצאו ממנה השוכרים הגשתי בקשה לפטור מארנונה בגין נכס ריק את הבקשה הגשתי דרך האתר של אותה עירייה קיבלתי מייל שיצרו איתי קשר לתיאום בדיקה שהבית ריק בתוך 14 יום, מה שקרה בפועל שרדפתי אחרי מוקד השרות שלהם במשך חודש וחצי ושלחתי אינסוף מיילים לוודא מה קורה עם העניין הזה, אפס תגובה, מוקד השרות הוציא לי פניות למחלקה (שעד היום לא נענו מיילים או שיחות חוזרות לא קיבלתי עד היום) בצר לי נסעתי בבין הזמנים לאותו העיר ונכנסתי למחלקה ושם מילאתי את הבקשה מחדש (בקשה מקוונת מחודש מאי) כי היא לא הייתה קיימת מבחינתם כששאלתי בקשר למיילים- הם ענו שיש תקלה....(שנמשכת עד היום) באותו היום דרשתי שיבואו לראות את הדירה כי היו אמורים להיכנס דיירים למחרת, ולתומי חשבתי שהעניין סגור, אז זהו שלא, כעבור זמן מה התקשרה פקידה ודרשה תדפיסי חשמל ומים, וכששאלנו איך לשלוח היא אמרה בווטס אפ, טוב זה כבר היה מסובך בשבילנו אבל מצאנו שכן של דוד שעשה את זה למעננו ונשמנו לרווחה. דממה מצד אותה עירייה ואנחנו שכבר מלומדים בכך ,התקשרנו למוקד השירות והוצאנו פניות למחלקה לדעת מה קורה, אחרי שבועיים של חוסר מענה , נסענו שוב לאותו מקום ואז נאמר לנו שביקשו מאיתנו תדפיסי חשמל ומים ועדיין לא סיפקנו אותם, טוב זה כבר היה מרגיז פניתי לשכן של הדוד והוא אמר שמסומן לו שהמסמכים התקבלו, אך הפקידה במקום טענה שאי אפשר לקבל מסמכים בווטס אפ ואז כשציינו את שם הפקידה שאליה שלחנו את המסמכים, היא אמרה "אה היא לא נמצאת פה היום אני אבדוק איתה מחר" מלומדים בכגון אלה, דרשנו לדעת איך ניתן לשלוח את הטפסים ברגע זה, הפקידה אמרה שננסה בפקס אבל לא היום כי הוא לא עובד, לא התעצלתי חיפשתי מישהו בעל פקס באותה העיר ודאגתי שבני ביתי ישלחו אליו את המסמכים הנ"ל ניגשתי לביתו המרוחק מן מחלקת הארנונה של אותה עירייה אספתי את המסמכים ושמתי פעמי אל אותה מחלקה שוב מסרתי ידנית במו ידי את המסמכים, ועדיין אין תשובה בפניות למחלקה נאמר לי שהייתה וועדה ועדיין אין תשובות, כנראה כדי לקבל תשובות אצטרך שוב לנסוע לאותה עיר.
מה שבעצם מרגיז פה בעיקר הוא אזלת היד שאין שוב דרך לתקשר עם הפקידים המטפלים בתיקים ורק עם חברת שירות שאין לה כל קשר לטיפול בעניין. וכן העבודה ההזויה הזה שאין אפשרות לשלוח טפסים בצורה מקוונת, אין אפשרות לתקשר במיילים זה מינימום שירות בעיניי אני גר בישוב קטן שלצורך טיפול בארנונה אני לא צריך לדרוך במקום אני ממלא טפסים סורק ושולח במייל והתשובה מתקבלת תוך מספר ימים בלבד.
ושם הכול מתנהל כמו בימי הביניים אין תקשורת במיילים , אין הגשת טפסים מקוונים(האתר שלהם נותן את האופציה הזאת אבל הם לא מחוברים לכך) והפקס שכן אמור לקבל מסמכים מסתבר שהוא מידי פעם מקולקל, פשוט הזוי.
 

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  46  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה