#1 איך קובעים מחיר רווחי ומושך

עכשיו אני יפתח לכם את הדלת הכבדה של הכספת ויכניס אתכם לחדר האוצר של היעוץ עסקי בעצה ותבונה,
כדי לחשוף בפניכם את המתכון הסודי של ייצור מכונת המכפלה
ולענות על השאלה הכי חשובה לבעלי עסקים איך אני יקבע את המחיר שגם יהיה שווה לי,
וגם הלקוחות יקבלו עליהם את גזרתי ולא יהרהרו אחריה ולא יתווכחו עליה,

#2 מחלקת תמחור

ובאמת מחלקת התמחור היא המחלקה הכי חשובה בעסק כי אחרי שלמדנו והתמקצענו ואנחנו כבר יודעים מה להביא ומה לא להביא לחנות ויודעים איך לסדר את הסחורה בחנות בצורה חכמה ואיך להציג את המוצרים והשירות בפרסום בצורה מגרה והציבור זורם לחנות או לאתר הכי חשוב שבסוף הוא יסכים לקנות ולא רק שיסכים לקנות אלא שהמחיר יהיה תקין כדי שבסוף העונה או השנה נראה שורת רווח שמנה ובדיוק בשביל זה אני רוצה לנתח את הנושא ביסודיות כדי שתדעו מה הם כללי הזהב שינחו אותנו בעלי העסקים לקבוע את המחיר לכל מוצר או שירות שלנו לקהל הלקוחות בצורה שהוא יהיה רווחי בשבילנו ויהיו מספיק לקוחות שיסכימו לשלם את המחיר שאנחנו קבענו כמובן שזה לא הלכה למשה מסיני ואין בזה דרך אחת אלא יש כמה דרכים לקבוע מחיר רווחי ומושך אבל אני אציג בפניכם בעלי העסקים את הדרך שלי שבחרתי לאחר הרבה ניסיונות ולאחר הרבה התבוננות בחברות גדולות ומצליחות והיא באמת עובדת מצוין אבל קודם לכן אני יסקור בפניכם מספר דרכים כדי שתדעו מאיזו דרך להזהר ואיזו דרך להצמד אליה שהרי קודם כל סור מרע ורק אחר כך עשה טוב.

#3 מתחילים

בעל עסק מתחיל חובבן שלא פנה לייעוץ עסקי מקצועי בדרך כלל הוא עובד לפי תחושות בטן ולא לפי ידע בדוק ומקצועי ולכן כשבא לקבוע את המחיר של המוצרים בחנות שלו לא מבין שהוא מתעסק בכור האטומי של ניהול עסקים ועל זה יצליח או יכשל העסק חלילה ולכן לא רואה שום בעיה לקבוע מחיר על פי כל מיני דברים שהוא חושב שהם נכונים אבל האמת שהם ממש לא נכונים והוא יווכח בזה בדו"ח רווח והפסד ויראה שורת רווח קטנה או הפסד חלילה והכי גרוע אם יחכה עד לדו"ח בסוף השנה מרואה החשבון שלו ורק אז הוא יגלה שהוא לא בכיוון הנכון.

#4 אני הבוס

יש כאלו בעלי עסקים עם ביטחון עצמי שיחשבו אני בעל הבית ורק אני קובע את המחיר ומי שלא רוצה שלא יקנה והם נוקבים מחיר לפי מה שעושה להם טוב על הלב,
זה שטויות כי מהר מאוד הם יגלו שלקונים דווקא המחיר הזה עושה רע על הלב וישאירו להם את הסחורה שתתמלא אבק.
ויש כאלו שמפחדים ויעשו מחיר זול כדי שבטוח אנשים יקנו ואכן בדרך כלל קונים בזול אבל הם לא מרוויחים ועובדים בחינם ולפעמים אפילו מפסידים ומשלמים כסף על התענוג לשרת את עם ישראל

#5 אין העתק הדבק

ויש כאלו שאומרים מה הבעיה נעשה העתק הדבק מהמתחרים והמחיר שעובד אצלם בטח יעבוד גם אצלנו
וגם זה שטויות כי לכל חנות יש את הספקים שהיא עובדת איתם ואת חווית הקנייה שהיא משכילה לתת ומה שהקונים מסכימים לשלם למתחרה בגלל הספק הטוב או חווית הקנייה או האמינות של המוכר לא אומר שיסכימו לשלם גם לך
בגלל שיש לך ספקים שונים פחות איכותיים או פחות מפורסמים או חוויית קנייה לא מספיקה או שם לא הכי טוב ועוד הרבה פרטים דקים חלקם שכליים וחלקם רגשיים לגמרי אבל בסופו של דבר הם אלו שגורמים ללקוחות של המתחרה שלך לקנות דווקא אצלו ולא אצלך מלבד שזה תלוי גם בברכת שמיים למי שזכה וגם במזל טוב למי שזכה שהרי אפילו ספר תורה שבהיכל תלוי במזל.

#6 כל בעל עסק הוא עולם בפני עצמו

יותר מזה גם אם הצלחת למכור יפה בגלל העתקת המחיר מהמתחרה זה לא אומר שישאר לך רווח נקי שמן כי לכל עסק יש עלויות אחרות לגמרי ואתה אף פעם לא תדע מה העלויות של המתחרה שלך ואולי בשבילו זה רווח מספיק ממחיר כזה ולך לא
וגם כל בעל עסק יש לו אופי שונה לחלוטין והוא מוכן נפשית לעבוד רק בשביל רווח כזה או אחר והוא לא מסוגל לעבוד על אחוזי רווח של השני או בשיטת עבודה של המתחרה שמוזילה את העלויות אבל לא מתאימה נפשית או גופנית אליך
כי אתה למשל אוהב לעבוד בשלווה ולא בטירוף של גדודי לקוחות שהופכים את כל החנות כל יום בערב חג והרבה לא מוצאים כלום ומשאירים אותך לסדר בלי סוף הר של בגדים שלא נגמר או לשלם לעובדים שחלקם מסדרים לאט לאט כדי לדפוק על חשבונך שעות נוספות ושואבים ממך עם קשית את התחתית של הרווח כדי שבטוח לא ישאר לך גם משהו לחג.

#7 מה ההבדל בין יועץ עסקי לרו"ח

לכן הדבר הראשון שכל בעל עסק צריך לדעת מחיר לא קובעים לפי תחושת בטן או העתקה ממתחרים אלא על פי נוסחה חשבונאית מקצועית שתפורה לכל עסק במיוחד ונקבעה לאחר חישוב יסודי של הוצאות והכנסות חלקם שכבר בוצעו אבל העיקר לפי צפי הכנסות והוצאות בעתיד מתוך ראיה עסקית מפוכחת הרואה את הנולד מכל מהלך עסקי בצורה חדה וריאלית הנובעת מתוך הבנה עמוקה בעסקים ולכן יועץ עסקי מקצועי הוא הכתובת היחידה לקביעת מחיר תקין ורווחי ביותר ולא רו"ח כי ההבדל המהותי בין רו"ח ליועץ עסקי שרו"ח הוא יודע לקרוא מספרים ולנתח נתונים ולומר לך כמה הרווחת או הפסדת באמת ולהבין את העבר אבל הוא ממש לא יודע להריח את השוק ולשער את העתיד אבל יועץ עסקי הוא מכיר את נפש הציבור ומבין את המשמעות המדויקת של כל פרט במוצר ובשיווק ובמכירות ובמחיר ובעונה ובמצב השוק העדכני שמשתנה כמו גלי הים ומוצר שאתמול היה להיט היום נמאס וזה מה שישפיע על הציבור ויגרום לו לבחור בך ולכן רו"ח יגיד לך עבר ויועץ עסקי יגיד לך עתידות משוערות כמובן שאף אחד לא נביא ויודע בדיוק מה יהיה אבל הוא יודע קרוב מאוד למה שיהיה על סמך הנסיון העצום שלו בעסקים והרי אין חכם כבעל נסיון וחכם עדיף מנביא.

#8 מחירון הקסם

ואז בעזרת השם המחיר שהוא ימליץ לבעל העסק הוא יהיה תקין וייצר לו את מכונת המכפלה.
בפרק הבא בעזרת השם אני יחשוף בפניכם את העקרון בנוסחה החשבונאית של מכונת המכפלה
במחירון הקסם שעובדת יפה ומדפיסה כסף בשפע כמובן כל עסק צריך לעשות את החשבון מה מתאים לו
אבל תכירו את האסטרטגיה שלי וככל שתעבדו על פיה ותדייקו תרוויחו הרבה יותר כסף נטו בעזרת השם.

המידע שניתן כאן הוא רק מסירת מידע כללי לציבור,
ואינו תחליף ליעוץ אישי מתאים לכל עסק לפי שיקלול מקצועי של כל הנתונים שלו.

כל הזכויות שמורות לעצה ותבונה יעוץ עסקי אסטרטגי אין להעתיק או לאחסן או להדפיס ללא רשות בכתב מראש.