7 גישות מעולות - התאמת פונטים לפרוייקט שלך!

הדילמא שמעצבים ופרסומאים נתקלים בה לא מעט
טרום פרויקטים של עיצוב לפרסום, עיצוב מוצר, וידאו, מותג או יצירת שפה וחוויית משתמש לאתר חדש
באיזה פונט נבחר?:


Screenshot_1.png




מהו הגופן אשר יתאים יותר לסוג פרויקט שלי ?
איזה פונט ישרת הכי טוב את העיצוב שלי ומה שהוא מתיימר לייצג ?
איך נבחר את הסוג שיתאים במדויק לטון המותג/המוצר החוויה שברצוני להעביר שם?




Screenshot_1.png
Screenshot_2.png
Screenshot_4.png
Screenshot_3.png
Screenshot_6.png




קל ונוח לנו בחור בגופנים נטולי אופי לפרויקטים שלנו, לעיתים זאת בחירה נכונה.
אך פעמים רבות זאת בחירה נטולת אופי, חסרת בידול וזהות, ואי אמירה עיצובית!

בחירה לא נכונה יכולה לפגוע בפוטנציאל של הפרויקט אותו אנו רוצים לקדם.



a8678b259af063b31177a0d6bcc93b13.jpg



במאמר הקודם הבאתי
מחקר של MIT שמצא שפונטים משפיעים על עיצוב תפיסות של משתמשים ביחס למוצרים ומותגים, לטוב או לרע.
סגנונות פונטים מעבירים ומעצימים רגשות וחוויית, ערכים ומסרים, טון ואוירה!


אנו נרצה את פונטים הנכונים ביותר לפרויקט שלנו, כאלו שמייצגים ומשדרים את ערכי המותג כראוי,
מעצימים את הקמפיין, מבליטים את האריזה, אלא שיוצרים חיבור לרגשות, ערכים, אוירה וחוויה במסר שלנו
כאלה שמקדמים את המטרה שאותה העיצוב שלנו בא לפתור!



42374673f82f2cbf406036056a7fc8d6.jpg




אני מציע 7 גישות (/נקודות מוצא) פרקטיות במיוחד!
כיצד להתאים ולכוונן את הפונט המתאים והייחודי ביותר לפרויקט שלך
בחר/י מתאימים לכם ביותר -שיכולים להיות גם שילוב של כמה



  • 1. גישת ההתאמה הצורנית והשראתית
דרך הצורניות וההקשר המתפרש שאנו מחברים - גופן עגלגל ושמנמן יתאים לעיצוב אריזה לפרות עסיסים
גופן עם קצוות צורניים בצורת אצבעות/עלה אמזונס יכול עבוד מעולה בעיצוב לקוסמטיקה או למוצר טבעי
גופני גרנג' יתאימו למאכלים קראנצים/פריכים כמו ביגלה גדולים בגטים פיצה ודו'

ומאידך להתאים גם להשכרת ג'יפים בשטח, עיצוב למוצרי תבלינים, פוסטרים של גיוועעעלדד ועוד..
כיד הדמיון הצורני - השראתי וההקשר שאנו יוצקים לו


Screenshot_3.png
האנגר פונט.png.png



פונט אמזונס.png
גלידה פונט.png.png





  • התאמה תרבותית – מוצא, מסורת, זרם, דת, שפה
ההשראה סגנונית ותרבותית נוסטלגית
המקום, התקופה והזרם שמהם נשאבות צורת האותיות: האר נובו, באוהאוס, בארוק, ערבי, אמריקאי, ציונות, יהודי, חסידי, מזרחי.

גופנים סריפים (גם לועזיים) מייצרים תחושה של מסורת אמינות
סלאב סריפים (האותיות עם דגלים - סריפים מודרניים) נתפסים כשמרנים, מוזרים ואמינים,
וגופנים גאומטריים סטייל באוהאוס – נותנים דגש על מינימליזם ופרקטיות



Screenshot_1.png
8.png
Screenshot_38.png
פונט האנגר (6).png
Screenshot_2.png
פונט סתם - פונטשוק.png
תרבותית.png






  • התאמה המחשתית - אופי וצורת הכתיבה, תגובת החומר
צורת הכתיבה, סוג האומנות: חקיקה באבן, גילוף בעץ, חריטה במתכת, לייזר,
זכוכית כתיבה קליגרפית/מכחול, מכונת כתיבה, כתיבת סתם, לטרינג,
כמו כן השפעות ותגובות החומר/המשטח: אבן, סלע, נחושת, מים, חול, שמן, בטון
קיימים פונטים שמדמים ונוצרו באווירת טכניקות אלה.



Screenshot_4.png
המחשתית (1).png
Screenshot_1.png
Screenshot_6 (2).png
המחשתית.jpg





  • התאמה במסגרת מגבלות הפרוייקט

שאל/י את עצמך מה הפרוייקט שלך דורש?
האם הפרויקט שלך דורש גופנים פרמטריים?!
או שהפרויקט שלך דורש גופנים עם טעמי המקרא?!
אולי דורש התאמה רב/ דו לשוניות - שפות מיוחדות,
או תכונות אופן טייפ מתקדמות פיצ'רים כמו אורמנטים, סוואשים, ליגטורות, אותיות מתרחבות.

ככל שהדרישה לתכונות מיוחדות גדלה - ההיצע די מצטמצם וממקד אותנו בטווח גופנים/יצרניים ספציפיים


פונט טאלנט (2).gif
פונט טאלנט (1).gif


אורמנט בפעולה.gif
עיטורי ספרה בפעולה .gif





פונט טאלנט.png




  • התאמה לפי מדיום
פונט לספר צריך להיות קריא ולהחזיק אותנו זמן ממושך בלי להתעייף
יש מעט פונטים שמתאימים לקריאה נוחה ממושכת, דוג' פרנקריהל, הדסה

אות רב מכר - אות יעודית לספר/מגזין
(אני חוקר ומפתח אותה לפרקים כ6/7 שנים)

פונט רב מכר - טקסט רץ.png




טקסטים באתרי אינטרנט דורשים גופנים הבנויים מקו שלד אחיד, שיושב טוב על הפיקסל במסך ונח לקריאה בו.
ובמיוחד באתרים של תוכן – מומלץ להשתמש בסאנסריפים ללא דיקוקים אופטיים אלא כאלה בעלי שלד בקו אחיד
גופנים לתצוגת מובייל וטאבלט צריך לקחת בחשבון שהטקסט מוצג בגדלים קטנים ע"ג מסך לכן רצוי פונט עם צורניות וקריאות גבוהה

Screenshot_6.png

אות יעודית שאני מפתח לאתר החדש שלי בדגש על התאמה למעצבי אתרים, אפליקציות

עם זאת בכותרות אפשר לשלב גופנים בעלי מאפיינים של ראוותני שקשורים בעולם התוכן של האתר והמותג


Screenshot_3.png




טקסטים קטנים של מפרט תכני (ניירת של תרופות) יתאים אותנו לפונט קלאסי נוטה לריבועי
גופן לשלט ידרש גופן עם נוכחות בומבסטית


פונט האנגר.png

פונט האנגר


פונט טאלנט (1).png

פונט טאלנט - בקרוב!




  • התאמה חושית ורגשית
    שאל/י את עצמך איזה מין רגש אתה רוצה שהעיצוב שלך יעורר?
    לדוג' קשוח או משעשע. מלטף או תקיף, אוהב או כואב, עוצמתי או רכרוכי, מזעזע או שמח, מאופק או מתלהב
    אלגנטי או רב גוני, מטורף או רגוע, רחמן או אכזר, ילדותי או בוגר, רגיש או אגרסיבי.


פונט גלידה.png

פונט גלידה
פונט שוקון.png
פונט מרינדה.jpg

פונט שוקון

Screenshot_8.png
רגשות (1).png
2.png






  • התאמה ערכית וקהלית
אם העיצוב שלכם נועד לייצג ערכים ביטחון, דייקנות -זה ישפיע על בחירת גופן בעל מאפיינים דומים.
כמו"כ ערכים נוספים אמינות, יצירתיות, אנרגיה, יוקרה, חמלה, כדאי לחשוב איזה פונט מאפיין את הערכים האלה!
(מותגים שבראתי)


Screenshot_4.png
השמחה2.png


ללוגו.png
Logo 1.png
שגריר.png
דר זריאן עגול.png






בהתאמה לקהלי יעד - חשוב מאוד לקחת בחשבון למי מיועד התוכן.
אלו סוגי הפתרונות הקהל שלנו מחפש ומה הציפיות שלהם במוצר שאתה מעצב.

האם חברת ביטוח לדוג' תשתמש בגופן דקורטיבי?! כנראה שלא.

ממוגת כזה אנשים יצפו לגופנים קלאסיים וסטנדרטיים, שמשדרים תחושה של יעילות ואמינות.
סביר להניח שהם לא מחפשים מותג ביטוח מהנה, כזה שחושב מחוץ לקופסה (:

חברות מסוימות ישתמשו בגופנים אלגנטיים ומודרניים כדי להראות שהם חדשניים ומעודכנים טכנולוגית
למשל את הגופן הנקי והיעיל המשמש במודעת טסלה זו


טסלה.png




חברות טכנולוגיה אחרות מנסות לגרום למותג שלהן להיראות ידידותי ונגיש
על ידי שימוש בגופנים מוזרים יותר למשל המותג- Wired משתמש בגופן בועות ידידותי
לתמונות המקדמות את מדריך האבטחה שלהם - הוא מגשים בדיוק את ציפיות הקהל שלו!

font-psychology-5.png


סיכומיישן - 7 הגישות בקצרה :

1. התאמה צורנית השראתית -
צורניות והשראה שמתחברת לנו עם העיצוב
2. התאמה תרבותית – מוצא, מסורת, זרם, דת, שפה - התאמה לפי זרם, סגנון ותרבות
3. התאמה המחשתית - סגנון ואופי צורת הכתיבה, תגובת החומר
4. התאמה במסגרת מגבלות הפרוייקט - דרישות מיוחדות: טעמי המקרא, דו לשנויות, ותכונות מתקדמות
5. התאמה לפי מדיום - איפה הגופן שלנו צריך לתפקד אתר, ספר, שלט.
6. התאמה חושית ורגשית - להעצים את החיבור דרך רגש שעובר בטיפוגרפיה ורלוונטי לעיצוב
7. התאמה ערכית וקהלית - לצאת מערכים, או בדרישות קהלי היעד ואיך שהם תופסים אותנו




טיפ לסיום!
- כותבים את הכותרת המרכזית/שם הלוגו/מוצר
- דפדפו בין גופנים, מצאתם משהו שמתחבר למהות? שכפלו אותו, המשיכו לגלול ולשכפל
- כשנוצרה לך רשימה אופציות, מחק/י את מה שהכי פחות מתאים למסנן שבחרת
- עד שמגיעים להתאמה המירבית, ולבחירה האידאלית עבורכם!




הגעת לסוף!
אם יש לך כיוונים נוספים להחכים, להציע ולדייק
שעלו לך במהלך עבודתך וניסיונך זאת ההזדמנות לשתף!

במאמר נוסף שכתבתי תוכלו לדעת
איך לבחור את הפונט היעיל ביותר עבור המותג שלכם?


תודה שהקדשת מזמנך
ושנלמד לבחור נכון!
שוקי (:
  • האנגר פונט.png
    האנגר פונט.png
    1.4 MB · צפיות: 90
  • פונט כיסופים (2).png
    פונט כיסופים (2).png
    KB 63.2 · צפיות: 75
  • Screenshot_6.png
    Screenshot_6.png
    KB 914.8 · צפיות: 68
  • פונט כיסופים (1).png
    פונט כיסופים (1).png
    KB 39.6 · צפיות: 58
  • דוגמא 1.png
    דוגמא 1.png
    KB 4.7 · צפיות: 81
על המחבר
שוקי דיין

תגובות

טאלנט הוא פונט מדהים שפיתחתי בשנה האחרונה - אני עכשיו ממש בפינישים שלו - הרבה מחכים לו מקווה להשיק בקרוב!
הפונט מגיע עם 8 משקלים + משקל פרמטרי ומכין המון פיצרים מטריפים ומאוד פרקטיים לעבודה חדשנית.
 
טאלנט הוא פונט מדהים שפיתחתי בשנה האחרונה - אני עכשיו ממש בפינישים שלו - הרבה מחכים לו מקווה להשיק בקרוב!
הפונט מגיע עם 8 משקלים + משקל פרמטרי ומכין המון פיצרים מטריפים ומאוד פרקטיים לעבודה חדשנית.
טוב אתה לא יכול להכניס ככה ספויילר בלי אזהרה...
זה נראלי עובר על התקנון באתר, למה יש לזה לחצן מיוחד???

המספר האקראי בתמונת פרזטנציה שהוספת זה ווצאפ של איזה ערבי נראלי
 
טוב אתה לא יכול להכניס ככה ספויילר בלי אזהרה...
זה נראלי עובר על התקנון באתר, למה יש לזה לחצן מיוחד???

המספר האקראי בתמונת פרזטנציה שהוספת זה ווצאפ של איזה ערבי נראלי
המספר נועד להמחיש עבודה עם מספרים מתרחבים בשילוב הסמל - אני מבין שניסית להתקשר :LOL:

לגבי שאלתך על לאם יש לחצן מיוחד לפונט פרמטרי (משתנה)
אז בהחלט היום שתוכנות אדובי יש סמן שנועד לשלוט בטווח פרמטרי, זה יכול להיות טווח של עובי, הטיה, רוחב, מעבר לסריף ועוד.. אפשר לראות באתר הזה כמה דוגמאות יפות גופנים פרמטרים https://v-fonts.com/
 
יקח לו קצת זמן, מקווה לחזור אליו ולעבוד עליו בקרוב!
שחררתי גרסת בטא כבר לכמה מעמדים לצורך משוב והתרשמות
המון פידבקים נהדרים - והיו גם עצות לשיפור
חשובה לי חוות דעת של מעמדים בפועל :)
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

More from שוקי דיין

שתף את המאמר

למעלה