נתבקשתי קצת לכתוב על הנושא ממה שהתנסיתי בעצמי בתקופה האחרונה בעיקר.

ובכן זה תחום מאתגר ודורש המון המון סבלנות מצד המצלם כמובן.
לפני הכל צריך להתאים את הגדרות המצלמה נכון ולדעת לעבוד מהר תוך כדי שינוי הגדרות לפי מצבים שמשתנים בזמן הצילום.
א. פוקוס עוקב חובה. משתנה לפי דגם המצלמה יש מצלמות שהמערכת עקיבה שלהן מאוד טובה ויש פחות אבל המציאות מוכיחה שגם צלמים עם מצלמות לא מהשורה הראשונה תופסים תמונות נפלאות כך שהמיומנות כאן תופסת מקום נכבד במבחן התוצאה.
ב. הגדרת פוקוס ידני בגלגלת או בכפתור העדשה. אע"פ שעובדים בפוקוס אוטומט לפעמים שמצלמים אובייקט מרוחק פעמים שהפוקוס בורח למשהו אחר ולא שמים לב לזה דרך העינית בפוקוס ידני המצלמה פשוט צובעת לנו את האובייקט כך שלפני שהוא זז אנחנו בטוחים שהוא בפוקוס. ועוד בגלל שלחלק מהמצלמות במעבר לפוקוס ידני בגלגלת המצלמה נותן זום דיגיטלי גדול שעוזר לקבל אינדיקציה נכונה.
ג. הגדרת כפתור קיצור לנקודת פוקוס הכי קטנה. עוזר מאוד לקבל פוקוס במקום שהמצלמה מתקשה לעשות זאת באוטומט כגון שהאובייקט בתוך סבך עצים וכדומה.
ד. מהירות תריס גבוהה.
בזה תלוי מה סוג האובייקט המצולם לפעמים כדי להקפיא תמונה צריך מהירות תריס בין 3000 ל4000 כדי לקבל פוקוס אבל זה רק בציפורים קטנות וזריזות. סתם ציפור בתעופה אפשר פחות הכל לפי העניין.
ה. פיצוי חשיפה מרבי מומלץ. עד 2000 iso התמונה יוצאת חדה וברורה מעבר לזה אע"פ שזה אפשרי יש ירידה בחדות ויותר קושי בעריכה מחמת שיש הרבה רעש בתמונה ואפילו במצלמות חדישות מאוד זה קורה אין מה לעשות. פעמים שיש הרבה אור כמו באמצע היום וניתן לקבל תמונות אפילו בiso 3200 ועדיין ברעש סביר בהחלט.
מומלץ לפעמים גם להשתמש בiso אוטומט (רק בסוג זה של צילום כמובן) בגלל מצבי תאורה שמשתנים תוך כדי עקיבה נשמע אולי מפתיע אבל הרבה צלמים עובדים כך לפעמים שאין ברירה הכל תלוי בשטח מה המצב הנתון.
ו. צילום רציף. חובה כדי להקפיא את הרגע והזווית הכי נכונה מה שקשה מאוד בצילום בודד.
ז. צמצם סגור קצת לקבל חדות בתמונה. שמצלמים באורך מוקד כמו למשל 400 ומעלה צריך לסגור צמצם לקבל חדות בדרך כלל מומלץ לא לרדת מ7.1 ואף יותר, אחרת נקבל רק חלק מהאובייקט בפוקוס אם אנחנו בגדרות הנ"ל. גם דבר זה גורם לנו לעלות בפיצוי חשיפה וצריך לחשבן הכל שלא נקבל הרבה רעש בתמונה.
- צילום בעדשת זום כמעט חובה ועכ"פ לא פחות מ200 MM אחרת סיכוי קלוש לתפוס תמונה שתספק אותנו. רק לחשוב שיש שמצלמים באורך מוקד 600 MM ועוד משתמשים במכפל כדי לקבל עוד זום, כפול 2 לפעמים ועדיין זה יכול שלא להספיק.
- כדי לתת הרבה מקום בפריים לציפור או החיה בפרט לכיוון התנועה שלה כדי שברגע שתתחיל לזוע נוכל לעקוב בקלות ולקבל את כל האובייקט בתוך הפריים.
- הרקע בצילום מסוג זה חשוב ונותן המון לתמונה. רקע לא חייב להיות דווקא נוף או משהו ספציפי אפילו צבע כמו ים או צהוב של השמש וירוק עושה את העבודה בפרט שהעומק שדה בתמונות אלו מאוד קטן.
צירפתי כאן כמה תמונות שצילמתי שקשורות למאמר הקטנתי את האיכות כדי שיפתח בתמונה מלאה. מצרף קישור לאשכול נוסף שצולם לאחר כתיבת המאמר
Photo_1649005080941.jpg
_A9A6077.jpg
DSC08669.jpg
HL4A1914.jpg
_A9A4011.jpg
DSC09552.jpg
_A9A6447.jpg
_A9A6632.jpg
_A9A6466.jpg
DSC09766.jpg