בלה בלה, בואו נתחיל שוב והפעם בשפה נוחה ונעימה ופשוטה.
אז...
בעולם הרגיל, היומיומי והפשוט שלנו, אנחנו רגילים לכך שחנות הנעליים השכונתית הינה קטנה עם מוכר זעוף פנים שתום עין וקרח מזה חמישים שנה, ובה נקבל שירות מסויים, וכנראה אפס סיכוי להחזיר מוצר גם אם הוא נקנה לפני דקה וחצי. אך אם נקנה אותו בחנות המהווה חלק מרשת ארצית (לא חרדית, תכף נסביר), החנות מחוייבת לרמת שירות מסויימת. נגיד, בתקווה.
נגיד קניתם ספר רפואי בסניף של רשת ספרים חילונית ענקית, סוג סטימצקי? בואו לשם אחרי שבוע, תגידו שהספר לא נראה לכם - ותקבלו את כספכם בחזרה. מנסיון אישי.
כאשר אנחנו קונים ישירות מהיבואן, יש לנו ציפיה לקבל שירות שלפחות לא עושה צחוק מעצמו. אין מצב שנתקשר לחברת 'ניופאן', לדוגמא, או לאלקטרה, והנציג יאמר לנו: באתם לי ביום לא טוב, ביי! פשוט בגלל שרגע אחר כך הוא יפוטר.
והנה ההפתעה, ידידיי.
בעלי אקספרס - זהו לא המצב.
הייתה לי ציפיה, מדומיינת לחלוטין, מתברר, שאם אקנה מוצר חביב ודייקא מאתר היצרן, אקבל שירות סביר ומעלה.
רכשתי שני מוצרים (אוזניות ושעון, תודה על ההתעניינות) בשתי חנוית רשמיות של יצרנים שונים:
1MORE והיצרנית HAYLOU.
הקפדתי דווקא לקנות מהיצרן עצמו, מה Official Store.
רצה השם, ובשני המוצרים שקניתי קרתה פאשלה, ונדרשתי לקבל זיכוי או משהו. ו... איזו דרך ייסורים! איי!! עדיין כולי תחת טראומה! אולי תה אננס יעזור לי, תלוי כמה טיפות לימון אשים שם. אולי.
בשתי החנויות הנ"ל המוכרים הקפידו בקביעות לתת לי תשובות לא קשורות, למרוח את הזמן (תבקש החזר רק עוד שבועיים...), ובכללי לגרום לי לוותר ולהתייאש. הרי מדובר על דולרים בודדים, בערך 15$, אז כנראה שהם ינצחו. התשה התשה התשה.
לקח לי זמן לקלוט שזה לא שאני לא מבין אותם, או מפספס את כוונתם בגלל האנגלית הלקויה שלהם והגרועה שלי, אלא נסיון מכוון ופתטי לייבש אותי, ולהימנע מהצורך הקשה לשלם לי החזר כספי. בלי בושה, בלי להסמיק. למרוח ולרמות ולערבב את הלקוח (אני) כדי לחסוך גרוש וחצי! הצילו!
בשני המקרים, לאחר /שפתחתי סכסוך בעלי אקספרס, כספי חזר תוך יומיים וחצי.
ולמה ישבתי לספר לכם את כל זה? כדי שתדעו! שתכניסו את זה טוב טוב לעצמות שלכם! כל חנות רשמית בעליאקפסרס. ה Official Store בלשונם, הבשום אופן איננה אמינה יותר מהזולה, ואין שום סיבה לקנות דווקא משם. לכו על המחיר הכי זול - תמיד.
כוכבית אחת: אם המחיר זול מידי, כנראה מוכרים לכם חיקוי. זה הכל.
ועוד משהו, בכתב קטן קטן?
אז ברשתות והחנויות החרדיות שלנו, לצערי העמוק והקודר, המצב גם לא משהו.
קניתי פעם באחת מהם כיסא משרדי יקר (מה, אני נראה לכם רוטשילד? 800 שקל שילמתי! זה הרבה כסף!) ואחרי חודשיים שלושה הלך המנגנון שלו. זאת אומרת שהכיסא סירב להמריא, ונשאר בגובה נמוך נמוך, יותר אפילו מהמחיר של מחסני חשמל.
התקשרתי לחנות, והמוכרת אמרה לי בלי למצמץ: מר נתן, זה לא כלול באחריות. ואני תהיתי: אם לא המנגנון, אז על מה האחריות? מה כבר יכול להיהרס בכיסא משרדי? היא הרהרה שניה, ואמרה: כן, אבל מנגנון עולה 150 שקל, וזה כל הרווח שלנו על הכסא, אז לא...
התביישתי בשבילם, ת'אמת. אבל זה לא קשור. יום יבוא וגם אצלנו יבינו בעלי העסקים ששירות טוב ללקוח גורם להם להרוויח יותר בטווח הרחוק.
טוב, בהצלחה לכם בבזבוז הבא בעליאקספרס
[קרדיט תמונות - מנוע דאלי2 של בינג]