ישנה הבחנה ניכרת ורחבה בין עיצוב פנים לחלל הדירה, הבית הפרטי לבין עיצוב פנים מסחרי לעסקים: ההסתכלות, קווי החשיבה, התהליך והעשייה שונים בתכלית ועל כך אדבר בהזדמנות הבאה.

עד לכאן נשמע פשוט ובנאלי? כלל לא, מלאכת עיצוב הפנים הנה מורכבת, מכילה הרבה מאוד נושאים ותחומים, ודורשת ממעצבי הפנים התעדכנות תמידית של העושים במלאכה, על הקורה בעולם ועל הטכנולוגיות המתחדשות באופן תמידי מסביב לשעון. ולא פחות, כדי להיות מעצב פנים, עלייך ללמוד את המקצוע לכל אורכו ורוחבו, לחפור בו ולהעמיק, כדי לתכנן את מהליך היטב, לפני כל פרויקט העומד לפניך.

לימוד, הכרת השטח והתנסות

כמו כן, אין כמו למידת השטח הניסיון הנו אחד הפרמטרים החשובים ביותר, כמובן לאחר שמעצב פנים רכש את השכלתו המקצועית. מדי פעם כמעצבת פנים וותיקה, עולים לי רגשות ומחשבות חסר: "מדוע אין עבודת סטאז' כמו במקצוע עריכת הדין אחרי סיום הלימודים ועבודת הפרויקט במקצוע עיצוב הפנים, הרי מעצב הפנים עוסק ברכוש ובכסף רב ביותר של הלקוחות אותן הוא בונה בשבילו את בית חלומותיו."
אחרי כל כך הרבה שנים שמעצב פנים נמצא במקצוע, הוא מוצא את עצמו בכל יום לומד ומתעדכן בנושאים חדשים העולים ערב לבקרים, ולא פעם, גם מפי בעלי המלאכה השונים או ממקורות אחרים.

טוב אז למדתי התמקצעתי ובעלת ניסיון ועדיין זה לא מספיק, עכשיו חייבים לעמוד על המשמר, להכיר וללמוד את הלקוח, לפרוט את דבריו לפרוטות, להבין בין השורות ולהפוך את מילותיו הגלויות והנסתרות לערך ממשי וליצירת אומנות.

הכרת הלקוח הניצב מול הלקוחות

שלא תתבלבלו לרגע, עד עכשיו הבנו הרבה יותר טוב את מורכבות עבודת העיצוב והכרת הלקוח. וזה אכן פותח לנו את חלון לתחילתו של עבודת עיצוב הפנים שאותה אנו מייחלים.

מעצב פנים נושם ופועם בחייו את העיצוב כשם שצייר ואומן עוסק במלאכתו בכל פעם שעולה רעיון הוא עוצר את הכל ורץ למחברת הסקץ, או המחשב ומתחיל להנחיל את רעיונותיו.
כמעצבת פנים אין כמו ליהנות מהעשייה! כאשר מבצעים משהו מתוך אופטימיות ואהבה, המוצר הסופי שמתקבל ניראה סוף הדרך כי פעלתם נכון ואין כל סיבה שלא! ההפעלה והמוטיבציה לעשייה נותנת אנרגיה חיובית וקומפוזיציית העיצוב יוצאת נפלאה ורעננה.

IMG_5637.jpg

בעיצוב זוהרה קליין, מהפך דירה ברמת גן.


ליווי נכון בעבודת עיצוב הפנים

לאחר יצירת פרוגרמה ראשונית והסכמה של הלקוח לקונספט התכנון שבחרתם הגיע השלב החשוב והבלתי מתפשר ללכת ולחפש את חומרי הגלם ובעלי המקצוע הנכונים.
כאן מתחילים לסירוגין במטבח, או בריצוף או בחיפוי הבית וזה תלוי בסגנון ובמורכבות הלקוח. בשלב זה אנו מתמקדים באיך יראה הבית, התאמת הצבעים והסגנון הייחודי ללקוח.
בחירת בעלי המקצוע שיהיו אמונים על העבודה יבחרו בקפידה מרובה, לא רק בגלל המחיר אלא בעלי מקצוע טובים שלא יעכבו אתכם בתהליך ויקשיבו לכם.

תמיד מדגישה ואומרת ללקוחותיי שהליווי של הפרויקט הוא חשוב מאין שיעור וסוגר את העיגול של גמר עיצוב הבית, שימת לב לעבודות הגמר לדברים הקטנים- הם שיוצרים את האווירה, ולכן חשוב ביותר לבחור בעלי מקצוע מהשורה הראשונה שמוכרים ויש איתם ניסיון ועבודה מול מעצבי פנים.

מלאכת עיצוב הפנים יכולה להיות מאתגרת, מעניינת ומפתיעה.

לסיכום, טיפ קטן, אם קראתם והפנמתם את הכתוב במאמר זה: הקשיבו למעצב הפנים הוא יעשה את הכל בכדי שהפרויקט יצלח ויביא אתכם את הנחלה שחיפשתם.





הכותבת זוהרה קליין הנה מעצבת פנים בענף הבניין ועיצוב פנים בישראל .

אם גם אתם רוצים להיות מעצבי פנים מוכשרים ומקצועיים, לחצו כאן, ובואו לרכוש את המקצוע האהוב בבית פרוג.