השימוש במודעות עם סגנון אותיות מיוחד התרבה לאחרונה, לצערנו רוב השימוש בזה הוא למודעות אבל וזעקה, בהם כל האותיות נוטפות דם... בתמונת השער ניסיתי לחקות כתיבה נוטפת, ע"י שינוי הטיפות הנוטפות.

חיסרון אחד בולט שיש בכולם:
יש כמה פונטים שהם נוטפים או מזעזעים כמו פונט דבש של בית אלף, ועוד, המכנה המשותף בין כולם הוא שכל האותיות דומות, ואין פה אפקט של נטיפה או זעזוע, אכן, פונטים כאלו הם בשימוש לכותרות ולכן סומכים על המעצב שידאג שזה יהיה שונה, אבל, זה מאוד נדיר, לומר עכשיו לגרפיקאי שיתחיל לעצב אותיות.

618257






חשבתי על מספר פתרונות שמעצב הפונט יכול לדאוג לסדר גם את זה:

א. הוספת גליפים:

הפתרון הראשון פשוט וקל, פשוט ליצור גליפים נוספים שנוטפים לצדדים אחרים, והגרפיקאי יוכל לבחור מבין כל הגליפים (aalt.).

ב. פונט וורבלי (משתנה):
פתרון קצת יותר יצירתי ודורש קצת ידע, ושימושי רק לאותיות נוטפות, ליצור פונט וורבל, או בעברית, פונט משתנה, שבו הגרפיקאי יכול להחליט היכן למקם את מה שנוטף ובאיזה מקום זה יהיה.
הראה לי ידידי @Shmuly12 פונט שהוא יצר, אההמ, לא יודע עד כמה אפשר לקרוא לזה פונט, אבל, בכל אופן הגליף מראה צורה של בועת קומיקס, שע"י משחקי צירים ניתן להגדיל ולהקטין אותה לגובה, והכי חשוב, ניתן להזיז את השפיץ שנמצא מתחת לבועה, וגם לסובב אותו קצת.
אי אפשר להעלות פה קבצי gif אז העליתי רק תמונה אחת, בצד שמאל למטה ניתן לראות את הסרגלים וביניהם את "מיקום צ'ופצ'יק" ואת "כיוון צ'ופצ'יק":
image.png


זה האדם המקורי:
1657468410792.png

פה יש לו אוזניים ארוכות:
1657468437418.png

פה הוא יומיים לפני ל"ג בעומר:
1657468469187.png

וכאן הוא קצת עצוב
1657468491920.png



אז כמו כן אפשר לעשות גם בפונטים, מזהים את ההבדלים?? זה אותו עובי.
1660736743578.png

1660736783121.png


ג. התאמה מתוכנתת (לא שימושי בעליל):
דרך נוספת ולא שימושית כ"כ, זה לתכנת את הפונט כך שיתאים את עצמו אוטומט!
הרעיון הוא להשתמש בפקודה שיודעת לזהות אותיות שכל אחת סמוכה לחברתה ואז להגדיר החלפה לפי האות שלפני או אחרי שכל הפונט נסדק לפי האותיות הדומות לו, וסתם הדגמה:
1657418541567.png

הבעיה שזה מצריך ליצור למעלה מ-750 צורות לכל אות (!), ההיגיון דיי ברור, כל אות מצריכה גליף שמדמה שבר עם כל אות שלפניה או אחריה או לפני ואחרי או כלום, שזה אומר, לאות א' איך היא נראית עם האות א' לפניה ואיך עם האות ב' (=27 גליפים), כל אלה להכפיל ב-27 (אותיות שיכולות להיות אחרי = 729) בקיצור מספר מופקע.
אה, ועוד לא התחלנו עם התכנות... אני לא בטוח שזה ישרוד כ"כ הרבה תכנות, כי ניקוד וריווח זה דיי קל לעשות, אבל לתכנת שיזהה את האותיות ויחליף לאות אחרת לפי האות שלפני או אחרי זה מאוד מתוסבך.

ד. זיהוי מיקום במילה:
פתרון קצת יותר ידידותי זה ליצור רק 4-5 צורות לגליף ואז להגדיר שאם יש אות כלשהי לפני שיחליף, ואם יש אות כלשהי אחרי שיחליף וכו' וכו', (כמו שעושים בערבית) ואז כל הא' שבראש מילה נראות בצורה אחת, מה שבאמצע נראה אחרת, ומה שבסוף נראה בצורה אחרת, זה רעיון חמוד, אבל אני לא כזה אוהב אותו.

ה. פיצ'ר רנדומלי (אקראי):
בתכנות האופן טייפ אפשר לתכנת רנדומלית, שכל פעם הוא מראה צורה אחרת, זה נועד בעיקר לכתבי יד, ואז מכניסים כמה גליפים שנרצה שיתחלפו, והתוכנה כותבת כל אות בצורה אחרת באופן רנדומלי.
יש בזה מיליון בעיות (!)...
נמנה חלק קטן:
1. לא היה ניתן לייצא פונט כזה, כי כל תוכנה חדשה שתקרא את הטקסט תכתוב אותו באופן אחר.
2. מלבד זאת, גם התוכנה עצמה שהשתמשתם בה, כל שינוי הכי קטן ישנה את כל הטקסט, וכשאני כותב "שינוי הכי קטן" הכוונה להגדלה או הקטנה של המסמך (!), כי כל פעם שעושים זום, התוכנה מחשבת מחדש את נתוני המסמך, ותשנה את צורת האותיות ברנדומליות.
3. אני לא מכיר שום תוכנה שתומכת בפיצ'ר רנדומלי

ו. רנדומלי מתוכנת:
הדרך המקובלת היום בעולם היא ליצור כמה גליפים לכל אות, ולתכנת זיהוי אוטומטי, ישנם 3 סוגי זיהוי אוטומטי שנוחים להסבר:
1. ליצור 3 צורות לכל אות ולהגדיר שאחרי הצורה הראשונה תבוא הצורה השנייה, ואחרי השנייה תבוא השלישית, זה יוצא אשליה נחמדה מאוד.
techniques-random-1-line.svg

2. ליצור זיהוי אותיות כפולות ולשנות אותם (זיהוי מראה), כך שאם תבוא אותה האות ברצף היא תראה שונה.
techniques-random-2-line.svg

3. לחשב מראש את צירופי האותיות ולשנות אותם (הפונטים היחידים בעברית לעת עתה שעובדים בערך עם השיטה הזאת הם: צהלולים וקמפיינר של בית אלף, ופונט חיבוק של הפונטון), זוהי שיטה קצת קשה, ואם תרצו להתרשם, חפשו את פונט Liza Pro.


זהו לבינתיים, אשמח לתגובות מחכימות.

עריכה:
ראיתם את פונט בלון של @ליה ברץ?????
  • image.png
    image.png
    KB 72.7 · צפיות: 78