יש לך עסק למוצרים פיזיים, ארוזים?
ידעת ש-70% מהחלטות הרכישה מבוצעות מול מדפי החנויות?
ואילו הזמן שלוקח להכריע על בחירת המוצר, הוא עשרים וחמש שניות בסך הכל!!

אלו נתונים מבוססי מחקרים, שהתפרסמו כבר לפני כחמש שנים. היום כשהשוק התפתח בצורה מואצת ולכל מוצר קיימים חיקויים בכמות שוברת שיאים והחיקויים האלה מחבלים במכירות, איך נוכל להכריע את ההתלבטות מול המדף?
איך נגרום ללקוחות להעדיף את המוצר האיכותי שלנו??
נעים להכיר! יש לך סוכנת מכירות מעולה שעובדת בשבילך בחינם: האריזה!

את האריזה פוגשים הרבה לפני שפוגשים במוצר. יש לה תפקיד על, ביצירת הקשר הראשוני בין המוצר לבין הלקוח.
היא ה’שדכנית’ וככזו, יש לה תפקיד חשוב ורם מעלה. היא נמצאת בו זמנית בכל בכל נקודות המכירה, ואחראית על אחוזים נכבדים מהצריכה. ולכן, פשוט אי אפשר לזלזל בה.
הצרכנים קונים עם העיניים- ככל שהאריזה תקרוץ יותר יפה מהמדף,
הזהות שלה תהיה נכונה ובולטת, נוכחותה תהיה מזמינה ונוחה לנשיאה והיא תדלג בקלות רבה יותר לידי הקונה.

איך עושים את זה?
כשהתקבלה פנייה בסטודיו שלי, ‘סטארט אפ’, הזמנה למתג מחדש את כל ליין המוצרים של דוקו, דגדגו לי כפות הידיים.
לקחת מוצרים שהם באמת מצוינים, אבל מגיעים באריזות בעלות מראה לא אחיד, חסר בזהות המותגית וכמובן, הן לא משדרות את המסרים הנכונים.
הוחלט להקפיץ אותם למדפים בנראות חדשה ומרעננת כדי להביא לזהות מותגית.
ביקושים גוברים ורף מכירות שעולה בהתמדה – זה מה שאני הכי אוהבת לעשות בסטודיו.

דרישות החברה היו:

1. לייצר תדמית אחידה לכלל המוצרים
2. לשדר תדמית של טכנולוגיה מתקדמת, חדשנות, קו רענן וצעיר, נקי ומוקפד.

התחלתי לעבוד, אבל הייתה לי הגבלה:

התבקשתי להשתמש באלמנט הלוגו הקיים.

לוגו קרוטק.jpg


ניסיתי לחבר את הלוגו עם צבעים נוספים שיעבירו בצורה הכי נכונה את המסרים הנדרשים ויחד עם הלקוח הוחלט ללכת על הסקאלה: אדום, אפור ולבן.

סקאלת צבעים.jpg


את הלוגו העגול העדפתי לאזן ו’להרים’ בעזרת קוים ישרים ונקיים, והמוצר עצמו יופיע בתור איור סכמתי או שילוב תמונות.
ליין ראשון של מוצרים יצא לדרך:

מוצרים דוקו 1.jpg



המשוב שהגיע מהחנויות היה מוצלח במיוחד, והמלאי… אזל מהחנויות. הדרישה למלאי חדש היה ההוכחה החותכת שהעיצוב היה נכון ודיבר אל הצרכנים. תוך כמה חודשים שינו מרבית המוצרים את פניהם, והאריזות האחרונות מגיעות עכשיו היישר מפסי הייצור.

dashboard pack.jpg doko mouse pack.jpg doqo cards package.jpg doqo mouse.jpg


ב”ה בפרק זמן לא ארוך שודרגו כבר עשרות אריזות של החברה, ובמקום לדבר על הפידבקים המפרגנים מהחנויות - אני מעדיפה להתמקד בשורה התחתונה: הנראות עושה את שלה.
המוצרים שקיבלו אריזות מאירות עיניים בעיצוב מודרני - נחטפים מהמדפים.

התמונות שהובאו כאן הן רק מדגם קטן ממוצרי החברה, אשר חברו לליינים יוקרתיים עליהם ייכתב מאמר נפרד.
כיום עם השלמת המיתוג מחדש, תוכלו לראות אותם בכל חנות לממכר מוצרים דיגיטליים


לאה גלברט, בוגרת קורס עיצוב גרפי, פרסום, מיוז ובניית אתרים בבית פרוג.
מנהלת סטודיו ‘סטארט אפ’ לאריזות מוצר שמגבירות מכירות http://startup1.co.il/