אחד מאבני היסוד של כל הצלחה עסקית היא שיווק ופרסום. הנתונים והתוצאות הברוכות בתחום השיווק הדיגיטלי לא משאירים מקום להיסוסים: בעידן החדש, כל עסק או עמותה המתאימה וערוכה לזה זקוקה למקסימום נוכחות באינטרנט. ויתור מראש על אפיק שיווקי יעיל כל כך משמעו הפסד כלכלי, וודאי בטווח הארוך.

אנשים רבים שמעו על האפשריות של שיווק עסקים ברשת האינטרנט אך לא יודעים הרבה על התחום. אף אחד לא נולד עם ידע קיים בכל התחומים, תמיד ניתן ללמוד דברים חדשים. הבעיה הגדולה היא הצפת מידע אדיר בתחום הזה

אז בואו נעשה סדר בין שלל המונחים המקצועיים:

קידום אורגני במנוע החיפוש ( SEO):
במילים פשוטות אופטימיזציה (מיטוב), התאמה ושיפור האתר כך שיתאים ביותר למנועי החיפוש של גוגל. פעילות הקידום האורגני כוללת מגוון רחב של פעולות, בהן שיפור מתמשך בקוד הבסיס של האתר והתאמתו לדרישות של מנועי החיפוש לבעלי אתרים, יצירת תוכן חדש ואיכותי באופן תדיר וכן יצירת שיתופי פעולה דיגיטליים בדמות קישורים נכנסים לאתר מאתרים אחרים, או קישורים יוצאים. כתוצאה מזה יציג גוגל את האתר בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.

חשיפה : חשיפת של אנשים ברשת האינטרנט לעסק או לעמותה באמצעות פרסום ובניית אתר תדמית, המטרה היא בסופו של דבר להפוך את הגולשים הנחשפים ללקוחות או תורמים.

יחס המרה: Conversion Rate – היחס בין כמות הגולשים שנחשפו לעסק לבין הגולשים שבפועל ביצעו את הפעולה שהוגדרה מראש על ידי המפרסם. טעות נפוצה היא לחשוב שהמרה היא רק השארת ליד או רכישה. במובן הרחב של המילה, המרה היא בעצם המצב שבו הגולש מבצע פעולה שרצינו שהוא יבצע, כלומר הוא מומר ממצב פסיבי לאקטיבי.

ההגדרה של פעולת המרה היא רחבה וסובייקטיבית, ובעצם ניתן למדוד סוגים שונים של המרות בכל נכס דיגיטלי. המרה יכולה להיות למשל צפייה בוידאו בעמוד, הורדה של קובץ, גלילה עד אחוז מסוים בעמוד, שהייה מעל לטווח זמן מסוים, ביקור בעמוד ספציפי, אין גבול לאפשרויות.

דף נחיתה - דף אינטרנט בודד ,אשר מטרתו למקד את תשומת ליבו של המגיע אליו במסר ספציפי ולהניעו לפעולה, כמו השארת פרטים או רכישה.

Pay Per Click - PPC – שיטת פרסום מבוססת תוצאות, אשר בה המפרסם משלם רק עבור לחיצה על המודעה/פרסומת. במידה וגולש לא לחץ על המודעה, המפרסם איננו משלם.

דיוור אלקטרוני - שליחה של חומרים, דרך דואר אלקטרוני למאגר לקוחות פוטנציאליים או לקוחות קיימים, המעוניינים לשמור על קשר שוטף עם בית העסק שלך, על מנת לקבל ערך נוסף. זה יכול להיות מידע חיוני, תוכנה חינמית להורדה, קופונים, עדכונים, חדשות, מבצעים וכד'.

שיווק ברשתות חברתיות - מטרתו להגדיל את חשיפת הגולשים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם יוטיוב וכו' על מנת לחזק את שם המותג ותדמיתו ,ובסופו של דבר להביא למכירות.

ליד ( lead) : לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירות או במוצר המוצע למכירה על ידי עסק או עמותה. "פרטי ליד" מכילים את פרטי יצירת הקשר (שם \ טלפון \מייל). מטרת מקבל הליד היא ביצוע מכירה או תרומה במטרה להופכו ללקוח קבוע.

WhatsApp Image 2020-09-10 at 14.48.56.jpeg


עסקים מצליחים עם לידים חמים

רוב בעלי העסקים המשווקים דרך האינטרנט מעוניינים להשתמש בכוח האדיר שלו לקבלת לידים. כאמור, לידים הם פרטי יצירת קשר של לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירות או מוצר שאנו מוכרים.

מהו המסע שעובר הלקוח מרגע שחיפש אותך עד הרגע שהוא הופך ללקוח שלך?

על מנת להמחיש את התהליך, ניקח לדוגמה פשוטה:
  1. מאן דהוא מחפש באינטרנט חשמלאי מוסמך באשדוד.
  2. הוא בטח יקליק על התוצאה הראשונה שהוא רואה במנוע החיפוש או על מודעה ממומנת (PPC)
  3. הוא נחשף לטופס דיגיטלי של מילוי פרטים
  4. ממלא את הטופס
  5. שולח
  6. ואז נוצר במערכת ליד.
לא מעט חושבים שכל קבלת ליד הופך מייד ללקוח וזו טעות נפוצה. זהו רק השלב הראשון, לאחר שבית העסק קיבל ליד יש צורך בעבודת מכירות מקצועית על מנת לסגור את הליד ולהפוך אותו לעסקה.

בדוגמה שלנו החשמלאי המדובר קיבל את הפרטים, יצור קשר וינסה לסגור עסקה, לא תמיד הוא יצליח. האם כל האחריות לכישלון נופלת אך ורק עליו? לא מדויק!

קב ונקי, מה זה ליד איכותי?

בעולם הלידים יש מגווון רחב של סוגי לידים. אחד מהם נקרא "ליד לא איכותי" הכוונה היא שבמקרים רבים הלידים פשוט לא רלוונטיים לקהל היעד ומקשים מאוד על סגירת עסקה אם בכלל... בזבוז של זמן וכסף למהדרין מן המהדרין.

אז איך נדע מהו ליד איכותי? ההגדרה של "ליד איכותי" היא: פרטי לקוח פוטנציאלי שיש סיכוי גבוה שיהפוך ללקוח פעיל בעסק, לאחר עבודת מכירות מקצועית, זהו ליד של אדם שבאמת רוצה את השירות \ צריך את המוצר וזהו זמן נוח להוביל אותו לסגירת עסקה.

אנשי דיגיטל מנוסים מצליחים להשיג לידים איכותיים על ידי שימוש ב 4 כלים:

1. טופס "צור קשר" מפורט וממוקד- בונים מראש טופס מפורט עד לרמת הפרטים הקטנים. כך שכשגולש ימלא בסופו של דבר את הפרטים, בעל העסק ידע בדיוק מה הוא רוצה.

2. דפי נחיתה מקצועיים - כלי חשוב והכרחי, זהו אחד מכלי הפרסום הטובים ביותר אשר קיימים ברשת. מיועד לשיווק מוצר או שירות ספציפי. בתוך הדף משלבים אפשרות ליצירת קשר. גולש שנכנס לעמוד, קרא את התוכן ורק אז השאיר פרטים, יש סיכוי גבוה שהוא מתעניין במה שמוצע לו בדף ולכן הוא נחשב ליד איכותי.

3. פרסום ממוקד - פרסומת הפונה אך ורק לגולשים שמחפשים את המוצרים והשירותים המוצעים במודעות אלו.

4. צ'אט אנושי - מערכת המחקה נציג אנושי המציג לגולשים שאלות ממוקדות ומניע אותם לתת תשובות מדויקות.

בארץ ישנם מאות של סוכנויות פרסום בדיגיטל, ומבין כולן בולטת חטיבת גיל דיגיטל, מבית "גיל גרופ הפועלת בקרב המגזר החרדי בתחום השיווק הפרסום ופתרונות מדיה מתקדמים.

צוות החטיבה מתמחה בכל תחומי הדיגיטל : PPC ,SEO, מניהול מדיה חברתית ,עיצוב אתרים, כתיבת תוכן ועוד.

הצוות מתאפיין ב: שירות מקצועי, אמין ובעל ניסיון רב בהתאמת פרסום באינטרנט לעסקים חרדיים.

רוצים לדעת עוד? פנו עוד היום>>> לגיל - דיגיטל