שלב השאלות
נכון שלמדנו באוטומציה שעל מנת לדבר עם אתר חייבים API?
google-search-new-logo1-ss-1920.jpg

אז זהו שאני לא בא לסתור זאת, זה בהחלט נכון!

רק נעמיד דברים על דיוקם, כדי לשלוח מידע לאתר או לקבל ממנו מידע על פי נתון מסוים שאנחנו מזינים לו אנחנו צריכים API. אבל מאוד הסתקרנתי במשך הזמן, הרי כל אדם שמעלה אתר לרשת עובר בסריקה של גוגל, גוגל מעולם לא קיבלה ממנו את הדוקומנטציה של האתר, ועדיין היא סורקת לו את כל האתר, יודעת לבצע בו חיפוש ולהחזיר תוצאה. הייתי צריך את כלי החיפוש באוטומציה וממש התעקשתי: אם גוגל יכולים למה שלנו לא תהיה גישה?

יתרונות החיפוש
חשבו רק על היתרונות שדבר כזה יכול להניב, חיפוש באינטרנט הוא משימה שניתן לבצע אוטומטית באמצעות ממשק ה-API של מנוע החיפוש של גוגל. API זה מאפשר למפתחים לשלב חיפוש בתהליכי האוטומציה שלהם ובכך לחסוך זמן ומאמץ. עם API זה, מפתחים יכולים ליצור יישומים המאפשרים למשתמשים לחפש במהירות תוכן רלוונטי מבלי להזין שאילתות באופן ידני לדפדפן אינטרנט. ה-API גם מאפשר למפתחים להתאים אישית את תוצאות החיפוש בהתאם לצרכים שלהם, מה שמקל על המשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים במהירות. על ידי שילוב מנוע החיפוש של גוגל בתהליכי אוטומציה, מפתחים יכולים להבטיח שהיישומים שלהם יהיו תמיד מעודכנים במידע העדכני ביותר מרחבי האינטרנט.

חזרה בתשובה
ואז מצאתי - זהו שיש גישה!
אם אתם מתכנתים בשפת PYTHON למשל אז בהחלט יש לכם גישה לסרוק אתר ולדלות ממנו פרטים.
אבל רוב לומדי הקורס הם אנשי אוטומציה ולא אנשי קוד, אז מה עושים?
אז הנה לפניכם הדרך הסלולה לעשות חיפוש דרך כלי שגוגל עצמה מאפשרת למפתחים לחפש דרך API שלה באופן חינמי לחלוטין, תוכנית זו של גוגל הנקראת: יצירת מנוע חיפוש
Programmable Search Engine מאפשר ליצור מנוע חיפוש לאתר, לבלוג או לאוסף של אתרים.

קישור לגוגל בניית מנוע חיפוש אישי
איך נוכל לקשר זאת לאוטומציה?

פשוט מאוד – קריאת HTTP.
אז קדימה רוצו לקרוא את הדוקומנטציה, צרו לעצמכם מפתח אישי לגישת API ותתחילו לעשות חיפושים.
אגב, מי שעדיין לא הסתדר, זה בהחלט לא סוף המאמר יש למה לחכות – במאמר הבא אדאג לפרט על הדרך שבה מקשרים בין מנוע החיפוש שלכם לבין מייק.
על המחבר
M
המחבר הוא מנהל עמותה, יוצר אוטומציות עסקיות וצ'אטבוטים

תגובות

ההבדל בין API לחיפוש לAPI ישירות מול האתר זה שבחיפוש אתה לא מקבל מידע עם מבנה ידוע (למשל חיפוש טיסות עדיף לך לקבל רשימה עם שדות מוגדרים מראש ולא לקבל טקסט עם מבנה לא צפוי).
בנוסף גוגל מתעדכן רק מסריקות של האתר ויתכן שתקבל מידע מלפני שבוע (תלוי באיזה אתר).
חוץ מזה שלא תמיד כל האתר מאונדקס בגוגל (מנהל האתר יכול להגדיר איזה דפים גוגל יסרוק).
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

שתף את המאמר

למעלה