יש לכם רעיון עסקי, אתם בעלי ידע וניסיון בתחום העיסוק ואפילו פתחתם תיקים ברשויות המדינה – מעולה..
אבל מה עושים עכשיו?
איך מביאים לקוחות לעסק החדש שלכם?
ואיך למעשה משווקים ומפרסמים את עצמכם?
על שאלות אלו ואחרות אנחנו נדאג לענות לכם במאמר זה

חשוב לקרוא את המאמר הזה במיוחד אם אתם עסקים חדשים, וכדאי גם לבצע את ההמלצות.
כמובן שהמלצות אלו נועדו למי שכבר הגדיר קהל יעד, מטרה שיווקית, חשיבה כמו הלקוח, ויתרון תחרותי.

לפני שאתם יוצאים לדרך לשווק עסק חדש הנה כמה נקודות שיש לשים אליהם לב:

מטרה שיווקית
בעלי עסקים רבים שפונים אלי לא מבינים מהי המטרה השיווקית שלהם, כאשר הם נשאלים. חלקם עונים "להביא יותר לקוחות", חלקם רוצים פשוט לפרסם בגוגל או ברשימת תפוצה או באתרי חדשות או בעיתון בלי מטרה.
מטרה שיווקית צריכה להיות ברורה, מוגבלת בזמן, ניתנת להשגה וכמובן רלוונטית.
הנה מטרה שיווקית – "אני מעוניין להביא 50 פניות של לקוחות תוך 30 ימים באמצעות פרסום ברשימת תפוצה.

קהל יעד
כל האנשים בעולם לא יכולים להיות הלקוחות שלכם ואם אתם חושבים כך, אתם טועים.
יש להגדיר קהל יעד של העסק שלכם – אנשים שיכולים להיות הלקוחות של העסק וירצו לרכוש מכם.
הגדירו אותם לפי אזור גאוגרפי, גיל, מגדר, תחומי עניין, רצונות, מצב משפחתי, מצב חברתי-כלכלי, ועוד.
ייתכן ויהיו לכם כמה קהלי יעד וזה בסדר גמור.

מחקר מתחרים
אם אתם חושבים שאין לכם מתחרים, אתם טועים.
וזה בכלל לא משנה אם אתם עסק קטן, חדש, סטארטאפ או התאגדות אחרת. עליכם לדעת מיהם המתחרים הפועלים בשוק,
מה היתרונות שלכם על פניהם, מהם החסרונות והיתרונות שלהם, היכן הם פועלים, כיצד הם משווקים ומידע רלוונטי נוסף.
כדאי מאוד לעקוב אחריהם בכל דרכי הפירסום שלהם

מוצר-שוק
בדקו שאכן המוצר שלכם עונה על הדרישות של השוק. אם אף אחד לא צריך את המוצר שלכם בשוק, כנראה שהמוצר שלכם לא נכון וכדאי לבחון זאת מחדש. במקרה כזה, במיוחד אם אתם עסק קטן, לא תוכלו להשפיע באופן מובהק על השוק וכדאי להתיישר עימו.

משפך שיווקי / מכירות
מה יקרה אם תנסו למכור את המוצר שלכם למישהו שלא מעוניין בכך? או שלא שמע עליכם? או שלא מכיר את הבעיה בכלל?
ככל הנראה הוא לא יסגור עמכם עסקה.
לכן, צרו לעצמכם משפך שיווקי שיכול לסייע לכם להבין באיזה שלב נמצא קהל היעד שלכם כדי שתוכלו להתאים לו את המסר השיווקי
המתאים.


הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לשווק עסק חדש שלכם:

1. צרו נוכחות בגוגל אפשר ליצור עמוד עסקי ייעודי כמו למשל "גוגל לעסק שלי" שעוזר לעסקים להיות מוצגים אם וכאשר קהל היעד מחפש את העסק או שירותים כמו של העסק במנוע החיפוש או בשירותי המפות למינהם.

2. בנו בלוג או אתר אינטרנט. בלוג / אתר אינטרנט הוא כלי בסיסי והוא חשוב שיהיה אצל כל עסק. כיום כולם מחוברים לאינטרנט בצורה כזו או אחרת בין אם מדובר על טלפונים ניידים, מחשבים נייחים, טאבלטים או מוצרים אחרים. אם פעם, עסק שלא הציג שלט גדול או לא פרסם בלוח מודעות מקומי, היה אחד כזה שלא קיים מבחינת הלקוחות. כיום, עסק שאין לו נוכחות באינטרנט הוא "עסק לא קיים" וההשכלות הן קריטיות על העסק שלכם – במקרה הטוב הלקוחות ינסו ליצור איתכם קשר בדרכים אחרות, במקרה הרע הם יסגרו עסקה עם המתחרה שלכם. כיום העלות של ניהול בלוג או אתר פשוט מסתכמת בכמה עשרות או מאות בודדים של שקלים בחודש.

3. שתפו תוכן איכותי (כפי שאני מנסה לעשות עכשיו) אנשים אוהבים לקרוא, לראות ולשמוע תוכן איכותי כל הזמן. יש יותר ויותר חיפושים באינטרנט, יותר ויותר צפיות בסרטונים וכמובן יותר מעורבות עם תכנים נוספים. אולי זה הפקטור המשמעותי ביותר ברשתות חברתיות ובמנועי החיפוש ולכן אסור לזלזל בו תוכן לא חייב להיות טקסט כמו כתבה או מדריך מסויים. תוכן יכול להיות קובץ תמונה, קובץ אודיו (שמע) או קובץ וידיאו (סרטון). שיתוף תוכן איכותי מסייע לכם להגדיל את הנוכחות שלכם ברחבי האינטרנט ומסייע לקהל היעד שלכם – מה שמגביר את המודעות שלהם והנאמנות שלכם למותג. הם יכירו בכם גורם אמין ואיכותי.

4. השתתפו באופן פעיל בפורומים (כמו למשל פרוג) ותענו על שאלות של אנשים בתחומים שונים בחיים. ענו להם בשפה מובנת, נאותה ומקצועית – הימנעו ממכירה או משיווק העסק – אלא נטו לסייע להם. אם בקבוצה שואלים "איזה צמח כדאי לקנות כמתנה?" תוכלו להסביר להם איך נכון לבחור צמח שהוא יהיה יפה, בעל אורך חיים גדול יותר וקל לתחזוקה. השתתפות בשיח מסייע לקהל היעד להבין כי אתם מקצועיים בענף ואתם גורם שאפשר לסמוך עליו.

5. תקימו רשימת תפוצה, כך תשלטו מה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ידעו עליכם. אפשר לעשות הרשמה לרשימת תפוצה מדף נחיתה או אתר שמסביר מי אתם ומה אתם נותנים כערך מוסף ללקוח מעלה נוספת בפירסום ברשימת תפוצה היא האפשרות להתאים את המסר השיווקי לכל קהל יעד באופן שמתאים לו.

6. השתמשו בפרסום ממומן. עסקים בתחילת דרכם צריכים להשתמש בכל הכלים האפשריים על מנת להביא את הלקוחות הראשונים שלהם – דרך חברים, דרך אתרי אינטרנט, רשימת תפוצה, ברוב המקרים אפשר לעשות זאת בעלות נמוכה למדי, ואם עושים זאת לבד, אפילו כמעט חינם.
פרסום ממומן הוא פרסום שאתם יכולים לראות לצידו כתוב "מודעה", "פרסומת", "ממומן", או כל מילה אחרת שרומזת על כך שלא מדובר על תוכן רגיל, אלא תוכן שיווקי-מכירתי. על תוכן זה, בעל העסק משלם לפי הקלקות על המודעה או צפיות (אחת מאלו בדרך כלל). אז למה לשלם, אם אפשר בשיטות אחרות בחינם (או כמעט חינם)? פשוט מאוד… השיטות הכתובות מקודם, הן שיטות שבדרך כלל לטווח ארוך יותר, או שיטות שלא מביאות תוצאות בטווח מיידי. פרסום ממומן כן מביא תוצאות באופן מיידי, אנחנו קובעים מהי המטרה שאליהם רוצים להגיע ומשלמים בדרך כלל על תוצאות. פרסום ממומן מאפשר להציג את התוכן שלכם לקהל יעד רלוונטי בכל זמן ובאופן שאתם קובעים. אז כן משלמים, נכון, אבל משלמים על לקוחות שמעוניינים בשירותים של העסק בטווח המיידי או שהם מחפשים אותם בגוגל.