בחירת עורך דין לענייני ירושה: טיפים מרכזיים​

לאחר פטירתו של אדם עולה השאלה כיצד יחולק עיזבונו בין היורשים, לעיתים הותיר אחריו המנוח צוואה ולעיתים יש לבקש צו ירושה לגביו. במקרים הרגילים יכולים היורשים להסתדר בכוחות עצמם, אך לעיתים נוצרים סכסוכי ירושה בין היורשים דבר המחייב פניה לבית המשפט. במקרים אלה בחירת עורך דין מיומן ומנוסה בתחום דיני הירושה היא קריטית להבטחת ניהול יעיל, מקצועי ונכון של ענייני ירושה מורכבים. עורך דין ירושה קמרי ושות' מסביר על מספר טיפים מרכזיים שיעזרו לכם לבחור את עורך הדין המתאים לכם:

ניסיון עורך הדין בתחום דיני הירושה:​


התמחות: ודאו כי עורך הדין מתמחה ספציפית בתחום דיני הירושה וצוואות. ניסיון מעמיק בתחום זה יבטיח הבנה נכונה של החוקים והפסיקה הרלוונטיים, כמו גם היכרות עם האתגרים וההליכים הייחודיים לתחום.

ותק: העדיפו עורך דין בעל ותק של מספר שנים בתחום. ניסיון מעשי רב יתרום לטיפול יעיל ומקצועי בתיק, תוך היכרות מעמיקה עם מגוון מקרים ותסריטים אפשריים.

הצלחות: בררו אודות הצלחותיו של עורך הדין בניהול תיקי ירושה דומים. מידע זה יעניק לכם אינדיקציה לגבי יכולותיו וסיכויי ההצלחה שלכם.

מוניטין:​


המלצות: חפשו המלצות מחברים, מכרים או אנשי מקצוע בתחום המשפט. המלצות אישיות הן מקור אמין ויעיל למידע אודות אופן עבודתו של עורך הדין, מידת המקצועיות שלו והיחס ללקוחות. יחד עם זאת לעיתים מכרים נותנים המלצות על עו"ד המקורב אליהם ולא בהכרח בשל נסיון שלהם עימו בייצוג משפטי.

ביקורות: חפשו ביקורות מקוונות ומידע נוסף אודות עורך הדין באתרי אינטרנט, פורומים משפטיים או רשתות חברתיות. תוצאות החיפוש יתנו לכם מידע רב על עורך הדין ועל תחום עיסוקו.

מוניטין מקצועי: בדקו את המוניטין המקצועי של עורך הדין בלשכת עורכי הדין. מידע זה יספק לכם אינדיקציה לגבי ניסיונו, הכשרתו והתמחותו.

כימיה אישית:​


פגישה אישית: קיימו פגישה אישית עם עורך הדין. פגישה זו תאפשר לכם להתרשם מהאדם עצמו, לבחון את מידת ההתאמה בינכם ולוודא שאתם מרגישים בנוח ובטוחים לשתף אותו בפרטים הרגישים הקשורים לענייני הירושה. ללא יחסי אמון בין עורך הדין ללקוח הדבר עלול להביא לפגיעה בייצוג המקצועי שתקבלו.

תקשורת: ודאו כי התקשורת בינכם לבין עורך הדין זורמת, נעימה וברורה. חשוב שתרגישו בנוח לשאול שאלות, לקבל הסברים מפורטים ולהביע את חששותיכם.

זמינות: ודאו כי עורך הדין זמין עבורכם ועבור שאלותיכם לאורך כל התהליך. עורך דין שאינו סבלני לשאלות הלקוח בפגישה המקדימה, לא ישנה את אופיו לאחר מכן כאשר אתם נמצאים בעיצומו של ההליך המשפטי.

שכר טרחה:​


הצעת מחיר: קבלו הצעת מחיר מסודרת ומפורטת מראש. ודאו שההצעה כוללת את כל העלויות הצפויות, לרבות שכר טרחה, הוצאות משפטיות ואגרות. כמו כן וודאו עם עורך הדין האם צפויות התפתחויות אשר עלולות לגרור הליכים נוספים.

השוואת מחירים: השוו הצעות מחיר מכמה עורכי דין לפני קבלת החלטה. זכרו, המחיר אינו הגורם היחיד שיש לקחת בחשבון, ישנם עורכי דין שיבקשו מחיר גבוה אך לא בהכרח הם יותר מקצועיים מעורך דין אחר שביקש מחיר סביר, בכל מקרה חשוב לוודא שאתם מקבלים תמורה הולמת עבור כספכם ומה כולל הייצוג.

טיפים נוספים:​


התייעצו עם גורמים מקצועיים: ייתכן שתרצו להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ פיננסי אחר בנוסף לעורך הדין. גורמים אלו יכולים לסייע לכם בהיבטים כלכליים הקשורים לענייני ירושה.

אספו מידע: לפני הפגישה עם עורך הדין, אספו את כל המסמכים הרלוונטיים, כגון צוואות, ייפוי כוח מתמשך, נסח רישום מקרקעין ועוד. כן מומלץ לאסוף ראיות אשר יכולות לתמוך בטענותיכם אל מול הצד שכנגד.

היו סבלניים: טיפול בענייני ירושה עשוי להיות מורכב וארוך וישנם הליכים משפטיים כמו הליכים של ניהול עיזבון שאורכים זמן רב. היו סבלניים ותנו לעורך הדין את הזמן הדרוש לו כדי לטפל בתיק בצורה מקצועית ויסודית.

לסיכום:​


בחירת עורך דין לייצוג בענייני ירושה אינו דבר של מה בכך, לאחר קבלת כל המידע והברורים שעשיתם, שימו דגש על הכימיה בינכם לעורך הדין וככל שאתם מאמינים בעורך דין מסוים מומלץ להעניק לשיקול זה חשיבות יתרה, שכן ההליכים המשפטיים עלולים להימשך זמן רב וכדאי להעביר אותו עם בעל מקצוע אשר אתם סומכים עליו.


resized_pexels-photo-7876051.jpeg


קרדיט ל Karolina Grabowska באתר PEXELS