Artboard <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
המדריך לאסתטיות.


קודם כל חשוב להפריד בין היגיינה והשקעה, לאסתטיות.
יתכן מאד שהמשלוח הפחות אסתטי שקיבלתם נעשה בתשומת לב והיגיינה גבוהה הרבה יותר מאשר המשלוח האסתטי שלידו. והוא גם יכול להיות טעים יותר...

למה חשוב כ"כ להקפיד על האסתטיקה?

כי היופי והניקיון החיצוני בהגשה הם אלו שבשורה התחתונה יגרו את בלוטות הטעם ויגרמו למקבל פשוט ליהנות ממה שהכנתם לו וטרחתם עליו.

לשם דוגמה, אם קיבלתי שלושה משלוחים שונים. האסתטי שבהם מן הסתם יבוא לשימוש מידי. הבינוני במראהו יכנס למקרר או יאכל ע"י משהו בררן פחות. והמשלוח הבלתי אסתטי ידחק למדף האחורי עד שיישלף מהמקרר לאחר שבוע ויושלך אחר כבוד לאשפה, לא בגלל שהוא לא טוב אלא כי משלוח לא מגרה שהזדקן במקרר לא עושה חשק לאכלו.

מה יהפוך את המשלוח שלכם לאסתטי:

1. שלם לעומת חתוך.
כל מוצר שלם יהיה יותר מגרה ממוצר חלקי, חתוך, פרוס.
לכן, את העוגה והפשטידה נאפה בתבניות אישיות ולא בתבנית גדולה שנפרסת.
לקישוט או בכלל עדיף להשתמש בעגבניות שרי שלמות ע"פ עגבניות שלמות פרוסות.

2. כל דבר לחוד על פני תערובת.
ככל שיש הפרדה גבוהה בין מרכיבי המשלוח כך תגבר האסתטיות שלו.
לא כדאי לחסוך בכלים.
הסלט בנפרד, הרוטב בנפרד, הפיצוחים לסלט בנפרד.
ירקות חתוכים? קחו כלי מחולק והכניסו כל צבע/ סוג בתא נפרד.

3. סגור לעומת פתוח.
פורים אחד קיבלתי משכנה נהדרת כוס מילק שייק פתוחה עם קש, ולידה כדורי שוקולד. הנ"ל נישא בזהירות יתירה כך שהגיע בשלום. אבל, אף אחד לא נגע בזה. למה?
כי דברים פתוחים מטבעם נותנים תחושה של: "אני לא יודע מה עבר על הדבר הזה עד שהגיע אלי..." לכן ארזו כל דבר בקופסא/כלי סגור. גם אם זה לשכנים בבניין או מעבר לדלת. סגור משמעו אסתטי.
גם לעוגות עם קרם רטוב, או כל דבר אחר ישנן אריזות עם מכסה מוגבה כך שהמוצר יכול להיות סגור ללא פגיעה.

4. יבש מול רטוב.
מוצרים יבשים תמיד יהיו אסתטיים יותר ממוצרים רטובים. לכן אם אפשר לשלוח יבש – עדיף. אם אתם שולחים מילק שייק שלחו בבקבוק. את הרוטב אל תערבו בסלט שלחו בנפרד.
גם מוצרים שאינם יבשים שימו לב שיבואו בסביבה יבשה או באריזה שתמנע מהם להשפיע לחות על סביבתם.

5. אריזה בגודל מתאים ובכלים יעודיים.
אריזת מוצר קטן בכלי גדול / שקית גדולה יותר מידי, פוגעים באסתטיות.
כנ"ל להפך, דחיסת תוכן רב מידי לכלי קטן.
שימוש בצלופן ענק המתקפל ומתקמט לקימטוטים רבים, גם אינו מוסיף למראה.
כיום יש מגוון אדיר של כלים בגדלים שונים. ושקיות צלופן כמעט בכל גודל. אנא, התאימו את הגודל למטרה, והעמיסו בגבול הטעם הטוב ותיהנו ממשלוח אסתטי.

טיפ.
לפני פורים יש מבחר גדול במיוחד ומבחר רב יותר מאשר כל השנה. כדאי לבצע אז את הקניה השנתית וליהנות במהלך השנה מכלים יעודים עבור משלוח ליולדת, שכנה או כל מטרה דורשת ניקיון ואסתטיות.

6. חד פעמי.
כמה שיותר חד פעמי. כמה שיותר.
אין שימוש חוזר. איכות הסביבה היא לא הדגל עכשיו.

לא, שימוש בבקבוק מים שעבר הרתחה וניקיון הרמטי ובכלל התוכן שלו נשפך לכיור ולא נשתה – אינו אסתטי הגם שהגייני.
רק מוצרים שלא ניתן לערוך בהם שימוש חוזר. חד פעמי שניתן לעשות בו שימוש חוזר יהיה פחות אסתטי. נכון שאם זה שימוש ראשון – זה עובר, אבל מומלץ פחות.
הצלופן הזה ממש נראה נקי וחדש, הרגע הגיע עם המשלוח של דודה בלה אין כמוה לניקיון – אבל תעשו טובה, אל תארזו עם זה הלאה.

7. ניקיון.
הקפדה מקסימלית על ניקיון האריזה.
אם נמרח מהרוטב, ספגו עם נייר סופג.
כתמון פצפון על הצלופן, אל תתקמצנו, השליכו. האריזה והמשלוח חייבים להיות הכי נקיים שיכול להיות. גם המוצרים עצמם. מהחסה – את העלים המושלמים. מהקרואסונים – תאכלו אתם את אלו עם השוקולד המרוח (הכי טעימים) לאחרים תשלחו את המדויקים והנקיים.

8. עם כמה שפחות התעסקות.
לא כל מה שטוב בהגשה ביתית מוצלח במשלוח.
בבית אתם מקשטים את הדג עם עלעלי פטרוזיליה, פרוסות לימון וכד'.
במשלוח תשלחו אותו נקי, מקסימום על מצע של עלים שלמים.
בבית אתם מקשטים את הבקבוקים בכתרים וגלימות. במשלוח תסתפקו בתווית מעוצבת. את האומנות תשקיעו בעריכת השולחן של עצמכם.

בלי התעסקות יתירה. אריזה נקייה עם תווית מעוצבת (אפשר גם מדבקה נקיה עם כתב יד אין צורך בגרפיקה...) משפיעים ביותר על המראה הנקי של המשלוח וגורמים לו להישאר כזה גם אם עבר דרך טראומטית.


זהו עד כאן לעת עתה, מקווה שהועלתי.