היי שלום לך (:
הידעת?! - סגנונות גופנים הוכחו מחקרית כמשפיעים וכמעצבים תפיסות תת מודעיות של צרכנים על מותגים.
מחקר של mit מצא - שגופנים לא מושכים - מייצרים תגובה רגשית גרועה אצל הקוראים כלפי התוכן.
התלונות הנפוצות אצל משתמשי האינטרנט היא שימוש בגדלי גופן קטנים ומוזרים, שימוש בגופנים מיושנים.
בעיות בהיררכיה הטיפוגרפית שמובילים לחוויית משתמש רעה ובלתי אמינה.
הכל מתחיל ממיתוג
כל ממתג ממולח יספר לנו שמטרת העל בתהליך מיתוג - היא יצירת "אישיות מותג" ערכית, ייחודית ורלוונטית.
והטמעתה בצורה הרחבה והמקיפה ביותר בפלטפורמות בהם קטגוריית המותג באה לידי ביטוי
מיתוג הוא בחירה
יצירת אישיות מותגית והגדרתה - היא סוג של בחירת המותג בפלח צרכנים מסויים מה שמכונה "קהל יעד" מוגדר
כשמותג בוחר להגדיר את המוצר שלו כגברי למשל - הוא יכול לשלם מחיר מסויים בשיווקו למגדר הנשי
אך מאידך הוא מחזק את מיצובו כמותג גברי גם ברמה הרגשית
ערכים שאנו יכול לספק
ערכי מותג מתבססים לרוב על מחקרי שוק - ונגזרים מתובנות צרכניות ומניעים רגשיים של קהלי המותג
עם זאת ערכי מותג חייבים להיות אלמנטים רגשיים ופיזיולוגים שביכולת המותג לספק.
נסכם שהבטחה מותג..
הינה סך התועלות הפיזיולוגיות והרגשיות שהוא מתיימר לספק לפלח צרכנים שמעוניין בהם.
את תועלות אלה אנו מחדירים בתהליך צריבת המותג - שמיושם במדיות מגוונות בהם המותג יוצר אינטראקציה עם הצרכן.
והממתג מתמצת זאת להבטחה מותגית מזוקקת!
איך כל זה מתממשק לטיפוגרפיה?
טיפוגרפיה מהווה את המרכיב החשוב ביותר בעיצוב תדמית מותגית רחבה ומדויקת.
היא גם מתקשרת באופן זהה ואחיד עם הצרכן על מדיומים מגוונים.
בתוכן הטקסט אנו מעבירים מסרים שיווקיים - ומעניקים להם הטון ע"י הויזואליות של הפונט.
טיפוגרפית מותג טובה - מעניקה משמעות למותג, יוצרת מעטפת חווייתית, מגדירה זהות מובהקת
שמשרתת את המותג ואת תדמיתו לאורך ימים טובים!
טיפוגרפיה מותגית...
לא תמיד עושה שימוש בגופן הלוגו של המותג - אך היא מקיימת קשר הדוק איתו ועם הסטייל שלו - אישיותו וערכיו!
ברמה הטיפוגרפית
מתייחסת לסוג הגופן שכולל את סך הצורות מספרים סימנים, שמייצגים שפה בסגנון אחיד
ובמשקלי (עוביים) וסגנונות רוחב שונים.
ברמה העיצובית
היא גם עוסקת בקומפוזיציית הטקסט, היררכיות עקבית של כותרות ובודי טקסטים, צבעים,
תכונות והגדרות שתומכות בביטוי חוויית המותג שלנו,
ברמה התוכן
היא מטמיעה בכלים אלה את הערכים, האישיות, האווירה והטונאליות של המותג בערוצי המדיה השונים.
והנה חמשת הכלים שיגרמו לכם לבחור את הגופן הפרודוקטיבי למותג שלכם
בחירת טיפוגרפיה מותגית מושכלת......
1. תעניק משמעות למותג שלכם
גופנים מותאמים מעבירים את הטון והערכים של המותג - יוצרים קונוטציות רגשיות שונות.
גופנים סאנסריפים מדברים בצורה עכשוית - מודרנית, גלובאלית, וחכמה
גופנים סריפים נוגעים במקורות מיושנים קדושים עתיקים ואף מרגשים
גופני מונו יעבירו בנו תחושה טכנולוגית, גופנים חופשיים כתבי יד וגופני סקריפט ידברו בצורה אישית יותר.
2. תקנה אריזה חווייתית מקיפה למותג
כשלקוחות נחשפים למסרים של המותג מותג שלנו במדיה החדשותית
בפרסום מקוון באינטרנט או קוראים עליו בעיתונות אנו נדבר אליהם בשפה חווייתית ייחודית ואחידה
זה יקנה לנו תדמית אמינה וחווית מותג מעולה!
3.תיישם זהות מותג מובהקת וקליטה
בעולם רווי גירויים ופרסומות - הנראות הוויז'ואל-טיפוגרפית מהווה מפתח בגיבוש זהות מותגית זכירה ומבדלת
שניתנת לזיהוי מיידי בפטפורמות מגוונות, זאת הסיבה שמותגים רבים בארץ ובעולם מפתחים גופנים פרטיים
לצורך תשדורת על שפת מותג אחידה, מוחשית ומולטי פלטפורמית.
עד כאן להיום!
כמה כיף שסחבתם עד כאן
מקווה שנהנתם, מוזמנים לכתוב מה את חושבים על זה.
במאמר הבא נעסוק באישיותם של גופנים
והמערכת יחסים שלהם עם מותגים
והפרסום שלהם
תודה, שוקי (:
הידעת?! - סגנונות גופנים הוכחו מחקרית כמשפיעים וכמעצבים תפיסות תת מודעיות של צרכנים על מותגים.
מחקר של mit מצא - שגופנים לא מושכים - מייצרים תגובה רגשית גרועה אצל הקוראים כלפי התוכן.
התלונות הנפוצות אצל משתמשי האינטרנט היא שימוש בגדלי גופן קטנים ומוזרים, שימוש בגופנים מיושנים.
בעיות בהיררכיה הטיפוגרפית שמובילים לחוויית משתמש רעה ובלתי אמינה.
הכל מתחיל ממיתוג
כל ממתג ממולח יספר לנו שמטרת העל בתהליך מיתוג - היא יצירת "אישיות מותג" ערכית, ייחודית ורלוונטית.
והטמעתה בצורה הרחבה והמקיפה ביותר בפלטפורמות בהם קטגוריית המותג באה לידי ביטוי
מיתוג הוא בחירה
יצירת אישיות מותגית והגדרתה - היא סוג של בחירת המותג בפלח צרכנים מסויים מה שמכונה "קהל יעד" מוגדר
כשמותג בוחר להגדיר את המוצר שלו כגברי למשל - הוא יכול לשלם מחיר מסויים בשיווקו למגדר הנשי
אך מאידך הוא מחזק את מיצובו כמותג גברי גם ברמה הרגשית
ערכים שאנו יכול לספק
ערכי מותג מתבססים לרוב על מחקרי שוק - ונגזרים מתובנות צרכניות ומניעים רגשיים של קהלי המותג
עם זאת ערכי מותג חייבים להיות אלמנטים רגשיים ופיזיולוגים שביכולת המותג לספק.
נסכם שהבטחה מותג..
הינה סך התועלות הפיזיולוגיות והרגשיות שהוא מתיימר לספק לפלח צרכנים שמעוניין בהם.
את תועלות אלה אנו מחדירים בתהליך צריבת המותג - שמיושם במדיות מגוונות בהם המותג יוצר אינטראקציה עם הצרכן.
והממתג מתמצת זאת להבטחה מותגית מזוקקת!
איך כל זה מתממשק לטיפוגרפיה?
טיפוגרפיה מהווה את המרכיב החשוב ביותר בעיצוב תדמית מותגית רחבה ומדויקת.
היא גם מתקשרת באופן זהה ואחיד עם הצרכן על מדיומים מגוונים.
בתוכן הטקסט אנו מעבירים מסרים שיווקיים - ומעניקים להם הטון ע"י הויזואליות של הפונט.
טיפוגרפית מותג טובה - מעניקה משמעות למותג, יוצרת מעטפת חווייתית, מגדירה זהות מובהקת
שמשרתת את המותג ואת תדמיתו לאורך ימים טובים!
טיפוגרפיה מותגית...
לא תמיד עושה שימוש בגופן הלוגו של המותג - אך היא מקיימת קשר הדוק איתו ועם הסטייל שלו - אישיותו וערכיו!
ברמה הטיפוגרפית
מתייחסת לסוג הגופן שכולל את סך הצורות מספרים סימנים, שמייצגים שפה בסגנון אחיד
ובמשקלי (עוביים) וסגנונות רוחב שונים.
ברמה העיצובית
היא גם עוסקת בקומפוזיציית הטקסט, היררכיות עקבית של כותרות ובודי טקסטים, צבעים,
תכונות והגדרות שתומכות בביטוי חוויית המותג שלנו,
ברמה התוכן
היא מטמיעה בכלים אלה את הערכים, האישיות, האווירה והטונאליות של המותג בערוצי המדיה השונים.
והנה חמשת הכלים שיגרמו לכם לבחור את הגופן הפרודוקטיבי למותג שלכם
- גופן שמתקשר עם אישיות וערכי המותג שהגדרתם
- גופן בעל קריאות ותפקוד מעולה - קרנינג, מקצב, איכות העקומות
- ייחודי, מבדל וזכיר - לא נפוץ או לעוס מידי!
- תיפקוד ויזואלי -אופטי - בגדלי פוינט שונים על פלטפורמות מגוונות
בחירת טיפוגרפיה מותגית מושכלת......
1. תעניק משמעות למותג שלכם
גופנים מותאמים מעבירים את הטון והערכים של המותג - יוצרים קונוטציות רגשיות שונות.
גופנים סאנסריפים מדברים בצורה עכשוית - מודרנית, גלובאלית, וחכמה
גופנים סריפים נוגעים במקורות מיושנים קדושים עתיקים ואף מרגשים
גופני מונו יעבירו בנו תחושה טכנולוגית, גופנים חופשיים כתבי יד וגופני סקריפט ידברו בצורה אישית יותר.
2. תקנה אריזה חווייתית מקיפה למותג
כשלקוחות נחשפים למסרים של המותג מותג שלנו במדיה החדשותית
בפרסום מקוון באינטרנט או קוראים עליו בעיתונות אנו נדבר אליהם בשפה חווייתית ייחודית ואחידה
זה יקנה לנו תדמית אמינה וחווית מותג מעולה!
3.תיישם זהות מותג מובהקת וקליטה
בעולם רווי גירויים ופרסומות - הנראות הוויז'ואל-טיפוגרפית מהווה מפתח בגיבוש זהות מותגית זכירה ומבדלת
שניתנת לזיהוי מיידי בפטפורמות מגוונות, זאת הסיבה שמותגים רבים בארץ ובעולם מפתחים גופנים פרטיים
לצורך תשדורת על שפת מותג אחידה, מוחשית ומולטי פלטפורמית.
עד כאן להיום!
כמה כיף שסחבתם עד כאן
מקווה שנהנתם, מוזמנים לכתוב מה את חושבים על זה.
במאמר הבא נעסוק באישיותם של גופנים
והמערכת יחסים שלהם עם מותגים
והפרסום שלהם
תודה, שוקי (: