אם אתם קוראים את הכתבה הזו אתם כנראה בדיוק מתחילים את נתיב חייכם ה"בוגרים" ונמצאים בנקדות הגראונד זירו.
אל תדאגו, כולנו היינו שם – הרי כולנו היינו צריכים להתחיל איפשהו.

המסע שלכם רק מתחיל ובמהלך הדרך ייתכן שתחפשו הזדמנויות לעבודה חדשה, כזו שתעזור לכם להתברג בתעשייה שאליה אתם רוצים להכנס ולהתחיל בקריירה שתסייע לכם לחזק את ה"אני" התעסוקתי שלכם. האמת היא שאתם לא בהכרח חייבים להיות בתחילת הדרך, לפעמים גם באמצע הדרך פתאום אנחנו מגלים שמסמך קורות החיים שלנו לא באמת משקף את מי שאנחנו ואת מה שהספקנו לעשות. במקרה כזה, נהיה חייבים לשדרג אותו.

לא ממש משנה באיזה שלב בדרך אתם נמצאים או איזו עבודה בדיוק אתם מחפשים
במוקדם או במאוחר תתבקשו להציג מסמך קורות חיים מקצועיים.
הרי בשביל זה פתחתם את המאמר הזה, אז בואו נתחיל.

קורות חיים מקצועיים זה משהו שכל אחד ואחת מאיתנו חייב שיהיה לו.
בכל תעשייה, עבודה או חברה שתגישו אליה מועמדות המעסיקים שישכרו את השירותים שלכם ירצו לדעת מי אתם, מאיפה באתם ומה הספקתם לעשות במהלך השנים. הם ירצו לדעת על הישגים משמעותיים שהיו לכם, על תכונות אופי אופייניות ועל הכישורים שלכם.
הם ירצו לדעת מה מייחד אתכם ומה יאפשר לכם להעניק לעסק שלהם את המשהו הזה ש"חסר" לו.

חשוב שתזכרו שבעידן הדיגיטלי הכל מאוד נגיש, וכל מידע שפרסמתם על עצמכם ברשת יכול להיות גלוי למעסיק - לעזור לכם או לחבל לכם בסיכוי להתקבל לעבודה ולכן תמיד וודאו שמה שקיים עליכם ברשת תואם את מסמך קורות החיים שאתם מספקים. זה מעיד על עקביות ויעזור למעסיק להחליט האם לזמן אתכם לראיון. אבל איך כותבים מסמך קורות חיים מקצעויים גם כשאין לעם הרבה ניסיון?


איך לכתוב קורות חיים מקצועיים כשאתם רק מתחילים?
קודם כל, כשאתם כותבים את קורות החיים המקצועיים שלכם - חשוב שתגרמו להם להיראות טוב!
זה לא שטחי - ככה העולם עובד היום. המסמך צריך להיות קריא, מסודר וברור לעין.

קורות החיים הוא מסמך שאתם בכל כמה זמן צריכים לערוך ולשפר ולכן אתם תעשו לעצמכם טובה ענקית אם תחזיקו בגרסת WORD שתוכלו לערוך או להוסיף עליה מידע במידת הצורך ובנוסף גרסת PDF. קורות חיים שבנויים טוב ונראים נהדר יכולים לגרום למעסיק "להבחין" בכם ובייחודיות שלכם לעומת שאר המתמודדים.התחרות על משרות אופציונאליות היא גדולה. זיכרו שאתם מתמודדים על התפקיד מול מועמדים נוספים ולכן נסו לעשות כל מה שאתם יכולים כדי שקורות החיים שלכם יבלטו.

אבל מה אם אתם ממש בשלב ההתחלתי של הקריירה המקצועית שלכם ואתם לא יכולים למלא את כל הסעיפים או לכתוב קורות חיים שירשימו מעסיקים לדעתכם? אל תדאגו - אתם עדיין יכולים ליצור רושם. גם אם יש לכם מעט מאוד או אפילו שום ניסיון בכלל.

בכתיבת קורות החיים תוכלו לשים דגש על מה שיש לכם בו ניסיון ולהתמקד בניסוחים אינטיליגנטיים של המיומנויות הרלוונטיות שרכשתם עם השנים. תוכלו ולהוסיף חוויות שצברתם באמצעות עבודות בתשלום או בהתנדבות שעשיתם ויכולות להיות רלוונטיות למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות, תוכלו להוסיף קורסים או תכניות שעברתם או כל דבר אחר שעשוי להועיל לכם וכמובן לכל מעסיק שיחליט להעסיק אתכם.

אם אתם שואפים לקריירה בתחום מסוים אתם תמיד יכולים להתחיל במשרה בסיסית ואז לאט ובשיטתיות לעלות בסולם הדרגות ולרכוש מיומנויות, ניסיון והשכלה שיעזרו לכם בהמשך. לדוגמה, אם אתם עוסקים בעיצוב, תוכלו לחפש מעצבים מוכרים וללמוד מהם איך הגיעו לאן שהגיעו. הרבה מהם מפרסמים את קורות החיים שלהם באינטרנט ולכן כל מה שתצטרכו לעשות הוא פשוט להיכנס ולהתרשם ממה שהם כתבו על עצמם ולקבל ממסמך קורות החיים שלהם השראה.


מה עליכם לשלב במסמך קורות החיים המקצועיים שלכם?

אם אתם עדיין נמצאים בשלב ההתחלתי של הקריירה שלכם כנראה שלא תוכלו לשלב את כל הפרטים ברשימה מטה. אבל זיכרו שבהחלט תוכלו לשאוף לשלב את הדברים הללו בעתיד. קראו את הרשימה הזו והביטו עליה כמו על מעין מפת דרכים שמראה לכם את הכיוונים שאליהם תוכלו לשאוף בקריירה שלכם.
  • פרטים אישיים
  • פרטי התקשרות
  • כמה משפטים: פרופיל אישי / ביוגרפיה (לא חובה)
  • בולטות תעסוקתית (לא חובה)
  • ניסיון תעסוקתי
  • השכלה וקורסים
  • מיומנויות
  • שפות
  • המלצות

כיצד עליכם לעצב את קורות החיים המקצעויים שלכם?
אסתטיקה היא קריטית תמיד ובכל שלב. איך קורות החיים שלכם נראים עשוי להיות הדבר הראשון שהמעסיק יבחין בו ויזכור כשהוא יקבל את תההחלטה של האם להעסיק אתכם או לא. בזמנינו הרושם הראשוני של המעסיק מכם יהיה על פי רוב לא הרגע שבו פגש בכם פנים מול פנים אלה עוד לפני כן – כשמסמך קורות החיים שלכם הונח על השולחן שלו.

בינינו, זה לא ממש משנה עד כמה הכישורים והניסיון שלכם מעולים לתפקיד, אם קורות החיים שלכם יראו מבולגנים או יהיו כתובים בשפה לא רהוטה או בשפה שאינה תקנית הם פשוט לא יהיו אטרקטיביים עבור שום מעסיק. נקודה.

הקפידו שמסמך קורות החיים יהיה כולו על עמוד אחד

בעיקר בתחילת הקריירה כשעוד אין לכם הרה ניסיון עמוד אחד של A4 (אפילו דו צדדי אם אתם מוכרחים) זה די והותר. אם אתם שולחים את המסמך באופן דיגיטלי עדיף שתשלחו את המסמך כקובץ PDF ולא כקובץ WORD. פורמט PDF שומר את הפונטים שבחרתם בהם ונשאר נאמן לעיצוב הכללי. במידה ואתם מרגישים שאתם צריכים תוכלו להשתמש בטמפלייטים של מייקרוסופט או תוכנות אחרות (ותוכלו לפנות אלי שאעצב לכם מסמך :).

הקפידו לשמור על בהירות במסרים

וודאו שהמידע שאתם כותבים או מציינים במסמך קורות החיים המקצועיים שלכם יהיה ברור, זורם וקל לקריאה. אל תוסיפו מילים כשאין בכל צורך - אין צורך שתסבירו דברים לעייפה או תרדו לפרטי פרטים. שימרו על פשטות. אל תסבכו את המסמך או את מה שכתוב בו עם יותר מידי מידע. יש הרבה מעסיקים שגם ככה עוברים על קורות החיים שלכם ברפרוף כי הזמן שלהם קצר אז אל תגרמו להם לרצות "להיפטר" מכם עוד לפני שבכלל נפגשתם.

השתמשו בפונטים קריאים
יש המון פונטים שתוכלו לבחור מהם את זה שנראה לכם הכי טוב אבל זיכרו שחשוב לבחור פונטים קריאים ומקצועיים. בחרו פונט שלמעסיק יהיה קל לקרוא – בחרו בגודל פונט של בין 11-15. אם אתם צריכים או רוצים להדגיש משהו עדיף שתעשו זאת על ידי שימוש בפונקציית הבולד או בקו תחתון אבל אל תגזימו. השתדלו שלא להדגיש יותר מידי דברים (בטח שלא על ידי הגדלה מופקרת של הפונט או על ידי פונקציית ההדגשה הצבעונית). בבקשה. אל.

עיצוב מינימליסטי תמיד מנצח
שימרו על העיצוב של המסמך שלכם מינימליסטי. הפרידו בין השורות במרווחים שווים, הפרידו בין הנושאים והפרידו בין הפסקאות כך שיהיה קל לקרוא את מה שכתבתם. תמיד תחשבו מינימליזם בעיצוב קורות החיים. אותו כנ"ל במצגות אגב אבל זה כבר למאמר אחר.

שמרו על סדר כרונולוגי וארגון
מסמך קורות החיים שלכם חייב להיות מאורגן בסדר כרונולוגי - חישבו על הסדר.
בעת כתיבת קורות החיים חישבו על מה יהיה הכי חשוב למעסיק שלכם לראות.
זיכרו שפרטים אישיים, ניסיון תעסוקתי, השכלה, פרטי התקשרות וכו' הם חובה.
כשאתם כותבים את החלק של הניסיון התעסוקתי וההשכלה שרכשתם
הקפידו לשמור על סדר כרונולוגי – להתחיל מההווה ולהמשיך אל העבר.

בידקו את התחביר שלכם
בידקו את התחביר שלכם שוב ושוב ולאחר מכן פעם נוספת (אין לי דרך יותר אינטיליגנטית להעביר לכם את החשיבות שבמסר הזה).
בדקו את התחביר ואת האיות במסמך קורות החיים שאתם שולחים לפני שאתם שולחים - תמיד!

אני יכולה לומר לכם כמעט בוודאות שגם ואפילו אם רכשתם ניסיון רב-שנים והשכלה מפוארת, טעויות תחביריות לא מתקבלות בעין יפה ויבטיחו שהמעסיק לא יעביר אתכם לשלב הבא.

זהו. חוץ מזה, אל תשכחו שאתם תמיד יכולים לבקש עזרה בכתיבה ובעיצוב של מסמך קורות חיים מקצועיים מגורם בעל ניסיון. אם אתם צריכים עזרה בכתיבה או בעיצוב המסמך (בעברית או באנגלית) דברו איתי - יחד ניצור לכם קורות חיים מקצועיים מדהימים! <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>