אוהבים עיצוב אבל הדירה שלכם קטנה ? זה לא סותר

בערים צפופות רבות ברחבי העולם, הולך ומתפשט טרנד הדירות המינימליות. גם בארצנו הקטנה ניתן להרגיש זאת, יותר ויותר אנשים מתגוררים בדירה קטנה מכפי שהיו שואפים.

לחובבי עיצוב זה יוצר בעיה משמעותית נוספת: הם יכולים לעבור בתצוגות עיצוב, לעיין במגזינים ופרסומות, ולהרגיש שבית מעוצב הוא חלום בלתי ניתן להשגה. המידות לא מתאימות לגודל הריהוט שאנו רואים בחנויות, והתחושה היא ששום דבר לא יכנס.
לכל דבר יש פתרון, ועם כמה טיפים, תוכלו להפוך את הדירה הקטנה שלכם למשהו אחר לגמרי, עם פנים ונוחות כמו של ארמון.
כמה טיפים שיעזרו לכם לעצב את הבית בצורה יפה, נוחה ופונקציונלית לבית הקטן.
1. צבעים בהירים
זה לא חדש שצבעים בהירים משמשים להגדלה חזותית של חללים, אך בבתים קטנים הטריק הזה הפך להיות הכרח. לכן, בחרו לשמור על צבעים בהירים וניטרליים בעיצוב.
הכלל הזה מתייחס הן לצבע הקירות והן לרהיטים. עם זאת, זה לא מונע מכם להשתמש גם בצבע כהה או תוסס יותר בעיצוב. לשם כך, פשוט תשמשו בצבעים הכהים רק בקיר אחד, או יישמו גוונים אלה בפרטים כמו ציורים, כריות או חפצי נוי אחרים.
2. מראות
מראה היא המנצחת הגדולה כשמדובר על הגדלת המרחב החזותי. החברה הכי טובה של החללים הקטנים, בלי לשכוח שהיא גם דקורטיבית מאוד. תוכלו להשתמש במראות על קיר שלם, למשל, או בנקודות ספציפיות, כמו על הקיר שמאחורי שולחן האוכל או על דלת הארון. כדי לגרום לסביבה להראות נקייה יותר, העדיפו מראות ללא מסגרת.
3. ריהוט רב תכליתי
ריהוט רב תכליתי מומלץ מאד בבתים קטנים. ספות שהופכות למיטות, מיטות עם תאים מתחת למזרון, שולחנות וספות נפתחות...
ריהוט רב תכליתי יעזור לכם להפוך את הבית לפונקציונאלי יותר, מאורגן ויפה יותר. השקיעו בהם כדי לייעל את שטח הדירה שלכם.
4. השאירו את הרצפה פנויה
נסו להתקין את רוב הרהיטים על הקיר - בגובה ולא על הרצפה, ככל האפשר. דוגמה יפה היא להשתמש במזנון מרחף (מותקן על הקיר), ולא עומד על הרצפה.
ותרו על חפצים ורהיטים מיותרים. ותרו על שולחנות קפה ושידות קטנות. עם הרצפה הפנויה המעברים גדלים, וכך הדירה הופכת לנוחה ופונקציונלית יותר, ולא צריך להתחיל להזיז כסאות ושולחנות על מנת לעבור.
264990_tumb_750Xauto.jpg


5. דלתות הזזה
החליפו דלתות רגילות בדלתות הזזה (ככל שניתן, רק זכרו שדלתות הזזה לא מבודדות כמו הדלתות הרגילות). הן לא תופסות מקום ומשאירות את הקירות פנויים למטרות אחרות. אותו עקרון כדאי ליישם בארונות - ותרו על הדלתות הרגילות לטובת דלתות הזזה.
6. חיבור חללים
בדירות קטנות תנו עדיפות לחיבור חללים מאשר לחללים קטנים וסגורים. הנפוץ ביותר הוא חיבור של מטבח וסלון לחלל אחד פתוח. ניתן לחבר גם מרפסות סגורות (רק שימו לב למפלס, שיהיה זהה).
חשוב מאוד! לפני שבירת כל קיר בדירה, ודאו שהקיר אינו בעל תפקיד קונסטרוקטיבי במבנה.

264989.jpg


7. ריהוט מותאם לפי מידה
ריהוט מעוצב ומתוכנן לפי מידה הוא האפשרות הטובה ביותר עבור דירות קטנות. כן, הם נוטים להיות יקרים יותר, אולם זו השקעה משתלמת. איתם אתם מנצלים את החלל עד תום, ועדיין יש לכם אפשרות לבחור את החלוקה של הארונות בצורה המתאימה ביותר לארגון ולהתאמת הדברים שלכם.
264988.jpg

8. תאורה
פריט זה חשוב מאוד בכדי לסייע בהגדלה חזותית של הסביבה. אם יש לכם חלונות המספקים הרבה אור, נהדר. אבל אם יש לכם מעט אור, וכל שכן אם כלל אין חלון, השקיעו בתכנון תאורה מלאכותית שתעשה את העבודה.
  • 264990_tumb_750Xauto.jpg
    264990_tumb_750Xauto.jpg
    KB 30.6 · צפיות: 1,107
  • 264988.jpg
    264988.jpg
    1.2 MB · צפיות: 131
  • 264989.jpg
    264989.jpg
    KB 168.3 · צפיות: 137
על המחבר
תמי רוטנברג
שלום!
נעים להכיר, שמי תמי רוטנברג, אדריכלית פנים ירושלמית, אני מתכננת ומעצבת בתים ללקוחות פרטיים שרוצים בית בתכנון ועיצוב אישי, ובסטנדרט מקצועי גבוה.
אני מגשימה זאת על ידי המון הקשבה, חשיבה, השקעה וניסיון, ומחויבות לתוצאה מושלמת !
אם אתם חושבים על שיפוץ בקרוב או בעתיד, קבלו מדריך שכתבתי (על בסיס תכנים שכתבתי עבור אתר הידברות ופלטפורמות נוספות) ובו סקירת כל השלבים בתהליך, לחצו כאן. אם אתם ממש לקראת בנייה – צרו קשר כעת 0587126130 לשיחת אבחון, יש לי עבורכם נוסחה מנצחת לבית אישי בדיוק בשבילכם!

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

More from תמי רוטנברג

שתף את המאמר

למעלה