שוא מרחף

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
איזה מהם?
את הספר 'טעמי המקרא' של הרב ברויאר (הספר המושלם ללימוד טעמי המקרא, עם דוגמאות מפורטות והסברים בהירים) לצערי לא ניתן להשיג כלל, כי הפסיקו להדפיסו. וגם לא נמצא במאגר 'אוצר החכמה'. [מי שממש רוצה להשיג, יש ליד זכרון משה חנות של מישהו שמדפיס בהדפסה אישית כל ספר שרוצים, העלות של הספר הזה היתה 180 ש"ח (פי שלש מהעלות הרגילה)]. יש ספר דומה שמלמד את הטעמים (בקצרה יותר, אך בדייקנות) ונקרא 'תורת הטעמים', ניתן להשיגו בחנויות הספרים.
תנ"ך של הרב ברויאר, נדפס במהדורת מוסד הרב קוק, ונראה לי שאפשר להשיג בכל חנות. המתגים מופיעים בסוף הספר עמ' תד.

ספר דקדוקי שי הוא ספר דקדוק, לדעתי הטוב ביותר מכל ספרי הדקדוק שיצאו בדור הזה, כיון שהוא מביא לכל כלל את המקורות מספרי הראשונים והאחרונים שדברו בו.
בזמנו קניתיו בחנות ספרים רגילה. לא בדקתי מה המצב כעת, אבל מסתבר לי שיהיה אפשר להזמין בחנויות מובחרות.
המחבר הוא הרב שמואל יונתן מנדלבאום.
כעת ראיתי שהוא מדבר על 'שוא מרחף', שהוא נשוא אשכול זה, והקדיש לו סימן בביאורים (עמ' קכט).
חיפשתי בכל חנויות הספרים, ולא מצאתי את הספרים האלה.
יש למישהו מכם מידע איפה ניתן להשאיל אותם?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חיפשתי בכל חנויות הספרים, ולא מצאתי את הספרים האלה.
תורת הטעמים שהזכרתי, יוצא לאור ע"י מכון 'טעם ודעת' בחיפה. ואמרו לי כעת שהספר אמור להיות בכל החנויות המובחרות, ואם לא יש להזמין אצל המוכר. מספר הטלפון של המכון: 04-8645720
תנ"ך של הרב ברויאר, מוזר לי שלא נמצא בחנויות. בכל שנה נמכר ביריד של מוסד הרב קוק. ובודאי שבחנות שלהם בירושלים (הפעילה בכל ימות השנה) הוא אמור להיות.
דקדוקי שי, שהוא הספר החשוב ביותר לענייננו, דיברתי עם המחבר כעת (הרב שמואל יונתן מנדלבאום), ולשמחתי הוא אמר שהוציא מהדורה חדשה של הספר לפני כמה חודשים. הוא לא מוכר את הספר בחנויות, אלא באופן פרטי. כתובתו: סולם יעקב 31 רמות א' ירושלים. יש לו אפשרות לשלוח גם לכמה ערים ע"י קרובי משפחה. מספר הטלפון שלו לתיאום: 05276-37913
בהצלחה!

נ.ב. לדעתי מומלץ לקנות ספרים כאלו, לא לשאול (ולא להשאיל..). ספרי לימוד הם, ודורשים תרגול מתמשך.
 

מעט דבש

משתמש רשום
ספר טעמי המקרא של ברויאר, אפשר לקנות כאן:

לגבי תנ"ך ברויאר, יש לו מהדורה חדשה יותר של התנ"ך בהוצאת חורב - אמנם הכללים של המתגים לא הודפסו שם.
סה"כ מדובר ב-6 עמודים, והנה הם:
 

קבצים מצורפים

  • כללי המתגים בקיצור - ברויאר.PDF
    KB 854.5 · צפיות: 41

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
יש לי פרויקט שאני מתעכב איתו רק בגלל המתגים הנקצים.
בעז"ה אני מקווה שעם מה ששלחת אוכל להתקדם.
תודה רבה!!!
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
ספר טעמי המקרא של ברויאר, אפשר לקנות כאן:
קניתי.
לגבי תנ"ך ברויאר, יש לו מהדורה חדשה יותר של התנ"ך בהוצאת חורב - אמנם הכללים של המתגים לא הודפסו שם.
סה"כ מדובר ב-6 עמודים, והנה הם:
הכללים האלו ממש איכותיים!!!
אני חייב להשיג את כל כללי הדקדוק שלו (אני מניח שזה סוג של הקדמה).
אם כבר הורדת את זה מאוצר החכמה, תוכל להוריד לי את כל הספר, או לפחות את כל כללי הדקדוק שלו?
ואם אתה יכול להתכתב איתי במייל זה יהיה הכי טוב!
דברו איתי
 

מעט דבש

משתמש רשום
אין לברויאר ספר על כללי הדקדוק (כן יש לו ספר על כללי הטעמים, וכדלעיל).
יש לו תנ"ך, שעמל על נוסחו רבות שיהיה מדוייק לפי המסורה.
הכללים שהבאתי, הם כללי המתגים ע"פ כתבי היד, ולפי כללים אלו הניח את המתגים במהדורת התנ"ך שלו.
בתוצאה, בנוסח התורה לפחות, עיקר החילוק בין מהדורת ברויאר לאחרים הוא בענין זה של המתגים.
וראה עוד כאן.

על ספר 'תורת הטעמים' ראה כאן.
 
נערך לאחרונה ב:

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אין לברויאר ספר על כללי הדקדוק (כן יש לו ספר על כללי הטעמים, וכדלעיל).
יש לו תנ"ך, שעמל על נוסחו רבות שיהיה מדוייק לפי המסורה.
הכללים שהבאתי, הם כללי המתגים ע"פ כתבי היד, ולפי כללים אלו הניח את המתגים במהדורת התנ"ך שלו.
בתוצאה, בנוסח התורה לפחות, עיקר החילוק בין מהדורת ברויאר לאחרים הוא בענין זה של המתגים.
וראה עוד כאן.

על ספר 'תורת הטעמים' ראה כאן.
חסום בנטפרי:(
אתה יכול להעלות את זה?
(להדפיס ל-PDF)
 

מעט דבש

משתמש רשום
הנושא שם בנוגע להעתקת נוסח התורה של ברויאר, לגבי זכויות יוצרים:
המצב הוא כזה:
ברויאר הוציא מהדורה ראשונה של תנ"ך ע"י מוסד הרב קוק.
המהדורה שאחריה ע"י הוצאת חורב.
לאחריה נדפסה מהדורה נוספת 'כתר ירושלים', שהנוסח בעיקרו נלקח מהוצאת חורב, בהסכמתם (ראה כאן).
כיום, הוצאת חורב מתנגדים להעתקת הנוסח של הוצאתם.

וניחזי אנן, לגבי מי שרוצה להעתיק מהם, מה בדיוק הנושא:
כתיב התורה - הנוסח ידוע, והשינויים הבודדים שעשה ברויאר כמסורת התימנים, גם הם ידועים.
כתיב הנביאים והכתובים - ברויאר רשם את השינויים מהדפוסים המקובלים בכרכי 'דעת מקרא' של מוסד הר"ק.
הניקוד והטעמים - בנוגע לחמשה חומשי תורה, השינויים בין כתבי היד והדפוסים מתועדים היטב ב'תורת הקורא' (אמנם בנוגע לנביאים וכתובים אין תיעוד - למעט ההפטרות והמגילות, שבעז"ה יהיה תיעוד בתיקון קוראים של 'תורת הקורא' שאנו מייחלים להוצאתו).

כך שאם מישהו מעוניין להוציא חמשה חומשי תורה והפטרות על פי נוסח כתבי היד הקרובים לכתר ארם צובה, עיקר הנושא של זכויות יוצרים יהיה לגבי המתגים (הגעיות).

בכתבי היד (כתר ארם צובה וכתה"י הקרובים אליו) מתגים רבים הושמטו על אף שהם תואמים לכללים, וברויאר טוען שהנקדנים ראו במתגים אלו 'רשות' (דהיינו שאף שהמילה ראויה למתג, בפועל לא הניחו אותו, כי לא ראו בזה חובה). ראה על כל הנושא כאן.

עכ"פ לפי המקובל כיום להניח מתג בכל מקום בו הוא ראוי לבוא מצד הכללים (למעט 'מקראות גדולות הכתר' ו'ויקיטקסט' שנהגו גם בזה לפי כתבי היד - כל אחד בדרכו הוא), השאלה תהיה לפי אלו כללי מתגים ללכת.
המתגים שבדפוסים אינם תואמים לכללים של כתר ארם צובה וכתבי היד הקרובים אליו (שסוכמו על ידי ברויאר בספר 'טעמי המקרא').
המתגים שבכתר וכתבי היד הקרובים אליו - חסרים רבות, וכנ"ל.
מתגים לפי הכללים של כתבי היד יש בתנ"ך ברויאר - וכאן הגענו לשאלה של זכויות יוצרים; כי יש כאן שיטה של מתגים שבנה ברויאר, הוכיח אותה מכתבי היד, ויישם אותה בפועל במהדורתו.

אך כאן הבן שואל, למה הזכויות בזה שייכות לחורב? הרי ברור שלפני ההדפסה של מהדורת חורב, ברויאר לא ישב והחליט מחדש על כל רבבות המתגים שבמהדורתו, אלא העתיק ממוסד הר"ק, ושינה במקום שהיה נראה לו לשנות (השינויים מפורטים בסוף תנ"ך חורב). אם כך אם יש כאן זכויות יוצרים, הם בעיקרם שייכים למוסד הרב קוק - חוץ מהשינויים (שאינם רבים כ"כ) המפורטים בסוף תנ"ך חורב.

ומוסד הר"ק נראה לי שאם מבקשים מהם הם מסכימים בתנאים מסויימים.
 

מעט דבש

משתמש רשום
לגבי נוסח ברויאר בכלל, לעומת קורן (דהיינו בניקוד ובטעמים, ולאו דוקא בענין המתגים), נכתב כאן כך (ע"י המכונה שם 'בעל קורא'):
שאלה מצחיקה ממש.
נוסח קורן בחלק התורה הולך אחר נוסח רוו"ה והכרעותיו לכל אורך הדרך (למעט מקומות ספורים ממש שתיקנו בדפוסים החדשים יותר), ונוסח רוו"ה הוא נוסח די טוב ע"פ הכלים המוגבלים שהיו אז בידיו.
מאז התגלו כתבי יד רבים עתיקים ומדוייקים יותר, ובראשם כתר ארם צובה, וכן נחקרו חלקים נוספים של כללי הטעמים וספרות המסורה, וברויאר עשה עבודתו היסודית אחר חקירת כל אלו, וכמובן גם הכרעות רוו"ה היו לנגד עיניו, אין צל של ספק שנוסח ברויאר מדוייק לאין ערוך מול נוסח קורן, שכמדומה שבימינו כמעט וא"א להגדירו כלל כנוסח מדוייק אחר עבודתו של ברויאר.
לחפצים לחזות זאת בעיניהם, אפשר לראות בחילופי נוסחאות המובאות בגליונות תורת הקורא (ראו באשכול העלאת מאמרים) שם מובאים כל המקורות מכתבי היד ודפוסים, ופעמים רבות אפשר לראות בחוש את הטעות של קורן לעומת הנוסח הנכון של ברויאר (ע"י הוכחות מכתבי היד המדוייקים, ומהמסורה, ומכללי הטעמים).
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
תורת הטעמים שהזכרתי, יוצא לאור ע"י מכון 'טעם ודעת' בחיפה. ואמרו לי כעת שהספר אמור להיות בכל החנויות המובחרות, ואם לא יש להזמין אצל המוכר. מספר הטלפון של המכון: 04-8645720
תנ"ך של הרב ברויאר, מוזר לי שלא נמצא בחנויות. בכל שנה נמכר ביריד של מוסד הרב קוק. ובודאי שבחנות שלהם בירושלים (הפעילה בכל ימות השנה) הוא אמור להיות.
דקדוקי שי, שהוא הספר החשוב ביותר לענייננו, דיברתי עם המחבר כעת (הרב שמואל יונתן מנדלבאום), ולשמחתי הוא אמר שהוציא מהדורה חדשה של הספר לפני כמה חודשים. הוא לא מוכר את הספר בחנויות, אלא באופן פרטי. כתובתו: סולם יעקב 31 רמות א' ירושלים. יש לו אפשרות לשלוח גם לכמה ערים ע"י קרובי משפחה. מספר הטלפון שלו לתיאום: 05276-37913
בהצלחה!

נ.ב. לדעתי מומלץ לקנות ספרים כאלו, לא לשאול (ולא להשאיל..). ספרי לימוד הם, ודורשים תרגול מתמשך.
תודה רבה.
קניתי את תורת הטעמים ואת דקדוקי שי, בהחלט ספרים ברמה גבוהה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה