חרבות ברזל פוליטיקה בעת מלחמה

חסוי 7

משתמש מקצוען

הח"כ מהמחנה הממלכתי מתן כהנא: "נתניהו עסוק בלרצות את שר הדרדל'ה"

חבר הכנסת מתן כהנא מתח הערב (מוצ"ש) ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו ותקף: "במקום להחליט נתניהו עסוק בלרצות את שר הדרדל'ה". לדבריו, "נתניהו כדרכו מאז ומתמיד לא מקבל החלטות. במקום לעשות את הדבר הנכון (או פשוט לעשות), הוא מנסה לרצות את הקיצוניים שבממשלתו ובדרך מוריד לטמיון את ההישגים הפנומנאליים של צה"ל".
כהנא ציטט נתניהו והעביר ביקורת: ""לא תעבור משאית סיוע אחת", הבטיח נתניהו. "אנחנו כפסע מהניצחון המוחלט", הוא ליהג. מאז השבעה באפריל יש חטיבה אחת של צה"ל בעזה. כלומר בת'כלס אנחנו בסוג של הפוגה/ עצירה/הפסקה. תקראו לזה איך שאתם רוצים. קיבלנו משהו בתמורה? קידמנו במשהו עסקה לשחרור חטופים?
כ-500 משאיות סיוע הומניטרי נכנסות כל יום לרצועה. ב"נמל נתניהו" פורקים סיוע על בסיס יומי וכל מי שרוצה פשוט מודיע לנו מתי הוא מצניח סיוע לעזה. קיבלנו משהו בתמורה? החטופים בבית? שיפרנו את מצבנו מבחינה בינ"ל? ".
לדבריו, "אם הוא רק היה מקשיב לגנץ ואיזנקוט, ברפיח היינו מטפלים כבר לפני יותר משלושה חודשים. אם הוא רק היה מקשיב להם, משלחת המו"מ שלנו היתה יוצאת עם הרבה יותר מרחב קבלת החלטות הן בעניין ימי הפוגה והן בעניין סיוע הומניטרי, ואז מי יודע, אולי במקום הצהרות ריקות מתוכן, כבר היינו אחרי עסקת חטופים. אבל נתניהו לא מחליט. אולי זה הפחד משר הדרדל'ה שמשתק אותו. אולי זו פשוט דרכו מאז ומתמיד. בכל מפגש שלי עם בני וגדי אני מסתכל להם ישר בעיניים ומבקש לדעת האם באמת יש לנו השפעה על המציאות. למדתי להכיר אותם. הממשלה הזו היא המקום האחרון בו הם היו רוצים להיות. אז אנחנו עדיין שם. אבל בפעם הבאה כשהם ישאלו את דעתי, אני אגיד להם שאולי צריך לחשוב על זה שוב", כתב.
 

חסוי 7

משתמש מקצוען
לפיד : הסנקציות האמריקאיות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן. מקור הבעיה בדרג המדיני.
מיכאל שמש : מקור הבעיה בדרג המדיני ? התקרית שגררה אשמות על גדוד נצח יהודה זה בינואר 2022 בזמן ממשלת בנט לפיד...
 

חסוי 7

משתמש מקצוען

גנץ נגד בן גביר: "שרים שפוגעים בביטחון, לא צריכים לשבת בקבינט".

בן גביר מגיב לגנץ שרמז כי הוא לא יכול להיות בקבינט: ‏בני גנץ טול קורה מבין עינך - מי שפגע בביטחון מדינת ישראל, הוביל קונספציה של הכלה וכניעה לחמאס, סיכן את חיילי גולני, הכניס פועלים מעזה, פתח את המחסומים ביו"ש, סגר את כיתות הכוננות, ואירח את אבו מאזן בביתו היה גנץ - לדעתי אחד כמוהו לא ראוי שיישב בקבינט.

 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

הקהל נטש את האולם בזמן נאום נתניהו? בתקשורת דיווחו פייק​

הכתבים מיכאל האוזר טוב מ'הארץ' ודפנה ליאל מ'חדשות 12' צייצו תיעוד וטענו ש"משפחות רבות עוזבות את הטקס בהר הרצל בזמן נאום נתניהו" – כעת מתברר שהתיעוד הוא מהחלק של הקברים ולא מהטקס עצמו. לירן תמרי מ'ויינט' תקף: "אחד הציוצים ההזויים, הטקס ונאום נתניהו התקיימו בהיכל הזיכרון ואף משפחה לא יצאה!".

הכתב מיכאל האוזר טוב צייץ בטוויטר כי "משפחות רבות נוטשות את הטקס בהר הרצל במהלך נאומו של ראש הממשלה נתניהו".

אלא שהכתב לירן תמרי שנכח בטקס, גילה כי הציוץ אינו לא רצון עז של האוזר טוב לנגח את נתניהו. "הטקס התקיים בהיכל הזיכרון, מקום סטרילי וסגור – אף משפחה לא יצאה. מיכאל לקח תיעוד של מאות אנשים שיוצאים מההר וניסה בדרך הזויה לקשור בין השניים. בתיעוד: גם עכשיו מאות משפחות יוצאות לאחר סיום הטקס. מה הקשר? אין קשר".
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
גם כעת פעילי צו 9 חוסמים משאיות סיוע במחסום תרקומיא.
יאיר לפיד: ההתפרעות האלימה וחסימת המשאיות של אנשי ״צו 9״ היא פגיעה ישירה בבטחון המדינה, ביחסים הבינלאומיים של ישראל ומשרתת רק את האינטרסים של החמאס. עם הממשלה המופקרת הזו לא ננצח.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
שלמה שריד, פעיל צו 9 ולוחם במילואים בתגובה להשתלחות של לפיד כנגד חוסמי משאיות הסיוע: "בחרתי בלפיד, היום הוא גרם לי להתבייש בזה"
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שר הביטחון: גלנט אם לא תהיה חלופה לחמאס יהיו שתי אפשרויות - חמאס או ממשל צבאי ישראלי. שתי חלופות גרועות.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, בתגובה לדברי גלנט:
קצת צניעות משר הביטחון כלפי אלו שהזהירו כל השנים מתפיסת העולם השגויה שלו ושל חבריו.
בדבר אחד אני יכול להסכים אתו: כל עוד הוא שר הביטחון, שלטון צבאי הוא בהחלט אפשרות גרועה. אפשר לסדר את זה.
 

efrarush

משתמש מקצוען
שר הביטחון: גלנט אם לא תהיה חלופה לחמאס יהיו שתי אפשרויות - חמאס או ממשל צבאי ישראלי. שתי חלופות גרועות.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, בתגובה לדברי גלנט:
קצת צניעות משר הביטחון כלפי אלו שהזהירו כל השנים מתפיסת העולם השגויה שלו ושל חבריו.
בדבר אחד אני יכול להסכים אתו: כל עוד הוא שר הביטחון, שלטון צבאי הוא בהחלט אפשרות גרועה. אפשר לסדר את זה.
ישראל כהן: ‏גלנט היחיד מתוך חברי הקואליציה המקורית שהצליח להסתכסך ולהשניא את עצמו על כל מרכיביה. רב גם עם ביבי, גם עם החרדים וגם עם סמוטריץ׳ ובן גביר. אין ספק, כשרון אמיתי.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

גלנט קורא לנתניהו להכריז כי ישראל לא תשלוט צבאית ברצועת עזה​


נתניהו לגלנט: ״אני לא מוכן להחליף חמסטאן בפתסטאן. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים״​

 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
יריב לוין:עם ישראל אינו מוכן להיות מובל לתהליך אוסלו 2 שיוביל את ישראל לאסון נוסף עם ישראל לא יסכים למסור את עזה לשליטת רשות הטרור הפלסטינית


עם ישראל אינו מוכן להיות מושפל. עם ישראל אינו מוכן להיות מובל לתהליך אוסלו 2, שיוביל את ישראל לאסון נוסף. עם ישראל לא יסכים למסור את עזה לשליטת רשות הטרור הפלסטינית. עם ישראל יודע שביטחון ישראל יושג רק בנחישות לנצח, ולא בהסתמכות על הבטחות לשקט מצד המחבלים השפלים וארגוניהם השונים.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
יו”ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ תקף הערב את דבריו של שר הביטחון יואב גלנט שקבע כי יש לקדם אלטרנטיבה שלטונית פלסטינית בעזה.

בהצהרה שפרסם סמוטריץ’ אמר: “שר הביטחון גלנט הודיע היום למעשה על תמיכתו בהקמת מדינת טרור פלשתינית כפרס לטרור ולחמאס על הטבח הנורא ביותר שבוצע בעם היהודי מאז השואה. גלנט מתחבא מאחורי אמירות אמורפיות על “גורם שלישי” שהוא לא חמאס ולא ישראל כדי להחביא את האמת. אבל האמת היא שאין שום גורם כזה”.

לטענת שר האוצר: “התכנית של גלנט היא להכניס את הרש”פ לעזה על דמם של לוחמינו, במסגרת הסכם פיוס בין הרש”פ לחמאס, שמו”מ לגביו מתקיים ביניהם בשבועות האחרונים, ובכך לסלול את הדרך להקמת מדינת טרור ערבית ולהשתלטות חמאס גם על יהודה ושומרון. כל זאת בניגוד מוחלט לעמדת רוב שרי הממשלה והקבינט ובניגוד מוחלט לעמדת ראש הממשלה”.

סמוטריץ’ הבהיר כי הוא דורש מראש הממשלה “להביא לממשלה באופן מידי החלטה על שלילת כל מעורבות של הרש”פ ברצועת עזה ולאחר מכן לדרוש מגלנט לבחור בין מימוש מדיניות הממשלה להחזרת המפתחות”.

“ממשלה שאנחנו חברים בה לא תמשיך את הקונספציה, לא תקים מדינה פלשתינית ולא תסכן את קיומה של מדינת ישראל”.

יו”ר מפלגת נעם סגן השר ח”כ אבי מעוז בתגובה לדברי גלנט: “קורא לראש הממשלה למנות את עופר וינטר לשר הביטחון במקומו של גלנט, ולהוציא את גנץ ואייזנקוט בעלי הקונספציה מקבינט המלחמה, ולהכניס במקומם את אביגדור ליברמן וגדעון סער”.

תנועת רגבים בתגובה להצהרתו של שר הבטחון גלנט על שליטה פלסטינית בעזה: “כבוד השר גלנט, למי בדיוק אתה מתכוון כשלטון לא עוין? הרשות הפלסטינית שמשלמת משכורות לרוצחי הנוח’בה? זו שעשרות משוטריה וקציניה היו מעורבים בפיגועים רצחניים בשנה האחרונה?! חללי הטבח ונופלי המלחמה לא יהיו מגש הכסף עליו תינתן רצועת עזה להקמת המדינה הפלסטינית שתביא את הקץ לחזון הציוני.”
 

אביה מדמון

צלמת ילדים ניו בורן סמאש קייק סטודיו וחוץ
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, מגבה את שר הביטחון יואב גלנט שאמר כי השליטה בעזה אחרי המלחמה צריכה להיות בידיים פלסטיניות.
"שר הביטחון אומר דברי אמת - אחריותה של הנהגה היא לעשות את הדבר הנכון עבור המדינה, בכל מחיר", דברי גנץ.
 

אביה מדמון

צלמת ילדים ניו בורן סמאש קייק סטודיו וחוץ
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
בן גביר בתגובה לדברי גלנט: "מבחינתו של גלנט, אין הבדל בין אם בעזה ישלטו חיילי צה"ל, לבין אם ישלטו בה מרצחי החמאס. זו מהות הקונספציה של שר ביטחון שכשל בשבעה באוקטובר, וממשיך להיכשל גם עכשיו. שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה