חרבות ברזל פוליטיקה בעת מלחמה

אביה מדמון

צלמת ילדים ניו בורן סמאש קייק סטודיו וחוץ
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
בן גביר בתגובה לדברי גלנט: "מבחינתו של גלנט, אין הבדל בין אם בעזה ישלטו חיילי צה"ל, לבין אם ישלטו בה מרצחי החמאס. זו מהות הקונספציה של שר ביטחון שכשל בשבעה באוקטובר, וממשיך להיכשל גם עכשיו. שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
ברל'ה קרומבי
צילום: ערוץ 7
מי שהופתע מההכרזה של שר הביטחון יואב גלנט כי הוא מתנגד לשליטה ישראלית בעזה ודורש למסור את עזה לרשות הפלסטינית, לא מבין כנראה עד כמה גלנט מתואם עם מפלגות השמאל בממשלה, בנוגע למהלכים מאחורי הקלעים להפלת הממשלה.

בחודשים האחרונים גלנט וגנץ מתואמים באופן מלא, הן בנוגע למהלכים הפוליטיים, והן בנוגע לתאריך היעד של הפלת הממשלה והניסיון לסחוב את מדינת ישראל לבחירות.

מאחורי הקלעים גלנט וגנץ ניסו לרקוח מהלך של הפלת הממשלה סביב נושא גיוס החרדים, אבל המהלך לא צלח בגלל ההארכה שניתנה לממשלה בידי בג"ץ לנסח חוק טוב יותר שיביא להסמכה בין הצדדים. לכן היעד הבא הפך להיות תקיעת טריז בין מפלגת כחול לבן לקואליציית ה-64 האורגנית סביב 'היום שאחרי' ועתיד השליטה בעזה, כשזה יהפוך לסלע המחלוקת לפרישה מהממשלה וניסיון להקדמת הבחירות. לא סתם בדיוק היום פרסם ראש הממשלה סרטון בו הסביר כי עדיין לא הגיע הזמן לדבר על 'היום שאחר'", כל עוד לא ניצחנו את המלחמה.

מי שמושכים בחוטים הם כמובן האמריקאים, שמתואמים באופן מלא עם גנץ וגלנט ומנסים להפיל דרכם את ממשלת הימין, בתקווה כי אחרי הבחירות השמאל יעלה ותוקם ממשלה שתהיה נוחה יותר עבורם למהלכים מדיניים וקידום הקמת מדינה פלסטינית.

מאז ומתמיד הם ניסו לבחוש בנעשה בפוליטיקה הישראלית, כפי שמספר ביל קלינטון שאמר לנתניהו אחרי שניצח בבחירות 96 כי הם אמנם פעלו לניצחון פרס אבל ינסה לקדם את 'תהליך השלום' גם איתו. זה גם מה שקרה בבחירות 2015 כשהממשלה הדמוקרטי של אובמה עמד מאחורי ארגון V-15 שפעל להעלאת השמאל.

יואב גלנט מיצב את עצמו בתור הסמן השמאלי של ממשלת הימין. זה החל כבר לפני שנה בזמן הרפורמה המשפטית. אז עצר גלנט את הרפורמה, באותה מסיבת עיתונאים שבה חתר נגד ראש הממשלה וניצל את שהותו של ראש הממשלה בחו"ל כדי להודיע כי יתנגד לחקיקה.

משם המשיך גלנט לרדיפת המתיישבים ביהודה ושומרון וחלוקת צווי 'מעצר מנהלי' דרקוניים למתיישבים. כעת מתברר כי גם במדיניות הביטחונית גלנט הוא איש שמאל על מלא, בוגר אותם מכוני מחקר שצרבו בתודעה של קציני הצבא את מורשת אוסלו.

ההכרזה היום של גלנט כי הוא מתנגד לממשל אזרחי בעזה ותומך במסירת עזה לרשות הפלסטינית היא המשך הקונספציה של אוסלו. זו בדיוק הייתה דוקטרינת אוסלו, שבה הגיע לעולם הקונספט לפיו יש ארגוני טרור "מתונים" שאיתם אפשר לעשות עסקים ולהעניק להם את השלטון האזרחי.

מאחורי הקלעים גלנט מפלס את דרכו אל מחוץ לשורות הימין. למעשה הוא מעולם לא היה חלק אינטגרלי מהימין והגיע אל הליכוד כירושה ממפלגת 'כולנו', רק בגלל תאונת עבודה, לאחר שזו התמזגה עם הליכוד במסגרת הסכם שחתם משה כחלון עם ראש הליכוד בנימין נתניהו, במסגרת התמיכה בפיזור הכנסת בתום מועד א׳, לאחר שלא הושג רוב ימני להקמת הממשלה.

היום נראה כי גלנט עשה את הצעד האחרון אל מחוץ לימין. הוא התנתק מהימין הליכודי כבר לפני שנה כשיצא נגד ראש הממשלה, התנתק מהימין המסורתי כשהתיישר עם המסרים של 'אחים לנשק' בנוגע לגיוס חרדים, התנתק מהבייס של קבוצות המתפקדים של המתיישבים, וכעת מתנתק גם מהימין הרעיוני, כשהוא מקדם מדיניות שמאל על מלא של דוקטורינת אוסלו.
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
קוריליין גליק: ביום ראשון, בלי לקבל אישור או אפילו לדווח לראש הממשלה, שוחח יואב גלנט עם טוני בלינקן. וכעבור שלושה ימים, הוא מאמץ את העמדה האמריקנית באופן מלא ופותח מרד גלוי בראש הממשלה במטרה ברורה להפילו ולהכתיר את גנץ באי אמון קונסטרוקטיבי. מעניין מה נאמר שם בשיחה. בעצם, ברור מה נאמר
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
גורם בממשל ביידן על נאום גלנט שותפים לדאגה של שר הביטחון מכך שמכיוון
שאין לישראל תוכנית ליום שאחרי בשטח שצה''ל פינה חמאס יכולים לחזור לאזורים הללו
אנחנו דואגים כי אנחנו רוצים לראות את חמאס מובס
יונה ליבזון
:unsure::unsure::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
נערך לאחרונה ב:

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
׳מעריב׳ בפרסום ראשון: גלעד ארדן יכול להתחיל לארוז - רה״מ נתניהו קיבל החלטה סופית: ארדן לא יקבל ארכה לקדנציה ולא יישאר בתפקיד עוד שנה. המועמד של נתניהו לתפקיד השגריר באו״ם - ח״כ דני דנון.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
אביגדור ליברמן בפגוש את העיתונות: "קודם כל מי שצריכים להתפטר אלה באמת שלושת הלוזרים - ראש הממשלה ראשון, שר הביטחון שני, והרמטכ"ל שלישי. הם לא יכולים להמשיך".

"הממשלה חייבת להיות ציונית רחבה, ההזדמנות כרגע היא לתקן את כל הכשלים מאז 1948, אחתור להקים גוש גדול" אמר בראיון לתכנית.
הוא הצהיר כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה ולא מתכוון לוותר לאף אחד - גדעון סער, יוסי כהן או נפתלי בנט, על המקום הראשון.

עוד הצהיר כי לא יישב שוב באותה ממשלה עם מפלגת רע"מ ועם חבר הכנסת מנסור עבאס.
 

efrarush

משתמש מקצוען
מוטי קסטל: "לא יוצאים לפגרה!" זוכרים את זה? אז לכבוד חזרת הכנסת לכנס הקיץ הנה נתוני הנוכחים בכנסת:
1. אמיר אוחנה 2.שמחה רוטמן 3.ינון אזולאי 4. צגה מלקו 5. עמית הלוי 6. מירב כהן 7.יצחק פינדרוס 8. טור פז 9. אברהם בצלאל 10. ביסמוט.
ליברמן במקום ה86! מיכאלי במקום ה96! לפיד במקום ה99!
שמחתי לעזור.
 
נערך לאחרונה ב:

efrarush

משתמש מקצוען
מוטי קסטל: "לא יוצאים לפגרה!" זוכרים את זה? אז לכבוד חזרת הכנסת לכנס הקיץ הנה נתוני הנוכחים בכנסת:
1. אמיר אוחנה 2.שמחה רוטמן 3.ינון אזולאי 4. צגה מלקו 5. עמית הלוי 6. מירב כהן 7.יצחק פינדרוס 8. טור פז 9. אברהם בצלאל 10. ביסמוט.
ליברמן במקום ה86! מיכאלי במקום ה96! לפיד במקום ה99!
שמחתי לעזור.
חופש ביטוי נוסח ליברמן: לשכתו לא אפשרה לי היום - לערוץ 14 לשאול שאלה בישיבת הסיעה.מי שהבטיח לחסל את הניה תוך 48 שעות ודרש היום הכרעה גם במחיר "הסלמה דרמטית" מתקשה או חושש לענות.למשל לשאלה פשוטה: כיצד יתכן שהוא ביקש לבטל את פגרת הכנסת ואז מגיע ברשימת הנוכחות למקום ה86?בושה!
מוטי קסטל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה