חרבות ברזל עסקה לשחרור החטופים

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
הנשיא ביידן צייץ הלילה כי הוא ״לא יפסיק לדחוף לעסקה שתשחרר את כל החטופים שנותרו בשבי חמאס, תביא להפסקת אש מיידית של 6 שבועות לפחות, ותכניס סיוע לכל רצועת עזה״.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
שמעון אור, דודו של החטוף אבינתן אור לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "ההתרפסות בפני החמאס משאירה את החטופים שם ומסכנת אותם. משפחות חוששות להביע את דעתן בגלל כל מיני גורמים מחוץ למטה. בין המשפחות יש אחווה מאוד חזקה למרות חילוקי הדעות"
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בממשל האמריקני מבהירים: “הפסקת אש – רק במסגרת עסקת חטופים”
גורמים בממשל האמריקני אמרו לכאן חדשות כי "הפסקת אש שלא במסגרת עסקה משמעותה ניצחון לטרור", וכי הם תומכים בהפסקת אש רק כחלק מעסקת שחרור חטופים.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
חמאס: “הבענו את הגמישות הדרושה, אלא שישראל מתחמקת”
חמאס פרסם הצהרה רשמית: "הבענו את הגמישות הדרושה במטרה להגיע להסכם להפסקה מוחלטת של התוקפנות, אלא שישראל מתחמקת מהתחייבות להסכם, ובמיוחד מהפסקת אש קבועה, חזרת העקורים, נסיגה מהרצועה וסיפוק צרכי עמנו. חמאס ימשיך במו"מ דרך המתווכים להשגת הסכם שישיג את דרישות עמנו והאינטרסים שלו".
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
דיווחים: ארה”ב והמתווכות הציעו לישראל “הפוגה קצרה” לפני עסקת חטופים
ארה"ב והמתווכות הציעו לישראל "הפוגה קצרה" בלחימה כדי לקנות זמן ובכך להשיג הפסקת אש גדולה יותר, כך דווח הלילה (בין שלישי לרביעי) ב"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, המתווכות מקוות לשכנע את ישראל לאפשר הפוגה הומניטרית כדי להגדיל את הסיוע, בעיקר לצפון הרצועה.

לפי רשת "אל-ערביה" הסעודית, המתווכות מנסות להשיג "לכל הפחות" הפוגה הומניטרית בשבוע הראשון של הרמדאן. עוד דווח כי המתווכות רוצות להגדיל את הסיוע עוד לפני תחילת הרמדאן. במקביל, הלילה אמרו בחמאס שימשיכו במו"מ דרך המתווכות עד שיושג הסכם.
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען

הדרישות המופרכות של חמאס לעסקת חטופים​

הדרישות של חמאס הכוללים בין השאר הפסקת אש מוחלטת ברצועה ונסיגה ישראלית. בין הדרישות סרוב מוחלט שהאסירים הפלסטינים המשוחררים ייצאו מ"השטחים הפלסטיניים" (הרצועה, הגדה ומדינת ישראל) וכל אסיר ישוב למקום מגוריו​

להלן סעיפי מסמך הדרישות של חמאס, אשר נמסר למתווכים ע"י סגן מנהיג חמאס בעזה, ח'ליל אל-חייה, כפי שפורסם בעיתון הבין-ערבי "ראי אל-יום" ודווחו על יידי גיא מעיין בכאן חדשת.

1. עצירת המלחמה בעזה, שבוע לפני תחילת ביצוע עיסקת החילופין.

2. הסכמה ישראלית שאינה משתמעת לשתי פנים לנסיגה משטחי הרצועה, וכן ערבויות בינלאומיות לביצוע הנסיגה.

3. למען הסר ספק, לא מדובר ברגיעה הומניטרית, אלא הפסקת התוקפנות כנגד עזה.

4. חופש תנועה ברחבי הרצועה, והיתר לכל העקורים לשוב לבתיהם ללא כל תנאי מקדים.

5. הכנסת סיוע לכל חלקי הרצועה למן היום הראשון של הפסקת האש

6. החילופין יתחילו שבוע לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף. חמאס יהיה רשאי לשחרר את החטופים בפעימות, תוך מתן ערבויות בינלאומיות לכך שישראל לא תפר את הסעיף.

7. סרוב מוחלט שהאסירים הפלסטינים המשוחררים יצאו את "השטחים הפלסטיניים" (הרצועה, הגדה ומדינת ישראל) וכל אסיר ישוב למקום מגוריו.

8. שחרור כל 57 אסירי ועצורי עיסקת שליט, מבלי שאלה ייכללו במפתח החילופין של העיסקה.

9. אסירים ועצירים תושבי מדינת ישראל ומזרח ירושלים (כלומר בעלי אזרחות ישראלית ) הם חלק בלתי נפרד מן העיסקה, וחמאס דוחה כל וטו ישראלי בעניינם.

10. חמאס והפלגים הפלסטינים יעבירו תוך 48 שעות לידי ישראל את רשימת המיועדים לשחרור במסגרת העיסקה, מבלי שחמאס ימסור לישראל רשימה של חטופים וגופות שבידיו מכיוון שתהליך איסוף הנתונים מצריך זמן נוסף בצל ארועי המלחמה.

11. חמאס שלחה (לדברי "ראי אל-יום", בפעם הראשונה) שמות המיועדים לשחרור בפעימה הראשונה של עיסקת החילופין כדלקמן:

א. 160 אסירים השפוטים לתקופות ממושכות ("אסירים עם דם על הידיים"), ובכללם מרואן ברגותי, אחמד סעדאת, עבדאללה ר'ות'י, איבראהים חאמד ועבאס א-סייד.

ב. עדיפות לאסירים בעלי ותק ולשפוטים לתקופות ארוכות, ללא קשר לשיוכם הפוליטי או הגאוגרפי, וכן שחרור כל הנשים האסירות.

ג. כל האסירים והעצורים החולים, וביניהם ווליד דקה

ד. בני 60 ומעלה.

ה. כל הקטינים (מתחת לגיל 18).

לאחר סיום הפעימה הראשונה תשוחרר הפעימה השנייה באמצעות הסכם כולל להפסקת אש והשלמת הנסיגה המלאה של צה"ל מהרצועה ופתיחת כל המעברים לסיוע עבור הפלסטיני, ללא הפרעה ישראלית, המהווים תנאי להמשך פעימות החילופין, כולל גופות.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": על פי גורמים רשמיים במצרים, ישראל מסכימה לאפשר חזרת נשים, ילדים וקשישים לצפון הרצועה במסגרת עסקה מחודשת. מנגד, חמאס דורש לאפשר למשפחות שלמות לחזור יחד, בעוד שישראל חוששת שהדבר יאפשר לחמאס להתחמש מחדש בצפון ולמחוק את כל ההצלחות הצבאיות מתחילת התמרון (ישראל היום).
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
בערוץ אל-ג'זירה הקטארי מדווחים כי סבב המשא ומתן בקהיר להפסקת האש - הסתיים ללא הגעה להסכם, למרות שהמתווכים ניסו לגשר על הפערים.

ישראל סירבה לבקשת חמאס להפסקת אש קבועה, נסיגת צה"ל מרצועת עזה ושיבת העקורים ללא תנאים
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בערוץ מצרי מדווחים: משלחת של חמאס עוזבת את קהיר לקיום התייעצויות. המשא ומתן לעסקה יתחדש בשבוע הבא.
 

Ayala10

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
רשת ב׳: סגן מנהיג חמאס בעזה ח'ליל אלחיה טוען שחמאס הגמיש את דרישותיו במגעים לעסקה: ״הורדנו את הדרישה שלנו מ-500 אסירים בתמורה לכל חייל או חיילת - ל-50 אסירים פלסטינים״. (כל רגע)
 

מנדל מנחם

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
יגיעו להסכמות עם נתניהו? | לאחר שאיימו כי יפתחו בשביתת רעב - פורום 'הגבורה' המאגד משפחות שכולות הודיע כי נציגיו ייפגשו מחר בבוקר עם רה"מ נתניהו בלשכתו בירושלים ועד אז הם דוחים את שביתת הרעב.
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אבו עלי:::::
שלב ראשון (40 יום)
הכוחות הישראלים יסוגו מהאזורים צפופי האוכלוסייה (לא מפרוזדור נצרים).
תופסק תנועת כלי הטיס בשמי הרצועה ל 8-10 על יום.
העקורים האזרחים יוכלו לשוב לבתיהם.
ביום השביעי לאחר שחרור הנשים מבין החטופים יפנו כוחות צה”ל את ציר החוף כדי לאפשר תנועת סיוע הומניטרי.
ביום ה 22 לאחר שישוחררו שני שלישים מהחטופים עליהם סוכם יסוגו כוחות צה”ל מפרוזדור נצרים. בשלב הזה תתאפשר הכנסת 500 משאיות סיוע ביום מתוכן 50 של סולר לטובת הפעלת תחנת הכוח בעזה. כמו כן יוכנסו לרצועה כלים כבדים לפינוי ההריסות ויוכשרו מחדש בתי החולים, המרפאות והמאפיות בכל רחבי הרצועה.
חמאס תשחרר בתקופה זו לפחות 33 חטופים תחת הקטגוריה: נשים, ילדים עד גיל 19, מבוגרים מעל גיל 50, חולים ופצועים.
ישראל תשחרר 20 אסירים פלסטינים בעבור כל חטוף, בקטגוריה תואמת: נשים וילדים מול נשים וילדים. מבוגרים מול מבוגרים, כאשר נשמר המפתח של 20 אסירים בעבור כל חטוף.
בקטגוריה זו לא ישוחררו אסירים פלסטינים שיתרת מאסרם עולה על 10 שנים.
קטגורית חיילות:
בעבור כל חיילת חטופה ישוחררו 20 אסירים השפוטים למאסרי עולם ועוד 20 אסירים שיתרת מאסרם עד 10 שנים. לישראל יש זכות וטו על שמות האסירים עד 200 שמות במצטבר לזכות הוטו.
האסירים ישוחררו לרצועת עזה או לחו”ל.
קצב השחרור: חמאס תשחרר 3 חטופים ישראלים כל 3 ימים.
האסירים הפלסטינים שישוחררו לא יוכלו להעצר בשנית בגין העבירות שביצעו לפני תקופת מאסרם (כלומר יקבלו חנינה-א”ע).
החל ביום ה 14 להסכם יותר לפעילים צבאיים פצועים, ע”פ רשימה מוסכמת לצאת דרך מעבר רפיח לטיפול רפואי בחו”ל.
שלב שני להסכם (42 יום)
השלמת ההסכם לרגיעה כוללת (הפסקת אש) וההכרזה עליה בטרם יחלו שחרור חטופים שנותרו בחיים (גברים וחיילים) בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים נוספים.
תחילת הסידורים הדרושים לשיקום כולל של הרצועה.
שלב 3 להסכם (42 יום)
חילופי גופות חטופים – אסירים.
תחילת יישום תוכנית שיקום בת 5 שנים לרצועה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה