ב.ד.ה. נשיא מועצת גדולי התורה כ"ק האדמו"ר מביאלה זצ"ל

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
זמני ניחום בביאלא
לפנה"צ
משעה 10:30 עד לשעה 13:30
אחה"צ משעה 17:00 עד לשעה 22:30.
יושבים בהיכל בית המדרש הגדול ברחוב יעקובזון.

שחרית יש 5 מנינים:
המנין הראשון בנץ
השני 6.50
השלישי 7.45
הרביעי 8.00
החמישי 8.15
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בני האדמו"ר בלווייה

1715518972945.png
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כ"ק אדמו"ר מויז’ניץ מרכז שליט"א בניחום אבלים אצל בני כ"ק אדמו"ר מביאלא זצ"ל
 

קבצים מצורפים

  • VID-20240512-WA0987.mp4
    9.6 MB

איזהו

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
(מקור ביהדות, לא מצאנו התבטאות כזו על גדול שנפטר)
בראשית לז ל (ואח"כ מב לו ועוד) - זה לכאורה לקוח משם

רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם עַל בָּנֶיהָ כִּי אֵינֶנּוּ - ירמי' לא יד

אם כי, אני מצדיק אותך, כי מציאת מקורות בתנ"ך - לא זו דרכנו, אלא....
 

משה 05276

משתמש מקצוען

הצלם שוקי לרר מסביר: מדוע טיפס הרבי על הסולם?​

עם הסתלקותו של האדמו"ר מביאלא זצ"ל מגלה הצלם שוקי לרר מה עומד מאחורי התמונה באלפים השוויצרים שהרבי מטפס על סולם?. שוקי לרר נפרד מהרבי בטור אישי​

משה ויסברג | חרדים12.5.2024 | 13:1





ae512ed9c285ea560a5e.jpg
הרבי מביאלא זצ"ל מטפס על הסולם | צילום: שוקי לרר
גם אני שמעתי בתוך עם ישראל ביום שישי בבוקר בעיצומם של ההכנות לשבת על הסתלקותו של האדמו"ר מביאלא זצוק"ל זקן אדמו"רי מועצת גדולי התורה.

את דמותו של הרבי זצ"ל אני חושב שאין צורך להציג, אבל אני חושב להאיר את דמותו מזווית אחרת, זווית של צלם. אמנם זה לא מה שאתם רגילים לראות, אב לפעמים דרך העדשה רואים דברים אחרים.
לא רבים יודעים, אבל האדמו"ר מביאלא זצ"ל נולד עוד בפולין שלפני המלחמה וניצל כאחד מ'ילדי טהרן', והגיע לארץ בהם למד עד לחתונתו. לפני עשרים ומשהו שנה הוא נשא הספד בישיבת פוניבז'. שמעתי שהולך להיות הספד מרבי חסידי, שלא ידעתי על הקשר שלו לפוניבז' והלכתי לשם. היה זה הספד על ראש ישיבת פוניבז' מרן הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל, שהיה רבו של האדמו"ר מביאלא זצ"ל. ואז התברר לי, שבבחרותו למד האדמו"ר מביאלא בישיבת פוניבז', לצידם של רבנים גדולים נוספים. וכך, למרות שרוב שנותיו היו בחו"ל, הוא היה מוערך ביותר גם על גדולי התורה הליטאים, שמכירים אותו באופן אישי ומדברים איתו רבות בלימוד.
14dedc1f9ecd8150ad7f.jpg
בהספד בפוינבז' | צילום: שוקי לרר
נפגשתי איתו במקרה במהלך נסיעה לארה"ב, כאשר אני רואה בטיסה כמה מושבים לפניי את הרבי, כשהוא יושב וכותב חידושי תורה. אחרי שכמה שעות אני רואה שכל הזמן הוא לא מרים את עיניו מחידושי התורה שהוא כותב, קמתי ממקומי והחלטתי להנציח את זה. עמדתי מרחוק ועשיתי כמה תמונות כשהרבי לא שם לב וחזרתי למקום. אחרי 12 (!!!) שעות טיסה, שבהם הרבי יושב וכותב כל הזמן, לקראת סיומה, נגשתי לגבאי ואמרתי לו שתיעדתי את הרבי לומד ואני מבקש רשות לפרסם את זה. הגבאי אמר לי: "אתה יודע, הרי שהרבי מתרחק כמה שיותר מפרסום ולבטח לא ישמח מפרסום התמונות. אבל אם אתה רוצה, אתה יכול לשאול אותו בעצמך".
לא בזבזתי זמן וניגשתי לרבי וסיפרתי לו שעמדתי משתומם איך שהרבי יושב ולומד כל הנסיעה ותיעדתי את ואני רוצה לפרסם את התמונות. הרבי שאל אותי: "מה התועלת של הפרסום?" עניתי לו, שאני חושב שיכול לצאת קידוש השם אם אני מראה איך יהודי יושב במקום אחד ולומד כל הטיסה, זה יכול להיות חיזוק גדול ללומדי התורה.
אמר לי הרבי: "אם יש צד שזה יכול לגרום לחיזוק של אנשים, אני לא יכול למנוע את הפרסום". ראיתי כאן את גדלותו של הרבי. ידעתי שזה מאוד נגד טבעו, אבל אם יוצא מזה חיזוק הוא לא מונע.
בהזמנות נוספת הייתי באלפים השוויצרים במלון לצורך מנוחה וגם הרבי היה במקום. היה זה בתקופה שהרבי היה עדיין רבה של העיר לוגאנו שבשווייץ. הרבי הרגיש צורך לדאוג לכשרות של המקום, כי במקום היו יהודים חרדים ודתיים בכל ימות השנה ולא רק בחופש. נתקלתי אז ברבי כשהוא מכתת את רגליו בעצמו לתוך ההרים, כדי למצוא מקורות מים שיהיו כשרים למקווה. הרבי טיפס עם כל המלבושים שלו בין סלעים, כדי לבדוק את המקום הטוב ביותר לבניית מקווה.
אגב, כשהרבי היה שם לצורך מנוחה, ראיתי שמידי פעם הרבי ניגש לקבלה של המלון וחוזר לחדרו. התעניינתי אצל הפקיד שם והוא הסביר לי שהרבי נתן את מספר הפקס לחסידים שלו בעולם וכך גם כשהוא נמצא בסוף העולם, הוא עונה תשובות לחסידים. איך זה עובד? הם שולחים לכאן את הפקסים, ובכל שעה הרבי בעצמו מגיע לקבלה, לבדוק אם הגיעו פקסים עם שאלות והוא עונה עליהם מיידית וזאת כדי שהם לא יצטרכו להמתין זמן רב לתשובה.

d5f07dbbb96d0a3ec608.jpg
האדמו"ר במנוחה | צילום: שוקי לרר
את חידושי התורה של הרבי זצוק"ל ניתן למצוא בכל בתי המדרש וחסידים לצד ליטאים וספרדים נהנים ללמוד אותם, הן על הש"ס והן על חמישה חומשי תורה. מדובר בחידושים עמוקים ומלאי תוכן, שאותם ישב וכותב הרבי בעצמו. אני חושב שהרבי חיבר קרוב למאה ועשרים ספרים!! – שזה לכאורה אחד מהשיאים של מחברי הספרים בזמנינו.
לא לחינם שמם של ספריו הוא 'מבשר טוב' - ראשי התיבות של שמו 'מנחם בצלאל/בנציון שמחה רבינוביץ', כשהשם מבוסס על הפסוק בספר ישעיהו (פרק נ"ב). השם מסגיר את דמותו של הרבי. מבשר טוב.
ולצערינו, הרבי כעת כבר איננו איתנו, ואנחנו רק יכולים ללמוד מדרכיו.
 

משה 05276

משתמש מקצוען

התיעוד נחשף: על מה שוחח הרבי מביאלא זצ"ל עם הגר"ד לאו​

עם הסתלקותו של הרבי מביאלא זצ"ל נחשף תיעוד מהפגישה של הרב הראשי הגר"ד לאו במעונו של האדמו"ר. את הדברים סיפר הרב הראשי לבני הרבי זצ"ל בניחום האבלים​



 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מה זה ה'כותרת' איננו?
(מקור ביהדות, לא מצאנו התבטאות כזו על גדול שנפטר)
ואם אין מקור כזה ביהדות הביטוי הזה לא יכול להיכתב - מילים כפשוטן האדמו"ר מביאלה איננו.
לא חושב שכל כותרת בעיתון אמורה להילקח מפסוק כזה או אחר.
כך נראה לענ"ד.
 

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
ואם אין מקור כזה ביהדות הביטוי הזה לא יכול להיכתב - מילים כפשוטן האדמו"ר מביאלה איננו.
לא חושב שכל כותרת בעיתון אמורה להילקח מפסוק כזה או אחר.
כך נראה לענ"ד.
נכון,
ר' מנשה ישראל רייזמן דיבר על כך בשיעורו ומתח ביקורת
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

צוואת האדמו"ר מביאלא זצ"ל נחשפת: הבן הרביעי מתמנה לאדמו"ר​

צוואת האדמו"ר מביאלא זצ"ל שהסתלק לבית עולמו ביום שישי דלפה לחסידים. הרבי ממנה את בנו הרביעי הרה"צ רבי יצחק יוסף דוב רבינוביץ לממשיך דרכו מתוך חמישה בנים. "ואם מי מאנ"ש אינו מרוצה שימצא לו מקום אחר" | הצוואה המפעימה​

צוואת האדמו"ר מביאלא זצ"ל זקן חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל נחשפת לראשונה בו ממנה הרבי את בנו הרביעי הרה"צ רבי יצחק יוסף דב רבינוביץ, חתנו של האדמו"ר מקופיטשניץ המכונה אצל החסידים "ר' יוסל" למלאות את מקומו.

'בחדרי חרדים' מביא את עיקרי דברי הצוואה של הרבי זצ"ל שנכתבו בשנת תשע"א. ישנם חסידים שטוענים כי נעשו הוספות מאז אך זו הצוואה העיקרית.

בצאוותו כותב הרבי: "בענין ההנהגה. הנה הודות להשם יתברך בני היקרים שליט"א כולם אהובים כולם ברורים ברוכי ה', וכולם שווים לפני לטובה. – אבל למינוי ההנהגה צריך ענינים מיוחדים הנצרכים לנהל עדת ישורון. וגם יש בזה עבדות קשה ולא שררה, כמו שמפורש בגמרא בהוריות כמדומין אתם ששררה אני נותן לכם עבדות אני נותן לכם, ובזה ממנה אני את בני מוהר"ר יצחק יוסף דוב שליט"א להנהיג העדה הקדושה, לאורך ימים ושנים טובות".

"ואני בטוח בעהי"ת, ובזכות אבותי הקדושים, שישפיע לכם ברוחניות ובגשמיות, ובכל הענינים לטובה. ואקוה מאד שבני שיחי' ונכדי שיחי' לא יקפידו עלי שאני עושה זאת, כפי שאני מכירם היטב, לטובתם. שהרי צריכים להעמיד איש על העדה, מי שראוי לזה, ויכול לסבול ייסורים של הנהגה, והוא ב"ה ראוי לזה מכל הבחינות".

כאן מבקש הרבי מבנו שלא יאריך בתפילה כמו שמתפלל תמיד באריכות: "אך זאת אבקשה מאת בני הנ"ל בסדר ההנהגה, שלא להאריך בתפילה עם הציבור, ושלא להטריח על הציבור. כי אולי בשנים קדמוניות היו מאריכים הרבה בתפילה ובכוונות וכו', אבל בזמנינו זה נופל כטורח גדול על הציבור, וההפסקים הארוכים של הציבור במה שצריכים להמתין על הרבי, עד שגומר תפילתו. – מוציא אותם מרצף התפילה, ומחפשים עיסוקים אחרים, ובאים לידי פטפוטים שונים וכו', ומפסידים בזה חשיבות כח הציבור. וברצוני מאד שתתקיים התפילה בציבור כראוי וכיאות, ושלא ידברו כלל בעת התפילה".

בהמשך מתייחס הרבי להסתלקותם של אדמו"רים שפטירתם גורמת למחלוקות: "כידוע השטן מתגבר מאד בעתים הללו, להצית ולהתסיס אש המחלוקת, ובפרט במצבים של הזדמנויות שכאלו, מוצא היצר מקום נרחב להזריע חלילה פירוד ומחלוקת על כן אבקשה נא במאוד, שלא להניח בזה שום מקום פתח של פירוד או מחלוקת חלילה וחלילה, אלא יחיו כולם יחדיו באהבה ורעות בשלום ובשלוה והשקט ובנחת, ולא יפריעו חס ושלום בהנהגת בני הנ"ל הנבחר לזה".
הרבי מעיד על בנו ר' יוסל: "ובני הגה"צ הוא ירא אלקים מנעוריו, ותפילתו תקובל בעבורכם לפני השם בעת הצורך. ובטוחני בעזהי"ת שישכיל בהנהגת העדה על דרך האמת הישר והטוב, ולפעול עבורכם כל צרכיכם ברוחניות ובגשמיות לטובה, ולהנחותכם בדרך אמת. ומי שאינו מרוצה, במקום המחלוקת ילך נא מאנ"ש להיכן שלבו חפץ. וזאת עדיף מאשר יישאר בין אנ"ש ויעורר מחלוקת וטענות ותלונות ואי שביעות רצון. והסטרא אחרא יש לו אנשים בכל עדה שגורמים למחלוקת, ולכן עדיף שאלו ילכו מאיתנו אם אינם מרוצים וכדומה. ובפרט הנכדים מסיתים את אבותיהם. ואף שבטוח אני שאין זה לטובת שאר בני שיחי', שאין בהם כל הסגולות הנצרכים לזה. – אף שכמובן אינני ממעט ח"ו מכבודם כאמור לעיל".

"על כן יש להיזהר בזה עד מאד, להרחיק ולהתרחק מכל מצה ומריבה ופירוד עד קצה האחרון. והסטרא אחרא מכניס בכל עדה אנשים כאלו שחיותם היא מן הריב ומחלוקת, ובטוחני שאם רוב העולם לא יעזרו להם לא יוכלו לקלקל. ולכן אין להיפרד חלילה, ושלא להפריד העדה בשום אופן, או להתפלג לכמה כיתות כאשר מצוי בזמנינו, כי זה טעות, כאשר רמז בזה זקני הק' שם בצוואתו, שזה ממעשה שטן "כי הוא בין אחים יפריא" עי"ש. – רק כולם יחדיו יתחברו וייעשו כולם אגודה אחת, בשבט אחד באהבה ואחדות ושלום וריעות כאיש אחד בלב אחד. ואם מי מאנ"ש שיחי' אינו מרוצה, ימצא לו מקום אחר, לא על ידי פילוג המחנה וחלוקת העדה חלילה, ויזהר מאד שלא יתחיל במריבות ומחלוקת בין אנ"ש שיחי'".

בהמשך כותב הרבי ומבקש למנות את בנו הרה"ג רבי דוד מאניש רבינוביץ, להתפלל בבית המדרש של חסידות ביאלא שברחוב האמרכלים, ובזה יעלה ויצלח מאד בברכה רבה ברוחניות ובגשמיות ובכל הענינים לטובה. הרבי מבקש ממתפללי בית הכנסת ולכבדו באמירת שיחות ושיעורים ולמנות אותו ואת בניו לחברי העמותה של השטיבל.

בהמשך הצוואה מבקש הרבי כי כל בתי החסידים של ביאלא בכל אתר ואתר, ללא יוצא מן הכלל, יהיו שייכים כולם ל"מוסדות ביאלא", ויהיו כולם נתונים תחת מרות אחת, ולא לחלקם כגופים נפרדים בפני עצמם. ולמנות את בנו האדמו"ר בין חברי העמותה.

לקראת סיום פונה הרבי לבעל ה'פסקי תשובות', אחיינו הגאון רבי שמחה רבינוביץ שלא להתמנות לאדמו"ר, בצוואה כותב הרבי זצ"ל: "לעמוד איתן שלא להניח התעוררות השטן למחלוקת בהזדמנויות כאלה, כאשר בקשתי שטוחה ומפורשת כאן, ולפעמים מנסים גורמים אחרים מבית ומחוץ לחרחר בכל האפשרות איזה ריב ומחלוקת, ולהפריד החבילה חלילה. ויישאר במשמרתו בקודש בתפקיד רב ומו"ץ לבני ישראל כדרכו הרמה. ולא להניח לערב הצלחתו היפה בשבט ההנהגה. – ובזאת מובטח שיעלה ויצליח מאד, וישמח בחלקו וישמח את ישראל לאוי"ט בספריו היקרים".

הרבי זצ"ל גם מבטיח כי ימליץ עליו: "ואם אזכה אמליץ טוב עבורך במיוחד, להצלחה ברוחניות ובגשמיות, ולנחת מכל יוצאי חלציך שיחיו. ויידע באמת שיצליח ברבנות, ואין לו כל תועלת להנהיג. ויידע נאמנה שאין כוונת הרוצים בו לשמים, רק להרבות מחלוקת ומריבות, ואין ענין זה לטובת. והגם שכתב לי מכתב שלא יעשה זאת – במקום שיש מסיתים ובעלי מחלוקת".

ביום חמישי הקרוב בשעה 10:30 בבוקר יתכנסו חסידי ביאלא לסיום השבעה בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים לקיים את רצונו ושאיפתו של הרבי זצ"ל, ולאחר מכן יעלו לציון בהר הזיתים. בשבת הקרובה יתכנסו החסידים ל'שבת התכנסות' בבית המדרש של החסידות בראשות בנו האדמו"ר החדש לאורו ומשנתו של בעל ה'מבשר טוב' זצ"ל.
 

קבצים מצורפים

  • צוואה.png
    צוואה.png
    KB 30.1 · צפיות: 44

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נכון,
ר' מנשה ישראל רייזמן דיבר על כך בשיעורו ומתח ביקורת
הוא דיבר נגד הכותרת הנ"ל?
אני התכוונתי להיפך, לא הבנתי למה הכותרת אמורה להיות דווקא מתוך פסוק או ציטוט חז"ל.
 

איזהו

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הוא דיבר נגד הכותרת הנ"ל?
אני התכוונתי להיפך, לא הבנתי למה הכותרת אמורה להיות דווקא מתוך פסוק או ציטוט חז"ל.
להיפך, הכותרת לא אמורה להיות מתוך פסוק או ציטוט חז"ל, את זה עושים אחינו החרד"לים למיניהם
הכותרת אמורה להיות כמו שהיתה הכותרת בלויה של החפץ חיים ובלויה של הבעל שם טוב.
נוסח הכותרת "... איננו" מגיעה ממחוזות לא יהודיים/חרדיים
לא שמעתי את הרב רייזמן, ואשמח לדעת באיזה יום זה היה? @יעקב הרמתי
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
להיפך, הכותרת לא אמורה להיות מתוך פסוק או ציטוט חז"ל, את זה עושים אחינו החרד"לים למיניהם
הכותרת אמורה להיות כמו שהיתה הכותרת בלויה של החפץ חיים ובלויה של הבעל שם טוב.
נוסח הכותרת "... איננו" מגיעה ממחוזות לא יהודיים/חרדיים
לא שמעתי את הרב רייזמן, ואשמח לדעת באיזה יום זה היה? @יעקב הרמתי
איזה סוג של כותרת הייתה לדעתך בלוויה של הבעש"ט והח"ח?
 

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
הוא דיבר נגד הכותרת הנ"ל?
אני התכוונתי להיפך, לא הבנתי למה הכותרת אמורה להיות דווקא מתוך פסוק או ציטוט חז"ל.
להיפך, הכותרת לא אמורה להיות מתוך פסוק או ציטוט חז"ל, את זה עושים אחינו החרד"לים למיניהם
הכותרת אמורה להיות כמו שהיתה הכותרת בלויה של החפץ חיים ובלויה של הבעל שם טוב.
נוסח הכותרת "... איננו" מגיעה ממחוזות לא יהודיים/חרדיים
לא שמעתי את הרב רייזמן, ואשמח לדעת באיזה יום זה היה? @יעקב הרמתי
בשיעור ביום ראשון
הוא אמר שזה מדרכי הגויים שאומרים שלא נשאר מן הנפטר כלום, ובאמת כל זמן שניכרת השפעתו בעולם לא שייך לומר 'איננו'
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
14.5.2024 00:08 כל רגע

'בחדרי': צוואת האדמו"ר מביאלא זצ"ל שדלפה הערב לרשת נכתבה בשנת תשע"א שם ממנה את בנו הרביעי רבי יוסל לאדמו"ר יחיד מבין חמישה בנים. חסידים מציינים כי ייתכן והיו שינויים והוספות והדבר ייחשף ביום חמישי הקרוב במעמד סיום השבעה.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בשיעור ביום ראשון!
הוא אמר שזה מדרכי הגויים שאומרים שלא נשאר מן הנפטר כלום, ובאמת כל זמן שניכרת השפעתו בעולם לא שייך לומר 'איננו'
ומה הכוונה בפסוק אצל חֲנוֹךְ שם מופיע בפס' "ואיננו כי לקח אותו אלהים"?
במפרשים מופיע שאדרבה לשון איננו משמע שאינו מת, שהרי לא כתוב וימת כמו שכתוב ברוב המקומות בתנ"ך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה