דיון מעשרות-באופן כלכלי

ברוך 2

משתמש פעיל
ומכאן לשאלה הבאה:
2.) ריבית מוקדמת. מישהו שמע על המושג???
שורה תחתונה מי שלא יודע את המושגים האלה אסמכתא. ריבית מוקדמת.היתר עיסקא. טוב טוב יכול להיות שפשוט אסור לו להשתתף בתוכניות האלה
דרך אגב אני לא נגד שום תוכנית אני בסך הכל בשלב החקירה והבירור

לטענתם זה מותר, והם נסמכים על היתרים הלכתיים שאושרו ע"י גדולי הפוסקים

טוב,
אני פחות מתחברת.
אנ לא נהנית ממעשרות
כמו שמכספי מעשרות אני לא "קונה" תפילות
רק מכסף אחר אותו אני משלמת כדאי ששליח של קופה X יתפלל עלי וכו

הכל זה טריקים כדי שניתן להם כסף, אני לא אוהבת את זה
זה מחשבה יפה. יש עוד טענות שאפר לטעון כנגד זה שאפילו כתובות במקורות (כמו למשל שזה לא מתן בסתר שזה צדקה טובה יותר)
בכל אופן לגבי החיוב ההלכתי של מעשרות יש גדרים הלכתיים למה מותר ולמה אסור לתת, וזה לא אחד מהם.
צדקה כל אחד יכול לתת כמה ואיך מתי ולמי שהוא רוצה, לפי דרגתו ונטיות ליבו.
 

ר.א.א

משתמש פעיל
לטענתם זה מותר, והם נסמכים על היתרים הלכתיים שאושרו ע"י גדולי הפוסקים
אוקיי קידמת אותי
אני עדיין באמצע לחקור קראתי את זה
תודה רבה
 

ייד

משתמש מקצוען
בגדול כספי הצדקה הם לא שלנו ולא מיועדות שלימושינו,
הח״ח כותב שמצוה לעשות קרן הלואות מהמעשרות אבל אין הכונה שהכסף ישאר שלנו אלא כספי צדקה שאנחנו מנהלים לתועלת הצדקה בלי למעול בהם לתועלתינו האישית
 

שנא

משתמש פעיל
האם ערבים בשלמות-זה ביטוח מוחלט או שתלוי בתנאים מסויימים?
כלומר הבנתי שיש 400 אלף שקל שנותנים במידה וחלילה מתממש המקרה לא עלינו

האם למשפחה שיש 400 אלף שקל במזומן או בשווי הדירה שלהם
האם היא תוכל לממש את הביטוח?
נותנים בכל אופן
כך כתוכ בתקנון.
 

פוניבז'-וולף

משתמש פעיל
אבל חלק כן(במידה ויש אפשרות) ,ואשמח אם לא יהיו הערות בנושא הזה
מן הסתם כונתך לריוח גשמי,
כי ריוח אישי עצום גשמי ורוחני יש למי שעוזר לעניים, ומביא לעצמו ברכה גדולה.
שאינך יודע אפילו איך זכית לכל המתנות האלו, למעלה מן הראוי. אלו פסוקים בתורה.

בקשר לשאלתך יש שנותנים מעשר מלא, וחומש כהפקדה לגמ"ח [או חצי מעשרות], כך שכל הזמן מתקיים החסד.
ומאידך, אם חלילה אדם מגיע למצב שהוא עצמו נזקק, אז יש לו כרית בטחון. להלואה או חלילה גרוע מכך.
וגם לנישואי ילדים זה מותר לכתחילה שבלכתחילה. בהצלחה.
 

אבי ג -

משתמש פעיל
אני מחלק את זה לשלישים. שליש הפקדה לגמ"ח המרכזי/קופות דומות (כפסיקת הח"ח באהבת חסד ששליש להפקיד בגמ"ח , וגם שההלואה תלך לילדים באמת במקום חלק מהמשכנתא, ולא לעזור לאב, שאז זה בעייתי)

חלק לביטוחי צדקה כמו כל הערבים למחייתם וכו', - לטעמי זה לא פסול מ2 סיבות, א. יש טענת ברי שהכסף החודשי הולך לצדקה, ורק טענת שמא שתרוויח מזה אם ח"ו יקרה מקרה, ובגלל שיש חזקת חיים זה אפילו פחות משמא. וא"כ אין ספק שמא מוציא מידי ברי, ולא נחשב רווח. ב. ביטוח חיים פשוט יהיה הרבה יותר זול וקל (ולמחמירים אולי אפשר לקזז את עלות הממוצעת בשוק לביטוח חיים בסכום שקיים (ל200*מספר הילדים) ג. לצערנו רוב הציבור לא יעשה ביטוח חיים אם לא דרך ארגוני הצדקה, ואם כן כשאתה מצטרף לשם אתה מעודד אחרים וזוהי צדקה מובחרת (כמו שמפרט הרמב"ם על הלוואה)
עוד חלק קטן שנשאר לצדקה יומיומית - שקל לכל לקבצן וכדומה, והו"ק לכל מיני כוללים עם הגרלות על דירות.. או מגביות למשפחות שנקלעו למצוקה מהישיבה/השכונה

שליש עד חצי (תלוי כמה נשאר) עזרה בתוך המשפחה- חלק בתור הפקדה חודשית קבועה כמו להורים שעוד מחתנים, וחלק כהפקדות חד פעמיות על הצטברות של כמה חודשים לאח עם הוצאות (בר מצווה/חתונה/פיטורים)

ככה כל הצדקה הולכת לעניים כשיטת הש"ך והרבה מהפוסקים (אמנם להלכה זה יותר מורכב ולא נפסק כמותו לחלוטין, אך לכו"ע לכתחילה יש להדר כהש"ך), וגם תחושת רווח אישי. (א- עזרה לילדים, ב- נתינה לכל קבצן בביה"כ והגרלות אכן מעודדים את הלב כמו מגביות למי שמכירים, ג- עזרה בתוך המשפחה תמיד תחזור באיזה אופן, לאו דוקא כספי)

נ.ב מאז שהתחלתי לקיים מעשרות בהידור לעניים וללומדי תורה, ראיתי בחוש ברכה עצומה בכסף. הן בהגדלת הכנסות והן בצמצום הוצאות
 

shs

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אחרי כל הדיון המרתק, אולי מישהו יכול להעלות קובץ אקסל לחישוב מעשרות.
 

הנורמלי הבודד

משתמש צעיר
אני בכ"א חושבת שזה שקר!
מעשר תתן לעניים, בלי לדאוג למחר.
במיוחד שראיתי בחוש את הנאמר "עשר תעשר בשביל שתתעשר"
מניסיון, נותנת חומש כמעשרות ורואה ברכה עצומה בכסף
מסכים לגמרי !!!
רק מזכיר את דברי החפץ חיים [איני זוכר את המקור המדוייק] שמעשרות שומרים על האדם שלא יהיה עני, אבל בשביל להתעשר צריך להוסיף יותר ממעשר !
 

שועל קרבות

משתמש צעיר
מעשר זה צדקה ולא עושים איתו שום רווחים אישיים אפשר במקום הצורך לעשות שאלת רב אם מותר לקחת הלוואה מהמעשרות לצורך רווחים חלקיים דהיינו למעשר ולעצמו אבל אם יפסיד בוודאי שלא יכול לומר שהמעשר הפסיד. וכדברי הח"ח שהוזכרו כאן שלצורך הלוואה זה מהודר ביותר,
בכל מקרה זה שאלה הלכתית ולא בפורום נכבד כזה או אחר ככל שיהיה.
לגבי מה שהוזכר קודם - מעשר גורם לאדם שלא יפסיד את כספו והנותן חומש יקבל את ההבטחה של 'ובחנוני נא בזאת ' - עשר בשביל שתתעשר.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
איך בכלל מישהו כאן יכול לסמוך על מאמר כזה או אחר, או על דעה ושמועה מניק עלום כזה או אחר?
כל אחד שישאל את הרב שלו ויפעל עפ’’י זה.
וכבר קרו הרבה מקרים בעבר שמאמרים שפורסמו התגלו כחסרים ולא מציגים תמונה שלמה.
קרה גם שמאמר הציג היתר כולל מקור מרב ידוע מאד, ומעיון התברר שאחר כך אותו רב חזר בו מאותו היתר, אך המאמר לא היה מעודכן בזה.
וזו רק דוגמא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה