חדשות בעולם מלחמת רוסיה & אוקראינה

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
ממשל ביידן האשים את הקונגרס בנפילת עיר אוקראינית לידי הרוסים
אוקראינה הורתה לחייליה ליסוג מהעיר אבדייבקה, ההפסד הגדול הראשון של אוקראינה בשדה הקרב מאז נפילת העיר בחמוט בשנה שעברה. הסנאט אישר חבילת סיוע צבאית של 60.1 מיליארד דולר לאוקראינה, אך הסיוע מותנה באישור בית הנבחרים
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
פוטין לוחמני בנאום השנתי לאומה: מזהיר מפני סיכון "ממשי" למלחמה גרעינית אם המערב יסלים את הסכסוך באוקראינה.
"חיילינו מתקדמים באוקראינה ועל המערב להישמר מפני "תוצאות טרגיות" לכל מדינה שתעז לשלוח חיילים לקייב.
 

אחג

משתמש מקצוען
׳ערוץ 7׳: ליאון פאנטה ששימש כשר ההגנה האמריקני בחלק מתקופת ממשל אובמה טען כי לרוסיה יש כוונה לפלוש לגיאורגיה במקרה בו תצליח להביס את אוקראינה. עוד אמר כי בעיניו, המטרה העליונה של מוסקבה היא לערער את הדמוקרטיה האמריקנית ודמוקרטיות מערביות אחרות.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
טיל בליסטי ששיגרה היום רוסיה לעבר נמל אודסה פגע בדיוק 300 מטרים מהנשיא וולודימיר זלנסקי וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיטסוטאקיס שביקרו במקום
דרמטי: טיל בליסטי ששיגרה היום רוסיה לעבר נמל אודסה פגע בדיוק 300 מטרים מהנשיא וולודימיר זלנסקי וראש ממשלת יוון שביקרו במקום. "שמענו סירנות, אחר כך נכנסנו לרכבים ושמענו פיצוץ אדיר", סיפרו. לא היו נפגעים בקרב צוותיהם של שני המנהיגים, אבל חמישה אנשים שלא מצוותיהם נהרגו. הרוסים טוענים: פגענו בהאנגר שהיו בו כלי שיט בלתי מאוישים של צבא אוקראינה.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עיתונאית המקורבת לקרמלין פרסמה שיחה חסויה של קצינים בחיל האוויר הגרמני, שהתקיימה לפני כשנה וחצי. בהקלטה ניתן לשמוע את בכירי החיל דנים כיצד להפציץ את גשר קרים שבשליטת הרוסים.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, התבטאה היום (חמישי) בחריפות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בעת ביקור מדיני בהונגריה נשאה פון דר ליין נאום בו התייחסה לפוטין ולמלחמה באוקראינה.

על פי דיווח ב-CNN, פון דר ליין ציינה כי נגד פוטין תלוי ועומד צו מעצר שהוצא לפני כשנה בבית הדין הבינלאומי הפלילי. לדבריה, "יש תא מעצר בהאג שממתין לפוטין. הוא יעמוד לדין בגין פשעי מלחמה באוקראינה".
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
7 תיירים הודים שהגיעו לרוסיה לטיול ונעצרו לאחר שלא היו בידם מסמכי נסיעה נכונים- גויסו בכח לצבא הרוסי נשלחו לחזית באוקראינה...
הם מתחננים שממשלת הודו תתערב ותשחרר אותם..
כנראה לא אכפת לרוסים מהתיירות במדינה...
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
אוקראינה חשפה בדיון בהאג כי רוסיה ביצעה מאות תקיפות של גזים רעילים וחומרים כימיים נגד חיילים אוקראינים. שגריר אוקראינה בהולנד חשף את הנתונים במסגרת דיון של מועצת המנהלים של הארגון למניעת הפצת נשק כימי, נטען כי מתחילת 2024 ביצעו הרוסים שש תקיפות כאלה בממוצע מדי יום.

אולכסנדר קרסייביץ', שגריר אוקראינה בהולנד, הציג את הנתונים של התקיפות הכימיות הרוסיות נגד חיילי אוקראינה במהלך דיון בהאג. השגריר קבע כי רוסיה מפרה באופן בוטה ושיטתי את האמנה הבין-לאומית למניעת הפצת נשק כימי, שעליה היא חתומה יחד עם עוד קרוב ל-200 מדינות בעולם.

השגריר קרסייביץ' סיפר כי כוחות הצבא הרוסי הולכים ומגבירים את השימוש בסוגים שונים של גזים רעילים ונשק כימי בשדה הקרב. הוא טען כי היקף השימוש בכך גובר בעימות בין שתי המדינות.
בחדרי חרדים
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
רויטרס: ארה"ב מכינה חבילת סיוע צבאית חדשה לאוקראינה בסך 400 מיליון דולר, הראשונה בכמעט שלושה חודשים (אסף רוזנצוויג)
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
רוסיה נהנית בשבועות האחרונים מיתרון מבצעי מרכזי משמעותי: לאחרונה החל הצבא הרוסי להשתמש בפצצות גלישה כבדות וקטלניות במיוחד, בשם FAB-1500, כך דווח היום (רביעי) ב'חדשות 12'.הפצצות הללו גורמות לנזק כבד מאוד באזור העמדות האוקראיניות בחזית הלחימה, וניכר כי לקייב אין לפי שעה שום מענה לכך.

למעשה, המומנטום הרוסי בשדה הקרב באוקראינה נמשך כבר כמה שבועות, והצבא של פוטין ממשיך לכבוש מחדש כפרים ועיירות באזור הגזרה המזרחית. כיבוש העיירה אבדייבקה שבמחוז דונייצק לפני כמה שבועות היה האות מבחינת הרוסים לעליית הקצב מבחינתם, כאשר לפצצות החדשות יש כאמור יתרון קטלני ומשמעותי להישגים בשדה הקרב,

הפצצות, במשקל של כ-1,500 ק"ג, מוטלות על ידי מטוסי קרב רוסיים במרחק של כ-70-60 ק"מ מהמטרה – מה שמאפשר למטוסים הרוסיים להימנע ממערכות ההגנה האווירית של אוקראינה. לאחר הטלת הפצצות נשלפות מהן כנפיים, שמאפשרות להן לגלוש באוויר לעבר המטרה.

ב'חדשות 12' מסבירים כי מדובר בשדרוג של פצצות רוסיות קיימות, שנמצאות בשימוש עשרות שנים, במשקל נמוך הרבה יותר – שעוברות תהליך הסבה במפעל נשק רוסי סמוך למוסקווה. אמצעי הלחימה הזה היה מרכזי עבור הרוסים בכיבוש העיירה אבדייבקה, ולוחמים אוקראינים בחזית סיפרו לרשת CNN כי ניכר כי אין לקייב מענה לכך. השימוש בפצצות מהווה עדות נוספת שהרוסים תמיד בוחרים לכתוש את יעדי הכיבוש שלהם, ורק לאחר מכן להסתער עליהם קרקעית.

דובר חיל האוויר האוקראיני סיפר כי במהלך 48 שעות בלבד שיגרו הרוסים לא פחות מ-250 פצצות מהסוג הזה. זה מציב המון לחץ על מורל החיילים בשטח", סיפר חייל אוקראיני. "לא כל האנשים שלנו מסוגלים להתמודד עם זה, במיוחד אחרי שהם התרגלו לפצצה הקטנה יותר, FAB-500. כעת, ה-FAB-1500 הוא כמו גיהינום".
בחדרי חרדים
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
צבא ארה"ב: שלחנו לאוקראינה נשק ותחמושת שנתפסו מאיראן.
הנשק והתחמושת הוחרמו מארבעה "ספינות חסרות אזרחות" שהעבירו תחמושת ממשמרות המהפכה של איראן למורדים החות'ים בתימן.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חתם על צו הגיוס החדש שעורר סערה במדינה. החוק ייכנס לתוקף חודש לאחר שיפורסם באופן רשמי, ואמור לסייע לקייב להתמודד עם המחסור החריף בכוח אדם. החוק מחייב את הגברים במדינה לעדכן את נתוני הגיוס שלהם מול הרשויות, ומעלה את התשלום לאלו המתנדבים לשירות. כמו כן, החוק קובע ענישה חדשה למשתמטים.
 

JLJ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ארצות הברית האשימה את רוסיה בהפרת האיסור הבינלאומי על שימוש בנשק כימי בשל שימוש בכלורופיקרין נגד חיילים אוקראינים. כלורופיקרין הוא חומר רעיל ומסוכן לעיניים, לעור ולריאות.

"השימוש בכימיקלים כאלה אינו תקרית בודדת והוא כנראה הגיע מהרצון של הכוחות הרוסיים לעקור את הכוחות האוקראינים מעמדות מבוצרות ולהשיג הישגים טקטיים בשדה הקרב", נכתב בהצהרה של מחלקת המדינה.

כלורופיקרין רשום כחומר חנק שאסור לשימוש על פי בית הדין הבינלאומי בהאג. הגרמנים ירו את הגז נגד כוחות בעלות הברית במהלך מלחמת העולם הראשונה באחד השימושים הראשונים בנשק כימי.

מוקדם יותר החודש, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי הצבא האוקראיני מסר כי רוסיה הגבירה את האמצעים הבלתי חוקיים שלה בזמן שהיא מתאמצת להתקדם במזרח אוקראינה ומנסה לכבוש חלקים מאוקראינה.​
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה