מורות בחינוך העצמאי

מנוחי_מ

משתמש פעיל
בדיוק על השורה האחרונה היתה השאלה, והרבה מורות עם תקן לא רוצים ולא שווה להם להכנס לאופק חדש בגלל הגבלת הגמולים ועוד חישובים וכו', ובכזה מקרה מ"מ מקבלת יותר ממורה עם תקן, זה עובדה שנבדקה כי מ"מ מקבלת גם תוספת קיץ וכו' בשכר השעתי, וגם אם נניח שהיא באופק חדש בדרגה 1 או שלא עשתה BA זה גם לכאורה יוצא יותר נמוך, ועל זה היתה השאלה
שכר המורים מורכב מהחודשים שמלמדים ומחודשי החופש
מורה מ"מ שעתי לא מקבל שכר בחופשה מכיון שהוא מקבל את תוספת קיץ ביחד שהוא מקבל את שכרו הרגיל
מורה רגיל מקבל שכר בחופשת קיץ וזה מקביל לתוספת קיץ של מורה מ"מ
זה חינוך העצמאי זה סקאלה נפרדת הם לא עובדים לפי כללי משרד החינוך, לפחות עד עכשיו, אולי במחשבון אתה צודק אבל עובדתית זה לא ככה זה המציאות.... מורה ממלאת מקום שעבדה מספר שעות זהה למורה בתקן הממלאת מקום קיבלה 1000 שקל יותר, בדידי הוה עובדא
אם את מחשבת את מלוא השכר של המ"מ כולל הקיץ ומורה בתקן ללא שכר בקיץ החישוב לא שווה
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה חינוך העצמאי זה סקאלה נפרדת הם לא עובדים לפי כללי משרד החינוך, לפחות עד עכשיו, אולי במחשבון אתה צודק אבל עובדתית זה לא ככה זה המציאות.... מורה ממלאת מקום שעבדה מספר שעות זהה למורה בתקן הממלאת מקום קיבלה 1000 שקל יותר, בדידי הוה עובדא

ד

ד
טוב בא נסיים פה...
המחשבון הזה הוא מדויק, (על האגורה של התלוש), וחינוך עצמאי מורות בתקן כן עובדים לפי כללי משרד החינוך
אולי אתה לא בתקן ומכאן מגיע כל הבלבול שלך
בכל מקרה אין מורה מ"מ בחינוך עצמאי עד היום שמרוויחה יותר ממורה בתקן
ואין ענין להמשיך את הויכוח
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תביעה ייצוגית נוספת הוגשה, השביעית במספר!!

התביעה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, על ידי עו”ד יאיר ציטרון ועו״ד יוחנן שהם.
התביעה הוגשה בשמן של כ-3,000 מורות הממלאות את תפקידן במסירות ובמקצועיות. אלא ששכרן של אותן מורות, המבצעות את תפקידן תקופות ממושכות, נקבע על-בסיס שעתי בלבד – בדיוק כפי שנקבע שכרן של מורות ממלאות-מקום באופן חד-פעמי.
זאת, בניגוד לשכר והתנאים המקובלים בחינוך הרשמי.
על פי הנטען בבקשת האישור, המורה טוענת כי הועסקה כמורה לתקופות ממושכות, אך לא קיבלה את הזכויות הסוציאליות המגיעות לה. כפועל יוצא מכך, היא טוענת, לא שולמו לה סכומים באלפי ש״ח כגון “תוספת פגרות חג וקיץ בחופשת לידה”, “שעת הנקה” ו”הפרשי הבראה”, כמקובל בחינוך הרשמי.
על פי הנטען בבקשת האישור, המבוססת בין היתר על עמדת המדינה שפורסמה לראשונה בחרדים 10, לפיה היא זכאית למלוא הזכויות של עובדי הוראה, התנהלות זו מגבשת הפרה של תקנון שירות עובדי הוראה וההנחיה המחייבת תשלום שכר ונלווים, כמשולם בחינוך הרשמי.
אם הליך זה יאושר על ידי בית הדין ויישא פרי, הרי שמדובר לכאורה על תשלום נוסף של עשרות מיליוני שקלים ליותר מ-3,000 מורות בחינוך העצמאי.
בבקשת האישור מצוטטת עמדת המדינה – שהוגשה במסגרת ההליך שהתנהל בבקשה לאישור תובענה כייצוגית, שהוגשה בעניין קרן ההשתלמות ודמי המעונות.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
סיכום התביעות עד כה:

התביעה הראשונה עוסקת
בתרומה של עובדי ועובדות החינוך העצמאי בשיעור של 2% לקרן החינוך, אשר כבר אושרה כייצוגית בחודש אוגוסט 2022.

התביעה השנייה עוסקת באי-תשלום לעובדי ועובדות ההוראה על חצי שעת תפילת שחרית.

התביעה השלישית עוסקת בחיובה של כל מורה לעבוד “שעת התנדבות”.

התביעה הרביעית עוסקת בקרן השתלמות ודמי המעונות של ממלאות המקום.

התביעה החמישית עוסקת בתוספות שכר שונות המגיעות למורות ושכר עבור החודשים יולי-אוגוסט.

התביעה השישית עוסקת בזכויות מחנכות ממלאות מקום, “גמול חינוך כיתה” ו-3 שעות חינוך כיתה.

וכעת, התביעה השביעית, עוסקת בזכויות מורות ממלאות מקום לקבלת תוספת שכר בגין “פגרות חג וקיץ בחופשת לידה”, “שעת הנקה” ו”הפרשי הבראה”.
מקור: חרדים10
 

חיהחנה

משתמש פעיל
אוווווווווההההההההההההווווו
למי יש אומץ וכח לגשת לכ"כ הרבה תביעות האם זה גורים אחד?
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
@נבחר יש אפשרות להצטרף לתביעות גם אחרי שהם נסגרו כלומר אם זוכים בתביעה רק מי שתבע יקבל או כל מי שיוכיח שעבד שם ולא קיבל
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תביעה שמינית!!
עכשיו זה על האיחור הקבוע בחודש למ"מ
רק הערה - הרשת לא חדלת פירעון, בסוף כל היצוגי ילך על המדינה, ובכל מקרה זה לא קשור לשכר המורות הקבועות שמקבלים כל חודש IMG_20240312_091654.jpg
 

מנוחי_מ

משתמש פעיל
גם משרד החינוך משלם על מ"מ באיחור של חודש
לא נראה שיש על מה לתבוע
הדיווחים לטלר שכר נסגרים ב20 לחודש איך אפשר לשלם על חודש עבודה מיד בסיום כשאין דיווח
עתירה מיותרת שלא תתקבל
 

ידידים

משתמש פעיל
גם משרד החינוך משלם על מ"מ באיחור של חודש
לא נראה שיש על מה לתבוע
הדיווחים לטלר שכר נסגרים ב20 לחודש איך אפשר לשלם על חודש עבודה מיד בסיום כשאין דיווח
עתירה מיותרת שלא תתקבל
זה נכון בהרבה מקומות עבודה, אבל מבחינה חוקית זה גבולי, ע"פ החוק {למיטב ידיעתי} צריך לשלם עד 10 ימים אחרי גמר החודש..
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
המשך ההתפתחויות בתביעות כנגד חינוך העצמאי:

חשבת החינוך העצמאי בעדות בבית המשפט: "האוצר יכסה כל סכום שייפסק נגד הרשת"​

בדיון בתביעה נגד רשת החינוך של אגודת ישראל העידה החשבת מטעם האוצר: "אין לי בקרה על המשכורות". נגד הרשת הוגשו תביעות ב־674 מיליון שקל​

"האוצר ישלם כל סכום שייפסק בתביעה נגד רשת החינוך העצמאי של אגודת ישראל". כך אמרה חשבת האוצר של הרשת שושי שוורץ בעדות בתביעה ייצוגית. זאת, אף על פי שהרשת היא שהפרה את חוקי העבודה והאוצר טוען שהעביר לה כספים לתשלום מלא. עוד העידה החשבת כי אין לה כל בקרה על חריגות בתשלום משכורות פרטניות. כל זאת, אף על פי שהאוצר מממן את הרשת בעלות של יותר מ־2 מיליארד שקל בשנה.
בשנים האחרונות נשבר האיסור החברתי בציבור החרדי על הגשת תביעות בנושאי שכר לבתי המשפט של המדינה והוגשו כ־20 תביעות ייצוגיות נגד רשתות חינוך חרדיות, מהן שמונה נגד החינוך העצמאי שמוערכות בהיקף כולל של כ־674 מיליון שקל. התביעה שבמסגרתה העידה שוורץ היא אחת מארבע תביעות שעוסקות בתשלום שכר ל־3,000 מורות כאילו הן עובדות שעתיות. הדיון נערך בתביעה שהגישו עורכי הדין ענת שני ופיני קלמן על אי־תשלום עבור קרן השתלמות ותוספת מעונות (תוספת שכר למורות שיש להן ילדים קטנים) והיא מוערכת ב־151 מיליון שקל.
שוורץ העידה בתחילת החודש בדיון שנערך בבית המשפט האזורי לעבודה בתל אביב וההקלטה שלו לצורך פרוטוקול נחשפת כעת. היא הודתה שהיא "מאשרת את השכר באופן גורף" ולא בודקת את המשכורות. אחד הטיעונים העיקריים של החינוך העצמאי להצדקת אי־הסדרים הקשים הוא שהכל מאושר על ידי החשבת אבל שוורץ אמרה בבית המשפט: "אין מנגנוני בקרה טרם תשלום השכר. הזמן שמתאפשר לי לבצע בקרה על השכר עם רואה חשבון חיצוני טרם התשלום הוא קצר מאוד. הוא לא מאפשר בקרה פרטנית של עובד ספציפי".
לדבריה, היא יכולה לעצור את תשלום השכר אם יש חריגה "אבל אין לי דרך לדעת אם יש. לא נבדקת חריגה בשעות". לדבריה, אין לה דרך לבדוק אם מתבצעת העברת שעות בין מורים ומוסדות. היא ציינה שאף שהיא הנציגה היחידה של האוצר בחשבות החינוך העצמאי, היא עובדת שם רק בחצי משרה.
בתשובה לשאלה אם יינתן פסק דין בתביעה, האם המדינה תשלם את כולו, "כל תשלום כולל הוצאות משפטיות", היא השיבה בחיוב. עוד אמרה שבתקופה שלה בחינוך העצמאי לא היה פסק דין נגד החינוך העצמאי שלא שולם על ידי המדינה. היא הסבירה את המצב הזה, שמשמעותו בעצם צ'ק פתוח לאי־סדרים, בכך ש"בסופו של דבר, לחינוך העצמאי אין מקור מימון אחר" והמדינה מונעת לגייס כספים".
משרד האוצר אישר החודש בתגובה לפניית "כלכליסט" כי קיימת אפשרות שהוא ישלם חלק משמעותי מהגירעון שיצרו הניהול הכושל ואי־הסדרים של רשת החינוך העצמאי של אגודת ישראל.
 

nar

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אולי מישהו פה ידע לענות -
בית ספר של החינוך העצמאי שנסגר ככל הנראה בשנה הבאה
הרשת מחוייבת למצוא מקומות עבודה למרורים ולמורות?
אם הם סוגרים בתי ספר, ומורידים הרבה שעות מבתי ספר אחרים-
יש סיכוי בכלל להשתלב בבתי ספר שלהם?
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
עתירה לבג"ץ: להכריז על רשת החינוך העצמאי כחדלת פירעון ולמנות לה מנהל מיוחד.

היזם ישראל קרויזר דורש כי המדינה תפסיק להעביר כספי ציבור לרשת החינוך העצמאי שנמצאת בגירעון: "העברת הכספים נעשית בחריגה מסמכות". בתחילת השבוע עוקל חשבון הבנק של הרשת בשל חוב של עשרות מיליוני שקלים לרשות המסים


היזם ישראל קרויזר עתר לבג"ץ בבקשה כי יורה למדינה למנות מנהל מיוחד לרשת החינוך העצמאי, זאת מפני שיש אינדקציות רבות שהעמותה חדלת פירעון. בנוסף, מבקש קרויזר כי המדינה תימנע מלהעביר כספי ציבור לעמותה כל עוד העמותה לא מחזיקה ב'אישור ניהול תקין', וכי על המדינה לפעול להעלות את רמת הפיקוח על המתרחש בחינוך העצמאי. העתירה של קרויזר אינה מפתיעה, שכן הוא הכריז עליה מראש הן במכתבים רבים ששלח לפקידי ממשלה בכירים, והן בהופעותיו בתקשורת. בעתירה נכתב כי ההחלטה לפנות לבג"ץ התקבלה אחרי ש"פניות רבות של העותר למשיבים לא זכו למענה כלשהו מצד האוצר ומשרד המשפטים, וזכו למענה חלקי בלבד מרשם העמותות. הפניות גם לא הביאו לשינוי בהתנהלות המדינה". העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין רן שפרינצק, אלמוג גיל-אור וליאל שני ממשרד ארדינסט, בן נתן טולידאנו ושות׳.

רשת החינוך העצמאי מפעילה כ-270 מוסדות עבור 118 אלפי תלמידים בני המגזר החרדי ומעסיקה 15 אלף עובדים. על אף שהעמותה פרטית, הרי שהיא ממומנת במלואה מתקציב המדינה, בהיקף של כ-2 מיליארד שקל בשנה. העתירה מציגה כי העמותה נמצאת בגירעון עמוק שהגיע לכ-350 מיליוני שקל. העתירה מזכירה גם את חשיפת כלכליסט מתחילת השבוע כי חשבון הבנק של החינוך העצמאי עוקל בשל חוב בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לרשות המסים. מלבד הגירעון, מציגה העתירה ראיות רביות המלמדות כי השימוש של העמותה בכספי המדינה לא תואם את הכללים המקובלים.

העתירה מצטטת מכתב של החשכ"ל מפברואר ובו נכתב "הרשתות מעמידות קשיים רבים ביישום ובאכיפה של כללי רכש לפי דרישות התכ"ם, החוק וכללי המינהל התקין". החשכ"ל אף מוסיף באותו מכתב "לא אחת נאלצנו לטפל בהתחייבויות בהיקפים המגיעים לעשרות מיליוני שקלים שהוצאו על ידי גורמים שאינם מורשים לחוק, והם בניגוד לחוק לכאורה, לא עולות בקנה אחד עם סטנדרטים של מינהל תקין, ותוך עקיפת חשבת האוצר". במילים אחרות, מלבד הגרעון, פקידי הממשלה הבכירים מודעים לכך שהרשת מעבירה תשלומים בלתי חוקיים. מלבד הגירעון ואי הסדרים הכלכליים, העמותה עומדת בפני מספר תובענות ייצוגיות של עובדי העמותה, הטוענים כי העמותה פגעה באופן קשה בשכרם ובזכויותיהם הסוציאליות.

עמדת החינוך העצמאי היא כי האחריות הפיננסית על הרשת מוטלת על חשבת האוצר שנמצאת ברשת החינוך. באוצר זועמים על כך שהרשת שמתעלמת מהנחיות החשבת ועוקפת אותה. קרויזר בעתירתו תובע מהחשב הכללי להפסיק לאשר כספים מעבר לכספים הרשומים בספר התקציב. הוא מפנה את האצבע המאשימה כלפי המדינה, ואומר "העברת הכספים העודפת על ידי חשכ"ל מעבר לתקציב העמותה נעשית בחריגה מסמכות, תוך פגיעה בעקרון החוקיות ותוך פגיעה בחובת הנאמנות שלו כלפי הציבור".

אף שקרויזר תוקף את החשב הכללי ואת היועמ"ש לממשלה, ייתכן שהפקידים הבכירים שמחים על המתקפה הזו, שכן הם מעוניינים כבר במשך שנים להסדיר את ההתנהלות התקציבית בתוך הרשתות, וייתכן שהפנייה לבג"ץ תאפשר להם להתקדם בכיוון זה.

כלכליסט
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה