מקובל כיום ברוב הספרים (וגם אני הקטן נוהג כן) לציין במ"מ ישעיה ולא ישעיהו (למרות שבספר ישעיה לא מופיע אף פעם השם ישעיה, כי אם ישעיהו),
וכן ירמיה ולא ירמיהו (למרות שרק פעמים בודדות מוזכר שמו בלי וא"ו, ואילו לרוב הוא נקרא ירמיהו).
אך נשגב מבינתי ענין זה.
איני רוצה לדון כאן אודות כתיבת גיטין, שהרי הרבה דיו כבר נשפך בענין זה, וכבר דשו בזה הרבה מגדולי האחרונים.
שאֵלתי רק לענין ציון מ"מ.
ושמא נלמד דבר זה ממ"ש חז"ל (עירובין יח):
וכן ירמיה ולא ירמיהו (למרות שרק פעמים בודדות מוזכר שמו בלי וא"ו, ואילו לרוב הוא נקרא ירמיהו).
אך נשגב מבינתי ענין זה.
איני רוצה לדון כאן אודות כתיבת גיטין, שהרי הרבה דיו כבר נשפך בענין זה, וכבר דשו בזה הרבה מגדולי האחרונים.
שאֵלתי רק לענין ציון מ"מ.
ושמא נלמד דבר זה ממ"ש חז"ל (עירובין יח):
ואמר רבי ירמיה בן אלעזר: מיום שחרב בית המקדש דיו לעולם שישתמש בשתי אותיות, שנאמר כל הנשמה תהלל יה הללויה.