מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שלום וברכה לעוסקים במלאכת הקודש, בין לקלדנים המריצים אצבעותיהם בפרך, בין למגיהים שמוזילים דמעות על שורות שורות של כתבי קודש, בין לעורכים שמהדרים ומפארים את כל מה שהראשונים לא עשו. וכן כל מי שמשתמש במחשב בכלל, ובתוכנת וורד בפרט, לצרכי פרנסה, ועדיף פרנסה קדושה מעין זו של הו"ל של ספרי קודש וכו'.
ראיתי לנכון, לאחר שנים של עיסוק בתחום הקדוש, שישנם כמה וכמה עצות וטיפים מועילים שעזרו לי לייעל את תהליך העבודה שלי (בעיקר קלדנות, אבל לא רק), כל מיני טריקים וגימיקים, גם פשוטים וגם מורכבים, שהופכים את המלאכה לקצרה, יעילה, ומהירה, ואז - רווחית.
ואת כל אותם דברים הייתי צריך לגלות לבד... לעמול ולחפש, לטעות ולתהות עד להגיע למצב שבו אני שולט ברזי המקצוע ובתחבולותיו. ואני כמובן מדבר על הצד הטכני של הדברים, שימוש בתוכנות בצורה מקצועית, קיצורי מקשים, מאקרו, וכו' וכו'.
אילו רק היה אחד שלפני חמש שנים היה עושה את מה שאני עושה עכשיו, הרי שהייתי כבר אז יכול להרוויח כפול (ממה שהרווחתי אז בס"ד). הייתי צריך לטרוח ולחפש תשובות כדי להתמקצע יותר ויותר, וזה לקח זמן, המון זמן, מה שאומר: חבל !
לכן החלטתי לתרום מנסיוני (לא הרב, אבל גם משהו) לתועלת כל אותם שבתחילת הדרך, או לאותם שכבר עשו כברת דרך ארוכה אבל דברים אלו עדיין לא נודעו להם.
ואני משער לעצמי שלרוב המומחים והמקצוענים בתחום, דברים אלו נדושים וידועים כבר ממזמן, אבל עדיין, גם אם יש אחד, רק אחד שנמצא באותו מצב כמו שאני הייתי בו בשנות קדם, ומאמר זה יקדם אותו בצורה מקצועית-טכנית לעבר המטרה של להתפרנס בכבוד במקצוע מכובד, והדבר יקל על מלאכתו ויגרום לו לשיפור ביצועיו - כל זה היה שווה לי.
אז הנה, קבלו נא את פרי עטי, שורה של קיצורי מקשים שימושיים בוורד / סייר קבצים / כו', דברים פשוטים וידועים, ואולי גם דברים שלא.
תרגלו אותם, תתרגלו אליהם, וירווח לכם.
כל הקיצורים נבחרו בקפידה מבין מאות, רק אותם שאני מנסיוני בדקתי שהם שימושים לפחות פעמיים בדקה..., ומקצרים את מלאכת הדקה, לחציה.
אם יש תגובות-הערות/תודות. אשמח לשמוע.
ביקורות - אוותר.
 

קבצים מצורפים

  • קיצורי מקשים שימושיים - מאמר חובה לקלדן ולעורך.docx
    KB 29.2 · צפיות: 106

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תודה לאלו שקראו את המאמר והעירו את עיני על כמה טעויות.
אני מעלה כאן שוב את הקובץ המתוקן. בתקווה שאין עוד שגיאות.
(1. מרקר זה CTRL+ALT+H
2. מחיקת מילה שלימה, ולא משפט שלם כמו שנכתב בטעות.
3. במקום מסוים נכתב שעם שמים, והיה צריך להיכתב אם שמים...
 

קבצים מצורפים

  • קיצורי מקשים שימושיים - מאמר חובה לקלדן ולעורך.docx
    KB 30.1 · צפיות: 86

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לכל אלו שאין זמנם פנוי להוריד את קובץ הוורד ולקרוא. אני מעלה לכן את תוכן המאמר, ויהיה לתועלת...


עצות מועילות לשימוש בקיצור מקשים לעורך ולקלדן



ישנם כמה קיצורי מקשים שהם חובה לכל קלדן ועורך, והם מקצרים ומייעלים את העבודה פי מאה אם לא יותר !!!! לתועלת הרבים, לאחר שהתוודעתי לערכם הלא יסולא בפז של חלק מהקיצורים הידועים יותר והידועים פחות, החלטתי להקדיש מזמני, לאסוף, ולהעלות על הכתב את הקיצורים הכי שימושיים ויעילים בהיסטוריה שהם ידועים לכל הפחות לי, ושמנסיוני הופכים אותך מקלדן/עורך/מגיה מתחיל, לסופר מקצוען, לאחד שעושה את העבודה בחצי מהזמן, במקצועיות, ביעילות, ובעיקר במהירות.

שווה לקרוא את כל המאמר מתחילתו ועד סופו, לנסות את כל הקיצורים, ולתרגל אותם.

ואם יש לכם שאלות או הערות. אשמח לשמוע (אי אפשר לפרסם פה כתובת מייל...)

(נ.ב. אני יודע שהרוב מוכר, אבל לתועלת אלו שלא מתמצאים, אני מפרט את הרשימה החלקית שיש בידי שאני אישית משתמש בהם, וזה מאוד מאוד עוזר!!!)

חשוב מאוד:

קיצורים אלו שימושיים מאוד לאלו שעובדים מול מחשב בכלל, ובפרט לאלו העוסקים בתוכנת וורד וכדו' להקלדה ועריכה קבצי טקסט.

הקדישו מזמנכם כדי לעבור על כל המאמר, נסו את כל האפשרויות, תתרגלו אותם, ולאחר זמן קצר תווכחו לדעת שזה הרבה יותר מיעיל, זה מקצר תהליכים, והופך את חוויית העבודה – לחוויה.

הקדמה קצרה:

מקש הCTRL (כטרל, הוא נמצא בפינה הכי שמאלית תחתונית במקלדת, וגם – מצד ימין שני מקשים מתחת לאנטר) הוא המקש הפותח לרוב קיצורי המקשים, תתחילו להתרגל אליו לאחר קריאת המאמר הזה, לוחצים עליו באמצעות זרת יד שמאל.

בקיצורי מקשים לוחצים בדרך כלל על שנים או שלושה מקשים, והדרך לבצע זאת הוא בצורה כרונולוגית, דהיינו (למשל), קודם עלCTRL ואח"כ (תוך כדי שהמקש הראשון לחוץ) על האופציה הנדרשת, אות מסויימת או חץ או מה שזה לא יהיה, ואם זה שלושה מקשים, אז על CTRL ואז על השני, ותוך כדי שהשניים הראשונים לחוצים – על השלישי.


קיצורי מקשים יעילים להקלדה בוורד

1) הדגשה

כדי להדגיש תוך כדי הקלדה, לא צריך להוריד את היד מהמקלדת וללחוץ עם העכבר עם סמל הB שמטרתו להדגיש, אפשר פשוט ללחוץ על CTRL+B ממש יעיל לקיצור תהליכים. (אם רוצים להדגיש מילה שלימה, לא צריך לבחור אותה באמצעות העכבר, רק לשים את הסמן באמצע המילה וללחוץ על קיצור מקשים הנ"ל וזה ידגיש אוטומטית את כל המילה. ואם מדובר בשורה פשוט לוחצים בימין או בשמאל השורה [מזיזים את העכבר מספיק ימינה או שמאלה לשוליים כדי שיעלם הסמן ויבוא החץ תחתיו] ואז לוחצים על מקש ימני בעכבר, והנה, כל השורה מסומנת מוכנה להדגשה וכדו').



2) קו תחתון

אותו דבר כמו לגבי הדגשה, רק במקום CTRL+B לוחצים CTRL+U



3) כתב נטוי

כנ"ל רק CTRL+I



4) ביטול פעולה ועשייתה שוב

אם אני רוצה לחזור שלב אחד אחורה למשל הקלדתי מילה לא נכונה, העתקה לא נכונה, הדגשה וכו' וכו'. אני לא צריך ללחוץ על BACKSPACE (המקש עם החץ לימין מעל לENTER ), למחוק את המילה ולהקלידה/לבצע את הפעולה שוב. כל מה שאני צריך לעשות זה ללחוץ על CTRL+Z וזה מבטל את הפעולה האחרונה.

ואם אני רוצה לבטל את ביטול הפעולה, כשמסתבר שאין צורך בביטול שעשיתי פשוט לוחצים לאחר מכן על CTRL+Y (נ.ב. פעולה זו אינה נכונה רק בוורד אלא בהרבה תוכנות).



5) מעבר מכתיבה מימין לשמאל - לשמאל לימין ולהפך

אם אני רוצה לכתוב בשפה אנגלית או בדומה אליה, מצד שמאל של המסמך לעבר צד ימין, אני פשוט לוחץ על CTRL+SHIFT בצד שמאל של המקלדת. ואם אני רוצה לחזור למצב של כתיבה מימין לשמאל אז אותם מקשים, אבל בצד הימני של המקלדת, (אלו שמתחת לאנטר)



6) הערת שוליים [1] (כן יש בקובץ הוורד הערת שוליים לשם דוגמא)

אם אני רוצה ליצור הערת שוליים באמצע הכתיבה, אני לא צריך לחפש את האפשרות הזאת בסרגל הכלים (האמת אני לא יודע עד היום היכן היא נמצאת...) אלא פשוט לוחץ על CTRL+ALT+F



7) לסמן במרקר

לסמן במרקר (אי אפשרי תוך כדי כתיבה רק לבחור משפט/שורה/מילה ואז:) CTRL+ALT+H



8) ישור פסקאות – ימין – שמאל – אמצע – ממורכז

אם אני רוצה ליישר את הפיסקא שאני כותב כעת או פיסקא שבחרתי לימין, שמאל, אמצע, ממרוכז,

אז זה ככה:

ימין CTRL+R

שמאל CTRL+L​

אמצע CTRL+E​

ממרוכז CTRL+J​



9) מחיקת מילה שלימה בלחיצה אחת (הקיצור הכי שימושי !!!)

לו יצוייר שכתבתי מילה שלמה, למשל אנציקלופדיה, אבל הקלדתי אותה לא נכון, ואני רוצה למחוק את המילה (למחוק מילה שלימה ולהקליד אותה מחדש לוקח פחות זמן מלמחוק עד מקום מסוים ולהקליד משם, בדוק, אבל רק בשיטה עיוורת), לא צריך לבחור את המילה, ולא למחוק אות אות, פשוט לוחצים על CTRL+BACKSPACE (מאוד שימושי, אולי המקש הכי שימושי שאני משתמש בו מאז ומעולם... תתרגלו לזה ותודו ליוצר המקלדות על האופציה הזאת!)

ואם אני רוצה לבצע פעולה זאת על מילה הבאה, ולא לאחור, פשוט ללחוץ על CTRL+DELETE זה מוחק את כל המילה הבאה.

(דרך אגב, תמיד למחוק לאחור זה BACKSPACE ולמחוק להבא זה DELETE)



10) חיפוש והחלפה, ומעבר אל עמוד מסוים

חיפוש באמצעות CTRL+F

ניווט לפי מספר עמוד (/שורה/מקטע וכו') CTRL+G



11) להמשיך חיפוש כלפי מעלה או מטה

אם ביצעתם חיפוש מסויים, ואתם רוצים לאחר הפסקתו להמשיכו הלאה כלפי מעלה או מטה, לחצו על CTRL+PAGEUP (המקשים שמעל לחיצים) כדי לחפש כלפי מעלה ו: CTRL+DOWN כדי להמשיך כלפי מטה.



12) העתק/גזור/הדבק

אם אני רוצה להעתיק או לגזור מילה/שורה/פיסקא אני לא צריך לפתוח דו שיח (קליק ימני בעכבר) ולבחור בשורת ה-העתק או הגזור, אלא פשוט ללחוץ על CTRL+C כדי להעתיק CTRL+X כדי לגזור, ואז CTRL+V כדי להדביק.

נ.ב. יעיל גם בסייר קבצים וכמעט בכל התוכנות הידועות לאנושות.



13) שמירת מסמך

סיימתם לעבוד על מסמך ואתם רוצים לשמור אותו, או שאתם כבר שמרתם מסמך ואתם רוצים לוודא שהמחשב לא יפול וימחק את כל העבודה של השעות האחרונות. CTRL+S הוא הקיצור שלכם. בפעם הראשונה שלכם תצטרכו לבחור היכן לשמור אותו, ומאז והלאה, כל פעם שתלחצו על המקשים האלה (עדיף עם אתם מספיקים הרבה, בכל פרק זמן לעשות זאת, לוודא שלא יהיו תקלות שלא נוכל לתקן)



14) שמירת מסמך תחת שם אחר או פורמט אחר, פשוט מאוד 12F



15) שינוי שם של תיקיה/מסמך

רוצים לשנות את שם הקובץ מ"ללא שם" ל"מאמר חובה לקלדן ולעורך", בחרו את הקובץ/תיקיה המסויים, ואז לחצו על F2.




ניווט באמצעות המקלדת ולא העכבר !

שימושי, יעיל, מקצר תהליכים,

לוקח זמן להתרגל אבל שווה את זה.

הרבה פעמים צריך לנווט בתוך המסמך למילה קודמת/הבאה, לפיסקה הקודמת/הבאה וכדו'.

הנה הקיצורים שאני משתמש בהם, ותודה לקל, בזכותם אני לא נוגע בעכבר, מה שכידוע מקצר ביותר ממחצית את הזמן. נסו והווכחו.

ניווט לראש מילה הקודמת/נוכחית

CTRL+חץ ימני (במקשי החצים)

ניווט לראש מילה הבאה

CTRL+חץ שמאלי

ניווט לראש פיסקא נוכחית/קודמת

CTRL+חץ עליון

ניווט לראש פיסקא הבאה

CTRL+חץ תחתון

ניווט לראש/סוף שורה

בשביל ניווט לראש או סוף שורה יש את שני המקשים שהרבה לא יודעים למה הם משתמשים, המקשים האלה שמעל לחיצים. HOME ו – END. HOME הוא מעבר לתחילת שורה. ו- END לסופה.

ניווט לראש המסמך

CTRL+HOME (במקשים שמעל לחיצים)

ניווט לסוף המסמך

CTRL+END

סימון/בחירת תוים לאחור וקדימה

כדי לבחור בתוך מילה מסויימת קבוצת אותיות, לוחצים על SHIFT+חץ ימני – כדי לבחור לאחור, וחץ שמאלי כדי להמשיך קדימה. מחזיקים את מקש השיפט לחוץ ואז לפי מספר ההקשות על החץ – נבחרים עוד ועוד אותיות. (כלפי מעלה ומטה זה לא הכי יעיל כי זה בוחר ללא שום קנה מידה שימושי)

בחירת מילה/פיסקא שלימה – לאחור/להבא

לאחר שלמדנו כיצד לנווט באמצעות המקלדת, אפשר לדעת גם לבחור מילה/שורה וכו' באמצעות אותם פעולות, רק להוסיף (למשל) בין הCTRL ל'חץ' את מקש השיפט. SHIFT . למשל אם אני רוצה לבחור מילה אחרונה שהקלדתי ואז להדגיש אותה, אז ככה: CTRL+SHIFT+חץ ימני. ואם זה להבא אז חץ שמאלי, ואם זה מכאן ועד לתחילת הפיסקא אז חץ עליון. לסוף הפיסקא, חץ תחתון. לסוף המסמך – END, לתחילת המסמך – HOME. ואז ללחוץ על CTRL+B כדי להדגיש. ככה פשוט, ככה יעיל.

חשוב: כל זמן שאני לוחץ על שני המקשים כטרל ושיפט, אני יכול ללחוץ כמה פעמים שאני רוצה על החיצים למשל כלפי מעלה, זה פשוט יבחר את הפיסקא הזאת, לחיצה נוספת, גם את הפיסקא שלפניה וכו' וכו', כך בשאר כל החיצים.

בחירת שורה שלימה

אם אני רוצה לבחור ממילה שאני נמצא בה עד לתחילת השורה, או עד לסוף השורה הנוכחית, אז SHIFT+HOME לתחילת השורה, ו-END לסוף השורה.



בגדול, לא צריך עכבר כדי לנווט בין דפי ושורות ומילות ופיסקאות המסמך, פשוט שימוש בחיצים, בתוספת המקש CTRL ו-וואלה. יש לכם את זה. אני כבר הרבה מאוד זמן לא נגעתי בעכבר, ואם תבדקו את עצמכם לאחר שתתרגלו את השיטה הזאת תגלו שזה חוסך יותר מכפול זמן. ופשוט תגידו "איפה היינו עד היום"... HOME – END – CTRL והחיצים – PAGEUP/DOWN ואתם מסודרים !!!



דרך אגב:

ישנם המון קיצורי מקשים שימושיים, חלקם יותר חלקם פחות. ואני לא נכנס לקטע של תיקון שגיאות אוטומטי, ופקודות מאקרו, גם שימושי וגם יעיל, אבל זה לפעם אחרת. אבל בגדול, במבט חטוף על המקלדת אני רואה שאלו הקיצורים שאני משתמש בהם כל הזמן. והם כל כך פשוטים ויעילים, פשוט צריך טיפה זמן להתרגל אליהם ואתם הופכים ליד אחת עם המקלדת (או שני ידיים), פשוט תענוג לעבוד ככה.




בונוס:

כמה קיצורי מקשים מועילים בווינדוס

מעבר בין חלונות

בוא נגיד שאני פותח קובץ פידיאף עם סריקה של כת"י ומתחתיו או בצידו תוכנת וורד שבה אני מקליד את תוכן הסריקה. האם בכל פעם שאני רוצה לגלול את הסריקה או להגדילה או ל-מה שזה לא יהיה אני צריך להוריד ידיים מהמקלדת, לעצור את רצף ההקלדה, לעבור לעכבר ולבצע את הפעולה הנדרשת ואז לחזור למקלדת... רק מלחשוב על זה כבר התעייפתי. ישנו קיצור מקשים כל כך פשוט שמייעל את כל הדבר הזה ומקצר אותו לשניה. alt+TAB, כן המקש הזה עם שני החיצים המוזרים האלה מעל לCAPSLOCK... לוחצים על אלט, משאירים אותו לחוץ ואז לוחצים על הטאב (תשאירו אותו לחוץ בינתיים) והנה כל החלונות שפתוחים גם מאחורי הקלעים נפתחים לפנינו !!! הפלא ופלא ממש. ואז באמצעות החיצים אני פשוט רץ לחלון או התוכנה הנדרשת !!! כל כך פשוט.

וזה לא הכל, אני לא צריך ללחוץ על החיצים, אם אני עשיתי את הפעולה הנ"ל לפחות פעם אחת, למשל מעבר מוורד לאקרובט, אז בפעם הבאה שאני אלחץ על אלט, ומיד אקליק על טאב (תוך כדי שהאלט לחוץ) הוא יחזור למקום האחרון דהיינו לוורד.

דמיינו, אני מקליד, מהר, ופתאום התוכן שבפידיאף נגמר ואני צריך לגלול כלפי מטה באקרובט, (תוכנת הפידיאף למי שעדיין תוהה) אני פשוט לוחץ על אלט וטאב, והנה אני בתוכנה הנ"ל, עכשיו כמה קליקים על חץ תחתון, או PAGEDOWN (למעבר של בערך חצי עמוד, תלוי לפי גודל הזום...) וכן להיפך. ואז בחזרה אלט וטאב ואני יכול בחזרה להקליד, בלי להוריד לשניה את הידים מהמקלדת. ולמי שזה נראה ארוך מדי, תנסו לתרגל את זה פעם פעמיים, ותווכחו לדעת שזה לוקח פחות משניה!!! בדוק !!!



מעבר לשולחן העבודה

ישנם יותר מדי חלונות פתוחים ואני רוצה להתחיל משהו חדש, לפתוח חלון על רקע הסמל של ווינדוס או מה שזה לא יהיה, CTRL+D ואני בשולחן העבודה, ללא לסגור את החלונות, ללא לחפש את אייקון המקף (-) כדי להוריד את כל החלונות. פשוט להעביר אותם למצב שורת משימות...



פתיחת סייר קבצים

אני לא רוצה תוך כדי שכמה וכמה חלונות פתוחים לי, לצאת לשולחן העבודה, לחפש את סמל המחשב שלי/הזה/וכו', ולהכנס אליו כדי לפתוח חלון/תוכנה/דיסק מסוים, אני רוצה מיד להגיע לסייר קבצים ולתקתק עניינים, פשוט מאוד: CTRL+E וסייר נפתח.



סגירת חלון/תוכנה

אני רוצה לסגור את התוכנה או החלון הנוכחי, או אפילו כמה תוכנות/חלונות ברצף, אין צורך לחפש באמצעות העכבר את האיקס האדום, פשוט לחצו על ALT+F4 (האלט מגיע ראשון), ואם משאירים את האלט לחוץ ומקליקים כפי הצורך על ה4F זה סוגר עוד ועוד חלונות/תוכנות...

(נ.ב. כדי למתוח מישהו שמנסה להבין דרך הטלפון איך לעשות פעולה מסויימת במחשב, והוא לא מצליח, פשוט תגידו לו שינסה ללחוץ על אותם שני מקשים, ואם הכל נסגר לו משום מה, אז כנראה שהוא צריך לפנות למישהו שמבין יותר....)



ניווט בסייר קבצים

חזור לתיקיה קודמת
– ALT+חץ שמאלי

חזור לתיקיה קודמת (לאחר שכבר חזרתם ממנה כמו בשורה שמקודם...) – ALT+חץ ימני

צא לתיקית האם של תיקיה זו (למשל מתיקית "אברהם פריד" בחזרה לתיקיה בה היא נמצאת: "מוסיקה") – ALY+ חץ עליון



נ.ב. קיצורים אלו של ניווט יעילים גם בדפדפנים שונים וכדו'...



שלל אופציות בסייר קבצים

כל אופציה בסייר קבצים יש לה קיצור מקשים, פשוט תפתחו חלון של סייר, תראו יש למעלה שדה של בית וכו', ישנם כמה אופציות, כמו גזור, העתק הדבק, לכל אחד מהם יש קיצור מקשים, כדי לגלות אותו צריך לרחף עם העכבר מעל האייקון המסויים (לרחף פירושו לא ללחוץ, רק לשים את הסמן מעליו). ואז מופיע פירוט הפעולה, והקיצור מקשים שלה.

דוגמא קלאסית, העתק – CTRL+V

דוגמא יותר מורכבת, אם למשל אני רוצה שהחלון יפתח את שדה ה'תצוגה מקדימה', אני מעביר את העכבר לחלון התצוגה, ואז לשורה של הפעולה הנ"ל, ואני מגלה שכדי להגיע אליה בלי העכבר צריך ללחוץ על ALT+M+< (אלט, ואז M ואז > [איפה שמקש ה-ת']). וזו פעולה שאני עושה הרבה, לכן זה שימושי לי, לכן גיליתי אותה, אתם יכולים לגלות את כל הנ"ל ע"י ריחוף עם העכבר במקומות מסויימים, וברגע שגיליתם את כל אותם קיצורים, לזרוק את העכבר ואת כל הזמן שהוא גוזל – לפח... (אלא אם כן אתם גרפיקאים שאז אין תחליף ממשי לעכבר).

ועוד משהו:

הרוב לא יודעים, אבל זה כך בכמעט כל האופציות בוורד (וכן בסייר קבצים ובעוד תוכנות, לרבות דפדפנים) אם שמים את העכבר עליהם (בלי ללחוץ רק לרחף מעל האייקון המבוקש) מופיע פירוט הפעולה שהוא מבצע, וכן קיצור מקשים בתוך סוגריים שמבצע פעולה זו. כך שאם אתה מבצעים פעולה זו כמה פעמים, תוודאו שאתם מכירים את הקיצור שלה.

מקווה שהחכמתם, התייעלתם, תודות, הערות, תגובות, יתקבלו בברכה

מ' בלוי


(אי אפשר לפרסם פה כתובת אימייל)​





[1] הערת שוליים
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
@מ. בלוי ישר כח.
רק שאלה, כתבת שכבר זמן רב לא נגעת בעכבר, אתה מתכוון גם לעכבר שעל הנייד, או שבו כן השתמשת? - איך פתחת תוכנות למשל ללא העכבר.
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
@מ. בלוי ישר כח.
רק שאלה, כתבת שכבר זמן רב לא נגעת בעכבר, אתה מתכוון גם לעכבר שעל הנייד, או שבו כן השתמשת? - איך פתחת תוכנות למשל ללא העכבר.
אם למשל אני בשולחן העבודה, או שאני ניגש אליו באמצעות כטרל+D, אני לוחץ על מקש רווח, מיד הקובץ/תוכנה הראשונה תואר, ואז באמצעות החיצים, או להקליד את שם התוכנה היא תואר, ואז אנטר. אני מרחיב על זה במאמרים הבאים.
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם למשל אני בשולחן העבודה, או שאני ניגש אליו באמצעות כטרל+D, אני לוחץ על מקש רווח, מיד הקובץ/תוכנה הראשונה תואר, ואז באמצעות החיצים, או להקליד את שם התוכנה היא תואר, ואז אנטר. אני מרחיב על זה במאמרים הבאים.
ואם אלו תוכנות שנמצאות בשורת המשימות למטה אז פשוט עוד יותר, מקש ווינדוס (זה עם החלונות) ואז מספר התוכנה משמאל לימין, אם למשל תוכנת וורד נמצאת שלישית מימין, אני לוחץ על מקש ווינדוס +פלוס 3 וזה נפתח
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שלום וברכה לכולכם. אני מקווה שאלו שעדיין לא ידעו את הדברים, או לפחות את חלקם, נהנים ממה שאני מעלה פה. וכן אני מקווה שאלו שכבר יודעים את הכל לא מתעצבנים על הכותרת הרעשנית שמחייבת אותם להציץ ולקרוא על דברים שהם יודעים מאז ומעולם.
יש כמה וכמה תיקונים והוספות למאמר הראשון. (והוא מאמר בפני עצמו עם עוד כל מיני טריקים שפשוט חובה להכיר. וזו לא גוזמה, חובה, חובה להתרגל וללמוד אותם אם אתם רוצים להתמקצע.) וכן יש מאמר נוסף, ובו תמצות הנושא של תיקון שגיאות אוטומטי ופקודות מאקרו.
אלו דברים שמי שיודע לא מפסיק להשתמש בהם, וכשהוא מדבר עליהם הוא מדבר כזקן ורגיל, וכל אותם קלדנים ועורכים מתחילים לא ממש מבינים במה מדובר, איך מתחילים? מה זה למשל אותה פונקציה שאיתה אפשר להפסיק לעשות גרשיים כל פעם שרוצים לכתוב ר,ת ולכתוב פסיקים וע,י ועדיין להרוויח ר"ת מושלמים ע"י תש"א (תיקון שגיאות אוטומטי).
לכן העליתי הדברים על הכתב, מי שדברים אלו חדשים לו, שינעם לו, ומי שישנים הם אליו, אני מתנצל על גזילת הזמן והמקום.
 

קבצים מצורפים

  • טיפים לעורך ולקלדן - חלק ב' (תיקון שגיאות אוטו' ומאקרו).docx
    KB 164.4 · צפיות: 67
  • נספח לחלק א' טיפים לעורך ולקלדן.docx
    KB 300.7 · צפיות: 64

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
וכאן מגיע תוכן המאמר של הנספח:


נספח א'

קיצורי מקשים נוספים ועוד



לאחר כתיבת המאמר הראשון, והשני, גיליתי שישנם עוד כמה קיצורים וטריקים שאני משתמש בהם, אלא שמרוב הרגל לא שמתי לב. שתבינו עד כמה הם שימושיים, ברמה כזאת שאני לא זוכר אותם, כמו שאתם לא זוכרים כרגע שכדי להזיז את סמן העכבר לצד ימין צריך לאחוז בעכבר, להזיז אותו בעדינות לצד ימין וכו' וכו'...



1) הגדלת גודל הגופן והקטנתו בכפולות.

לאחר שבחרנו מילה/שורה/משפט/פיסקא ואנחנו רוצים להגדילו, [בגדלים הקבועים של וורד, 12-14-16-18-24 וכו'] באמצעות המקלדת. נקיש CTRL+SHIFT+< (כטרל+שיפט+החץ הימני שבאות 'ץ').

ואם נרצה להקטין נקיש: CTRL+SHIFT+> (כטרל+שיפט+החץ השמאלי שמאל לאות 'ת').



2) הגדלת גודל הגופן והקטנתו ביחידות.

אנחנו רוצה להגדיל או להקטין את הגופן של המילה/שורה/משפט/פיסקא בגדלים קבועים של יחידות, ללא שיגדל פתאום מ-48 ל-72 בבת אחת.

נקיש: CTRL+[ (כטרל+סוגר מרובע ימני).

ולהקטין נקיש: CTRL+] (כטרל+סוגר מרובע שמאלי).



3) תחילת מעבר עמוד חדש.

אני רוצה שהפיסקא/שורה הבאה תתחיל בעמוד הבא, בתחילת עמוד, ולא משנה כמה "אנטרים" יהיו לפניו. אז לפני המילה/שורה/וכו' הרצויה נקיש CTRL+ENTER (כטרל+אנטר).



4) פיצול שורה לשתים ויותר ללא שינוי בהגדרות.

אם אני רוצה ששורה מסויימת תתפצל לשנים לאחר מילה מסויימת (מצוי לרוב בכותרות ראשיות עם הגדרות מסויימות שנמשכות לרוחב כל המסמך ואף זולגות לשני שורות), פשוט נבחר ראשית מילה רצויה, נשים את הסמן לפניה, ואז נקיש SHIFT+ENTER (שיפט+אנטר).

זה עוזר לנו, שאם נחיל הגדרות מסויימות על שורה אחת, למשל סגנון (על סגנונות נרחיב בהמשך) מסוים, זה יחול אוטומטית על כל השורה המפוצלת.



5) פתיחת מסמך חדש

אם אני רוצה לפתוח מסמך חדש, כשאני כבר מול מסמך פתוח של וורד, פשוט מאוד, CTRL+N

ודרך אגב זה נכון לסייר קבצים ולדפדפנים ולעוד תוכנות. ואם זה CTRL+SHIFT+N בדפדפן גוגל, זה יפתח לכם חלון גלישה בסתר חדש.



6) בחר הכל (מאוד שימושי)

אני רוצה לבחור את כל הטקסט שבמסמך, (או לחילופין לבחור את כל הקבצים שתיקיה זו בסייר קבצים). אפשר כמובן ע"י העכבר לעלות לראש המסמך ולרדת איתו עד לעמוד האחרון (ממש מעניין עם זה קובץ בן 400 עמודים היכן תשברו, או שמא העכבר יפרוש באמצע למנוחת צהריים) תוך כדי החזקת המקש השמאלי לחוץ. ואפשר פשוט ללחוץ:

CTRL+A

כל כך פשוט, שאני מתאר לעצמי שלא חידשתי פה גם לקלדן המתחיל שום דבר חדש.



ודרך אגב משהו הקשור לעכבר דווקא, אני אם רוצה לבחור מילה שלימה, אני פשוט לוחץ על המילה פעמיים (בלי לגרור את העכבר מראשית המילה ועד סופה) פעמיים ואז נבחרה המילה, ואם הלחץ שלושה פעמים, כל הפיסקה תסומן.



7) יצירת תיקיה חדשה.

זה אמנם לא נוגע לוורד, אבל בסייר קבצים - כן.

CTRL+SHIFT +N



נספח ב'

ניווט באמצעות הקלדה בסייר קבצים

נצייר לעצמנו שאני כרגע בתוך הדיסק און-קי שלי, יש בו כמה וכמה תיקיות, ובתוך כל אחת עוד ועוד תיקיות, ובתוכם עוד, ושוב ושוב... ואני רוצה לקובץ/תיקיה מסויימים. למשל לקובץ הבא:

"הקלדה ישיבה"

שנמצא בתוך

ישיבת עשר אצבעות

שבתוך

ישיבות

שבתוך

להקליד דחוף

שבתוך התיקיה איגרתא שבתיקיה הראשית.



אפשרות אחת היא לעשות חיפוש בכונן המסויים (כטרל F בסייר קבצים) ולחפש את הקובץ המסויים, נתפלל שאין לו כפילויות ושהאינדקס מעודכן ושהמחשב יריץ את החיפוש מהר, ולא יסיים בשורה לקונית שממשיכה להופיע תמיד
1675263407163.png

בגלל שהזנו "הקלדה ישבה" בלי האות 'י'.



אפשרות שניה היא באמצעות העכבר, להקיש על התיקיה הראשונה, לחפש את השניה, והשלישית, והרביעית. ובמקרה שיש לכם הרבה תיקיות אחת בתוך השניה שבתוך השלישית, תצטרכו כנראה ווייז. וגם המון סבלנות וזמן.



אפשרות שלישית היא ניווט יעיל באמצעות החיצים.

לוחצים על מקש הרווח כדי לסמן את התיקיה הראשונה, ואז ללחוץ על החץ התחתון כדי לרדת עד לתיקיה הרצויה, להקיש אנטר, ואז שוב, רווח, לרדת עד לרצוי, אנטר ושוב. ואם מדובר בשש תיקיות שבתוך התיקיות אנחנו עדיין מתעכבים מאחור.



והנה האפשרות האידיאלית...

במקרה שאני יודע את שמות התיקיות והקבצים שאני צריך להיכנס אליהם. אני פשוט מקליד אותם.

לדוגמא:

אני באון-קי E

אני צריך לתיקיה איגרתא. (יכול להיות שאני רואה אותה מול העיניים, ישנה עדיין דרך מהירה יותר מלהזיז את העכבר או להקיש על החיצים עד אליה). אני מתחיל להקליד את המילה "איגרתא".

בדרך כלל אחרי א' ו-י' התיקיה כבר תואר באור כחול ואני אצטרך פשוט באמצעות הזרת הימנית להקיש אנטר, ולעבור לתיקיה הבאה:

בתוך איגרתא אני צריך ל"ישיבות"

אני מקליד י-ש-י-ב-ו-ת. גם עכשיו אחרי אות או שניים התיקיה המסויימת כבר תואר, אנטר, והבא:

אני צריך ישיבת "עשר אצבעות"

אני מקליד ע-ש-ר- - א-צ-ב-ע-ו-ת, אחרי ה-ע' אני כנראה כבר האיר את התיקיה המסויימת באור כחול, אנטר והבא:

אני צריך את מסמך הוורד ישיבה שבט.

ופה אני אעצור שנייה, אם ישנם בתיקיה הנוכחית המון קבצים בעלי שם שמתחיל אותו דבר, לדוגמא: ישיבה תשרי, ישיבה חשוון, ישיבה טבת, ישיבה שבט, וכו' וכו'.

אז אני אצטרך להקליד את כל המילה ישיבה, ואז רווח, ואז שבט, כדי להגיע לקובץ הרצוי. זה החסרון היחיד לשיטה זו, אבל עדיין אם אתם מקלידים בשיטה עיוורת. זה לוקח פחות משניה, מה שלא נאמר לגבי להוריד את היד, להושיט לכיוון העכבר, להזיז, להקליק, פעמיים!!. או להקיש על החץ, עם אצבע אחת! הרבה פעמים. פשוט קל יותר להקליד את המילה "ישיבה שבט". מה שלוקח לקלדן ממוצע שמקליד 60 מילים לדקה, דהיינו מילה ממוצעת 5 אותיות, כפול שישים = 300 תוים בדקה. כלומר 5 תוים בשניה (לקלדן ממוצע, ואלו נתונים של קלדן מתחיל...), כמה אותיות יש במילה "ישיבה שבט" עם הרווח, - 9, דהיינו פחות משני שניות. ומה אם מדובר בקלדן שמקליד 120 מילים לדקה. כבר ירדנו לפחות משניה.



יעיל? בהחלט! פשוט תצטרכו להתרגל בהתחלה לשיטה הזאת, וברגע שתתרגלו אליה, אם עדיין לא זרקתם את העכבר, הגיע הזמן... תתפלאו כמה מהר אפשר לעבור על מחשב, לרוץ בין תיקיות, ובתוכם, (אם אתר כבר משתמשים בחיצים, HOME ו-END . אלט+טאב. אלט+חיצים. אלט+F4. כטרל+חיצים.

כל הקטע הזה של לנווט באמצעות המקלדת נשמע בהתחלה מאוד מסורבל, לא מובן. אני מבין, תנסו לתרגל שלב אחרי שלב, קודם חיצים, ואז אלטים וכטרלים, מעבר לטאבים (קראתם את החלק הראשון, נכון?), ועוד שבוע שבועיים, או אם אתם לומדים מהר אז תוך יום יומיים, אתם תודו לי.

ודרך אגב. למבוגרים שבינינו עדיין זכור, זאת בעצם היתה השיטה היחידה לניווט ושליטה במחשב, העכבר הומצא שנים לאחר המצאת המחשב, שבא שנים לאחר המצאת המקלדת. הכי טוב לחזור למקורות.



ובכלל, כל מה שמצויין בחוברת הראשונה, ובנספחים אלו. ובאלו שיבואו לאחר מכן. הם לא דברים שאספתי מרחבי גוגל והעליתי אותם כאן. ממש לא! אלו דברים שגם ברגע כתיבת מאמר זה השתמשתי בהם, בכולם, ללא יוצא מן הכלל. עם זה היה אפשרי הייתי מעלה סרטון של 5 דקות שבה רואים אותי יושב מול מחשב, מקליד, עושה גרפיקה, מעמד, או מה שזה לא יהיה, מעביר שירים ותמונות מתיקיה לתיקיה, מעדכן אקסלים, מעלה מאמרים לפרוג. ממש כמו עכבר במבוך, וכל זה בלי לגעת בעכבר, ואני משער לעצמי שבפחות זמן מהרוב שיושבים מול מחשב. (אני לא בא להמעיט בערככם, ובטח לא להרחיב בשלי, זה פשוט ענין פרקטי של ניסיון של אותה עבודה מול אותו מחשב כבר כמה וכמה שנים...). ואם היה אפשר היה גם ריבוע שבו רואים את המקלדת (לא צריך את העכבר...) ואת מה שאני עושה עליה. אבל כרגע זה לא אפשרי, מה לעשות...



ועוד דבר אחד, פתיחת תוכנות, חלונות, למשל בשולחן העבודה, אפשר ליישם את אותם שיטות, מקש רווח, תוכנה אחת מוארת ואז באמצעות החיצים או הקלדה אפשר לגשת למקום הרצוי.

ואם מדובר בתוכנה שנמצאת בשורת המשימות אז לוחצים על מקש הווינדוס, פלוס מספר מיקום התוכנה היכן השיא ממוקמת משמאל לימין, למשל אם תוכנת וורד נמצאת שלישית מימין, אז אני לוחץ על ווינדוס+פלוס 3 ותוכנת וורד תיפתח.



נספח ג'

שליטה בחלונות באמצעות המקלדת

אם יש לי כמה וכמה חלונות פתוחים, ואני רוצה להוריד אחד, להעלות שני, לצמצם אחד לחצי מסך מצד שמאל, ואת השני לחצי מסך מצד ימין, ישנה אפשרות פשוטה מאוד, שימושית מאוד, בעיקר לקלדנים שפותחים פידיאף בצד אחד וורד בצד שני.

תפתחו כל חלון שהו, למשל קובץ וורד, עכשיו לחצו על מקש הווינדוס, זה עם הם החלונות, השאירו אותו לחוץ ועכשיו בעזרת החיצים תוכלו להזיז את החלון לכיוונים שונים, ימינה, שמאלה, למעלה, ולמטה. ועם לוחצים פעמיים על חץ מסויים קורים דברים אחרים, אני לא אדגים, פשוט תנסו. למשל חלון שנמצא משמאל למטה, כדי לפתוח אותו לגודל מלא / מסך מלא צריך ללחוץ כמה פעמים על החץ העליון, ולפעמים צריך קודם ללחוץ על אחד הצדדים כדי שזה יתאפשר פשוט תנסו.

וגם כאן מאוד חשוב שתדעו איך לעבור באמצעות חלונות כמו שהרחבנו במאמר הקודם, עם אלט וטאב. כך יש לכם שליטה על כל החלונות שפתוחים, מי הולך לאן, ומי יורד למטה.



נספח ד'

ניווט באמצעות מקש ALT בוורד ובסייר קבצים

שיטה שטובה יותר למתקדמים, או לפעולות ספציפיות שחוזרות על עצמן שוב ושוב.

תפתחו מסמך וורד ריק, בוא נגיד שאני רוצה לעבור בין חלון ה"בית" לחלון ה"הוספה" או לחלון כלשהו אחר.

תלחצו על כפתור האלט וזה מה שתראו
1675263434758.png


לכל פעולה יש אות. על ידי הקשה על האות הספציפית הזאת אני כביכול מקליק עם העכבר על האייקון שתחתיו רשומה האות.

ראשית אפשר פשוט לזוז באמצעות החיצים בין החלונות. ימינה ושמאלה. וכן למטה לתוך החלוניות, ללשוניות שבפנים. תנסו, זה מעניין.

או שאפשר באמצעות הקלדה, הדרך הכי מהירה למקלידים בשיטה עיוורת, שלא צריכים לחפש את האות הרצויה במקלדת, אבל כן תוהים לפעמים להיכן נעלם העכבר.

למשל אני רוצה "להוסיף רווח לאחר פסקא",

אני מצרף את צילומי המסך כדי להבין טוב יותר.

1675263447490.png

הלשונית הרצויה היא בחלון ה"בית", מה שגורם לי להקיש י', וזה מה שיקרה
1675263451439.png


הלשונית שאני רוצה היא זאת
1675263457810.png



דהיינו האות מ' ביחד עם ספרה 2

אני מקליש (קיצור של להקליד ולהקיש...) מ-2

וזה מה שקורה
1675263473475.png


והנה האפשרות של להוסיף רווח לפני פיסקא מצויינת בסוף הדיאלוג, אני יכול באמצעות החיצים לרדת אליה, או פשוט להקיש 'ל'.

פשוט? נכון, קל? לא תמיד, תלוי באיזה אופציה/אפשרות אתם רוצים לעשות שימוש. לא הייתי אומר שזאת הדרך האידיאלית לניווט בוורד.

אבל, ישנם פעולות שאתם עושים הרבה, ואם מדובר בפעולות שאין להם קיצור מקשים, ועדיין לא הקציתם להם פקודת מאקרו (בחוברת השניה ארחיב על זה), ועדיין לא הוספת את האופציה הזאת ל"סרגל הכלים לגישה מהירה, (תחפשו איך עושים את זה, אני משאיר לכם לגלות...).

פשוט תשננו את רצף האותיות שאתם צריכים להקליד לאחר הקשה על אלט, והופה, יש לכם את זה.

בוא נגיד האופציה המדוגמת לעיל.

אלט, י, מ2, ל.

אם תעשו את אותה פעולה כמה וכמה פעמים (ועדיין לא הקציתם לה קיצור מקשים/מאקרו) אז זו דרך מהירה יותר, לאחר תרגול, משימוש בעכבר.



אלט בסייר קבצים

אותה דרך בדיוק נכונה גם לגבי סייר קבצים.

ואני אעבור ישר להדגמה:

פתחתי תיקיה עם הרבה קבצי וורד, ואני רוצה שחלונית התצוגה מקדימה תופעל, מה שאני עושה כל הזמן, מפעיל וסוגר שוב ושוב. אני לא צריך לשם כך ללחוץ על חלונית התצוגה למעלה ולבחור באפשרות של "חלונית תצוגה מקדימה"... ממש לא. כל מה שאני צריך לעשות זה לשנן פעם אחת את האותיות שצריך להקליד לאחר הקשה על אלט וזהו.

במקרה הספציפי הזה זה יוצא כך
1675263483365.png


האות צ'
1675263489542.png


ועכשיו האות ת'

או בקיצור אלט, צ, ת.

וכמו שאמרנו, יעיל עם אתה עושים את אותה פעולה שוב ושוב, פשוט קל יותר לזכור את הצירוף המבוקש מלשוטט עם העכבר על פני חלונות ולשוניות.



נספח ה'

עוד שימושים למקש טאב, בוורד, ובכלל.

מקש הטאב,

1675263497330.png

יש לו כמה וכמה שימושים, בקצרה, כאשר לוחצים עליו כאשר אתם לא בוורד, אלא בסייר קבצים, או בהרבה מאוד תוכנות, ובעיקר דפדפנים שונים, טאב פשוט מזיז את הסמן/החלק המואר מאייקון לאייקון, ומלשונית/דיאלוג אחד/ת לשני/ה.

תנסו, תפתחו סייר קבצים, תלחצו על טאב ותגלו מה קורה.

צריך רמה מסויימת של שליטה והיכרות כדי לדעת לנווט איתו. והאמת אני לא כל כך משתמש בו בניווט כללי ברוב התוכנות או בוורד או בדפדפים.

ישנם כמה תוכנות ספציפיות, שבהם אני כן משתמש בטאב, אבל כל תוכנה וכל יצור והעדפות שלו. (למשל, אני פותח קבצי פידיאף במיקרוסופט אדג' (MICROSOFT EDGE), למה, תוכנה יותר קלילה, בלי יותר מדי חלוניות ומקשים מסביב, תמונה של סריקה וזהו. וגם כי אני אוהב כאשר אני גולל בתוכנה ללמטה או ללמעלה (קראו בחוברת ראשונה מעבר בין חלונות וגלילה באמצעות חיצים או PAGEUP / PAGEDOWN ) אז הגלילה היא יותר אלגנטית וזורמת. סתם משהו נחמד. אה, וגם כי הגלילה היא גלילה, ממש הדף גולש כלפי מעלה, ואז אני יכול ללחוץ על אחד מהחיצים כדי לעצור את הגלילה. מה שלא נכון בהרבה תוכנות שבהם ברגע שגללתם הדף קופץ ללמעלה או ללמטה בלי אפשרות לעצור באמצע הגלילה. די מעצבן. בקיצור תנסו את התוכנה הזאת בפידיאף ואולי יקל עליכם במעט. אז בתוכנה הזאת בגלל שאין בה יותר מדי אופציות אז מקש הטאב הוא בעצם בחירה בין פחות מעשרה לשוניות, מה שמריץ ענינים במקרים שאני צריך לשונית אחת ימינה או שמאלה).



אבל בוורד, ישנו עולם שלם שנקרא טאבים. עולם מסתורי עם שלל אפשרויות שניתן לעשות עם המקש המסתורי הזה.

אני אתן לשם דוגמא משהו אחד שאני עושה עם מקש הטאב, משהו שיפתח חלון קטן, (ועל הדרך יקל על המזכירים בחיידר שצריכים להכין מבחנים לכל הכיתות וצריכים לשרטט את הקווים שמתחת לשאלות [בדרך כלל שלושה קווים ישרים לכל רוחב המסמך] באמצעות הקשה ארוכה על המקף [או מקף תחתון, שיפט+מקף.].

אני רוצה שמתחת לשורה זאת יופיע קו ארוך לכל אורך המסמך.

אני יורד שורה, ומקיש על טאב



כאן לא רואים אותו, אבל ישנו טאב בשורה הקודמת.

עכשיו אני אקיש על הלחצן הימני בעכבר, או יותר נכון אקיש על המקש שבין ווינדוס לאלט ימני
1675263512440.png


ואפתח את חלונית הדו שיח,

אבחר ב"פיסקה"

1675263520065.png

ואז בצד ימין למטה יש חלונית טאבים...

1675263525530.png

אפתח אותה, ואז ישנו חלון קטן בצד ימין למעלה שבו אני צריך לציין את אורך הקו, לדוגמא 18.5 (במסמך עם שוליים צריך). ואז לבחור את האפשרות ימין או שמאל או ממרוכז. ואז את הצורה, קו, מקווקו וכדו'

והנה

____________________________________________________________________

יש לנו קו ארוך.

ובכל פעם שאקיש טאב זה מה שיקרה

________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________

כמובן שאפשר לשחק עם זה לכאן ולשם, אורך הקו, לאיזה כיוון, לחלק לשני טורים וכו' וכו'.

תחקרו, תגלו, ותהנו.



מקווה שהחכמתם

אשמח לשמוע תגובות, הערות, הארות, ובעיקר אם נהניתם.


אין אפשר לפרסם כן אימייל

ביקורת, אפשר לשמור לאחר כך.

 
נערך לאחרונה ב:

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
וכאן מגיע המאמר השני, תיקון שגיאות אוטומטי (ובו הסוד הכי גלוי לקלדנים), ופקודות מאקרו:

טיפים לעורך ולקלדן - חלק ב'

תיקון שגיאות אוטומטי, פקודות מאקרו.

נכתב ע"י מ, בלוי מנהל מכון איגרתא הו"ל

לכל אלו שעברו על החלק הראשון, תרגלו את הקיצורים והמקשים והאופציות השונות, ראיתי לנכון להוסיף עוד כמה דברים טכניים שעוזרים, לי אישית, וכנראה לעוד. ושוב, יכול להיות שדברים אלו פשוטים לכם זה מכבר, למרות זאת, לתועלת אלו שבתחילת הדרך, במקום שיאלצו לחפש ולטרוח ולגלות במקרה... אני מתמצת פה את עיקרי הדברים. ויהיה לתועלת.



תיקון שגיאות אוטומטי

לרוב הקלדנים והמתמצאים בתוכנת וורד זה ידוע, ישנו מושג שנקרא תיקון שגיאות אוטומטי. לאלו אני לא מחדש דבר. אבל לאלו מכם שעדיין לא יודעים מה זה, אני אשתדל להסביר בתמצות.

פותחים מסמך וורד, בחלון ה"קובץ" ישנה לשונית של "אפשרויות", שם יש לשונית של "הגהה"

1675263699685.png

מצד שמאל תיראו את הלשונית "אפשרויות תיקון שגיאות אוטמטי". שם תוכלו לראות שני שדות למילוי, באחת כותבים את השגיאה הנפוצה, למשל שגיאה שאני מרבה להיתקל בה, במקום לכתוב "באיסור" אני כותב "באיוסר". קורה, מה לעשות... (והאמת היא שלמרות שאני מקליד כבר מעל לשש שנים, במהירות של מעל 140 מילים לדקה, אני עדיין מגלה כל יום עוד ועוד טעויות "נפוצות" כאלה...). אז אני רושם אותה בשדה הימני, ובשדה השמאלי אני כותב את המילה הנכונה. "באיסור".

זהו, לוחצים "הוסף" - "אישור". ומעכשיו בכל פעם שתקלידו באיוסר, המילה תוחלף אוטומטית ל"באיסור".

עכשיו כל מה שנותר לכם זה להתחיל לעקוב אחר הטעויות שאתם מבצעים פה ושם, לקחת חצי דקה, להטעין אותם ב"תיקון שגיאות אוטומטי" (תש"א...) ומעכשיו אתם מסודרים.

באפשרות זו של "תש"א" אפשר גם לתכנת פתיחת ר"ת (ראשי תיבות), למשל להטעין בשדה המילה המוטעית "בנ"י", ובמילה הנכונה "בני ישראל". ומעכשיו כל פעם שתכתבו בנ"י זה יומר אוטומטית לבני ישראל. וכן נכון לגבי רש"י, רמב"ם, ר"ת, עכ"ל, וד"ל....

זה בגדול התוכנה של תש"א.

עכשיו אגלה את הסוד הידוע ביותר לקלדנים, אפשר בעזרת תוכנה זו לקצר את משך זמן ההקלדה (ובפרט בהקלדה תורנית המלאה בר"ת) ליותר מחצי. שהרי ידוע שהבעיה הנפוצה ביותר לקלדנים מתחילים זו התסבוכת הזאת של ר,ת עם פסיק במקום גרשיים..., השילוב הזה של שיפט ומקש הפסיק כדי ליצור גרשיים לפעמים פשוט לא קורה כאשר מקלידים מהר, או שהוא קורה יותר מדי ואז יוצר לנו משפטים מוזרים באנגלית כמו רמב"O .

ממש מתסכל.

לכן, קחו חמש דקות, תתחילו להטעין באפשרות של תש"א את האופציות הבאות (מצד ימין אני כותב את המילה המוטעית, ואז חץ לשמאל, שם המילה הנכונה להטעין בשדה המילה הנכונה)

,א>"א

,ב>"ב

,ג>"ג

,ד>"ה

הבנתם את הרעיון?

פשוט כל אות עם פסיק לפניה, ממירים באות עם גרשיים לפניה, וכך אתם יכולים לזנוח לאנחות את האופציה המסורבלת של הקלדת גרשיים, פשוט תקלידו כמה ר"ת שאתם רוצים, עם פסיקים ! והם יומרו אוטומטית לגרשיים.

וד"ל עכ"ל אכמה"ל ש"ס נתב"ג....... את כל אלו הקלדתי בלי לגעת במקש השיפט... איזה כיף.

אבל, יש בעיה, משום מה בוורד אין את האופציה להכניס את האותיות האלה בתש"א: ם-ן-ך-ף-ץ. אותיות סופיות. בכל פעם שאני מטעין את האופציה "ץ זה קורא אותו ,צ. בעיה.

האמת אני לא מצאתי פתרון לזה, (האמת שכן מצאתי פתרון חלקי, אבל זה בפרק הבא על פקודות מאקרו) אבל האמת שאין הרבה ר"ת, (טוב יש הרבה, אבל יש לזה סוף מתישהו) שנגמרים באותיות סופיות: רמב"ם ר"ן, יעב"ץ וכו' וכו'.

אז לכן כל פעם שאני נתקל בר"ת שנגמרת באות סופית, לדוגמא בפעם הראשונה שנתקלתי ברמב"ם, פשוט הטענתי את כל האפשרות, דהיינו כל המילה, לשדה המילה השגויה, "רמב,ם" והחלפתי ב"רמב"ם".

זה לקח די הרבה זמן למצוא את כל אותם ר"ת עם אותיות סופיות. אבל כל אחת מהן, הייתי צריך להטעין רק פעם אחת, וזהו אני מסודר לחיים.

ועוד בעיה, התוכנה "קוראת" רק את המילה "רמב"ם" כמו שאני הזנתי אליה, אבל לא עם הטיות, למשל "ולהרמב"ם - דהרמב"ם" וכו'. לכן הייתי צריך להזין כל אחת מאפשרויות האלה על כל ר"ת עם אות סופית שאני מקליד לפחות פעמיים בדקה/שעה. מעצבן, נכון, אולי יש פתרון לזה, אני עדיין לא גיליתי, אולי יבוא מישהו ויאיר את עיני. אבל לבינתיים, אכן עברתי כמו מטורף, וכן בכל פעם שאני נתקל בעוד אפשרות כזאת, אני פשוט עוצר לשניה, מטעין אותה לתש"א, וזהו אני לא אתקל בה יותר לעולם!!!

זהו בגדול מה שאני עושה עם תש"א. כמובן יש אין ספור טריקים ושטיקים שהתוכנה הזאת מאפשרת. אבל זה לבינתיים.

ועם אין לכם כח לחפש עכשיו אחר כל האופציות של ר"ת עם אותיות סופיות וכדו'.

אני מנדב לכם את הרשימה שלי. תוכלו פשוט להעתיק. (וכן, אני יודע שיש אפשרות לחפש את הרשימה הזאת בתיקיה של וורד איפשהו ולהעביר אותה בין תוכנה לתוכנה, אני ניסיתי לחפש ולא מצאתי... עדיין!)

(נ.ב. ישנם ברשימה גם תיקונים לשגיאות שמתחלפות באנגלית למשל וש"K שאמור להיות וש"ל, לכן המרתי את האופציה ,K (או "K) ב - "ל).
1675263733004.png1675263736701.png1675263739756.png1675263742677.png1675263746623.png1675263749467.png1675263752073.png1675263759656.png



עד כאן אלו אופציות לתקלת הר"ת. מכאן ואילך אלו מילים שאני גיליתי שאני טועה בהם המון, עד היום, יכול להיות שתגלו אצלכם שזה לא רלוונטי, או שאתם לא טועים באלו, וישנם טעויות מסוג אחר לגמרי. אבל עדיין, שימושי, לא?
1675263765501.png1675263767739.png1675263769962.png1675263775820.png1675263778968.png1675263781674.png1675263784741.png1675263787123.png1675263789402.png1675263791846.png1675263795122.png1675263797677.png1675263800070.png1675263802432.png1675263807978.png1675263810388.png1675263812708.png1675263815222.png1675263817607.png1675263820026.png1675263822207.png1675263824630.png1675263826779.png1675263828875.png1675263830936.png


שוב, ישנם כאן המון טעויות שלי ספציפית, אבל הבנתם את הרעיון. בגדול זה עובד כך: פשוט תגלו את הטעויות שאתם עושים לפעמים, תזינו אותם ותיפטרו מהם אחת ולתמיד. וכמובן, תחקרו טוב את האופציה הזאת של תש"א, היא יכולה להקל הרבה על החיים של הקלדן. מפתיחת ראשי תיבות ועד לקיצור מילים, למשל להזין שכל פעם שאני כותב איג, זה יומר לאיגרתא וכו' וכו'.......




פקודות מאקרו

בפרק זה אני אסביר בקצרה על המושג הזה, ששוב, ישנם מכירים, וישנם שלא. לתועלת מי שלא מכיר.

נ.ב. כדי להבין היטב את הדוגמאות שאני אתן כאן, צריך להבין טוב טוב את מה שנאמר בפרק הקודם לגבי תיקון שגיאות אוטומטי.



מה זה מאקרו?


אני לא יודע, אני לא גאון מחשבים ולא יודע מהי ההגדרה המדעית/טכנית של המושג. מה שאני כן יודע, שפקודות מאקרו עוזרים לי לקצר, ובהרבה, תהליכים פשוטים ומורכבים כאחד.

אני לא הולך להסביר איך זה עובד, אני פשוט אדגים, וכל השאר יובן מאליו.



דוגמא ראשונה

סימון שגיאה (אי הבנת כת"י וכדו')


לדוגמא: אני מקליד מתוך כת"י, וישנם פה ושם מילים שאני לא מצליח לפענחם, לא קריאים, או שהסריקה מקוטעת מאחד הצדדים וחסרים מילים. איך אני מסמן למגיה או לעורך שבא אחרי, ולמזמין ההקלדה, שכאן היתה מילה שלא הבנתי, וממילא לא הקלדתי. הרבה נוהגים לסמן סימן שאלה, הרבה מציירים כמה נקודות. ושיטות אלו בעייתיות, שכן אולי סימן השאלה הוא חלק מתוכן הנכתב, וכנ"ל לגבי הנקודות....

מה אני עושה? אני נוהג להקליד שלוש נקודות, וכן סימן שאלה, וכל זה מסומן במרקר בצבע צהוב, ממש כך: ...? , וכך כולם יודעים שפה יש בעיה, פה לא הובנה המילה, וכדו'.

עכשיו, כדי לעצור באמצע ההקלדה, לסמן שלוש נקודות, סימן שאלה, ולבחור לאחור את כל הרצף הזה, לסמן במרקר (בין עם העכבר, ובין עם קיצור המקשים: CTRL+ALT+H ) ולשוב לסוף הרצף הזה כדי להקליד, זה זמן, וזמן בהקלדה שווה תווים, ששווים כסף.

לכן בוא ניצור פקודת מאקרו שעושה את זה במקומנו.

נלך לחלון "תצוגה", שם תראו את החלונית "פקודות מאקרו, אל תלחצו על האייקון, אלא על השורה "פקודות מאקרו"

1675263845355.png

נבחר בהקלט מאקרו

נבחר שם לפקודת שניצור (חשוב, עם זה שם בעל שני מילים, את הרווח ביניהם מסמנים לא ברווח לבן אלא_במקף_תחתון. שיפט+מקף.) לדוגמא "שגיאה"

ואז נצטרך לבחור על קיצור מקשים מיועד לזה באייקון לוח מקשים.

1675263849851.png

הקיצור שאני נתתי לו זה CTRL+SHIFT+? (כטרל, שיפט, סימן שאלה) משום שזה קיצור מאוד נוח, לי, ואולי גם לכם.

1675263855921.png

ולא משנה באיזה קיצור מקש שתבחרו, שימו לב שהוא לא "מוקצה כרגע ל:" מה שזה לא יהיה, (אלא אם כן אתם יודעים במה מדובר ואתם לא צריכים את האופציה הזאת, אבל לי נראה שחבל להתעסק עם זה... [ובתמונה המצורפת למשל מצויין המאקרו שלי שכבר קיים על קיצור זה] ).

צריך להיות רשום "לא מוקצה".

לאחר מכן בחרו ב"הקצה". ואז "סגור".

וזהו, אתם מקליטים מאקרו. מרגש. כל פעולה שתבצעו מרגע זה בתוכנת וורד תוקלט, ותבוצע שוב ברגע שתלחצו על הקיצור מקשים שבחרתם.

אז בואו נקליט משהו משמעותי.

נקליד שלוש נקודות, ...

סימן שאלה ?

...?

ואז נלחץ על כטרל+חץ ימני כדי לחזור לראש הרצף.

ואז ...? כטרל+שיפט+חץ שמאלי, כדי לבחור את הרצף

(למתקשים בניווט באמצעות המקלדת, מה שמאוד הכרחתי למאקרו, שכן מאקרו לא משחזר בחירת מילים באמצעות העכבר, חשוב מאוד לעבור על המאמר הראשון בפרק על ניווט באמצעות המקלדת).

ואז לסמן במרקר, כטרל+אלט+H ,

ואז לוחצים על מקש ה-END (זה שמעל לחיצים למי שעדיין לא תרגל את הנאמר בפרקים הקודמים) כדי לחזור לסוף הרצף ולהמשיך להקליד.

(אפשר להוסיף אחרי מקש האנד מקש רווח כדי לוודא שישנו רווח לאחר שאתם מסמנים רצף כזה).

וזהו. עכשיו בחרו שוב בחלון תצוגה - פקודות מאקרו - עצור הקלטה.

מזל-טוב, יש לכם את פקודת המאקרו הראשונה שלכם, בכל פעם שתלחצו על קיצור מקשים הנ"ל (כטרל+שיפט+סימן שאלה) זה מה שיקרה - ...? -. איזה כיף ללחוץ על זה ...?...?...?...?...?...?...?...?.

עכשיו אתם יכולים להקליד, ובכל פעם שאתם נתקלים באי הבנת הנקרא, פשוט ללחוץ על הקיצור שבחרתם, המקום יסומן בסימון זועק לשמיים, ואתם תמשיכו להקליד. חסכנו לכם לפחות... רגע בוא נבדוק... ---- ...?-----...?

משהו כמו 7 שניות. מעט? ממש לא כאשר צריכים לעשות את זה הרבה ולעצור את רצף ההקלדה.

עד כאן הכל מובן. חמוד, ומאוד שימושי, לי זה עוזר המוווון. ואתם יכולים פשוט לחקור טיפה, לגלות אין ספור שימושים מועילים למאקרו.



דוגמא שניה:

צירוף חיפושים שונים לפקודה אחת


תמיד כשאני מסיים להקליד מסמך, ולא משנה באיזה אורך, תמיד אני יודע שישנם טעויות שלא נכנסו בתיקון שגיאות האוטו', לדוגמא תש"א לא יכול לתקן את השגיאה הבאה: "משו םשנאמר". אלא אם הכנסתי את המילה הספציפית הזאת ואז הוא כן יתקן, רק אותה ספציפית, אבל ישנם המון טעויות מהסוג הזה שפשוט חבל על הזמן לעבור אחת אחת ולהכניסם לתש"א. בעיקר בעיות הכוללות אותיות סופיות ורווחים.

אני אתן פה דוגמא של "פקודת מאקרו - הגהה" שלי. ואתם יכולים להרחיב, לצמצם, או מה שזה לא יהיה, לעשות איתה. העיקר שתבינו את הרעיון.

מתחילים מהתחלה, תצוגה - פקודות מאקרו - הקלט מאקרו, בחירת שם, "הגהה". בוחרים קיצור מקש בלוח מקשים, הקיצור שלי הוא CTRL+ALT+BACKSPACE (מקש המחיקה) [כטרל, אלט, מחיקה.] מוודאים שהוא לא מוקצה למשהו נחוץ, מקצים, סוגרים, ואז מקליטים:

לוחצים כטרל H כדי לפתוח את חלונית החיפוש ומזינים ב"חפש את:" שגיאה מסוימת, וב"החלף ב:" את התיקון. עושים "החלף הכל". ואז מזינים את השגיאה השניה, ואת התיקון הנחוץ, "החלף הכל", ולשגיאה הבאה.

לתועלת העניין אני מעלה את החיפושים שלי, שדרך אגב גיליתי שמאוד נפוצים. (צד ימין השגיאה, צד שמאל התיקון):

,ם - "ם

,ן - "ן

,ף - "ף

,ך - "ך

,ץ - "ץ

(כאמור לעיל בפרק על תש"א, תיקון אוטו' לא כולל אותיות סופיות, לכן זה פותר את רוב הבעיה)

ם - ם

מה? לא הבנתם, זה בסדר, פשוט מאוד לפני ה'ם' ישנו רווח, וזו בעיה כי אין מילה שיש רווח בינה לבין ה'ם'. אז בתיבת החפש את אני מקליד רווח, ואז ם . ובתיבת ההחלף אני מציין ם ולאחריה רווח. פשוט. וכך נמשיך לכל האותיות הסופיות: ן ף ך ץ.

והנה עוד שגיאה נפוצה (לפחות אצלי)

חפש את: ייי

החלף ב: יי

ועוד אחת

חפש את: (פעמיים רווח)

החלף ב: (רווח אחד)



לאחר מכן סוגרים את תיבת החיפוש.

עוברים לתצוגה - פקודות מאקרו - עצור הקלטה.

מזל טוב הקלטתם את המאקרו השני שלכם.

תלחצו על הפקודה הזאת לאחר שתקלידו את הפיסקא הבאה, ונראה מה קורה.

רמב,ם ר,ן יעב,ץ רי,ף ש,ך משו םשנאמר ע ץאחד אור ךהמוט שנו ןביותר חרי ףמדי פעמייים רווח

כיף, לא? ככה פשוט.



נ.ב. במסמכים ארוכים הפקודה הזאת לוקחת קצת זמן, לכן אל תיבהלו עם הסמן מסתובב סביב עצמו לכמה רגעים, עדיין זה יחסוך לכם ולמגיה הרבה זמן, וכמובן - כסף.





דוגמא שלישית:

הדגשת מילה ראשונה בתחילת כל פיסקא


אני רוצה לאחר הקלדת מאמר שלם להדגיש כל מילה ראשונה בפיסקאות שבתוכן המסמך. כמובן שישנם דרכים לעשות זאת באמצעות קידודים שונים ב"חפש והחלף", אבל כרגע נתמקד במאקרו כדי להבין יותר טוב את היכולות של כלי הקסם הזה.

נתחיל שוב, תצוגה - מאקרו - הקלט מאקרו - נבחר שם "הדגשה_מילה_ראשונה, נבחר קיצור מקשים, לדוגמא כטרל+אלט+B , מוודאים שהוא לא מוקצה לשום דבר אחר, מקצים, סוגרים.

ואז עושים את הפעולות הבאות:

כטרל+חץ תחתון (כדי לרדת לתחילת הפיסקא הבאה. (את הפיסקא הראשונה נדגיש בה את המילה הראשונה ידנית לעת עתה)

כטרל+H כדי לפתוח את תיבת החיפוש, בתיבת החיפוש נקליד פשוט: רווח לבן, לא נכניס שום דבר בתיבת ה"החלף ב:" ונקליק על חפש את הבא. כעת הסמן עבר לסוף המילה הראשונה בפיסקא.

(לאלו שטוענים שאפשר פשוט לוותר על החיפוש וללחוץ על כטרל+חץ שמאלי כדי לעבור לתחילת המילה הבאה, זה נכון, אבל באפשרות זאת, אם ניתקל במילה עם גרשיים, הסמן יעצור לפני הגרשיים... וחבל, אנחנו רוצים את כל המילה.)

נסגור את חלון החיפוש באמצעות מקש ה - ESC הכי שמאלי והכי למעלה במקלדת אם לא מצאתם.

אז נלחץ על שיפט+חץ ימני, כדי לבחור את המילה מסופה ועד לתחילת השורה/פיסקא,

ואז כטרל+B כדי להדגיש.

ואז נלחץ על END כדי שנזיז את הסמן לסוף השורה. (כך נוודא שבפעם הבאה שנבצע את המאקרו הזה הוא לא יסיר את ההדגשה של המילה שכבר הדגשנו).

וזהו. עוצרים הקלטה.

פעם שלישית גלידה, מזל"ט על המאקרו השלישי.

תקלידו

משפט

שבו

כל

מילה

מתחילה

בשורה

חדשה.

תחזרו לראש המשפט וזה תלחצו על כטרל+אלט ואז תשאירו אותם לחוצים ותקליקו שוב ושוב על האות B ותראו מה קורה.

(נ.ב. אותו דבר תנסו לעשות לבד, להדגיש אות ראשונה בראש כל פיסקה, בראש כל מילה. וכדו'... כיף לגלות את זה לבד...)

ושוב, כמובן שאפשר לעשות את כל זה באמצעות חיפוש והחלפה באמצעות כל מיני קידודים שהכל יקרה בבת אחת. אבל זה לפעם אחרת. (והאמת, אני לא כל כך מתמצא בקידודים השונים בתוכנת וורד, בתוכנות עימוד כמו אינדיזיין זה יותר פשוט, ולכן אני פשוט עושה כך. וגם אם זה מסמך ארוך בן מאות עמודים, עדיין זה כיף לראות איך זה קורה בפועל, פשוט תחזיקו את המקשים כטרל+אלט+B לחוצים וזה יקרה אוטומטית. רק תוודאו להוריד את הרגל מהגז כדי שהמאקרו לא יחזור לתחילת המסמך ואז יבצע את הפעולה ההפוכה, דהיינו להוריד את כל ההדגשות מראשי הפיסקאות....



עד כאן לעכשיו. אלו שלוש פקודות שאני משתמש בהם כל יום, כל שעה, ובמאקרו של השגיאה אני משתמש הרבה מאוד....

תעתיקו אותם, תחקרו, תגלו, תהיו יותר יעילים, מהירים, מקצועיים.



מקווה שהחכמתם.

על כל שאלה-הערה-הארה אני פה לשירותכם (אי אפשר לפרסם פה מייל)

כמובן שנשמח לשמוע אם זה עזר לכם. ביקורת... אפשר להשאיר לאחר כך.

בהצלחה
.
אם מישהו מכם ירצה שאכתוב על נושא מסויים הקשור איכשהו לעבודות מול וורד או בכלל לקלדנות ועריכה (כמובן יותר בצד הטכני) אשמח לסייע ככל שיתאפשר לי)

נ.ב. אם יש מישהו שרוצה לערוך את כל שלושת החוברת/מאמרים לידי חוברת אחת מסודרת, הרשות בידו, וכמובן אשמח אם ישלח לי עותק ערוך ומעומד יפה. ואשמח להפיצו הלאה עם מלוא הקרדיט לעורך.
בהצלחה
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
והנה זה קרה. "מישהו" התאמץ וסידר את הדברים לחוברת יפה ואלנגטית, ובעיקר מסודרת וממויינת לפי פרקים ונושאים.
אתם מוזמנים להוריד, לקרוא, להחכים, לשתף, להפיץ ל... ול...
תודה לכל אלו שהוסיפו לי מהערותיהם המחכימות, אני מקווה שהחוברת הסופית תהיה לתועלת רבים למשך זמן רב. ובכלל הייתי אומר לכל מי שרוצה להכנס לתחום ולהתמקצע טכנית, הרי שחוברת זו תחסוך לו המון זמן, זמן של גילוי, וזמן של התייעלות.
אך כמה בקשות ממני אליכם:
1) אשמח לשמוע, מה מכל זה היה באמת חדש לכם? אולי אני מתאמץ, ומשקיע זמן על דברים שנו נו... לא חדש, אפשר לגלות / מגלים את זה לבד... וכו' וכו'. ועד כמה נהניתם. (לא חייב להעמיס על האשכול פה, אפשר לשלוח לי אישית).
2) אם יש משהו, איזה טריק או טיפ שלא נכתב בחוברת, והוא יעיל לכם ויכול להיות שימושי גם לי, וכן לאחרים. אשמח אם תשתפו, שהרי תמיד יש משהו קטן שיכול להקפיץ אותך קדימה.
3) תהיו מזכי הרבים, מכירים מישהו שעוסק בקלדנות, עריכה, הגהה. אתם חושבים שהחוברת הזאת יכולה להיות לו לתועלת. שלחו לו אותה. (אפשר להוריד את הקרדיטים אם זה מפריע). לי אישית זה חשוב, לדעת שאתה עוזר למישהו להרוויח בכבוד, בצורה נאותה, בעזרת כלים כה פשוטים אך כה מועילים. זו הרגשה מדהימה. תנסו.
 

קבצים מצורפים

  • חוברת חובה לקלדן ולעורך (טיפים ועזרים).pdf
    KB 807.4 · צפיות: 62

ישיבע בוחער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לכל המעוניין, יש את החוברת הנפלאה וורד לאברך של הרב יואל שילה, החוברת מקיפה כמעט את כל התוכנה, וכתובה בשפה השווה לכל אברך...

אני אישית נעזרתי בחוברת הזו לא מעט בתחילת דרכי, בעיקר בטבלאות של הנוסחאות בסופה.

וורד לאברך​

קונטרס – "וורד לאברך"
מאת הרב הגאון רבי יואל שילה שליט"א – (תלמיד חכם מופלג שחיבר הרבה ספרים חשובים ומועילים בהרבה מקצועות התורה) –
הקונטרס כולל את אופן השימוש המועיל בתוכנת וורד, – מתחיל מן היסודות ועד לרמה מקצועית –
מיועד בעיקר לאברכים ולבני תורה
…..
מסמכי וורד עשויים להקל מאוד על ארגון חומר ועל שמירתו
לאחר ההרגל לעבודה נכונה בכלי עזר נפלא זה – ניתן יהיה בסייעתא דשמיא להפיק תועלת מרבית ממנו, אולם לצורך זה יש לדעת את האפשרויות הגלומות בתכנית וורד
בקונטרס שלפנינו הנקרא וורד לאברך – נכתבו רק האפשרויות שלדעת המחבר שליט"א הם עשויות לתרום למניעת בזבוז הזמן הצלוה את השימוש במחשב תוך העלאת רמת המסמך ולא נכתבו כאן האפשרויות הרבות האחרות הגלומות במחשב ובוורד אשר אי מן הראוי לבזבז עליהן זמן יקר
…..
מחבר הקונטרס הזה "וורד לאברך" הינו תלמיד חכם מופלג שחיבור ספרים יקרים וחשובים בכמה מקצועות בתורתנו הקדושה, (כגון ספר ראשית דגנך בהלכות תרומות ומעשרות ספר היא חכמתכם בעניני האסטרונומיה בהלכה ספר ממזרח שמש בעניני זמן הנץ החמה, ספר היקף השבת בעניני הלכות עירובין ספר אל יוציא בעניני הלכות תחומין ועוד ועוד ספרים יקרים וחשובים ומועילים בהרבה מקצועות התורה) – ועל כן בואו ונחזיק טובה למחבר שליט"א שהקדיש מזמנו גם לעשות חסד עם הרבים להועיל להם בכתיבת חידושי תורה בתכנית וורד באופן קל ויעיל בלי לבזבז זמן יקר כדי להתמצא בשימוש בתוכנה, – על המחבר שליט"א ניתן להמליץ בפה מלא שכוחו יפה גם בעמוד תורה וגם בעמוד החסד, אשרי חלקו ויתברך בכל הברכות האמורות בתורה.

₪40.00

מתוך האתר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה