פוליטי חדשות פוליטיות מהעולם

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
גם בפולין - הפרמלנט החדש עובד טוב..


לאחר שהודלק נר שישי של חנוכה, במעמד שגריר ישראל לפולין מר יעקב ליבנה, התפרץ חבר פרלמנט אנטישמי, גרז'גורז' בראון איש ימין קיצוני מוסת, שהפך אמש לגורם אופוזיציה, חטף מטף של כיבוי אש ובזעם כיבה את הנרות.
מהומה פרצה במקום, וכל הנוכחים פונו.
יושב ראש הפרלמנט החדש, מר שמעון חולובניה הגיע למקום, הטיל סנקציות חריפות על האנטישמי המוסת, הדיח אותו מהשתתפות פעילה בפרמלנט והקפיא את שכרו לחצי שנה הקרובה (!!!), ודאג שהחנוכייה תודלק מחדש במופגן ובגאון על ידי השליח הרב סטמבלר.

הרב סטמבלר מספר: "כבר 17 שנה אנחנו מדליקים את האור בבנין הפרלמנט, וגם הערב הדלקנו פעם אחת, ושוב בפעם השניה לאחר התקרית האנטישמית החמורה. הוא רצה לעשות חושך, אבל יצא מזה הרבה אור, פרסומי ניסא בהיקפים שלא ראינו עד היום, ומודעות של פולין כולה לנס החנוכה ונצח ישראל".
 

קבצים מצורפים

  • 1702506857538.png
    1702506857538.png
    KB 204.2 · צפיות: 73

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

ראש הממשלה החדש של צרפת: שר החינוך בן ה-34​

שר החינוך גבריאל אטל מונה על ידי נשיא צרפת עמנואל מקרון לראש ממשלת צרפת. אטל, בן ה-34 בלבד, יהיה לראש הממשלה הצעיר ביותר בתולדות בצרפת.
אטל נחשף לשותף פוליטי מובהק של נשיא צרפת מקרון מאז כניסתו למערכת הפוליטית. בצרפת מפרשים מינוי זה כניסיון של מקרון לרענן את הקבינט ולהכניס אליו דמויות צעירות, לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי בקיץ הקרוב.
מינוי זה מגיע אחרי שאמש התפטרה ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן מתפקידה, אחרי כשנה וחצי בתפקיד. לפי ההודעה שנמסרה מטעם משרדו של נשיא צרפת עמנואל מקרון: "מקרון הודה לבורן על עבודתה".
התפטרות זו הגיעה אחרי שנה בה היו לקואליציה של בורן שורות משברים פוליטיים בעקבות רפורמת הפנסיות השנויה במחלוקת של מקרון.
בחדרי חרדים
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הפנטגון הודיע ששר ההגנה אוסטין אושפז בבית החולים בשבוע שעבר לאחר שעבר ניתוח לטיפול בסרטן הערמונית
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
מושל טקסס הכריז שביידן הפר את ההסכם בין הממשל הפדרלי למדינתו בכך שמסרב להגן על טקסס מפלישת המהגרים. לכן טקסס תגן על עצמה.

מכתבו של המושל מצהיר שביידן קיבל ממנו מספר רב של התראות שטקסס תחת פלישה ושביידן אינו פועל כמתחייב מתפקידו כנשיא.
לכן לטקסס עומדת הזכות להגנה עצמית וזכות זו עולה על החוק הפדרלי.
הוא הנחה ברוח זו את המשמר הלאומי של טקסס ועוד גורמים רלבנטיים.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יש דברים שיכולים להתרחש רק ברוסיה…
אנדריי בוגדנוב, אחד המועמדים במרוץ לנשיאות ברוסיה במערכת הבחירות הקרובה, נשאל האם הוא מתכנן לנצח בבחירות • תשובתו לשאלה: "בוודאי שלא, מה נראה לך שאני אידיוט"…
 

=]

משתמש מקצוען
מושל טקסס הכריז שביידן הפר את ההסכם בין הממשל הפדרלי למדינתו בכך שמסרב להגן על טקסס מפלישת המהגרים. לכן טקסס תגן על עצמה.

מכתבו של המושל מצהיר שביידן קיבל ממנו מספר רב של התראות שטקסס תחת פלישה ושביידן אינו פועל כמתחייב מתפקידו כנשיא.
לכן לטקסס עומדת הזכות להגנה עצמית וזכות זו עולה על החוק הפדרלי.
הוא הנחה ברוח זו את המשמר הלאומי של טקסס ועוד גורמים רלבנטיים.
הקרב על גדר הגבול בין ארה"ב למקסיקו : התנגשות של ממש בין ממשל ביידן למשמר הלאומי של טקסס הרפובליקנית

אירוע מעניין מתפתח בגבולה הדרומי של ארצות הברית עם מקסיקו - במדינת טקסס. בחודשים האחרונים ישנו גל בלתי פוסק של מהגרים אשר מגיע ממקסיקו. לפי מספרים רשמיים, 50,000 מהגרים חצו באופן בלתי חוקי בשבוע האחרון בלבד (!) - המספר הזה לא כולל את 10,000 המהגרים שנכנסו בצורה חוקית באותם ימים, וגם לא את המהגרים הלא חוקיים שלא נתפסו כלל. באשר להרכב המהגרים, לא מדובר רק בלטינים ממרכז ודרום אמריקה, אלא גם בלא מעט מהגרים ממדינות אפריקה ומזרח אסיה שמגיעים למרכז אמריקה ומשם עושים את הדרך לארצות הברית ברגל.

טקסס הרפובליקנית רוצה באופן טבעי למנוע את שטף המהגרים שנכנסים לשטחה, והמושל גרג אבוט החליט להפעיל את המשמר הלאומי של המדינה כדי להילחם בתופעה. בנוסף, אבוט מפעיל מזה שנה וחצי מערך הסעות למהגרים, במסגרתו הסיע כבר עשרות אלפים מטקסס לערים דמוקרטיות כדוגמת ניו-יורק, שיקאגו, ולוס אנג'לס - מה שיוצר משברי הגירה נוספים ברחבי ארה"ב. מרכזי הקליטה קטנים מלהכיל. כמו כן, המושל קידם חקיקה שהופכת חצייה בלתי חוקית של הגבול ללא חוקית ברמת המדינה, מה שיאפשר לשופטים טקסנים לשפוט ואפילו לגרש מהגרים חזרה למקסיקו באופן עצמאי (דבר שאליו מקסיקו מתנגדת - לכן לא ברור איך גירושים שכאלה יצאו בכלל לפועל).

נקודת מתח מרכזית היא עניין המכשולים. הממשל בטקסס טוען שהממשל הפדרלי נכשל בתפקידו, שהגבול פרוץ, שגדרות התיל שהוא מציב הכרחיות, ושמדובר ברכוש של מדינת טקסס. ממשל ביידן טוען שהמכשול מונע מסוכנים פדרליים לפעול בשטח ולעבור לצידו השני במקרי חירום, ושמלתכחילה אין לטקסס סמכות להציב אותם על גבול פדרלי.

נקודה נוספת היא נקודות כינוס המהגרים, מחנות מעצר זמניים שהקימה טקסס כדי לרכז את המהגרים אותם היא עצרה, כדוגמת שלבי פארק (Shelby Park). אנשי משמר לאומי טקסניים פשוט מונעים מסוכנים פדרליים להיכנס למתחם ולגשת למהגרים שבו.

וזה בעצם שורש העניין. למי הסמכות לקבוע את מדיניות ההגירה של ארצות הברית - הממשל הפדרלי, או כל מדינת גבול והמדיניות שלה?

ממשל ביידן פנה לבית המשפט העליון בנושא, וזה פסק לפני כמה ימים ברוב של 5-4 כנגד מדינת טקסס, כשהוא קובע שבסמכותם של סוכנים פדרליים להציב, להסיר ולחתוך גדרות תיל, ושעל המשמר הלאומי של טקסס לאפשר לסוכנים גישה למחנות. מדובר בצו ביניים שנועד להכריע ולפתור את הבעיות הקיימות בין הרשויות באופן זמני, ולא בפסיקה סופית בנושא. דיון נוסף מתוכנן ל-8 בפברואר. חשוב לציין שבבית המשפט העליון יש כרגע רוב שמרני, ובין השופטים שהצביעו בעד ממשל ביידן היו גם מינויים שמרניים של הנשיא טראמפ ושל בוש הבן.

ומה טקסס עושה בינתיים? מנסה להתעלם מפסק הדין. אבוט משחרר הצהרות פומביות שאנשיו ימשיכו להחזיק את הקו, אנשי המשמר הלאומי ממשיכים להציב מכשולים חדשים, וסוכנים פדרליים עדיין מתלוננים שנמנעת מהם גישה לshelby park. חברי קונגרס וסנאטורים עובדים במקביל על חקיקה דו-מפלגתית שתסדיר את המצב, ומשפטנים מטקסס נשבעים להילחם משפטית בנושא לאורך כל הדרך. ביידן מבטיח לסגור את הגבול ברגע שהחקיקה המשותפת תעבור, אבל מחוקקים רפובליקנים לא מתלהבים מהמהלך וטוענים כי בסמכתו של הנשיא לעשות כך כבר כעת.

קרב חריג, מעניין לראות לאן יתפתח.

אבו עלי מאת אבו יאסר, פרשן לענייני פוליטיקה אמריקאית
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הנשיא לשעבר טראמפ בראיון לפוקס ניוז: ישראל עזרה בתכנון התקיפה של סולימאני, ביבי היה חלק גדול מזה. אבל יומיים ל פני אמרו לי "אנחנו לא יכולים לעשות את זה", אז עשינו את זה בעצמינו.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
טל שגיא:
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, מת בכלא.
הרשויות ברוסיה מדווחות כי אלכסיי נבלני, מתנגד המשטר הבולט ברוסיה, מת בכלא. לפי הגרסה של רשויות הכלא שבו הוחזק, הוא "חש לא טוב אחרי הליכה, וכמעט מיד איבד את ההכרה".
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
בריטניה: השמרנים יובסו, השאלה היא רק באיזה היקף. כך מעריך הוושינגטון פוסט.
הבחירות המקומיות שיתקיימו השבוע בבריטניה יהיו אינדיקציה ברורה למפלה הצפויה לשמרנים בבחירות הכלליות שיתקיימו בהמשך השנה.
הלייבור צפוי לחזור לשלטון ברוב גדול לאחר 14 שנה בהם שלטו השמרנים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה