עזרה הלכות תפילה לא מוכרות

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
בכותל בעזרת נשים כולם למטה צועקים "קדוש... "
והנערה עסוקה בתהילים
או נערה החליטה להתפלל בביהכנ"ס בשבת בוקר
מבורך!
כולם נעמדים ל"ה' מלך" והיא פשוט לא מודעת.
תמיד מתלבטת אם להעיר
לכך התכוונתי...
הגרש''ז אויערבך.jpg
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
בלת"ק חלקי.
שיש כריעה בסיום שמו"ע, בעת שפוסע לאחור.
כריעה כמו שאר כריעות שבשמו"ע.
 

מרים:)

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
בענין השתחויה
ספרדים אינם כורעים ברכיים רק גב וראש
עד שחוליה האחרונה בגב תנוע.

שאלה:
מה המנהג שנהגנו בבית יעקב - לדפוק על הלב ב"סלח לנו"
מה המקור?
האם כולם נוהגים -ספרדים לא?
בעניין המקור לדפוק בסלח לנו, באמת בשו"ע ובמ"ב זה לא מובא,
אולם כמדומני שזה כתוב בסידור בית יעקב של רבי יעקב עמדין,
וכמו"כ ראיתי אי פעם תמונה של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל שהוא דופק בסלח לנו, זה היה באיזה ספר שהוציאו עליו עם כל מיני תמונות שרואים שם הלכות שהוא עשה,
 

456

משתמש פעיל
בחזרת הש"ץ לא רק שאסור לדבר אלא אסור אפי' ללמוד או לעיין בספר אפי' אם מכוונים לסוף הברכה לענות אמן.
(משנ"ב סימן קכ"ד ס"ק י"ז, שו"ע הרב סימן קכ"ד ס"ק ו' "ויש לגעור באנשים שלומדים בעת חזרת הש"ץ וכו' ונמצאו מחטיאים את הרבים
בחזרת הש"ץ לא רק שאסור לדבר אלא אסור אפי' ללמוד או לעיין בספר אפי' אם מכוונים לסוף הברכה לענות אמן.
(משנ"ב סימן קכ"ד ס"ק י"ז, שו"ע הרב סימן קכ"ד ס"ק ו' "ויש לגעור באנשים שלומדים בעת חזרת הש"ץ וכו' ונמצאו מחטיאים את הרבים)
רק לציין שזהו לשון השו''ע הרב ולא המשנ''ב
 

יוסף בן שאול

משתמש רשום
להתפלל לכיוון ירושלים, לאו דוקא למזרח

הזכרתם את הכותל...
בנות ונשים יקרות אומרות תהילים (או כל תפילה) ולא עונות לקדיש קדושה וברכו ?
כנראה מחוסר ידע
א. העובדה שיושבים במקום תפילה בציבור מחייב כללים אחרים מתפילת יחיד.
ב. זו זכות עצומה לענות - ביטול גזרות וכו' יותר מתהילים רק לברר היכן מותר וחובה להפסיק ולענות יחד עם הציבור.
צריך לזכור בכותל להתפלל לכיוון קודש הקודשים - קצת צפונה (כשעומדים מול הכותל להתפלל באלכסון לצד שמאל)
 

רק התורה תנצח!!

משתמש רשום
אולי אתם תעזרו לי, זה ממש דחוף!
מתי היום אחרי סוף זמן תפילה,
התפללי ברכת השחר ושמו"ע
מותר לי לומר עכשיו את פסקי דזמרה כרגיל?
 

יוסף בן שאול

משתמש רשום
  1. כאן זה אתר תוכן ולא מקום לשאלות הלכתיות
  2. אבל בכל זאת אף פעם אי אפשר לומר ברוך שאמר וישתבח אחרי התפילה (= שמו"ע)
  3. צריך לומר את המזמורים
  4. בכל מקרה לפני שמו"ע עד חצות צריך לומר פסוקי דזמרה עם ברוך שאמר וישתבח
 

מ. ש

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
קיצו"ש
לחגור חגורה (גברים) לפני התפילה
לא קשור רק לגרטל של החסידים
 

כל יכול

משתמש חדש
כשממתינים מלפסוע בגלל אדם שמתפלל מאחורה, מותר להזיז את הרגליים (ולא חובה שיישארו צמודות).
 

מרימבולה

משתמש צעיר
בלת"ק, לפי מה שבררתי לגביי תפילה בדרכים לנשים, (לדוגמא בנסיעה בבוקר לעבודה)
יש שסוברים שעדיף שלא תתפלל תפילת שמו"ע מאשר תתפלל שמו"ע בישיבה, ותתפלל שאר תפילות היום.
 

456

משתמש פעיל
כך מדויק בפירוש מהמ"ב סי' קכג ס"ק יח (זכור לי ששמעתי פעם בשיעור שיש מי שכתב לדייק כך, אבל בכל אופן הדיוק הוא מוכרח).
לא הבנתי מה רואים שם ואיך, הוא מדבר על דבר אחר לגמרי שאינו קשור כלל למה שנכתב לעיל.
 

הטעם המושלם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בלת"ק חלקי
תינוק עד שאוכל כזית לחם תוך כדי אכילת פרס או בני גילו (אזור 9 חודשים לא צריך לבדוק אם נקי.
 

כל יכול

משתמש חדש
לא הבנתי מה רואים שם ואיך, הוא מדבר על דבר אחר לגמרי שאינו קשור כלל למה שנכתב לעיל.
פסיעות העושה-שלום של הש"ץ על תפילת החזרה, הם רק בקדיש שלאחר ובא לציון, ולא שמענו שאסור לו לזוז עד אז, וה"ה לענייננו.
 

456

משתמש פעיל
פסיעות העושה-שלום של הש"ץ על תפילת החזרה, הם רק בקדיש שלאחר ובא לציון, ולא שמענו שאסור לו לזוז עד אז, וה"ה לענייננו.
משם רואים בדיוק להיפך, שם מדובר על החזן ומכיוון שאח''כ הוא בכל מקרה יעשה עושה שלום ושם הוא סיום תפילת השמונה עשרה שחכמים תיקנו עבורו ולכן אין בעייה לזוז, מה שאין כן ביחיד שכל זמן שלא פסע עדיין לא סיים תפילתו ולא אמור להיות שום היתר לזוז,

לא הבנתי מה הדמיון
 

קראנצ' פיסטוק

משתמש פעיל
בקדיש, כשעונים "אמן יהא שמיה רבא" -
ספרדים צריכים להמשיך לומר עד "דאמירן בעלמא"
ולא לעצור ב-"שמיה דקודשא בריך הוא"!

משום מה שמעתי הרבה שעוצרים לפני כן!
בעיקר נשים...
ולפני שסיימו להגיד את זה, אסור לענות אמן אחרי "דאמירן בעלמא ואמרו אמן" שאומר החזן!
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  44  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה