העולם היהודי גזירת החינוך - מדינת ניו יורק

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
מדובר בסאגה ארוכה שהחלה לפני מספר שנים, ובמסגרתה פורסמו בידי מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק כללים חדשים, ולפיהם יחויבו גם מוסדות שאינם ממלכתיים לבצע שינויים משמעותיים בתכני הלימוד.

מי שעומד מאחורי הניסיון להתערב בתכני הלימוד הם ארגונים, שנוסדו בידי חרדים לשעבר, או חרדים מודרנים בהווה, המקוננים על כך שביעדר לימודי ליב"ה הם נזרקו לשוק העבודה ולחיים בכלל ללא כל יכולות תעסוקה. הללו מנסים באמצעות פניה לגורמים משפטיים להכריח את מוסדות החינוך להביא "חינוך הוגן" כלשונם לתלמידים.

(קצת רקע בסיסי: בארה"ב יש ''הפרדת דת מהמדינה'' כל בתי הספר הממשלתיים הינם חילוניים לחלוטין נטולים כל דת. מוסדות דתיים הם פרטיים 100% - והשכר לימוד להורים בהתאם, בסביבות 1000$ בחודש לילד!! - עכשיו בעתירות של גורמים מסוכנים רוצים להכריח גם את בתי הספר הפרטיים להכניס תכנים פסולים או לימודי חול לבתי הספר והחדרים. דבר שמוסדות הקודש מכל הקהילות נעמדים להיקהל על נפשם מול הגזירה הזאת. זה שונה מאוד ומסוכן הרבה יותר מליבה בארץ, התכניים הינם גם בעיתיים, ובמיוחד שיש את הפריבלגיה שם למוסדות בכמה קהילות ללימודי קודש 100% ללא שום לימודי חול, כמו 'אהלי תורה' ועוד)

המכתב של בד"ץ קראון הייטס (שכונה ענקית של חב"ד בברוקלין) נכתב ברקע דיון בבית המשפט, הצפוי להתקיים היום, ובו ידונו באשר לאפשרות שילוב תכנית לימודים חילונית במוסדות החינוך בקראון הייטס "באנו בזה בקריאה, תחינה ובקשה לאנשי שלומנו היקרים ולכל הורי התלמידים שבמוסדות הקדושים, להקדיש זמן ולהתפלל ולקרוא אל ה' בחזקה, להיקהל ולעמוד על נפשינו".
הרבנים הוסיפו: "כי בצרה גדולה אנחנו, ולהעתיר למען עתיד דורותינו וצאצאינו המוטלים על כף המאזנים, באמירת פרקי תהלים ולהוסיף בתורה בתפילה ובצדקה, שיצא לאור צדקינו, לבטל כל הגזירות מעלינו ומעל חינוך דורותינו".
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
1711871476431.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בעת דיון משפטי בבית משפט לערעורים בניו –יורק בענין חוק החינוך: כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בקול בוכים במעמד "בקשת רחמים" יחד עם אלפי ילדי התשב"ר בבית המדרש הגדול בוויליאמסבורג להתפלל להעביר רוע הגזירה.
בברוקלין ניו יורק מתנהל זה כמה שנים מאבק של מחלקת החינוך העירונית להגביר את הפיקוח על מערכת לימודי החול בתווכי בתי החינוך החרדים ולהטמיע בתוכה תכני לימוד חדשים אשר מנוגד להוראת כלל הרבנים מכל החוגים. בעת הדיון התקיימה תפילת תינוקות של בית רבן.
1711982167647.png
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
פרטים נוספים (JDN)

בברוקלין ניו יורק מתנהל זה כמה שנים מאבק של מחלקת החינוך העירונית, להגביר את הפיקוח על מערכת לימודי החול בתוככי בתי החינוך החרדים ולהטמיע בתוכה תכני לימוד חדשים אשר נוגדים את הוראת הרבנים.

המאבק החל כאשר ארגון בשם יאפע”ד, שהוקם ע”י יוצאי ובוגרי מוסדות חרדים אשר סרו מן הדרך, תבע את עיריית ניו יורק ואת מחלקת החינוך שלה, וגם ניהלו מאבק תקשורתי חסר תקדים, בטענה שבמהלך שנות לימודם במוסדות לא הצליחו להקנות להם את כל תכני הלימוד שלומדים בבתי הספר הציבורים. בעקבות כך החלה העירייה בהחמרת הפיקוח וכינון נוהלי בקרה חדשים נגד בתי ספר הפרטיים מכל המגזרים – יהודיים ולהבדיל בעלי אמונות דתות אחרות.

הסוגיה הובאה לפני בית המשפט והשופטת כריסטניא ריבא פסקה לפני שנה שאין להכריז על בתי ספר פרטיים, שאינם ממלאים את נוהלי מחלקת החינוך, כבלתי חוקיים ולשלול מהם תקציבים, מכיוון שלתלמידים ולתלמידות יש מגון אפשריות להשלים את הלימודים שלהם במקומות אחרים.
עיריית ניו-יורק הגישה ערעור על הפסיקה. ביום חמישי שעבר התקיים הדיון באולבאני, במהלכו השמיעו נציגי מחלקת החינוך את טענותיהם, כאשר בד בבד השמיעו טענות נגדיות ארגון “פערל’ס” ארגון המייצג את רובה של בתי החינוך החרדיים בניו-יורק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה