אשכול בנושא מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות.

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
האם מפסידים משהו מבחינת השרות של חברת חשמל (טיפול בתקלות)?
כמו באינטרנט שאם משלמים על התשתית של בזק דרך ספק אחר, יש להם חלונות זמן הרבה יותר מאוחרים לטיפולים בתקלה.
מסתבר שפה זה פחות רלוונטי כי התקלות בדרך כלל איזוריות, אבל בכל זאת צריך בירור.
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
הם טוענים שבפירוש לא. גם ב'רפורמה' ראיתי שחברת חשמל אחראית לגמרי על האספקה והכל (סופרגז רק כותבים שאדרבה - אם יש תקלות אפשר לפנות גם אליהם והם יזרזו את הטיפול)
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אם להיות נאמנים לפורום שמשם הועתק שם השרשור הנוכחי,
הדגש הוא על חיסכון ואנטי צרכנות.
חיסכון אמיתי מתחיל בפשטות.
אנטי צרכנות זה כפשוטו - לא להצטרך.
לא לצרוך מה שלא צריך.
לעשות בירור עמוק מהו צורך ומהו סתם נספח שהגיע אלינו בגלל הסביבה.

לכל אחד יש צרכים בסיסיים וצרכים קצת פחות וכאלו שהם בכלל לא צרכים .
צריך לעשות את ההפרדה הזו מבפנים , להכיר את עצמינו, ולדעת מה מדויק לנו, ומה מיותר.
אותו עיקרון בדיוק עובד גם בדיאטה.
אם ננסה להגביל את עצמינו בכוח זה לא יעבוד, כלומר, זה יעבוד לטווח קצר אבל הגוף יזכור לנו את זה, וברגע שנהיה חלשים קצת הוא יחזיר לעצמו את הכל עם בונוסים.
אבל אם נברר באמת מה הצורך שלנו, האם באמת הגוף שלנו צריך עכשיו את המגנום הזה? האם זה מה שטוב לו? לא, אבל מישהו פתאום הציע לי את זה, אז התבלבלתי.

ובחזרה לחיסכון,
ברגע שעשיתי בירור אמיתי עם עצמי וגיליתי שאני לא צריכה מגנום , אני לא אקנה אותו, גם אם נשארו לי כמה שקלים בארנק.
אבל כשאני לא קונה רק כי זה יקר, ברגע שיהיו לי כמה שקלים אני אתפתה כי עכשיו יש לי .

כל השיטות המלאכותיות לחסוך - כמו לחיות רק במזומן, הן פלסטרים, ויכולות לסייע למי שעדיין לא בירר את הצרכים שלו.
אבל מי שיודע ומרגיש מה הוא צריך , ופשוט לא צריך מעבר - כי אין שום צורך בבגדי מותגים (אז מה עם כל הגן לובש אותם ?) ואני משוכנעת באמת שהבת שלי לא צריכה עכשיו את הממתק הזה (כי היא ראתה אותו הרגע, זה לא יוסיף לה שום שמחה וסיפוק) ושעודף משחקים לילדים לא משמח אותם (הם מתרגלים ומפסיקים להעריך משחקים פשוטים ) אז הוא באמת לא צריך מעבר. וטוב לו , כי יש לו את כל מה שהוא צריך ומה שמעבר הוא לא צריך.

לבן אדם כזה יש שליטה עצמית, והוא קונה באשראי את כל מה שהוא צריך , לא מעבר.
אין לו שום צורך לגזור את כרטיסי האשראי , אלא הפוך - לעקוב אחריהם ולהיצמד לצרכים .

אחרי שנצמדים לתוכנית כזו, ומגיעים למקום מאוזן אחרי שהחלטנו מה צורך , מה רצון ומה שטות - אפשר גם להתפנק מידי פעם, כמובן באחריות, ולקנות דברים שהם צורך פחות מהותי.
אבל הכל מתוך מודעות , החלטה ולא מהבטן.

שלב ראשון הוא עבודה עצמית. להפריד את כל הרעשים מהסביבה שהתערבבו ברצונות שלנו והפכו לחובות.
שלב שני זה גם לחשוב איך לחסוך, כמובן שכדאי להכין רשימה בבית (למרות שכשנצמדים לרצונות זה כבר לא קריטי) כמובן שקונים בחנויות זולות, מעדיפים לקנות במבצעים וכו'
אבל זה כבר שלב היישום . והוא הרבה פחות משמעותי.
הרבה זמן לא קראתי תגובה כל כך חכמה
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
בלת"ק חלקי
1.העמלות בבנקים לשים לב -עד גיל 35 בהפועלים יש סטונדנט וחבל לפספס
בלאומי מעל משכורת מסויימת (כמדומני 7000 שקל )ניתן להיפטר מהעמלות
ומי שנמצא בבנק אחר יכול "לאיים" שאם לא יקבל אז יעבור בנק
2.לגברים -תלמדו להסתפר בעצמכם ממש פשוט וקל חוויתי נגיש וחוסך(מלבד הזמן) כ-50 שקל בחודש (תלוי איזה ספר)
3.לעשות מנוי לעיתון שצורכים אותו באופן קבוע
4.לקנות בחנות הזולה ביותר- תבררו מחירים וברגע שתגלו איפה הכי זול תקנו שם
באופן קבוע חוסך הממממון כסף מניסיון

(לי אישית יוצא שיש חסד הכי משתלם ויש כוללים שנותנים הטבה גם להנחה של 8 אחוז ללא הגבלה
ואני מכיר כאלה שלא מנצלים את ההטבה הזאת שזה מטורףףףף לגגמרי בעיני
5.לאמוד בצורה מדוייקת כמה באמת צריך לסעודות השבת החל מההסלאטים ממשיך בדגים ובמרק ומסתיים כמובן בצונט -אם תסתכלו כמה אוכל נזרק לפח אתם תיבהלללו(מלבד העניין של "בל תשחית" לעניינו יש את עניין החיסכון)
המלצה שלי-להתחיל מהכנסת כמויות קטנות יותר(כדי שיווצר חסר קטן) ולאט לאט מוסיפים עד שמגיעים לכמות הרצוייה
(המלצה שלי-עדיין להשאיר חסר קטן ,לא בגלל החיסכון אלא כי חסר מייצר תענוג אבל זה עוד נושא)
וככה גיליתי שהרבה פחות אוכל נזרק לפח וגם הכל בצורה מדודה ומדוייקת יותר
6.למי שיש עדשות -מומלץ בחום להזמין מחו"ל יש אתר מקסים https://www.smartbuyglasses.co.uk/
שיוצא ממש זול(כמובן שלא לשכח את המס מעל 75 דולר!!!)
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען

HILEL1

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
פעם שמעתי על מישהי ששכרה שמלה לחתונה באזור ה2,000 ש"ח, ימים שלמים חשבתי על חוסר השפיות שבכך
בדיוק כמו שאת חושבת שזה חוסר שפיות יש אנשים רבים שחושבים שדברים שאת עושה זה חוסר שפיות [לשכור שמלה ב400 ש"ח זה לא חוסר שפיות]?
הרעיון הוא שאדם יכול לקנות מה שהוא רוצה וכל אחד והשפיות שלו רק כמו שכתבה @חגית קרמר שההוצאות יגיעו מהכנסות, ושיהיו מודעים למשמעויות של הדברים.
מי שאין לו את החשק או את היכולת להחזיק כל כך הרבה כרטיסי אשראי יכול להשתמש כתחליף בכרטיסים נטענים של יש חסד וכדו' כאשראי להוצאות מזון.
איפה אפשר לקנות כאלו כרטיסים?
תסתכלו מסביבכם אנחנו מוצפים במותגים, [ואני לא מדברת עדיין על הבגדים] בבמבה ובביסלי,
באבקת כביסה, בשמפו, בשתייה קלה, וכמעט בכל נושא,
מה עם הספרינג [חזרת על הטיפ כל כך הרבה פעמים...?;)
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
ביקשו שאעתיק לכאן, אז מעתיק:
אבל אני בשמחה ישתף כאן כמה עקרונות שמנחים אותי (סתם 'קריזות' שהחלטתי, לא מבטיח שהם נכונים בכלל!!):

א. ע"פ הוצאות עבר וכו' כשאני נכנס לסופר פעם בשבוע מקסימום אני יודע שאין סיבה שאעבור את ה300-350 ש"ח. אם בקופה (עצמאית..) אני רואה שעברתי את זה, בלי להרגיש 'קמצן' ובלי כלום אני מוריד את מה שממש מיותר והתלבטתי אם בכלל לקנות או שלא צריך. (לא כולל עופות ובשר). עד"ז משנת יוסף פעם בשבועיים בערך - בין 50-150 -ש"ח מקסימום. כמובן מתנהל עם רשימת קניות, אבל הרבה פעמים חורג..

ב. כנ"ל המינוס חסום, אין הלוואות שמציעים חברות אשראי בשום אופן. כשצריך הוצאות גדולות חריגות ומתוכננות (=לא הוצאות שוטפות אפילו לא בהיקף השנתי, מזגנים לדוגמא, טיסה חריגה ממש, תאורה לבית) משתמש במסגרת אשראי של הכרטיסים שברשותי (שלא משלם עליהם שקל, פשוט כי התעקשתי מול החברה שאם לא אני מבטל) עם תשלום אחד או שניים בידיעה ברורה שבחודש הבא מיד בתחילת החודש זה יורד והשליטה נשארת על המשך החודש בצורה טובה, אולי לא ישאר הרבה - אבל הכל בתכנון.. ומקסימום לקראת סוף חודש מצטמצמים ומשיגים כמה מאות ש"ח על החודש הבא באופן חד פעמי.

ג. אין חד פעמי בבית. נקודה. ואני ב"כ שוטף (למה שיהיה על חשבון האישה?..) וברור לי שיהיה מדיח כלים כשנצטרך.
לא מבין את אלו שחשוב להם צלחות חד פעמיות יקרות לשולחן שבת (היום מדובר על עשרות ש"ח בשבוע!!) שצלחות לשטוף בליל שבת ובמוצ"ש זה בין הדברים הכי קלים שיש.. הקושי זה סירים (ואם נשאר משבת אוכל, זה מתפרס על כל השבוע השטיפה שלהם ;))
*כמובן יש חד"פ במזווה לשעת צורך, כמו יום שישי שרוצים להכניס משהו לפה בלי ללכלכך את הכיור וכו' או לאירוח קל.

ד. המלצה שאני ממש מחובר אליה:
אני מתנהל עם חשבון בנק נוסף במקביל (בחינם כמובן..), שם ה'חצר האחורית' של הכסף שאני לא רוצה לראות אותו מול העיניים בעובר-ושב. שם חסכנו את הכסף לדירה, שם חסכנו כסף למזגנים או כסף שמישהו מעביר וצריך לעבור הלאה. בקיצור כסף שצריך לישמר ולא שיעמוד לנו מול העיניים.
לפני ששילמנו משכנתא משכורת שלימה היתה נכנסת לשם ובשעת הצורך היינו מעבירים חלק ממנה לחשבון המרכזי העו"ש. זה צעד שממש ממש חושב שבזכותו הצלחנו לחסוך לדירה. יש עוד רווח בזה כשצריך חשבון ללא הרבה תנועות של הכנסות.
משהו חמוד שיצא (בלי שחשבתי עליו מראש..) - ההורים, הסבתא, האחים וכו' יודעים רק את החשבון הזה. כל העברות מהם (דמי חנוכה וכדו') נכנסים ישר לשם.. תענוג של חיסכון.

ה. האמת שבגדים זה לא ה'חכמה' שלי אלא של אשתי.. אין באמת הרבה הוצאות כי פחות מעניין אותה 'סטים' ו'מותגים', כמובן אם קונים אז רק חברה טובה. אבל הרבה מאד בגדים אצלנו הגיעו מדודים שהעבירו. זה כבר עניין של ראש..

ו. אין רכב. אבל זה ממש משתנה מבן אדם לחברו, אני משלם על זה מחיר אישי די גדול, אבל היה ברור לי שכל זמן שמתאפשר לי אין על מה לדבר עד שרוכשים דירה. זה כלל שאני חושב ששווה להתאמץ עליו, אבל כמובן יש יוצא מן הכלל!! ובטח במקרה שהרכב מאפשר התנהלות טובה יותר (מגורים במקום זול, הרכב מאפשר עבודה או עסק שמכניס כסף וכדו'), מקווה שבקרוב אעבור על הסעיף הזה וכן יהיה לי. אבל זה ממש תלוי במסקנות שלנו אחרי שנעבור על הדו"ח השנתי..

ז. כל המזומן שנכנס נשאר בצד. לא משתמש בו לקניות בגדול. (כן הרבה פעמים אם יש בכיס זה 'נעלם' על רכישות..) אבל עכשיו לימודי נהיגה שלמים!! (טרם הטסט.. איחולים יתקבלו בברכה). שולמו בלי שהרגשנו כלום. נטו בגלל זה. ושנה שעברה זה היה המשפחתון לילד ששולם בלי להרגיש כמעט..

ח. תהיו מודעים למשכורת שלכם ולכל הסעיפים.
וכמובן - לבדוק את הפנסיה שלכם (@מקצועי בלבד , ממליץ בהחלט), לדאוג בכל מחיר לקרן השתלמות במקום טוב, ולוודא שלא חיסרו לכם כלום במשכורת. ואם מדובר במשרד החינוך אז לדאוג לכמה שיותר שעות ;)
ובחיסכון לכל ילד - להכפיל את ההפקדות (אתם לא מרגישים את זה כמובן, פשוט נכנס פחות כל חודש מביטוח לאומי) ולהשקיע בקופת חיסכון של חברת השקעות טובה.

ט. צדקה, והרבה. ובאשראי.. שקצת 'מנהלים' את הכסף, מבינים טוב מה הכוונה ש'שיעור צדקה' הוא 'עד שיכאב' (מימרא של אחד הגדולים)..
הו"ק כמה שאתם חושבים שאתם יכולים, ולהשאיר סכום מהמעשר שאותו אתם נותנים תוך כדי החודש. וכמובן כמה שיותר, יהיה לכם יותר כסף!!

י. וכמובן לקרא מאמרים ואשכולות בפרוג. על עצמי אני יכול להעיד שחסכתי עשרות אלפי שקלים בזכות המודעות שקיבלתי בין השורות, טיפים וכו' וכו' חושב שאפילו מענק עבודה קיבלנו כמה פעמים בזכות פרוג.. כנ"ל ניוד חשמל, עבודות נגרות בהפרש של עשרות אלפי ש"ח ועוד..
 

בתצי

משתמש רשום
ד. המלצה שאני ממש מחובר אליה:
אני מתנהל עם חשבון בנק נוסף במקביל (בחינם כמובן..), שם ה'חצר האחורית' של הכסף שאני לא רוצה לראות אותו מול העיניים בעובר-ושב. שם חסכנו את הכסף לדירה, שם חסכנו כסף למזגנים או כסף שמישהו מעביר וצריך לעבור הלאה. בקיצור כסף שצריך לישמר ולא שיעמוד לנו מול העיניים.
לפני ששילמנו משכנתא משכורת שלימה היתה נכנסת לשם ובשעת הצורך היינו מעבירים חלק ממנה לחשבון המרכזי העו"ש. זה צעד שממש ממש חושב שבזכותו הצלחנו לחסוך לדירה. יש עוד רווח בזה כשצריך חשבון ללא הרבה תנועות של הכנסות.
משהו חמוד שיצא (בלי שחשבתי עליו מראש..) - ההורים, הסבתא, האחים וכו' יודעים רק את החשבון הזה. כל העברות מהם (דמי חנוכה וכדו') נכנסים ישר לשם.. תענוג של חיסכון.
באותו כיוון עשינו רק במקום לפתוח חשבון בנק נפרד, פתחנו חשבון בגמ"ח- ממש כמו בנק, יש לנו חשבון לכל סעיף וסעיף שאנחנו רוצים, שרות מעולה, מקבלים את הכסף כשרוצים, שקיפות מעולה, ועל הדרך מרוויחים מצוות...
 

מלכה שיינברגר

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
עוד חסכון משמעותי אצלי, זה בסעיף נעלי הילדים.
אני ראיתי שגם שכשאני קונה נעליים בזול, הנעליים מחזיקות יפה מאד.
ואני קונה אותם או בגמ"ח הנעליים הענק במחיר של 35-45 ש"ח לזוג, או אצל החברים בעלי אקספרס, במחיר של עד 40 ש"ח, וכדו',
ועד היום, אחרי שקניתי כבר המון זוגות, כמעט כולם החזיקו לי עונה+, [רק שהרגליים גדלו]
ולא ראיתי שנעליים יותר יקרות, מחזיקות יותר זמן, כמובן צריכים לראות שמה שמזמינים נראה חזק וכו',
עכשיו תעשו את החשבון, חיסכון של 100-150 ש"ח לזוג, כפול חורף קיץ שבת ויום חול, שזה בין 3 ל4 זוגות לילד בשנה, כפול מספר הילדים שלכם, והגעתם לחיסכון עצום.
ואני לא מדברת על ילדים שהורסים את הנעליים, שאז החיסכון הוא עוד הרבה יותר.
נ.ב צריך לבדוק שהנעליים של עלי אקספרס לא הורסות את הרגליים.
במיוחד אצל פעוטות!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה