אנחנו החרדים רגילים שמשמיצים אותנו שאנחנו חיים על חשבון החילונים.

אז אני אנסה בסדרת מאמרים קצרה, לתת קצת נתונים…

יש מיתוס שחילונים מספרים על עצמם שהם מממנים את החרדים, שזה נובע מהמיסים שהם משלמים, שזה לא רק מכסה את העלות העצמית של החילוני, אלא גם נשאר עודף לכסות את העלות של אזרח חרדי.

הבעיה במיתוס הזה, שבדוחות הכספיים של החשב הכלכלי של המדינה שנת 2022 (עדיין לא יצא על שנת 2023) שהחובות וההתחייבויות של המדינה ב15 שנה האחרונות גדלו בסכום יותר גדול מכל מס ההכנסה שנכנס בכל השנים האלו ביחד… וכאן השאלה המתבקשת, איך המדינה נכנסה לחובות רק ב15 שנה האחרונות ביותר 1.5 טריליון שח… (זה סכום שלא נתפס…) וללכת ולומר שהחרדים קיבלו מהמדינה סכומים כאלו, זה אפילו האנטישמי הכי גדול, לא חשב על זה…

האמת היא שכלכלה של מדינות מפותחות בנויה על חוב, שזה אומר שברוב המוחלט של המדינות המפותחות האזרחים לא מכסים את עצמם, ואפילו לא קרוב לזה… אלא המדינה לוקחת חוב על חשבון דור העתיד. (ולא קשה להבין מי זה דור העתיד של מדינת ישראל...)

שאזרח יוכל לומר שהוא מכסה את עצמו לא מספיק לשלם למדינה כמה אלפי שקלים בחודש, כי אזרח שלמד במוסדות חינוך חילוניים, ולמד באוניברסיטה, העלות הממוצעת היא יותר מ400 אלף שח (והאמת שזה הרבה יותר מחצי מיליון, אבל זה נתונים מורכבים יותר, כי זה כולל גם הוצאה ציבורית עירונית) וכדי שאזרח יכסה את עצמו הוא צריך לשלם לפחות גם את הריבית שהמדינה שילמה על הסכום הזה במשך השנים, והריבית עד לפני 20 שנה בממוצע היא יותר מ10% שנתי… שזה אומר שרוב רובם של הציבור שייך לשנים האלו… וכל מי שקצת מכיר את הנושא של ריבית דריבית, מבין איך קשה להחזיר חוב כזה… וכל זה דיברנו רק על ההוצאה שהמדינה הוציאה על האזרח החילוני.

אבל נקודה חשובה וקריטית היא, שאזרח חילוני טוען שהילד החילוני צריך לקבל לשנה בממוצע קרוב ל25 אלף שח יותר מילד חרדי שלומד בחיידר רגיל, בטענה ששווה למדינה להשקיע בו, בטיעון כזה לא מספיק להחזיר את ההוצאות שהמדינה הוציאה עליו, כי אנחנו לא מדברים על הלוואה, אלא על השקעה כלכלית, לכן צריך שזה יהיה שווה כלכלית, כי הטיעון הוא שזה כלכלי…. וכאן כל הסיפור הופך למביך, כי אם נעשה חישוב פשוט מה היה קורה אם המדינה תיקח את הכסף ותשים את זה בהשקעות כלכליות טהורות, במדדים וכדומה (כמו קרן העושר של נורבגיה, או קרן תמלוגי הגז של ישראל) אין כאן שום השוואה... ולכן ברור שאין שום היגיון "כלכלי" להשקיע במערכת החינוך.

האמת הפשוטה היא שחינוך זה שירות לציבור, ואין בזה שום קשר להשקעה כלכלית.

וזה שיש אנשים שטוענים שהכל מגיע לילדים שלהם, ולילדים שלנו לא מגיע כלום, זה אך ורק כי הם רוצים שכל המשאבים של המדינה בתוספת החובות שהמדינה מתחיבת בעתיד ילך רק אליהם.



ועכשיו אני אתן שאלה לחידוד שאני אענה עליה בל"נ במאמר הבא בתוספת עוד נתונים מפתיעים.



נשים חרדיות 42% עובדות בהוראה, וגברים 29%. שזה אומר שיותר משליש מהחרדים עובדים בעבודות שהמדינה תיאורטית מממנת.

והשכר הממוצע של מורה זה 12629₪, השאלה היא האם זה שהחרדים בפועל לא מתקרבים לזה, (בגלל חוסר ההתאמה של אופק חדש ועוז לתמורה, פלוס שינויי גילאי המורים) האם זה נתון שאומר שהמורים והמורות החרדיים פחות יעילים לכלכלה, כי השכר שלהם נמוך, או שעצם זה שהמדינה לא משלמת את הסכומים האלו, זה תרומה גדולה יותר לכלכלה.
האם כשנצליח לעשות שהמוסדות החרדיים יצטרפו לאופק חדש שמותאם לציבור החרדי, ובמשך הזמן המורים והמורות החרדים יגיעו לממוצע, האם אז אפשר לומר שאנחנו תורמים יותר, או שהיום התרומה היא פי כמה וכמה???

חילונים באוברדרפט פרק ב

התקשורת החילונית משמיצה את החרדים שוב ושוב, שהחרדים הם נזק לכלכלה המקומית, כי החרדים לא מספיק משתתפים בשוק העבודה.

הטיעון הזה, קודם כל מבוסס על ההנחה שהציבור החרדי צריך לעבוד בשווה ליהודים הלא חרדים, ובגלל שהם עובדים 85% אז גם החרדים צריכים להשתוות, וכל עוד שאין שוויון אז תוצאה ישירה החרדים לא כלכליים.

וזה שטות מוחלטת מכמה סיבות

קודם כל הממוצע של הציבור היהודי לא חרדי הוא גבוה משמעותית מהממוצע במדינות המפותחות, וממילא זכותם לפרגן לעצמם, אבל ברור שהם לא המדד לאחוז תעסוקה הנצרך לכלכלה מפותחת.

ובנוסף וכאן זה הנקודה הקריטית… אם נשווה משק בית חרדי ומספר שעות עבודה ממוצעות בהתחשבות במספר הילדים, פתאום נראה שהמספר שעות שמשק בית חרדי עובדים הוא גבוה מדי…

כאן זה בעצם דוגמא קלאסית איך מייצרים הסתה קלאסית, שממציאים עובדה, ובונים עליה תילי תילים של הסתות.
ההמצאה היא שילדים חרדים זה לא כלכלי, וזה בגלל שהם מספרים שהחרדים לא עובדים מספיק, ואז ממילא מאשימים שהחרדים לא רק לא עובדים, אלא גם מולידים הרבה ילדים.

אבל הם שוכחים פרט קטן… "שמשק בית שמגדל הרבה ילדים הוא גם לא צריך לעבוד יותר…" כי הוא עובד בלגדל את הדור הבא… וכשמגדלים את הדור הבא ממילא זה מצריך שההורים יהיו גם קצת בבית, ואת זה בכל העולם המפותח מבינים מצוין… רק כאן בהקשר לחרדים הם פתאום בטעות שכחו…

ואם נשווה באמת למדינות המפותחות, שם לא רק שהיו משבחים את המשפחות מרובות הילדים, אלא המערכת ברוב המדינות המפותחות בנויה בצורה שהמדינה מממנת את רוב החוסר עבודה הזה… עם חופשת לידה של האמא והאבא במשמרות… ועבודה חלקית במשך שנים… ההטבות שהמדינות המפותחות נותנות למשק בית שמגדל ילדים הם לא נתפסות… יש אפילו מדינה שחוקקו שמשק בית שמגדל 4 ילדים כבר לא צריך לשלם בכלל מס הכנסה…

ועכשיו נסביר קצת איך יכול להיות שהמדינות המפותחות משקיעות בילודה, הרי הם לא חרדיות…

האמת הפשוטה היא שילדים זה צמיחה כלכלית, כי כל נפש זה כביכול עוד מכונה לתעשייה המקומית, וכמה שמגדילים את מספר המכונות, כך הכלכלה גודלת…

היום ברוב המדינות המפותחות יש בעיה קשה שמשקי בית לא יולדים מספיק, אפילו לא כדי לשמור על המצב הקיים, וממילא הם מוצאים את עצמם בדיוק במצב ההפוך ממדינת ישראל, שזה אומר שאחוז המבוגרים עולה ועולה, וכידוע העלות של מבוגר על המשק היא הזויה… (בל"נ נשתדל לפרט על זה בהמשך המאמרים) ולכן הם משלמים הון עתק כדי שמשקי בית יסכימו לקחת את העול של גידול הילדים, וכך הם לא יפשטו רגל בעתיד הלא רחוק, ולמרות כל ההטבות המצב ממשיך להיות גרוע… וזה בעיקר בגלל שאם כל הכבוד לכסף ולחופשות הארוכות, עדיין לגדל ילדים זה עבודה קשה, ומי שדואג לעצמו מבין יפה מאוד, שבסוף ילדים זה עול כלכלי ונפשי, ולכן מעדיפים להשאיר את זה לאחרים…

וכאן במדינה יש קבוצה גדולה של אנשים שלוקחים על עצמם לגדל ילדים עם השתתפות כלכלית מינימלית מהמדינה, שתוצאה מזה עיקר העול הוא על הגב של המשק בית החרדי, ואחרי זה עוד מגיעים אנשים עזי פנים, ומשמיצים אותנו שאנחנו לא כלכליים… בושה.

ועכשיו נתחיל בבדיקת הנתונים של אחוזי העובדים
הנשים החרדיות עובדות בערך 80% שזה גבוה מהממוצע במדינות המפותחות… ובכל זאת משמיצים אותם כי השכר של החרדיות נמוך בשליש מהשכר של הנשים היהודיות הלא חרדיות.

ועכשיו נתחיל לחשוף את השקרים בהשוואות שלכאורה מציגים לנו, כהוכחה לחוסר התרומה של הציבור החרדי לכלכלה.
הציבור החרדי כידוע, גודל דמוגרפית בקצב מהיר בהשוואה לציבור הלא חרדי, וממילא זה גורם שבין גיל 25 לגיל 34 יש 42.6% מהחרדים שהם בגילאי העבודה, ולעומת זה בין גיל 55 לגיל 64 הם רק 12.4%.
ובנוסף כשבוחנים את העלייה במספר העובדים החדשים בציבור החרדי ב10 שנים האחרונות, זה לבד 49% (ברור שיש הרבה כפילויות, אבל עדיין…)
אחרי נתונים כאלו לא קשה להבין שהעובדים החרדים צעירים בגיל ובוותק בצורה קיצונית בהשוואה לציבור הכללי, וממילא בניסיון בעבודה, והתמקצעות וכדומה, וממילא בגובה השכר…

כדי להבין מה המשמעות של הגיל על גובה השכר החודשי, אני מצרף כמה גרפים מעניינים בסוף המאמר, ואז תוכלו לראות לבד כמה ההשוואה בין אוכלוסיות בלי להתייחס להתפלגות הגילאים זה "הגורם הקריטי…" ולכן תבינו כמה הנשים חרדיות יעילות כלכלית בייחס לנשים הלא חרדיות, ואת גודל ההטעיה בהשוואה "כאילו" תמימה.

וכדי שנבין באמת עד כמה הנשים החרדיות כלכליות בלי השוואה לנשים היהודיות לא חרדיות, אנחנו צריכים להבין את התרומה של ילדים לכלכלה, ואת האפליה של שכר המורות שהם 42% מהנשים העובדות (יותר מ4 אלף בחודש, שהולך למדינה) וזה עוד שהנשים החרדיות עם 20% שלומדות הייטק… (שבהתחלה מתחילות עם שכר נמוך בהשוואה ללא חרדית, אבל אחרי 4 שנים השכר כמעט שווה… בנוסף שהנשים החרדיות בממוצע שורדות בהייטק יותר מהנשים הלא חרדיות, ובנוסף ההשתתפות המדינה לתלמידה חרדית בהייטק זה פחות מרבע… מאשה לא חרדית).

לא קשה להבין שהציבור החילוני לא מחבב אותנו יותר מדי... ולכן אנחנו חייבים לדעת שגם שמביאים לנו גרף, שנראה הכי תמים ופשוט, כמעט תמיד, מסתתר בו הנחות יסוד רדודות והרבה פעמים גם מרושעות.

נמשיך בל"נ במאמר הבא בתעסוקה של הגברים, ועל גובה התרומה הכללי לכלכלה, ועוד הרבה נתונים מפתיעים.
  • 1712575287629.jpg
    1712575287629.jpg
    KB 151.4 · צפיות: 952