אוקיינוס כחול-אוקיינוס אדום

בשבוע שעבר קיימתי פגישת אסטרטגיה מרתקת עם לקוח שנראה היה משוכנע שהוא נתקל בהזדמנות העסקית האולטימטיבית - שוק שאין בו שום תחרות.

אז ישבנו וניסינו לפצח את האסטרטגיה שתעזור לו לעלות לשלב הבא בעסק.. וכשהסברתי לו על תהליך הליווי ועל העלויות
הוא הכריז , "לא תהיה לך הרבה עבודה איתי כי אין לי מתחרים בכלל".

לא יכולתי שלא להדחיק חיוך, התאפקתי לא לפרוץ בצחוק בלייב.

---

בעולם השיווק, אנחנו מדברים לעתים קרובות על המושגים של האוקיינוס הכחול והאוקיינוס האדום. האוקיינוס הכחול מייצג טריטוריה לא ידועה, שבה עסקים פועלים ללא מתחרים באופק.
מצד שני, האוקיינוס האדום מלא בתחרות עזה, הדומה לים שופע כרישים רעבים להוטים לטרוף אחד את השני.



pexels-jeremy-bishop-2422915.jpg




הרעיון של אסטרטגיית האוקיינוס הכחול מקורו בספר "אסטרטגיית האוקיינוס הכחול" מאת צ'אן קים ורנה מאובורגן. הוא צבר פופולריות במהירות כאשר בעלי עסקים חיפשו שווקים לא מנוצלים שבהם הם יכולים לשלוט מבלי להתמודד עם יריבים כלשהם.

לדעתי, האסטרטגיה הזו בשקר יסודה, והיא הטעתה ומטעה מאות אלפי אנשים עד עצם היום הזה, ואני אסביר בדיוק למה...

---

אמנם, הרעיון של הפלגה בספינה במים רגועים ושלווים ללא כרישים עשוי להישמע אידאלי. הוא מצייר תמונה של שלווה והזדמנויות בלתי מוגבלות. עם זאת, כשזה מגיע לעסקים, זה סיפור אחר לגמרי...

היעדר תחרות (כרישים) באוקיינוס הכחול מעיד בדרך כלל על מחסור בלקוחות (דגים) למכור להם.

קצת כמו ללכת לדוג ב"ים המלח" - אולי זה יהיה שליו, אבל הרשתות שלנו יחזרו ריקות.

מצד שני, האוקיינוס האדום מייצג שוק מלא במתחרים. כן, זה כאוטי, והתחרות עזה, ממש כמו ים מלא בכרישים...

אבל הנה הסוד: איפה שיש מתחרים, יש לקוחות.
נוכחות התחרות מסמלת דרישה קיימת, קבוצת לקוחות שכבר נמצאת בשוק, ממתינה ומוכנה לקנות.

באוקיינוס אדום, אפילו עם כרישים מסביבנו, יש הרבה דגים לתפוס ולמכור.
אולי נצטרך להילחם בשיניים על החלק שלנו; אבל ההזדמנות קיימת.
אנחנו יכולים לבדל את עצמנו, למצוא את הנישה שלנו, ובקלות ולהתבלט מהשאר.

---

נחזור לטענתו של הלקוח שלי. במציאות, זה ממש לא סביר.
גם אם אין מתחרים ישירים המציעים בדיוק את אותו מוצר או שירות, תמיד יהיו חלופות או תחליפים שהלקוחות שוקלים.

חשוב להבין שללקוחות יש אפשרויות בחירה, והם יבחרו את האפשרות הטובה ביותר העומדת לרשותם.
לכן להיות באוקיינוס אדום, שבו הלקוחות כבר עושים בחירות, יכול להיות יתרון.

---

אז, לפני שאתם יוצאים להפלגה בחיפוש אחר האוקיינוס הכחול המיתולוגי הזה, חשבו על הדגים שאתם רוצים לתפוס.

במקום לפחד מהכרישים, למדו לנווט במים, להבין את המתחרים שלך ולמצוא את המיקום הייחודי שלכם באוקיינוס האדום.

זה המקום שבו נמצאים הלקוחות, המקום בו מצויות ההזדמנויות, ושם אתם באמת יכולים לשגשג.

בעולם העסקים, לא מדובר בהימנעות מוחלטת מתחרות - אלא לאמץ אותה, להערים עליה וליצור גלים שמייחדים אתכם.

אז, השליכו את הרשת שלכם אל האוקיינוס האדום ותנו לתחרות לתדלק את ההצלחה שלכם.

אחרי הכל, הריגוש של התפיסה הוא מה שהופך את הדיג למרגש.


נ.ב. שמח לחזור ולכתוב כאן בפורום אחרי כמעט 3 שנים.. בחיים העסקיים, כמו בחיים, אנחנו עוברים לא מעט שינויים, הן בפן האישי ובעיקר בפן העסקי..

אם אנחנו לא מכירים, מזמין אתכם ללחוץ על הפרופיל ולמצוא מאמרים נוספים שכתבתי כאן בעבר, מרתקים לא פחות...
מוזמנים לכתוב כאן בתגובות מה אתם חושבים.
על המחבר
מ
משה וולנר, בוגר תואר ראשון בשיווק ופרסום. בעולם השיווק מאז 2013, בחמשת השנים האחרונה לוויתי 187 בעלי עסקים ועזרתי להם להקים עסק יציב מבוסס ומצליח.

התוכן החם ביותר עולה בסטטוס
מכאן מצטרפים

תגובות

המשל המקסים שכתבת הוא נהדר עבור לקוחות שאנחנו מלווים שאכן נמצאים באוקיינוס רווי דם ומתחרים,
וכדי לא לייאש אותם ואת עצמינו טוב לשמוע שאיפה שיש מתחרים יש לקוחות.

אבל-
לא נכון בגלל זה לבטל חוק מספר 1 בשיווק-
אנשים קונים את מה שאין לה ם ומה שהם צריכים.
ואם אין למוצר מתחרים הם יקנו אותו ממך.

הלוואי יהיו כל בעלי העסקים באוקיינוס כחול. יהיה להם קל בהרבה.
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

More from משה וול

שתף את המאמר

למעלה