Canon 50D

כדרלעמר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
בכוונתי לרכוש בע"ה את המצלמה הנ"ל בתקופה הקרובה.

א. הייתי שמח לשמוע ביקורת על המצלמה, האם יש בה חסרונות משמעותיים וכו', במה היא היא עדיפה על הNikon D90 (מלבד הרזלוציה העדיפה בכ3 מג"פ) ומהו המתחרות הנוספות ברמת המחיר שלה.

ב. מהי העדשה המומלצת כעדשת פתיחה התחלתית עם המצלמה הנ"ל. חשבתי על ה18-200 (אשמח אם תעיינו לרגע בלינק למטה לחנות ממנה אני מעוניין לרכוש אותה) אך האם אוכל לנצל את המצלמה עם העדשה הזו?

Jessops

תודה לכל המסייעים והמייעצים!
 

P360

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
תעבור קצת על אשכולות ישנים בנושא ונראה לי שתקבל אינפורמציה חשובה .
לעניין : אני ממליץ לך לקנות את ה 40D שהיא באותה רמה {כמעט} וההפרש ניכר במחיר .
לעדשה אני משתמש בזו ואני ממש מרוצה ...
 

karniya

משתמש רשום
השוואה בין מצלמות

לא חוות דעת שלי... לקחתי מהאתר: digitalreview

תרגום מתומצת וסימולטני.. :)
The Canon EOS 50D features a higher 15.1MP resolution sensor compared to the 12.3 MP Nikon D90
רזולוציה גבוהה יותר בקנון מאשר בניקון

The EOS 50D offers faster start up and continuos shooting capability up to 6.3 frames per second (fps) compared to the Nikon D90 at 4.5 fps
צילום מתמשך מהיר יותר בקנון מאשר בניקון (6.3 תמונות לשניה בקנון לעומת 4.5 בניקון)

D-movie feature on the D90 allows for HD video clip recording up to 720p at 24fps (no AF)
בניקון יש צילום דיגיטלי HD (ללא פוקוס דיגיטלי בזמן צילום)

Nikon D90 incorporates a 420-segment RGB metering system compared to the 35 segment metering system on the EOS 50D.
ניקון מציעה מדידת צבע (ככה קוראים לזה?) של 420 סיגמנטים לעומת 35 בקנון.

D90 incorporates Nikon's Scene Recognition System. Information from the 420-pixel RGB sensor is used to recognize the subject or scene conditions prior to capture. The results are then reflected in auto exposure, autofocus, and auto white balance for highly accurate control. Face Detection System information from the sensor is applied to AE, AWB, face priority AF (Live View), and zoom playback
מערכת זיהוי סצנה בניקון, מערכת זיהוי ועקיבת פנים - המשפיעה במצב צילום אוטומטי, בפוקוס אוטומטי, חשיפה וכו'.

The Canon EOS 50D offers a more rugged body construction (Mg alloy body covers) compared to the Nikon D90. The EOS 50D also incorporates weather seals for added protection (around the memory card door and battery cover)
המבנה הפיזי של הקנון יותר מאסיבי, כמו כן אטימות למים בתושבת הכרטיס ודלת הסוללות.

Both the D90 and the Canon EOS 50D offer up to 3200 native ISO. The Canon EOS 50D offers a 2 stop EV over 3200 ISO sensitivity setting equal to 12800 ISO. The Nikon D90 offers extended sensitivity settings up to 1EV over 3200 ISO equal to 6400 ISO.
ניתן להגיע בניקון עד ל- ISO6400 ובקנון עד ל-ISO12800

EOS 50D offers some advanced custom features including AF microadjustment (fine tuning)
קנון מציעה מס' אפשרויות מתקדמות כולל אוטופוקוס (כיול ברמת המיקרו)

The Nikon D90 is equipped with the same high-performance lateral chromatic aberration compensation as found on the Nikon D3 and D300
ניקון מצויידת במערכת תיקון עיוותים כמו ב-D3 וב- D300.

Up to 1/8000 sec shutter speed on the EOS 50D versus 1/4000 sec on the Nikon D90. Slightly faster flash sync offered on the EOS 50D at 1/250 sec compared to 1/200 sec with the Nikon D90.
הקנון מציעה מהירוות תריס גבוהה יותר מאשר בניקון 1/8000 לעומת 1/4000. כמו כן מהירות הסינכרון מול הפלאש מהירה יותר 1/250 לעומת 1/200.

In camera retouch menu provided on the Nikon D90: Options include: D-Lighting, Redeye correction, Trim, Monochrome, Filter effects, Colour balance, Small picture, Image overlay, NEF (RAW) processing, quick retouch, straighten, distortion control, fisheye
אופציות עריכת תמונה מובנות בתוך הניקון.(תיקון עינים אדומות, תאורה, אפקטים וכו')

The Nikon D90 offers 3D Focus Tracking (using 11-area AF points) compared to the EOS 50D which incorporates a less advanced 9 point auto focus system.
ניקון מציעה מערכת עקיבת פוקוס תלת מימדית בעזרת 11 נקודות אוטופוקוס לעומת 9 בקנון

Nikon D90 features an AF assist beam for low light focusing compared to the Canon EOS 50D were the flash has to be raised in order for the AF assist feature (multiple bursts from flash) to function

Built-in wireless flash support is found in the Nikon D90 with the camera being able to act as a "commander" to communicate with and trigger external speedlights wirelessly
ניתן לחבר פלש אלחוטי לניקון
Optional GP-1 GPS accessory attachment is available for the Nikon D90 (geotagging)
ניתן לחבר GPS לניקון
The Nikon D90 is smaller and lighter than the EOS 50D
הניקון קטנה וקלה יותר מהקנון.

*** הערת המקמפל.... לא מבין בהכרח את כל הפונקציות הנ"ל, ויכול להיות שגם טעיתי בין ניקון לקנון..(זה מתחיל לבלבל באיזה שלב). אישית - היה לי קנון (לא את זו), ויש לי גם את ה-D90 שאני מרוצה ממנה. מה שכן... כאחד שצילם בקנון במשך ה-3 שנים האחרונות היה לי קשה לעבור לניקון.
בכל מקרה אני מאחל לך רכישה נעימה ומהנה ושתהנה במה שתבחר..
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
אני לומד את ה50D שלי בימים אלו.

אני משתמש בה עם עדשה 24-70mm f/2.8 L USM אבל חסרה זוית רחבה, לצורך הזוית הרחבה אני משתמש בעדשה הקודמת שלי - 17-85mm f/4-5.6 USM IS.

אם תרצה, ביום רביעי אני בבני ברק, אשמח להפגש איתך ולתת לך להרגיש ולנסות את המצלמה.
 

כדרלעמר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י shmil15;371348:
תעבור קצת על אשכולות ישנים בנושא ונראה לי שתקבל אינפורמציה חשובה .
לעניין : אני ממליץ לך לקנות את ה 40D שהיא באותה רמה {כמעט} וההפרש ניכר במחיר .
לעדשה אני משתמש בזו ואני ממש מרוצה ...

תודה!

אני מכיר את האשכולות הללו ברובם ומלבד אחד או שניים מהם הם לא עוסקים ב50D ובעדשות המומלצות לה.

האם אתה מכיר את העדשה שהלנקתי לעיל? במה היא פחותה מהסיגמה שלך? מצד הטווח היא לכאורה עדיפה והיא קנונית (אמנם לא מהסדרות היקרות)..

נכתב ע"י karniya;371377:
לא חוות דעת שלי... לקחתי מהאתר: digitalreview

תרגום מתומצת וסימולטני.. :)
אישית - היה לי קנון (לא את זו), ויש לי גם את ה-D90 שאני מרוצה ממנה. מה שכן... כאחד שצילם בקנון במשך ה-3 שנים האחרונות היה לי קשה לעבור לניקון.
בכל מקרה אני מאחל לך רכישה נעימה ומהנה ושתהנה במה שתבחר..

תודה רבה על הטרחה.

מה היה קשה במעבר מקנון לניקון, סתם להתרגל או משהו משמעותי יותר? מהם החסרונות הבולטים של הD90 שאתה עדיין נראה נוטה לקנון?

נכתב ע"י msphoto;371439:
אני לומד את ה50D שלי בימים אלו.

אני משתמש בה עם עדשה 24-70mm f/2.8 L USM אבל חסרה זוית רחבה, לצורך הזוית הרחבה אני משתמש בעדשה הקודמת שלי - 17-85mm f/4-5.6 USM IS.

אם תרצה, ביום רביעי אני בבני ברק, אשמח להפגש איתך ולתת לך להרגיש ולנסות את המצלמה.


תודה, אשמח לשמוע התרשמות שלך בעוד כמה ימים לאחר שתתרגל למצלמה, זה מאד יעזור לי.

העדשות שלך הן בעלות זום עם טווח יחסית קצר (אוקיי לא 10-20..), האם לא כדאי כעדשה ראשונה לגשת לעדשה 18-200 או לפחות 18-135?

אני רחוק מאד מבני ברק, אם אתה בלונדון במקרה אתה מוזמן לקפה וסיבוב צילום משותף...

תתחדש ותהנה!
 

karniya

משתמש רשום
הקושי שלי במעבר לניקון מתבטא בעיקר בהסתגלות...:). יש גם עוד כמה דברים שאני חושב שקנון בנגישות למשתמש עולה קצת על ניקון. מעבר לזה טפו טפו אני מרוצה מהניקון מאוד.
 

צל99

משתמש פעיל
אני לא ממליץ על עדשת 18-200.
לא מבחינת איכות תמונה (לא מנסיון אישי) , ולא מבחינת צמצמים.

הייתי ממליץ על עדשה בטווח זום קטן יותר.
אולי להתחיל ב17-40 של קנון או בטמרון 17-50 כעדשה כללית ואז לראות מה בדיוק חסר לך.
 

צל99

משתמש פעיל
אני לא ממליץ על עדשת 18-200.
לא מבחינת איכות תמונה (לא מנסיון אישי) , ולא מבחינת צמצמים.

הייתי ממליץ על עדשה בטווח זום קטן יותר.
אולי להתחיל ב17-40 של קנון או בטמרון 17-50 כעדשה כללית ואז לראות מה בדיוק חסר לך.
 

כדרלעמר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
זה לא זום קטן מידי בשביל צילום כללי, כלומר כולל צילומי חוץ?

האם הבעיות הן בעדשה הספציפית הזו או בכל עדשה בעלת טווח זום גבוה?

מה עם ה17-85?
 

karniya

משתמש רשום
אני חושב שמה שהוא מנסה לומר לך זה שעדשה שמנסה לתפוס טווח רחב באיזה מקום מפספסת. ולכן המליץ לך ללכת על עדשה קצרה. היא מתאימה לצילומי פורטרטים וגם נוף ועם כניסת אור טובה(צמצם). ואח"כ תוכל להמשיך גם לעדשות ארוכות טווח (זום).
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י karniya;371659:
הקושי שלי במעבר לניקון מתבטא בעיקר בהסתגלות...:). יש גם עוד כמה דברים שאני חושב שקנון בנגישות למשתמש עולה קצת על ניקון. מעבר לזה טפו טפו אני מרוצה מהניקון מאוד.

קשה, קשה
לחזור בתשובה...
צריך להתרגל לאורך חיים שונה לחלוטין
:D
 

כדרלעמר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י shmil15;371348:
תעבור קצת על אשכולות ישנים בנושא ונראה לי שתקבל אינפורמציה חשובה .
לעניין : אני ממליץ לך לקנות את ה 40D שהיא באותה רמה {כמעט} וההפרש ניכר במחיר .
לעדשה אני משתמש בזו ואני ממש מרוצה ...

מה דעתך על סיגמה 18-200? ההפרש במחיר בינה לבין שלך הוא לא מאד גדול, האם ישנן חסרונות בזום הגדול יותר? במה סיגמה עדיפה על מקורית של קנון (מלבד מחיר יותר זול)? האם אין עדיפות בעדשות קנון מקוריות לפני שמחפשים אצל סיגמה וטמרון?

תודה:)
 

כדרלעמר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;371689:
קשה, קשה
לחזור בתשובה...
צריך להתרגל לאורך חיים שונה לחלוטין
:D

תמיר,

אתה ידוע כניקוניסט מושבע:)

לדעתך ניקון טובה גם ברמות נמוכות יותר כמו הD90 ע"פ קנון 50D או רק במצלמות היקרות יותר?
 

yitzy

משתמש פעיל
צילום מקצועי
D I G I T A L
ה50D נמצאת רמה אחת מעל הD90 ולכן הם לא ממש ברות השוואה

ה50D מצלמה מצוינת

לאיזה שימושים אתה רוצה אותה?
 

רבקה.

משתמש מקצוען
איציק, ה-50 לא ממש רמה מעל ה-90, אלא זה כמו כותל מערבי: סידרה של ניקון, קצת מעליה סידרה של קנון, וקצת מעליה הבאה של ניקון. ה-50 קצת מעל ה-90, אבל לא ברמה מעל (הרמה של ה-D300).

כדרלעמר, אני הייתי עם ה-D70s וכשרציתי לשדרג הייתי בדילמה אם להישאר בניקון או לעבור לקנון. השדרוג ל-D300 לא בא בחשבון עבורי (תקציבית), ולא רציתי את ה-D90 כי זה לא שדרוג מספיק. החלטתי על הקנון 40D שעלתה מאוד זול (במיוחד שמצאתי מכירה זולה במיוחד דרך האתר קאמרה, בזכות צבי - צל99), כי היא שדרוג קצת יותר חזק מאשר הניקון D90, וגם כי לצילום אירועים מאוד נוח לי לעבוד ב-RAW של קנון ולעבד בבת אחת ב-DPP.
אם אתה מצלם רק "אמנותי" ולא אירועים (שזה כמויות גדולות של אירועים) השיקול של עריכה בסיסית מהירה ב-DPP יורד, ואז ההתלבטות גדלה...
אני יודעת מהתנסות בשני המחנות שהממשק של קנון הרבה יותר נוח, אבל לניקון יש יתרונות משמעותיים כמו פלאשים עם סלייב אופטי, מדידת אור לפי ממוצע של כל התמונה (נדמה לי שאין את זה בקנון), אפשרות למדוד ספוט מהצד ולא מהמרכז (ככל הידוע לי), ועוד.

לגבי עדשה: רבים רבים ממשתמשי טמרון 17-50 ממליצים עליה בחום. מנסיוני הדל (לא היתה לי כזו) - היא נהדרת.
את ה-17-40 של קנון יש לי, ואני אישית לא ממליצה עליה. היא יקרה ובפועל לא מדהימה. הצמצם הכי פתוח שלה הוא 4, אבל מתחת ל-5.6 החדות לא משהו, ובכל מקרה היא אף פעם לא מדהימה בחדותה.

אם אתה קונה עדשת סופר זום, אתה מוותר על איכות אופטית וגם על מפתח צמצם. ככה זה בעולם הצילום, תמיד צריך לוותר על משהו.
אנשים נרתעים מחלוקת אורך המוקד לשתי עדשות, אבל בפועל זה ממש לא נורא להחליף עדשות באמצע. חוץ מזה, אם אוהבים לצלם בני אדם ולא ציפורים, צילום באורך מוקד קצר זה דווקא הרגל טוב. זה מה שלימד אותי להתקרב לאנשים ולהשיג צילומים אותנטים יותר.
אז במקומך הייתי הולכת על 17-50 של טמרון כהתחלה, ובהמשך מוסיפה מה שחסר - עדשה עם צמצם פתוח, עדשת טלה או מה שתרצה.
בהצלחה!
 

כדרלעמר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י yitzy;371752:
ה50D נמצאת רמה אחת מעל הD90 ולכן הם לא ממש ברות השוואה

ה50D מצלמה מצוינת

לאיזה שימושים אתה רוצה אותה?

רבקה כבר ענתה יפה בהשוואה בין הרמות של קנון וניקון, הD300 יקרה מידי בשבילי, השאלה היא בכמה ה50D עדיפה לי ע"פ הD90. כנראה שכבר די השתכנעתי לכיוון של ה50D.

אני מצלם מה שרבקה כינתה 'אמנותי'. אני לא עוסק בצילום לפרנסתי, אני מצלם מתוך תחביב ומתעניין בצילום. אני אוהב לצלם הכל בכל מכל כל. תוכל לעיין באשכולות שלי בעבר ותראה שצילמתי בעיקר נופים ולאחרונה עת הגיחה ביתי לאויר העולם אני מצלם אותה המון (חודשיים וחצי קרוב ל1000 תמונות).

נכתב ע"י רבקה אריאל;371765:
איציק, ה-50 לא ממש רמה מעל ה-90, אלא זה כמו כותל מערבי: סידרה של ניקון, קצת מעליה סידרה של קנון, וקצת מעליה הבאה של ניקון. ה-50 קצת מעל ה-90, אבל לא ברמה מעל (הרמה של ה-D300).

כדרלעמר, אני הייתי עם ה-D70s וכשרציתי לשדרג הייתי בדילמה אם להישאר בניקון או לעבור לקנון. השדרוג ל-D300 לא בא בחשבון עבורי (תקציבית), ולא רציתי את ה-D90 כי זה לא שדרוג מספיק. החלטתי על הקנון 40D שעלתה מאוד זול (במיוחד שמצאתי מכירה זולה במיוחד דרך האתר קאמרה, בזכות צבי - צל99), כי היא שדרוג קצת יותר חזק מאשר הניקון D90, וגם כי לצילום אירועים מאוד נוח לי לעבוד ב-RAW של קנון ולעבד בבת אחת ב-DPP.
אם אתה מצלם רק "אמנותי" ולא אירועים (שזה כמויות גדולות של אירועים) השיקול של עריכה בסיסית מהירה ב-DPP יורד, ואז ההתלבטות גדלה...
אני יודעת מהתנסות בשני המחנות שהממשק של קנון הרבה יותר נוח, אבל לניקון יש יתרונות משמעותיים כמו פלאשים עם סלייב אופטי, מדידת אור לפי ממוצע של כל התמונה (נדמה לי שאין את זה בקנון), אפשרות למדוד ספוט מהצד ולא מהמרכז (ככל הידוע לי), ועוד.

לגבי עדשה: רבים רבים ממשתמשי טמרון 17-50 ממליצים עליה בחום. מנסיוני הדל (לא היתה לי כזו) - היא נהדרת.
את ה-17-40 של קנון יש לי, ואני אישית לא ממליצה עליה. היא יקרה ובפועל לא מדהימה. הצמצם הכי פתוח שלה הוא 4, אבל מתחת ל-5.6 החדות לא משהו, ובכל מקרה היא אף פעם לא מדהימה בחדותה.

אם אתה קונה עדשת סופר זום, אתה מוותר על איכות אופטית וגם על מפתח צמצם. ככה זה בעולם הצילום, תמיד צריך לוותר על משהו.
אנשים נרתעים מחלוקת אורך המוקד לשתי עדשות, אבל בפועל זה ממש לא נורא להחליף עדשות באמצע. חוץ מזה, אם אוהבים לצלם בני אדם ולא ציפורים, צילום באורך מוקד קצר זה דווקא הרגל טוב. זה מה שלימד אותי להתקרב לאנשים ולהשיג צילומים אותנטים יותר.
אז במקומך הייתי הולכת על 17-50 של טמרון כהתחלה, ובהמשך מוסיפה מה שחסר - עדשה עם צמצם פתוח, עדשת טלה או מה שתרצה.
בהצלחה!

את צודקת רבקה, עיקר השיקול שלי לעדשה אחת בטווחי ה18 135+ זה בגלל נוחות. כשיוצאים לטיול ניתן לתלות את המצלמה על הצוואר וזה מעט מעצבן להחליף עדשות באמצע.

אני לא חושב שטווח 200 מספיק לצילומי צפרות, אבל זה מאפשר גם לתפוס מידי פעם בע"ח ממרחק.

לא הבנתי מדוע טווח זום גדול משפיע על איכות הצילום. אם לעדשה יש פוקוס 3.5 בין אם טווח הזום נגמר ב50 אם הוא 270 (טמרון 18-270 3.5/6.3 לדוגמא)? אשמח ללמוד.
 

yitzy

משתמש פעיל
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י רבקה אריאל;371765:
איציק, ה-50 לא ממש רמה מעל ה-90, אלא זה כמו כותל מערבי: סידרה של ניקון, קצת מעליה סידרה של קנון, וקצת מעליה הבאה של ניקון. ה-50 קצת מעל ה-90, אבל לא ברמה מעל (הרמה של ה-D300).
מסכים לגמרי

(טוב שיש מישהי עם כזה סבלנות לפרט...לי אין...)

נכתב ע"י כדרלעמר;371776:
לא הבנתי מדוע טווח זום גדול משפיע על איכות הצילום. אם לעדשה יש פוקוס 3.5 בין אם טווח הזום נגמר ב50 אם הוא 270 (טמרון 18-270 3.5/6.3 לדוגמא)? אשמח ללמוד.
עדשה עם טווח זום גדול מחייב את היצרן להתפשר בחלקים אחרים של העדשה (כדוגמת איכות אופטית)

לשימושים שלך לדעתי ה18-135 או ה15-85 יספיקו

ואפשר להוסיף עוד עדשה מהירה (כדוגמת ה 50 1.8) לצילומים באור מועט

(ה 15-85 יותר טובה אופטית ועם פוקוס יותר מהיר אבל יותר יקרה וטווח יותר קטן)
 

כדרלעמר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י yitzy;371785:
לשימושים שלך לדעתי ה18-135 או ה15-85 יספיקו

ואפשר להוסיף עוד עדשה מהירה (כדוגמת ה 50 1.8) לצילומים באור מועט

(ה 15-85 יותר טובה אופטית ועם פוקוס יותר מהיר אבל יותר יקרה וטווח יותר קטן)

אתה מדבר על טמרון?
 

yitzy

משתמש פעיל
צילום מקצועי
D I G I T A L
קנון


ובמחשבה שניה, הסיגמא 18-125 OS עדיפה על הקנון 18-135 (וגם יותר זולה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  63  פעמים

לוח מודעות

למעלה