נוכחות לעסקים
משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה תורנית
D I G I T A L
לשימוש לא מסחרי
35 מיליון תמונות ובחינם: Getty Images במהלך דרמטי למען זכויות יוצרים
חן אידן | לפני 46 דקות 12 שניות 1 אינטרנט
http://www.geektime.co.il/getty-images-opens-the-gates-to-free-images/
מאגר התמונות Getty Images מחליט לשנות אסטרטגיה ולהציע 35 מיליון תמונות לשימוש חופשי, ללא סימן מים וללא תשלום.
מקור: Getty Imagesמקור: Getty Images
אחד ממאגרי התמונות הגדול בעולם, Getty Images הודיע כי הוא "פותח את שעריו" ומאפשר כעת להשתמש בחלק נכבד ממאגר התמונות שלו בחינם, ללא סימן מים וללא תשלום. זאת, הודות לכלי הטמעה חדשה שהשיק, במטרה להפסיק את הפרת זכויות היוצרים הקיימת כיום ברשת.
המניעים עדיין לא לגמרי ברורים
עד היום, כאשר משתמשים שוטטו במאגר של Getty הם יכלו לצפות במגוון תמונות המעוטרות בסימן המים של החברה. במידה ורצו להשתמש בתמונה ללא הסימן, הם התבקשו לשלם עבור הזכות לעשות זאת. בקשת התשלום הובילה לכך שמשתמשים ואתרים רבים שלא יכלו להרשות לעצמם את המחיר הדיי גבוה, השתמשו בתמונות "פיראטיות" שזלגו אל האינטרנט, מבלי לתת את הקרדיט הראוי לצלם או לבעל זכויות התמונה.
לכן, החליטה החברה לשנות את המצב ולהציע את התמונות בחינם, אך תחת תנאי השימוש המתאימים לה. בראיון ל-British Journal of Photography הסביר קרייג פיטרס, סגן הנשיא של הפיתוח העסקי, התוכן והשיווק ב-Getty, שהחברה התחילה לראות את מידת הפגיעה בזכויות היוצרים של התמונות.
עוד הוסיף פיטרס כי נכון להיום כל משתמש הפך להיות מפיץ הודות למדיות החברתיות והפלטפורמות העצמאיות, כגון וורדפרס וטאמבלר, הודות לעובדה שקל מאוד למצוא באינטרנט תכנים, ולחיצה על כפתור העכבר הימני מאפשרת לשמור אותם ולנצל אותם.
כלי ההטמעה החדשה שהשיקה החברה והשינוי באסטרטגיה שלה הגיעו מתוך המצוקה הקיימת כיום בשוק, בו הפכו תמונות רבות לפיראטיות ובעלי הזכויות אינם מקבלים את הקרדיט הראוי להם. כלומר, המהלך הנוכחי לא יהפוך את התמונות ליותר חופשיות, אלא יאפשר למשתמשים להעניק להן את הקרדיט המתאים, כמו גם לקשר את המשתמשים בחזרה אל תנאי הרישוי באתר Getty עצמו.
בפועל, המשתמשים יוכלו לנווט בגלריית התמונות, שתציע להם 35 מיליון תמונות לשימוש לא מסחרי, לבחור את התמונה הרצויה ולהדביק אותה באתרם. בדומה ליוטיוב או אפילו לטוויטר ופייסבוק, לאחר בחירת התמונה הרצויה יוכלו המשתמשים להעתיק את קוד ההטמעה ולהדביק אותו בכל מקום שרק ירצו – כאשר זה יכלול מלבד התמונה גם את המידע על בעל זכויות היוצרים של התמונה.
דואגת גם לעצמה
מדובר בכלי שימושי גם עבור החברה עצמה, שכן באמצעותו תוכל לעקוב אחר כלל התמונות הנמצאות בשימוש ואיזה אתרים בחרו להשתמש בהן. עם זאת, החברה מבהירה כי האפשרויות החדשות הללו לא ישפיעו על רשיונות קיימים לעסקים, המעוניינים להפיץ את התמונות בצורה מסחרית, שכן הם עדיין יתבקשו לשלם על כך.
בעוד שכעת כלי ההטמעה מתמקד באפשרויות הבסיסיות ביותר של הצגת התמונה, אין ספק שהוא עתיד להוביל להכנסות חדשות עבור Getty, שכן תהיה לה יותר שליטה על התמונות המוצגות. למעשה, ייתכן כי בעתיד הרחוק (או הקרוב) תבחר לשלב פרסומות כחלק מתצוגת התמונה המוטמעת, או לחילופין תבחר לאסוף את המידע על המשתמשים הצופים בתמונה.
אך חשוב לזכור כי לא הכל וורוד. במידה והחברה תחליט להסיר את התמונה מהמאגר המדובר וה"חופשי", היא תגרום לפוסטים ולפרסומים רבים ברחבי האינטרנט להפוך לפחות אטרקטיביים או אפילו לשבורים – מבלי שהמשתמשים כלל יהיו מודעים לכך. אך אנו מסתכלים אל העתיד הרחוק, כאשר בשורה התחתונה, החברה מעוניינת להתמקד בפתרון הבעיה הנוכחית שלה, במטרה להפוך את העולם לויזואלי יותר.
35 מיליון תמונות ובחינם: Getty Images במהלך דרמטי למען זכויות יוצרים
חן אידן | לפני 46 דקות 12 שניות 1 אינטרנט
http://www.geektime.co.il/getty-images-opens-the-gates-to-free-images/
מאגר התמונות Getty Images מחליט לשנות אסטרטגיה ולהציע 35 מיליון תמונות לשימוש חופשי, ללא סימן מים וללא תשלום.
מקור: Getty Imagesמקור: Getty Images
אחד ממאגרי התמונות הגדול בעולם, Getty Images הודיע כי הוא "פותח את שעריו" ומאפשר כעת להשתמש בחלק נכבד ממאגר התמונות שלו בחינם, ללא סימן מים וללא תשלום. זאת, הודות לכלי הטמעה חדשה שהשיק, במטרה להפסיק את הפרת זכויות היוצרים הקיימת כיום ברשת.
המניעים עדיין לא לגמרי ברורים
עד היום, כאשר משתמשים שוטטו במאגר של Getty הם יכלו לצפות במגוון תמונות המעוטרות בסימן המים של החברה. במידה ורצו להשתמש בתמונה ללא הסימן, הם התבקשו לשלם עבור הזכות לעשות זאת. בקשת התשלום הובילה לכך שמשתמשים ואתרים רבים שלא יכלו להרשות לעצמם את המחיר הדיי גבוה, השתמשו בתמונות "פיראטיות" שזלגו אל האינטרנט, מבלי לתת את הקרדיט הראוי לצלם או לבעל זכויות התמונה.
לכן, החליטה החברה לשנות את המצב ולהציע את התמונות בחינם, אך תחת תנאי השימוש המתאימים לה. בראיון ל-British Journal of Photography הסביר קרייג פיטרס, סגן הנשיא של הפיתוח העסקי, התוכן והשיווק ב-Getty, שהחברה התחילה לראות את מידת הפגיעה בזכויות היוצרים של התמונות.
עוד הוסיף פיטרס כי נכון להיום כל משתמש הפך להיות מפיץ הודות למדיות החברתיות והפלטפורמות העצמאיות, כגון וורדפרס וטאמבלר, הודות לעובדה שקל מאוד למצוא באינטרנט תכנים, ולחיצה על כפתור העכבר הימני מאפשרת לשמור אותם ולנצל אותם.
כלי ההטמעה החדשה שהשיקה החברה והשינוי באסטרטגיה שלה הגיעו מתוך המצוקה הקיימת כיום בשוק, בו הפכו תמונות רבות לפיראטיות ובעלי הזכויות אינם מקבלים את הקרדיט הראוי להם. כלומר, המהלך הנוכחי לא יהפוך את התמונות ליותר חופשיות, אלא יאפשר למשתמשים להעניק להן את הקרדיט המתאים, כמו גם לקשר את המשתמשים בחזרה אל תנאי הרישוי באתר Getty עצמו.
בפועל, המשתמשים יוכלו לנווט בגלריית התמונות, שתציע להם 35 מיליון תמונות לשימוש לא מסחרי, לבחור את התמונה הרצויה ולהדביק אותה באתרם. בדומה ליוטיוב או אפילו לטוויטר ופייסבוק, לאחר בחירת התמונה הרצויה יוכלו המשתמשים להעתיק את קוד ההטמעה ולהדביק אותו בכל מקום שרק ירצו – כאשר זה יכלול מלבד התמונה גם את המידע על בעל זכויות היוצרים של התמונה.
דואגת גם לעצמה
מדובר בכלי שימושי גם עבור החברה עצמה, שכן באמצעותו תוכל לעקוב אחר כלל התמונות הנמצאות בשימוש ואיזה אתרים בחרו להשתמש בהן. עם זאת, החברה מבהירה כי האפשרויות החדשות הללו לא ישפיעו על רשיונות קיימים לעסקים, המעוניינים להפיץ את התמונות בצורה מסחרית, שכן הם עדיין יתבקשו לשלם על כך.
בעוד שכעת כלי ההטמעה מתמקד באפשרויות הבסיסיות ביותר של הצגת התמונה, אין ספק שהוא עתיד להוביל להכנסות חדשות עבור Getty, שכן תהיה לה יותר שליטה על התמונות המוצגות. למעשה, ייתכן כי בעתיד הרחוק (או הקרוב) תבחר לשלב פרסומות כחלק מתצוגת התמונה המוטמעת, או לחילופין תבחר לאסוף את המידע על המשתמשים הצופים בתמונה.
אך חשוב לזכור כי לא הכל וורוד. במידה והחברה תחליט להסיר את התמונה מהמאגר המדובר וה"חופשי", היא תגרום לפוסטים ולפרסומים רבים ברחבי האינטרנט להפוך לפחות אטרקטיביים או אפילו לשבורים – מבלי שהמשתמשים כלל יהיו מודעים לכך. אך אנו מסתכלים אל העתיד הרחוק, כאשר בשורה התחתונה, החברה מעוניינת להתמקד בפתרון הבעיה הנוכחית שלה, במטרה להפוך את העולם לויזואלי יותר.