שיתוף - לביקורת 😃פורים - על שיכור, עיתונים, מקררים, ליטאים, חסידים, מגזין טעימות ועוד...👀😆

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
לפני מספר שנים התרחש מקרה מוזר שהפענוח שלו רלוונטי לימי הפורים:
טכנאי מקררים באנגליה בא לתקן מקרר תקול במפעל גדול,
וכשנסגרה עליו הדלת איבד עשתונות ומת,
בבדיקה שערכו במכון פתולוגי הגיעו חוקרי המוות למסקנה מפתיעה:
התברר שהמקרר כלל לא פעל (לכן הוא הגיע לתקן...)
אבל הלחץ העצום שבו היה נתון הטכנאי ברגע שנסגרה הדלת, גרמה לו לחשוב שחדר הקירור עובד,
המחשבה והפחד מפני הקיפאון גרמו למותו, המחשבה הפכה למציאות!

ומה זה נוגע לפורים?

חז"ל במסכת מגילה מספרים על רבה ורבי זירא שעשו סעודת פורים ביחד.
לאחר כמות נכבדת של כוסות יין שהוריקו לגרונתיהם,
השתכרו.
קם רבה שלף מה ששלף... ושחט את רבי זירא.....
כשהתפכח רבה מיינו התפלל על רבי זירא שייקום לתחייה
וכך היה.
חלפה שנה, ושוב הציע רבה לרבי זירא לערוך סעודת פורים יחדיו,
אה, ומה יהיה אם אשחט אותך..
תמיד אפשר להתפלל ולהחזיר אותך לחיים..
אבל רבי זירא דחה בחלחלה.. את ההצעה הנכבדת,
"לא בכל שעה ושעה מתרחש נס"

לדברי הגאון רבי יעקב עמדין - היעב"ץ
רבה לא שפך דמו של רבי זירא, ובטח לא שחטו כפשוטו
אלא כשראה שהיו שמחים יותר מגדר הרגיל,
שחטו ב'אחיזת עיניים' כדי להעציבו ולאזן את השמחה שיצאה מכל פרופורציה (מטעם הנאמר בכל עצב יהיה מותר)
אם כי 'הרואים' היו סבורים בטעות ששחטו, וחרדה גדולה נפלה עליהם,
ואף רבי זירא נתפעל מהם, לבש חרדה ונתעלף מרוב דאגה השוברת כל גופו של אדם ומת ליבו בקרבו,
לכן היה צריך לבקש עליו רחמים להחיות אותו,
המחשבה והפחד גרמו למותו של רבי זירא!

פורים זה יום של תחפושת אחת גדולה,
הנסים האדירים "התחפשו" לניסים נסתרים..
השיכור שמאבד את צלילות דעתו, מחליף לא פעם זהות, ומגלה את פנימיותו לטוב ולרע,
וכמובן הילדים שבוחרים (יותר נכון הוריהם..) להתחפש, סוג התחפושת נגזר ממה שהתודעה מנחה אותו, אותה, אותם...
ואו אז, התחפשות והזהות החדשה משפיעה על האדם, בחינת החיצונית משפיעה על הפנימיות...

א. היכן שהתודעה של האדם נמצאת, שם הוא נמצא, לשם הוא שואף ב. החיצונית מעוררת את הפנימיות
מקורות:
רבי משה חיים לוצאטו (הרמח"ל) "ואולם האדם אשר אין החמדה הזאת לוהטת בו כראוי, עצה טובה היא לו שיזדרז ברצונו, כדי שימשך מזה שתולד בו החמדה בטבע. כי התנועה החיצונה מעוררת הפנימית" (מסילת ישרים פרק ז).

מאמר הבעל שם טוב (בעש"ט על התורה, פרשת בלק) "היכן שמחשבתו של אדם נמצא – שם הוא כולו"
כתר שם טוב ח"א אות נו [ששמעתי ממורי זלה"ה] כי במקום שאדם חושב במחשבה שם הוא כולו [וכו' ודפח"ח].
ספר כתונת פסים (לבעל התולדות יעקב יוסף) במדבר פרשת קרח ובשם מורי שמעתי באריכות, ונכתוב בקיצור, כי במקום שמחשבת האדם שם הוא כולו, הן ברוחני, אם חושב ברוחני שם נשמתו וכו', והביאו גם במקור מים חיים על בעל שם טוב, נח ל״א עיי"ש.
ובספר דגל מחנה אפרים פרשת בראשית כתב: "וידוע במקום שמחשבתו של אדם שם הוא כולו נמצא כשמחשב בחכמה הוא דבוק ברגע ההוא כולו בחכמה"
ובפרשת שמות כתב בדגמ"א וז"ל: יש לומר בזה בדרך רמז על פי הידוע מאא"ז זללה"ה כי במקום שמחשבתו של אדם שם שם הוא כולו, וכן הוא בדיבור ובמעשה באיזה מדריגה ובאיזה עולם שהוא שם שם הוא קשור כולו.

והאבני נזר הביא ראיה ליסוד הבעש"ט מהגמרא במסכת עירובין בדין עירוב, שבמקום בו חשב והניח בו עירוב שם נחשב שהוא נמצא בפועל פיזית.
ובספר צדקת הצדיק אות קמד הביא ראיה ליסוד הבעל שם טוב מהגמרא (ברכות יח, ב) "רשעים בחייהם קרויים מתים". לפי ‏שדבוקה מחשבתם במקום הנקרא מיתה, ר"ל שאין קיים לעד. וגם באותו שעה אין לו שום חיות ‏אלוה שזה נקרא חיים. ולכן אז"ל בשילהי (כתובות קיא, ב) "ע"ה כו' מצאתי להם תקנה כו'" שמצד ‏המחשבה בת"ח נעשה כמו ת"ח. ‏וכמו שאמרו חז"ל (מד"ת נשא ז) מלידת בן לבן לכושיים, וז"ש (נדה לא, א) "תלה הכתוב וכו"

אדמו"ר מוהריי"צ בספר המאמרים [שם תרח"ץ ע' רז: ושם תר"ם ח"א ע' לו. תרמ"ג ע' סה. שיחת ש"פ מקץ תשד"מ (התוועדויות תשד"מ ח"ב ע' 694)] וכמאמר הבעש"ט נ"ע דבמקום שהוא הרצון של הנברא שם הוא כולו, וכהמעשה הידוע אשר פעם הראה הבעש"ט נ"ע לתלמידיו שור מלובש בבגדי ש"ק ויושב אצל שולחן, כי הי' צדיק א' שאכל בשר לקיים מצות שבת ומפני תוקף רצונו לקיים את המצוה באכילת בשר בשבת נעשה עצמו כן, ולבושי שבת ידוע דאינם משתנים, וכן השרפים להיות הרצוא שלהם הוא בתשוקה גדולה ביותר בההשגה שלהם לכן הוא כאלו עומדים שם.

ר' נחמן מברסלב "אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות"

ולרגל פורים הפלגתי קצת ובקשתי תגובת מערכות העיתונים למשפט - 'היכן שמחשבתו של אדם שם הוא נמצא'

התגובות שהתקבלו נכון לרגע זה במערכת:
על הנייר זה נשמע טוב, אבל מסכן מי ש"אוכל" עוגות קינוחים ומעדנים רק בעיניים/במחשבה. לרכישת המגזין: *כוכבית קצפת12..

אה בטח נכתבו על המשפט הזה הרבה שירים... ??? לרכישת המגזין: סולמית# מג'ורי ומינורי..

בתכלס אם אני חושב/רואה את עצמי במראה היכן אני באמת נמצא? בבקשה, תן תשובה בכותרת, בלי להאריך יתר על המידה.. לרכישת העתון: הקש 1246782 סליחה, הקש 12

תגובת עיתון העדה: מה שאנחנו תמיד יוצאים/חושבים על הפגנות נגד הציונים זה לא אומר שאנחנו חלילה ציונים או שהמוח שלנו לא עסוק בדברים אחרים.. כתובת לרכישת העיתון: MHUBHO.TRURHO (בעברית..)

תחשוב משיח יבוא משיח תחשוב גאולה תבוא הגאולה. סליחה, בעצם הוא כאן.. לרכישת העיתון: "משיח נאו נקודה נאו"..

תגובה: משפט חזק ששווה לפרסם... 'להציע לך חבילת פרסום אדוני'?

תגובת המגזינים: חשבנו על זה.. אבל זה מסר מורכב להעביר לילדים..

תגובתם: המשפט הזה, זה בדיוק האליבי שלנו לפרסם כתבות בהונללו על אף שמעולם הכתב שלנו לא באמת ביקר שם..

תגובה: בוקר טוב.. רק עכשיו שמעת על המשפט?

עד כה לא נתקבלה תגובת המערכת..

עוד פעם הספרן עם השטויות שלו...

ודקדק ומצא (ק)לום..
ודקדק ומצא קושיא..
ודקדק ומצא קילורין לעין..
ודקדק ומצא קנטור..
ודקדק ומצא קב של פרגון..
ודקדק ומצא קלאן פאדי..
ודגדג ומצא קלילות...
וכרכר ומצא קרקורים..

פורים שמח!
 
נערך לאחרונה ב:

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
ולרגל פורים הפלגתי קצת ובקשתי תגובת מערכות העיתונים למשפט - 'היכן שמחשבתו של אדם שם הוא נמצא'
אדון יקר, אתה חי בפיצול אישיות...

נראה אותך נמצא היכנשהו אם בכלל..., לאחר לגימת בקבוק קברנה סובניון..

אומן אומן ראש השנה...

יש לחקור האם המחשבה היא חפצא בפני עצמה שגוררת את האדם, או שהמחשבה נגררת בתר אדם שחושב את המחשבה, או ששניהם נגררים אחרי המקום...

בשבת זה בעיה של עירוב תחומין...
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תודה רבה!
שיטת 'הקשיבות' עוסקת בעניין הזה? (קראתי עליה פעם מלמעלה ותו לא)
שיטת הקשיבות עוסקת בזה בדיוק, אבל בדיו-דיוק.
בתור אחד שלמד כמה שנים את השיטה אצל תלמיד של ממציא השיטה קבט-זין הנ''ל, אולי אני אעלה על זה מאמר מתי שהוא....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה