זוהי זכות מיוחדת לזכות לתרום למי שבאמת צריך,איך אפשר לדעת מי באמת זקוק לכסף?
השאלה התעוררה בעקבות מקרים רבים ששמעתי על משפחות שלא צריכות את הכסף וקיבלו...
אנחנו מעוניינים לתרום באהבה למי שצריך (ויש כ"כ הרבה לצערינו...)
הכל בעיני המתבונןאך לשאלתך, ישנם לדעתי כמה סימנים מזהים
עניין של אופי, לא נראה לי מידי קשור, למרות שהרגשה טובה יותר לתת את הכסף למי שינצל אותו הייטב , ועדיין לא הופך את ההוא שחי פחות נכון ומחושבן לפחות נצרך.ראשית כמו שכתבו בתבונה רבה לפני
@REBEKA997 ו @SUS 11
אך לשאלתך, ישנם לדעתי כמה סימנים מזהים
שאתה יכול להיעזר בהם @ברוך2020
למציאת עניים מהוגנים וראויים לתמיכתך:
1. מי שלא מזלזל בכספים קטנים
כגון מביא שקיות מהבית לסופר..
מחזיר פחיות ריקות.. מחזיר בכולל את החלב למקרר..
מכבה את האור כשיוצא מהשירותים / מביהמ''ד.. וכו'
הבנת את הרעיון?
זו תכונה מצוינת אבל למה היא קשורה?2. מי שזהיר ושומר על ממון חבירו:
כגון מחזיר עגלה לסופר גם היא לא שלו..
מחזיר מהר הלוואות של מוצרים לשכניו חלב, סוכר וכדו'
רואה בבניין שלו בגד זרוק, הוא מרים וכו'
הבנת את הרעיון, נכון?
יש אנשים שזה הצורך שלהם, ולכן הם יצטרכו יותר...3. אדם שנוהג בצניעות ללא גינוני 'גבירים'..:
לא מרבה ליסוע במוניות,
לא שוכר רכבים חדשים..
לא קונה לחג בגדי נגידים..
לא מתחדש 'סתם כך בריהוט או ביגוד
אלא רק בהתאם לצרכים או לרהיט שנשבר
או צורך חדש שהתעורר להם וכו'
הכל בעיני המתבונן
מהכרות עם הרבה מאד משפחות חסרות יכולת,
שהם באמת משפחות ברוכות לאבות אברכים
או שאין הקומץ משביע את הארי.
אף אחת מהסימנים שכתבתם
אינו מאפיין את כולם.
@כסא נח כל זה נכון
אבל כפי שהוזכר יש כאלו שלא עומדים בכל התנאים הנ"ל ולפי ערכם הם בהחלט נצרכים,
לא שייך להגדיר את המושג של נצרך במושגים של הנותן,
הם תלויים בגדרים של הנצרך,
עניין של אופי, לא נראה לי מידי קשור, למרות שהרגשה טובה יותר לתת את הכסף למי שינצל אותו הייטב , ועדיין לא הופך את ההוא שחי פחות נכון ומחושבן לפחות נצרך.
זו תכונה מצוינת אבל למה היא קשורה?
זה אולי המלצת בדיקה כדי לתת לירא שמיים...
מסכימה איתך
יש אנשים שזה הצורך שלהם, ולכן הם יצטרכו יותר...
בברייתא במסכת כתובות (סז שנינו, כמה נותנים לעני? "כדי מחסורו אשר יחסר לו". כיצד? אם הוא רעב וצריך לאכול, יאכילוהו, אם הוא ערום וצריך לכסותו, יכסהו, אין לו כלי בית, קונה לו כלי בית, ואפילו היה דרכו לרכוב סוס ועבד לרוץ לפניו כשהיה עשיר ונעשה עני, קונים לו סוס לרכב עליו ועבד לרוץ לפניו, וכן לכל אחד ואחד כמה שצריך.
(וכמו ששלח 400 וחזר בנו וסיפר על סעודת בשר ויין שהם מבזבזים בה את כספם, ומאז שלח 800)
נכון, צריך גדלות נפש כדי לתת 800 במקום 400 וכואתם צודקים מאד!
אני אחדד:
ברור שיש הרבה אנשים שאינם עונים על אף אחד ממה שרשמתי ועדיין חסר להם כסף כל חודש / שבוע / יום / חגים וכו'
אך אני התכוונתי למקסום התרומה למי שישתמש בה לדעתי הכי בתבונה וגם שלכאורה הכי 'מגיע לו' לפחות רגשית:
כי הרי אם הבנאדם מתחדש באביזרים שאני לא מרשה לעצמי
אז זה מגוחך ומציק קצת לתרום לו.
איך תרגישי אם תראי את הקבצן שבא אלייך לדלת לבקש תרומה
אם את רואה אותו מהחלון שלך יורד מרכב שכור חדש +נהג צמוד?
אולי הוא באמת צריך את זה כמו שציינת
גם נכון, לכן יש כ"כ הרבה קורסים שמיועדים לכאלה... מעניקים תמיכה כספית אבל עם הדרכה צמודה3. (תתכוננו, זה קצת רגיש!)
מי שמתנהג בחוסר הלימה למצבו הכלכלי
הוא לפעמים קצת אשם בעומק החובות או המצב שלו
אפשר לסנגר עליו והכל
אבל בתכלס' רעהו שנמצא באותם נתונים כלכליים אובייקטיביים
גובה הכנסה, מס' נפשות וכו'
לא צולל כמוהו לאותם עומקי החובות
זוהי המציאות!
זה ממש לא מדויקמי שמתנהג בחוסר הלימה למצבו הכלכלי
הוא לפעמים קצת אשם בעומק החובות או המצב שלו
המשל הזה הוא משל קיצוני בסיטואציה כזו באמת יוצא הטעם,איך תרגישי אם תראי את הקבצן שבא אלייך לדלת לבקש תרומה
אם את רואה אותו מהחלון שלך יורד מרכב שכור חדש +נהג צמוד?
אם את רואה אותו מהחלון שלך יורד מרכב שכור חדש +נהג צמוד?
דווקא הקיצוניות מרגיעה במובן מסויםהמשל הזה הוא משל קיצוני בסיטואציה כזו באמת יוצא הטעם,
יש בזה משהו,זה ממש לא מדויק
לא כל אחד בנוי נפשית לאותה התנהלות כלכלית,
ומי שלא בנוי להתנהלות כלכלית דייקנית אז מבחינתו פשוט לא שייך ולא נדרש,
ואם הוא יצמצם את עצמו ממש בצמצום הוא יפול לדקדוקי עניות שקשה מכולם,
כמובן שזה לא מתיר הפקרות כלכלית, אבל גם דקדוק קפדני לא נדרש מכל אחד תלוי בתכונות,
בצער רב עליי לעדכנכם:דווקא הקיצוניות מרגיעה במובן מסוים
כי היא מעלה את רמת ההסתברות שיש סיבה לדבר
וזה לא סתם ביזבוז.
לדעתי לא יודע כמה הענין הוא קריטריונים כמו כשמכירים מרגישים מבינים,יכול לחלק עפ''י קריטריונים אחרים,
שתי אלה מידות חשובות אבל ממש לא קשורות לפרמטרים לנתינת צדקה.1. מי שלא מזלזל בכספים קטנים
כגון מביא שקיות מהבית לסופר..
מחזיר פחיות ריקות.. מחזיר בכולל את החלב למקרר..
מכבה את האור כשיוצא מהשירותים / מביהמ''ד.. וכו'
הבנת את הרעיון?
2. מי שזהיר ושומר על ממון חבירו:
כגון מחזיר עגלה לסופר גם היא לא שלו..
מחזיר מהר הלוואות של מוצרים לשכניו חלב, סוכר וכדו'
רואה בבניין שלו בגד זרוק, הוא מרים וכו'
הבנת את הרעיון, נכון?
אם הוא מחזיר מהר אז יש לו, אם הוא לא מחזיר מהר כנראה אין לו...מחזיר מהר הלוואות של מוצרים לשכניו חלב, סוכר וכדו'
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
התחלות חדשות
פותחים שנת לימודים בפרוג!
פותחים את שנת הלימודים בפרוג עם מקצועות מתקדמים וחדשנים שיפתחו לכם דלתות בעולם התעסוקה!
ההרשמה בעיצומה!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
23.09
כ' אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
24.09
כ"א אלול
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחה מסלול:
עימוד ספרי קודש
מסלול תורני
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול:
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
29.09
כ"ו אלול
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
26.11
כ"ה חשוון
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
תהילים פרק צח
א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים: