דרוש מידע תרגום מאידיש.

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מי יכול לתרגם לי את המשפט הזה מאידיש ללשון הקודש

[הגדר דקלבד״ם הוא] האט דער רבי געזאגם אז מיט 2 בייטציען שמייסט מען ניט
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כך תרגם גוגל אבל זה לא נראה לי תרגום חפשי אלא סימולטני.
מדובר באיזה ביטוי שאני צריך לתרגמו לעברית.
 

חיה דרליך

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
ב"ה
בייטש - זהו הרצועה שמצליפים עם זה בסוס כדי שירוץ הלאה
הרבי אמר שעם שתי רצועות כאלו לא מצליפים

זהו קם ליה בדרבה מיניה - משום רשעה אחת אתה מחייבו ואי אתה מחייבו משום שתי רשעיות
דוד
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ב"ה
בייטש - זהו הרצועה שמצליפים עם זה בסוס כדי שירוץ הלאה
הרבי אמר שעם שתי רצועות כאלו לא מצליפים

זהו קם ליה בדרבה מיניה - משום רשעה אחת אתה מחייבו ואי אתה מחייבו משום שתי רשעיות
דוד
תודה רבה ענקית.
(העירבוב בין קלב"ם לכדי רשעתו לא מוצלח, זה שני ענינים דומים אבל שונים)
 

.Osnat.

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תרגום גוגל:
הרבי אמר שעם 2 נשיכות לא זורק.
 

משה10

משתמש פעיל
אם הייתי כותב זאת בספר/עלון הייתי כותב כך:
ענה הרבי: אין מצליפים [בסוס] עם שתי רצועות (פתגם עתיק שכוונתו לבטאות שאין הקב"ה מעניש אדם בעונשים רבים בבת אחת)
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
?. זה הטעם לגבי מלקות וחיוב ממון.
חלוק דין קלב"מ שהוא במיתה וממון ונלמד מהפסוק ולא יהיה אסון,
לדין כדי רשעתו שהוא במיתה ומלקות.
יש כמה נפק"מ בינהם ואכמ"ל, הבולט שבהם הוא בחייבי מיתה שוגגים שפטורים בקלב"מ מדחזקיה וחייבים בכדי רשעתו.
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אם הייתי כותב זאת בספר/עלון הייתי כותב כך:
ענה הרבי: אין מצליפים [בסוס] עם שתי רצועות (פתגם עתיק שכוונתו לבטאות שאין הקב"ה מעניש אדם בעונשים רבים בבת אחת)
תודה רבה מיוחדת, בסוף נבחר הניסוח שלך. (עם תיקון קל, בשתי רצועות ולא עם שתי רצועות...)
 

חיה דרליך

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
חלוק דין קלב"מ שהוא במיתה וממון ונלמד מהפסוק ולא יהיה אסון,
לדין כדי רשעתו שהוא במיתה ומלקות.
יש כמה נפק"מ בינהם ואכמ"ל, הבולט שבהם הוא בחייבי מיתה שוגגים שפטורים בקלב"מ מדחזקיה וחייבים בכדי רשעתו.
ב"ה

הכל אמת ויציב - אבל מכמה סוגיות מתבאר שגם במיתה וממון יש את את הגדר של כדי רשעתו "אי אתה מחייבו בשתיים" ומבואר שאחרי הפסוק הזה הוא כבר גם גדר במיתה וממון - והעניין למה מיתה ולא הממון זהו העניין של "רבה מיניה" לכאורה
וכמו שכתבת שאין כאן המקום להאריך
דוד
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה